سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چگونه یک فست فود موفق داشته باشیم؟

1400/07/26 در ساعت 14:37:00

موفقیت در صنعت فست فود مستلزم تسلط بر پارامترهای متفاوتی است. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از آن ها را برای کسانی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند، بیان کنیم.

چگونه یک فست فود موفق داشته باشیم؟

چگونه یک فست فود موفق داشته باشیم؟

موفقیت در صنعت فست فود مستلزم تسلط بر پارامترهای متفاوتی است. مشتریانی که به یک رستوران فست فود می روند به دنبال سرعت ، راحتی ، مقرون به صرفه بودن و حتی تا حدودی قابلیت پیش بینی بودن غذاها هستند تا یک تجربه غذاخوری به یاد ماندنی.

البته این به معنای فراموشی اهمیت داشتن یک تجربه خوب نیست. بلکه یکی از پارامترهای مهم در بازاریابی ارائه تجربه خوب و راحت به مشتری است. منظور این است که مشتریان برای مثال نیازی ندارند که در ایستگاه فضایی یک همبرگر بخورند. بلکه باید تمرکز بر راحت کردن فرایندهای داخلی یک  فست فود، از نحوه تحویل سفارش تا درنهایت واحد ارتباط با مشتری است.

کارآفرینان فست فود که این موارد را درک می کنند می توانند بر این عناصر کسب و کار تسلط داشته باشند.

 با توجه دقیق به خدمات به مشتریان و جزئیات عملیاتی ، ما به عنوان پیشرو در صنعت فست فود امیدواریم فست فود شما با استفاده از این راهنمایی‌ها بتواند سود معقولی داشته باشد.

برندسازی یک معامله بزرگ است.

مک دونالد ، برگر کینگ، وندی، پیتزا هات و بقیه برندها نمونه هایی از برندهای بسیار معروف و بسیار موفق فست فود هستند. علائم ، لوگوها و شعارهای آن ها در سراسر جهان قابل تشخیص است.


طرفداران فست فود پیش بینی پذیری را دوست دارند و می خواهند بدانند که قبل از ورود دقیقاً چه چیزی به دست خواهند آورد. بازدید از مک دونالد در شهر نیویورک باید شبیه بازدید از مک دونالد در پکن باشد.

البته این موضوع را نباید نادیده گرفت که براساس سلایق فرهنگی مردم هر منطقه منوها و بعضی از آیتم‌های فست فودها هم دچار تغییر می‌شوند، اما پایه همه آن منوها یکی است.

شما یک مک دونالد که از پکن بگیرید با مک دونالدی که از نیویورک می‌گیرید یا لندن یکی است.

با ارائه یک نام تجاری مناسب به همراه درست کردن یک هویت بصری مناسب، (این هویت بصری باید به راحتی قابل تشخیص باشد و حتی‌الامکان ساده، و باید بررسی کنید و ببینید که آیا مشتریان شما می‌توانند با این هویت بصری در تمامی پلتفرم‌ها ارتباط برقرار کنند یا خیر) یک کسب و کار به مشتریان اطمینان می دهد که در جای درستی قدم گذاشته‌اند.

شعار تبلیغاتی باید ساده ولی در عین حال جذاب باشد.

پلتفرم‌های تبلیغاتی که قصد دارید در آن ها تبلیغات انجام دهید نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ابتدا با یک شرکت مطرح و مناسب در حوزه تبلیغات و برندینگ ارتباط برقرار کنید و از آن ها کمک بگیرید زیرا این کار نیازمند علم و تخصص، وقت و هزینه است که قطعا شما به تنهایی نمی‌توانید تمام آن ها را انجام دهید.


موقعیت مکانی، از مهم ترین المان‌های فست فود

برای موفقیت یک فست فود باید در یک منطقه پر رفت و آمد واقع شود.

 فست فودها معمولاً مقصد در نظر گرفته نمی شوند. منظور چیست؟

منظور ما این است که مشتریان برای خرید سیب زمینی سرخ کرده به سفر نمی‌روند.

شما باید کاری کنید که مقصد برند شما باشد نه موقعیت مکانی مغازه شما.

برای مثال اگر کسی می‌خواهد یک همبرگر سفارش دهد اول نام برند شما در ذهنش تداعی شود.

با قرار گرفتن فروشگاه ها و مراکز تجاری در شهرها این فرصت برای فست فودها فراهم شده است تا بتوانند خود را به مشتریان بیشتری نشان دهند.


فست فود موفق


فست فود باید سریع باشد.

فست فود در مورد راحتی است، به خود لغات توجه کنید.

Fast= سریع

Food= غذا

حال این ها را با هم جمع کنیم می‌شود غذای سریع و این ماهیت فست فود است.

به گزارش بیزنس ویک، راه اندازی آشپزخانه های کارآمد و استاندارد و تمرکز بر غذاهایی که می توان به سرعت آن ها را پخت، دو راهی بودند که مک دونالد را به موفقیت در این صنعت رقابتی رساند.

بسیاری از مردم در راه کار یا مقصد دیگر از غذاهای سریع استفاده می کنند و این اهمیت زمان در برنامه‌های روزمره مردم را نشان می‌دهد.

چه بخواهیم و چه نه، رفتار مصرف کنندگان در حال تغییر است.

برای مردم زمان مهم شده است و به اهمیت آن پی برده‌اند.

بنابراین کسی برنده است که به این موضوع با دقت نگاه کند.

هرچه رستوران سریع تر بتواند غذای سفارش داده شده را ارائه دهد ، مشتری خوشحال تر است.

البته که منظور ما این نیست که کیفیت کار شما پایین بیاید.

بلکه باید این چرخه را به صورتی چیده و مرتب کنید تا به آن هدفی که می‌خواهید برسید، حتی باید به جایگیری اجاق و قسمت بسته بندی و تحویل نیز توجه کنید.

کارایی بالاتر سیستم

رستوران های فست فود با حاشیه سود کمی کار می کنند و در عوض با فروش تعداد زیادی محصول، درآمد خود را به دست می آورند.

در این محیط تجاری ، عملکرد کارآمد بسیار مهم است.

این به معنی است که شما باید در چیدن سیستم کاری خود به تمامی موارد از زنجیره تامین گرفته تا به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی توجه کنید.

باید به اهمیت آموزش کارمندان خود توجه ویژه‌ای کنید.

این آموزش‌ها باید دقیق و موثر باشند تا نیروی کار شما بتواند عملکرد و بازدهی بیشتری داشته باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله به صورت بسیار مختصر سعی کردیم برای کسانی که علاقه دارند فست فود خود را راه اندازی کنند راهنمایی‌هایی ارائه دهیم.

اما این تمام کار نیست بلکه بسیاری از عوامل دیگر را باید در کسب و کارتان ببینید تا بتوانید تصمیم درست را در هنگام راه اندازی فست فود خود بگیرید.

آرزو می‌کنیم که شما هم بتوانید در این راه موفق باشید.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

7 نکته راهنمای افتتاح و راه اندازی فست فود

1401/01/14 در ساعت 15:26:55

فرانچایز مدلی جدید از راه اندازی کسب و کار است که موانع سر راه افراد را در رسیدن به کسب درآمد، برمیدارد. در این مقاله نکاتی راجب افتتاح و هم چنین مزایای فرانچایز را بیان کرده ایم.

7 نکته راهنمای افتتاح و راه اندازی فست فود

چرا اخذ نمایندگی یک فرصت بی نظیر کاری است؟

1400/12/16 در ساعت 12:55:12

اخذ نمایندگی ، یک قرارداد جذاب برای افرادی است که به دنبال یک کسب و کار موفق می‌گردند. اگر به دنبال پیشرفت و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 چرا اخذ نمایندگی یک فرصت بی نظیر کاری است؟

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

1400/12/02 در ساعت 15:45:36

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در ادامه مقاله قبل بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

1400/11/30 در ساعت 14:16:17

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در این مقاله بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)
نظر جدید
0%

سبد خرید