سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

1400/11/30 در ساعت 14:15:00

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در این مقاله بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

اگر اخیراً یک فست فود افتتاح کرده‌اید، یا ارتقای شغلی مدیر شعبه ای از یک برند فست فود را دریافت کرده‌اید و درنهایت اگر می‌خواهید در صنعت رستوران‌داری موفق باشید، باید مهارت‌های مهمی را در اختیار داشته باشید.

تفاوت بین یک فست فود سودآور و فست فودی که در عرض شش ماه بسته می شود، توانایی تیم مدیریت برای ترکیب مناسب کارمندان کاری و کارآمد، تجزیه و تحلیل کارشناسانه فروش و موجودی و پایبندی مداوم به بهترین شیوه ها است.

با در نظر گرفتن این موضوع ها در این مقاله مهم ترین چیزهایی که برای مدیریت موفق یک فست فود باید بدانید آورده شده است.

اما در ابتدا می‌خواهیم کمی درباره سطوح مدیریتی صحبت کنیم.







تعریف سطوح مدیریتی در صنعت فست فود

بسته به ساختار سازمانی و استراتژی کاری شما (که می خواهید مدل غذاخوری تحویل سریع داشته باشید و یا یک فست فود معمولی)، تیم مدیریت شما ممکن است کارکنان زیر را در اختیار داشته باشد:


مدیر کل فست فود:

مدیر کل یا (General Manager) مسئول عملیات کلی رستوران است.

درواقع آن ها "رئیس بزرگ" هستند و تمام تصمیمات تجاری در نهایت از طریق آن ها می گذرد.

مانند زنجیره های فست فود های بین المللی مانند برگر کینگ یا تاکو بل، هر مکان (شعبه) یک مدیر کل خواهد داشت.

یک مدیر کل خوب چندین سال تجربه به عنوان دستیار مدیر، از جمله تخصص در آشپزخانه و حتی تجربه در سالن داری خواهد داشت.


دستیار مدیر کل:

دستیار مدیر یا (َAssistance Manager) ممکن است با توجه به خود رستوران و بزرگی آن « یک یا چند نفر باشند. اگر آن ها چند نفر باشند باید مسئولیت‌ها مابین آن ها تقسیم شوند.

دستیار مدیران فست فود درواقع یک جایگاه ابتدایی در ورود به این حوزه است.

بسیاری از افراد به دلیل عملکرد موفق خود به عنوان یک سالن دار، بارمن یا آشپز به این موقعیت شغلی ارتقا می یابند.

درست است که این جایگاه شاید ابتدایی به نظر برسد اما دستیار مدیر نقش بسیار مهمی در اداره شعبه شما خواهد داشت. آن ها هستند که گزارشات عملکرد کارمندان را جمع آوری کرده و به صورت تصفیه شده در اختیار مدیر کل قرار می‌دهند، درواقع آن ها به مدیر کل اجازه می‌دهند که به موارد مهم تر شعبه توجه داشته باشد.


مدیر آشپزخانه:

مدیر آشپزخانه یا (Kitchen Manager) بر تمامی جنبه های آشپزخانه مانند استخدام کارکنان آشپزخانه، تهیه غذا و خرید موجودی مواد غذایی نظارت خواهد داشت.

او مسئول کیفیت غذای شماست پس باید کسی که به دنبال استخدام او هستید فردی کاربلد و آشنا به امور آشپزخانه باشد تا بتواند به درستی بر آن مدیریت کند.


آشپز


مدیر سالن:

مدیر سالن یا (Floor Manager) درواقع مسئول کارکنان سالن ( در انگلیسی به کارمندان سالن Front of House می گویند که ما همان سالن کاران را مدنظر داریم) است تا اطمینان حاصل کنند که عملیات رستوران شما به خوبی اجرا می شود.

آن ها هستند که بر کار گارسوون ها و دیگر افراد سالن کار نظارت می‌کنند، درواقع نقش آن ها مانند پوسته بیرونی کسب و کار شماست.

آن ها هستند که مطمئن می‌شوند مشتری از شما راضی است.

تعداد افراد و یا نوع چینش آن ها بسیار بستگی به نوع فست فود شما دارد.

بعضی از فست فودها از قالب های متفاوت استفاده می‌کنند و مدیر کل بر همه فعالیت‌ها نظارت می‌کند و حتی یک سری ناظران به صورت شیفت وظیفه رسیدگی به شکایات مهمانان و تسهیل ارتباط بین آشپزخانه و کارکنان خدماتی را دارند.

تمامی این ها بستگی به نوع استراتژی شما در کسب و کارتان و تصور شما از آینده کسب و کارتان است.

هر رستورانی در صنعت فست فود متفاوت از رستوران بعدی است چه در طعم غذا و چه در نوع مدیریت آن.

بنابراین شما باید سبک مدیریتی را پیدا کنید که برای نیازهای تجاری منحصر به فرد شما بهترین کارایی را داشته باشد.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید