سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 12:00:01

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

کراکف چیست؟

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند و سبب شده اند که بسیاری از مشکلات افراد رفع شوند.

یکی از این غذاهای آماده که در سبد خانوار راه پیدا کرده، سوسیس ها هستند. سوسیس ها یکی از انواع غذاهای آماده هستند که از گوشت چرخ کرده و گاهی به همراه سبزیجات خوراکی و نمک و سایر ادویه ها تهیه می شوند. شاید جالب باشد بدانید در گذشته برای بسته بندی سوسیس ها، از روده حیوانات استفاده می شده اما امروز این نوع بسته بندی جای خود را به کلاژن یا سلولز و حتی پلاستیک داده است.

ورود سوسیس و کالباس در ایران در سال 1307 توسط فردی روسی در بندر انزلی با ماشینی کوچک و دستی آغاز شد و دو سال بعد اولین کارخانه در همان شهر تاسیس شد که می توانست روزانه حدود 50 کیلوگرم کالباس تولید کند. سپس کارخانه کوچکی در تهران راه اندازی شد. سرانجام در سال 1337 هجری خورشیدی اولین کارخانه بزرگ سوسیس و کالباس در تهران راه اندازی شد که جا دارد از بنیان گذار و وارث آن "آرزومانیان آوانسیان" نیز یادی کنیم.





حال می رسیم به سوسیس از نوع کراکف. نام این سوسیس از شهر کراکف که پایتخت کشور های مشترک المنافع لهستان-لیتوانی در قرون وسطی تا قرن شانزدهم بود، گرفته شده است. سوسیس کراکف یک نوع سوسیس لهستانی است که در خارج از ایران از تکه های کوچک گوشت خوک که با فلفل، فلفل فرنگی شیرین، گشنیز و سیر طعم دار شده اند، ساخته می شوند. این مواد در قالب های بزرگی قرار داده شده و دودی می شوند و معمولا به صورت سرد نیز خورده می شود.

اما در کشورهای اسلامی همچون ایران از گوشت گوسفند و گاو برای تهیه کراکف استفاده می شود و در بیشتر مواقع درون کراکف پر از پنیر می باشد که به خوشمزگی آن می افزاید.

روش سرو کراکف هم به صورت نیم پز و یا تماما سرخ شده و یا ورقه ای سرخ شده می باشد. همانطور که پیش تر گفتیم در خارج از ایران افراد  آن  را بصورت سرد میل می کنند ولی در ایران بدلیل ذائقه افراد معمولا بصورت ساندویچی و مانند هات داگ سرو می شود.

در مجموعه رستوران های عطاویچ از کراکف پنیری که البته خوشمزه تر از کراف معمولی است، در پیتزا و ساندویچ استفاده می شود که غذاهایی پر طرفداری نیز هستند.

کینگ پیتزا عطاویچ که در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک به مشتریان عزیز ارائه می شود یکی از پیتزاهای خوشمزه و پرطرفدار عطاویچ است. از کراکف در 4 طرف پیتزا استفاده می شود. طعم لذیذ کراکف در کنار پنیر، ادویه و سایر مواد تشکیل دهنده پیتزا یک وعده غذایی خوشمزه  و به یاد ماندنی را برای شما فراهم می کند.

دیپوکراف پیتزا دیگر عطاویچ است که در آن از کراکف استفاده شده و مقداری پنیر در وسط پیتزا قرار دارد.

عطا بامبر یک از ساندویچ های عطاویچ است که کراکف از مواد اولیه تشکیل دهنده این غذای خوشمزه است. در این غذا کراکف در کنار ژامبون گوشت 90% و قارچ و پنیر و یک سس خاص که مخصوص عطاویچ است، قرار می گیرد و یک ساندویچ هیجان انگیز را ایجاد می کنند.


ساندویچ عطا بامبر با کراکف


یکی دیگر از غذاهای منحصر به فرد و خاص عطاویچ که کراکف در آن بکار رفته، چیز کرانچ نام دارد. در این غذا کراکف، پپرونی، پنیر گودا، پنیر موزارلا و سس خاص مخصوص عطاویچ بین 2 نان قرار گرفته و برای سرو آماده می شود. این غذا در دسته عطاچیز ها قرار دارد.


چیز کرانچ عطاویچ


اگر قصد سفارش این غذاهای خوشمزه را دارید، می توانید به شعب عطاویچ در سراسر کشور مراجعه کنید و یا با ورود به سایت عطاویچ و با ثبت  سفارش آنلاین غذا ، غذای خود را درب منزل دریافت کنید اما اگر قصد دارید کراکف را در خانه تهیه کنید در ادامه همراه ما باشید تا روش آماده سازی یک ساندویچ به همراه کراکف را به شما آموزش دهیم.


موادلازم ساندویچ کراکف

  • چهار عدد، سوسیس کراکف
  • نصف فنجان، خیارشور
  • هشت عدد، قارچ
  • چهارصد گرم، فلفل دلمه ای
  • یک فنجان، پنیر پارمزان
  • یک قاشق غذا خوری، کره
  • دو عدد، پیاز کوچک
  • سس مایونز، به مقدار لازم
  • نان ساندویچی


کراکف


طرز تهیه ساندویچ سوسیس کراکف با پنیر

  1. فر را با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. سوسیس های کراکف را در سیخ جوجه گردان فر قرار دهید.
  3. اجازه دهید سوسیس کراکف ها کاملا گریل شوند.
  4. قارچ ها را اسلایس کنید و در تابه تفت دهید تا کاملا سرخ شوند.
  5. کره را در تابه، با حرارت ذوب کنید.
  6. پیازها را نگینی کنید و در کره تفت دهید.
  7. فلفل را هم به صورت نگینی خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید.
  8. سوسیس کراکف های گریل شده را داخل نان ساندویچی قرار دهید.
  9. پیاز، فلفل و قارچ را روی کراکف ها بریزید.
  10. روی ساندویچ را با پنیر بپوشانید.
  11. ساندویچ را به مدت بیست دقیقه در فر با دمای صد و هشتاد درجه قرار دهید.
  12. بعد از خارج کردن ساندویج از فر، گوجه، خیارشور و کاهو در نان قرار دهید.
  13. ساندویچ کراکف شما آماده است و می توانید با سس و نوشیدنی دلخواه میل بفرمایید. نوش جان



فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی
نظر جدید
0%

سبد خرید