سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 12:00:00

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

مدیریت فست فود، یک چالش است که برای انجام آن، باید واجد مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص باشید. رستوران‌داری تنها به ارائه خدمات مناسب به مشتریان یا عرضه غذای باکیفیت به آن‌ها محدود نمی‌شود و رویکردهای مدیریتی نیز نقش بسیار مهمی در عملکرد یک رستوران و تحقق اهداف آن ایفا می‌کنند. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، در این مطلب می‌خواهیم 10 نکته طلایی را در ارتباط با مدیریت رستوران خدمتتان معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها بی‌تردید می‌توانید مجموعه‌تان را بهتر از همیشه به‌سوی مقصد موفقیت هدایت کنید.


1-همیشه حق با مشتری است

کلید موفقیت در رستوران داری یک چیز است : ” همیشه حق با مشتری است” .  حتی اگر با شکایت مشتریان رستوران موافق نیستید، برای اینکه باعث شوید مشتری دوباره به رستوران شما بازگردد می بایست حق را به او بدهید. اجازه دهید صحبت های مشتری پایان بیابد. به دقت به حرف های او گوش دهید و در صورت لزوم یادداشت برداری کنید و در پایان به او این اطمینان را بدهید که حق با اوست و شما در جهت رضایت مشتری پیگیر مشکلاتش خواهید بود. اینگونه مشتری احساس خواهد کرد که برای شما بسیار مهم است و این در افزایش وفاداری مشتریان رستوران تاثیر زیادی خواهد داشت.




2-فست فود به تبلیغات نیاز دارد

یکی از مهم ترین وظایف مدیریت رستوران، مدیریت تبلیغات آن است. شما می توانید از آگهی های روزنامه ها گرفته تا تبلیغات در رسانه های اجتماعی دیگر، فعالیت خود را بهتر کنید. فقط باید توجه داشته باشید که یک استراتژی قدرتمند در شبکه ای اجتماعی برای یک فست فود و کارهای مشابه آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.


3-نظارت دقیق مدیریت رستوران بر صندوق

میزان پول و فروش رستوران  از راه های مختلفی وارد مجموعه می شود و هم چنین برای راه های مختلفی هزینه می شود. شما به عنوان یک مدیر باید حتما گزارش روزانه هفتگی و ماهانه این مبالغ را داشته باشید. اگر چنین کاری نکردید باید خود را در معرض خطر بزرگی بدانید.

از حسابداران رستوران خود بخواهید این گزارشات را به صورت مرتب به شما بدهند. این گزارشات به شما کمک می کند تا با دقت بالایی فرآیند فروش، هزینه های رستوران و تعداد مشتریان را تحلیل کنید و برای افزایش فروش آینده رستوران خود برنامه ریزی داشته باشید.


4-میزبانی رویدادها را فراموش نکنید

آیا به دنبال راه‌های خلاقانه‌ای هستید که سودتان را افزایش دهید؟ برگزاری مراسمات ویژه و جشن‌های ملی می‌توانند به سرعت تقویم شما را پر کنند.

کارایی شما در مدیریت رستوران تا حد زیادی به‌واسطه میزان درآمدی که کسب می‌کنید، سنجیده می‌شود. بنابراین خوب است در جستجوی روش‌های خلاقانه‌ای باشید که بتوانند روی درآمد رستوران، تأثیرات مثبت و معنادار بگذارند. اگر یک اتاق یا بخش خصوصی در رستورانتان دارید که می‌تواند هشت نفر یا تعداد بیشتری را در خود جای دهد، روی معرفی آن مانور دهید تا دیگران بدانند که می‌توانند این مکان را برای برگزاری بی‌دردسر و متفاوت رویدادهای خاصشان اجاره کنند. اگر چنین مکانی در رستورانتان ندارید، می‌توانید به ایده ساخت آن فکر کنید.


اخذ نمایندگی فست فود


5-به نظرات مشتریان در فضای آنلاین توجه کنید

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در فست فود، نظرات دهان به دهان و وب سایت آن است. دانستن اینکه چگونه می‌توانید نظرات مثبت را دریافت کنید و از آن ها استفاده کنید و در عین حال تأثیر خوبی روی مشتریان خود بگذارید، می‌تواند تأثیر زیادی بر حضور آنلاین شما داشته باشد.

نظرات مشتریان راجب خودتان را بخوانید. تبلیغات شفاهی می تواند مثبت و منفی باشد، بنابراین حفظ و بررسی نظرات به صورت روزانه و البته پاسخگویی به آن ها به شما کمک می کند تا چهره خوبی از برندتان نشان دهید.


6-کار را برای کارکنان لذت‌بخش کنید

بسیاری از کارشناسان بر اهمیت این موضوع تاکید می‌کنند که کارکنان از همان روز اول احساس ارزشمندی باید داشته باشند. اگر کارمندان از شیفت کاری خود می‌ترسد، یک جای کار مشکل دارد. پذیرای انتقادهای متفکرانه باشید و واقعاً به آنچه تیمتان در مورد تجربه کاری خود می‌گویند گوش دهید. هیچ مدیری کامل نیست، اما استراتژی‌ها و ویژگی‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید اتخاذ کنید که به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید.

کارمندان شما بخش مهمی از رستوران شما هستند. اطمینان از داشتن کارکنان مناسب، از گارسون، کارگر تا سرآشپزها، می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.


7- از فضای باز بیرون رستوران خود استفاده کنید

بسیاری از شهرها حتی به رستوران‌ها اجازه می‌دهند تا میزهایی را در پیاده‌رو قرار دهند. این‌ها انواع راه‌حل‌های خلاقانه‌ای هستند که باعث افزایش سود رستوران شما می‌شوند.


اعطای نمایندگی


8-برنامه‌ریزی داشته باشید

مدیران موثر رستوران هر روز را با یک برنامه شروع می‌کنند. این بهترین راه برای مدیریت یک رستوران است، زیرا اغلب موضوعات مختلفی پیش می‌آیند که لازم است به آن‌ها رسیدگی کنید. با یک برنامه شروع کنید. می‌توانید این برنامه را روی کاغذ بنویسید یا از یک سیستم الکترونیکی استفاده کنید.

فقط مطمئن شوید که هر روشی را که انتخاب می‌کنید، آن را پیش روی خود نگه دارید تا بتوانید برنامه خود را اجرا کنید. شیفت‌ها را برنامه‌ریزی کنید، موجودی موادغذایی را چک کنید، فهرستی از کارهایی تهیه کنید به غیر از تهیه و سرو غذا که باید کارکنانتان انجام دهند.


9-تا جایی که می‌توانید، صرفه‌جویی کنید

نظارت بر هزینه‌ها، یکی از اساسی‌ترین وظایف در مدیریت رستوران است و یافتن راهکارهایی برای کاهش هزینه ها، کمکتان می‌کند که در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید. یکی از بهترین روش‌های کاهش هزینه، تعهد به فلسفه‌ی صرفه‌جویی است. البته صرفه‌جویی می‌تواند در حوزه‌های مختلفی انجام شود اما حوزه انرژی و استفاده از حامل‌ها، یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی محسوب می‌شود که باید به فکر صرفه‌جویی در آن باشید.


اعطای نمایندگی فست فود


10-به روز نگه داشتن قیمت های منو

حقیقیت این است که قیمت های مواد اولیه دائما در حال تغییر است. به همین دلیل باید مطمن باشید که قیمت های آیتم ها باید به روز باشد و از طرفی با میل مشتری تا آنجا که ممکن است هماهنگ است. زمانی که قیمت ها را تغییر می دهید انتظار دریافت بازخوردهای مختلف را از مشتری ها داشته باشید. اگر هزینه یکی از آیتم های منو باتوجه به شرایط بالا رفته است، حتما آن را با مورد دیگر که قیمت آن پایین تر است جایگزین نمایید تا تعادل و حاشیه سود را حفظ نمایید.

اما این را هم حتما باید در نظر داشته باشید که برای نه فقط قیمت بلکه هر تغییری در منو ممکن است در چشم مشتری آزار دهنده باشد. از این رو زمان جایگزین کردن آیتم های قدیم با چیزهای جدید همیشه آن هایی را انتخاب نمایید که هیجان انگیز و در عین آشنا بودن برای مشتری جدید باشند.


 آموزش ها و همکاری های لازم برای مدیریت رستوران و هم چنین ارائه یک نمایندگی با همکاری دفتر مرکزی یکی از ویژگی های خوب عطاویچ است.

مجموعه رستوران های زنجیره عطاویچ با ارائه شعب مختلف در سراسر کشور و هم چنین امکان اخذ نمایندگی فست فود در ترکیه  و اخذ نمایندگی فست فود در آلمان این امکان را برای افراد ایجاد می کند که بتوانند علاوه بر ایران در سایر کشورها هم امکان سرمایه گذاری داشته باشند.

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

7 نکته راهنمای افتتاح و راه اندازی فست فود

1401/01/14 در ساعت 15:26:55

فرانچایز مدلی جدید از راه اندازی کسب و کار است که موانع سر راه افراد را در رسیدن به کسب درآمد، برمیدارد. در این مقاله نکاتی راجب افتتاح و هم چنین مزایای فرانچایز را بیان کرده ایم.

7 نکته راهنمای افتتاح و راه اندازی فست فود

چرا اخذ نمایندگی یک فرصت بی نظیر کاری است؟

1400/12/16 در ساعت 12:55:12

اخذ نمایندگی ، یک قرارداد جذاب برای افرادی است که به دنبال یک کسب و کار موفق می‌گردند. اگر به دنبال پیشرفت و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 چرا اخذ نمایندگی یک فرصت بی نظیر کاری است؟

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

1400/12/02 در ساعت 15:45:36

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در ادامه مقاله قبل بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

1400/11/30 در ساعت 14:16:17

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در این مقاله بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

آیا از ترندهای فست فود در سال 2022 اطلاع دارید؟

1400/11/10 در ساعت 11:14:57

با توجه به استقبال زیاد افراد از صنعت فست فود و فراوانی تعداد فست فودها، برای موفق شدن در این صنعت باید حتما اصولی را درنظر گرفت و روش کار خود را با توجه به مسائل روز و نیاز مشتری تغییر داد.

آیا از ترندهای فست فود در سال 2022 اطلاع دارید؟
نظر جدید
0%

سبد خرید