سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه پیتزا

1399/12/20 در ساعت 15:02:01

پیتزا یک گزینه خیلی خوب برای مهمونی ها و دورهمی های شماست. شما می توانین با بهترین فست فود ها یک دورهمی صمیمی با کلی غذای خوشمزه با دوستاتون داشته باشین

طرز تهیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا

پیتزا یکی از غذاهای پرطرفدار و لذیذیه که در ابتدا در ایتالیا تولید و بعد هم با ورودش به آمریکا تغییراتی کرد و تنوع بیشتری پیدا کرد. با اینکه پیتزا ایتالیایی و آمریکایی اختلافاتی باهم دارن ولی هر کدوم طرفداران زیادی هم دارن.

همه شما می توانین در مهمونی ها و دورهمی هاتون بدون نگرانی از ذائقه مهموناتون پیتزاهای مختلفی سفارش بدین. درواقع پیتزا یک گزینه خوب برای وعده های غذایی شماست.

عطاویچ پیتزاهای مختلفی تو سایزها و طعم های مختلف تو منو خودش داره.

همه پیتزاها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ آماده میشن. ما سعی کردیم ذائقه های مختلف رو درنظر بگیریم تا همه از سفارش پیتزا عطاویچ لذت ببرن.

طعم های مختلف پیتزا از مواد مختلفی تشکیل شده اند.

اول از همه روی خمیر پیتزا سس قرمز میریزیم و روی کل خمیر پخشش می کنیم. بعد با کلی پنیر موزارلا روش پر می کنیم بعد از اون هم  یه ردیف پپرونی می چینیم و دوباره پنیر پیتزا می ریزیم و باز هم یک ردیف دیگه پپرونی میزاریم. 

در آخر هم هالوپینوها رو روش می چینیم  و تو فر میزاریم و برای شما عزیزان سرو می کنیم.



نکته* ما تو رستوران های عطاویچ بدلیل استفاده از فرهای صنعتی، دمای فر روی 270 درجه در مدت زمان هفت الی هشت دقیقه تنظیم می کنیم.


طرز تهیه پیتزا مخصوص :

ابتدا خمیر پیتزا را در قالب پیتزا قرار می دهیم سپس سس ویژه عطاویچ (نوعی سس قرمز) را روی آن ریخته و در همه قسمت های خمیر پخش می کنیم.

سپس مقداری پنیر پیتزا را روی آن ریخته  و قارچ را به آن اضافه می کنیم سپس مجدد پنیر را اضافه می کنیم. پس از آن ژامبون مرغ و گوشت خرد شده را به مواد قبلی اضافه کرده و بصورت یکنواخت بر روی پنیر پیتزا پخش می کنیم.

حال نوبت به افزودن استیک مرغ طعم دار شده نیم پز به مواد قبلی، می باشد. روی استیک ها پنیر می ریزیم و در آخر هات داگ اسلایس شده و فلفل دلمه را اضافه می کنیم.

برای آماده شدن پیتزا ، فرهای موجود در رستوران های عطاویچ بدلیل صنعتی بودن بر روی دمای 270 الی 280 درجه به مدت 6 الی 7 دقیقه قرار می گیرند.

بدلیل اینکه در فرهای صنعتی از دو طرف حرارت به مواد داده می شوند، غذا نیاز به گریل ندارد ولی اگر در منزل قصد پخت پیتزا دارید، می توانید در آخر گریل را روشن کنید تا روی پیتزا برشته و طلایی شود.


پیتزا مخصوص


طرز تهیه ریو پیتزا :

در این نوع پیتزا هم همانند دیگر پیتزا ها پس از قرار دادن خمیر در قالب و ریختن سس ویژه عطاویچ (نوعی سس قرمز) بر روی خمیر، سس را بر روی کل خمیر پخش می کنیم.

قارچ را اضافه می کنیم و سپس استیک گوشت تولیدی کارخانه عطاویچ را روی آن می ریزیم. در کنار آن استیک مرغ مزه دار شده با فرمول عطاویچ را به مواد قبلی اضافه می کنیم.

مجددا مقداری پنیر پیتزا اضافه کرده و پپرونی خلالی شده را اضافه می کنیم.

باقی مانده پنیر پیتزا را اضافه کرده و در آخر برای تزیین بر روی پنیر فلفل دلمه ای قرار می دهیم.

این پیتزا هم همانند دیگر پیتزا ها به مدت 7 الی 8 دقیقه در دمای 270 تا 280 درجه داخل فر قرار می گیرد.

لازم به ذکر است فست فود های عطاویچ بدلیل داشتن دستگاه های صنعتی و پیشرفته از این دما و این بازه زمانی برای آماده سازی پیتزا ها استفاده می کنند.




پیتزا گوشت ریو



طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ :

ایتدا خمیر پیتزا را در قالب قرار می دهیم و سپس سس ویژه عطاویچ را بر روی آن پخش می کنیم. نیمی از پنیر پیتزا را به خمیر اضافه کرده سپس قارچ را به مواد قبلی اضافه می کنیم. پس از آن گوشت چرخ کرده تولید شده در کارخانه ایرانگوشت را به آن اضافه می نماییم.

حال نوبت به نیمه دیگر پنیر پیتزاست که آن را به مواد قبلی اضافه کنیم. در آخر فلفل دلمه را جهت تزیین به پیتزا اضافه می کنیم.

پیتزای خود را با دمای 280 درجه سلسیوس به مدت 7 الی 8 دقیقه در فر قرار می دهیم. حال پیتزای شما آماده خوردن است. نوش جانتان


طرز تهیه وجی پیتزا (پیتزا سبزیجات) :

در این نوع پیتزا هم همانند دیگر پیتزا ها پس از قرار دادن خمیر در قالب و ریختن سس ویژه عطاویچ (نوعی سس قرمز) بر روی خمیر، سس را بر روی کل خمیر پخش می کنیم.

قارچ را اضافه می کنیم و سپس ذرت، نخودفرنگی و هویج را روی خمیر می ریزیم و مجددا مقداری پنیر پیتزا به مواد قبلی اضافه می کنیم.

روی پنیر پیتزا تعدادی گوجه فرنگی حلقه شده، قرار می دهیم و در نهایت فلفل دلمه را روی مواد قبلی می چینیم.


پیتزا سبزیجات


پیتزای خود را با دمای 280 درجه سلسیوس به مدت 7 الی 8 دقیقه در فر قرار می دهیم. حال پیتزای شما آماده خوردن است. 


طرز تهیه پیتزا دیپوکراف (پیتزا مخصوص عطاویچ):

در این نوع پیتزا هم پس از قرار دادن خمیر در قالب و ریختن سس ویژه عطاویچ (نوعی سس قرمز) بر روی خمیر، سس را بر روی کل خمیر پخش می کنیم و پنیر پیتزا را بر روی آن میریزیم. ادامه آموزش را در فیلم مشاهده بفرمایید.




پیتزا پپرونی :

پیتزا پپرونی به عنوان یک پیتزا پرطرفدار شناخته می شود. این پیتزا مناسب کسانی است که به غذاهای تند علاقه دارند و از این نوع پیتزا استقبال می کنند. پس اگر عاشق غذاهای تند هستید، پیتزا پپرونی را به شما توصیه می کنیم.

ما در مجموعه رستوران های عطاویچ برای تهیه این پیتزا پرطرفدار ابتدا سس مخصوص عطاویچ را بر روی خمیر پیتزا می ریزیم. سپس یک لایه پنیر پیتزا اضافه می کنیم. پپرونی های اسلایس شده را روی مواد قبلی قرار می دهیم و مجدد یک لایه پنیر پیتزا اضافه می کنیم. بر روی همه این مواد مجدد پپرونی قرار می دهیم و لایه آخر پنیر پیتزا را می ریزیم. برای تزیین از فلفل هالوپینو استفاده می کنیم. حال نوبت به آن رسیده که پیتزا را درون فر قرار دهیم و از خوردن یک پیتزا خوشمزه لذت ببریم.


پیتزا پپرونی



پیتزا رست بیف :

برای آماده کردن این پیتزا پرطرفدار، ابتدا باید سس قارچ را آماده کنیم.  برای تهیه سس قارچ ابتدا قارچ را تفت می دهیم سپس ادویه های لازم را به آن اضافه می کنیم و در آخر خامه را به مواد قبلی اضافه می کنیم. در این حالت باید صبر کنیم تا سس ما جا بیفتد.

پس از آماده شدن سس قارچ، ابتدا آن را بر روی خمیر پیتزا میریزیم سپس پنیر پیتزا را به مواد اضافه می کنیم.  سپس رست بیف را بطور کامل برای روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. مجدد پنیر پیتزا را به مواد قبلی اضافه می کنیم. برای تزیین پیتزا می توانیم از زیتون و قارچ استفاده کنیم.


پیتزا سیر و استیک :

برای تهیه این پیتزای خوشمزه ابتدا سس قارچ یا سس آلفردو که از قبل آماده کرده ایم را، بر روی خمیر پیتزا میریزیم.(سس آلفردو عطاویچ با روش آماده سازی خاص و منحصر به فرد عطاویچ، تهیه می شود.) سپس پنیر پیتزا را اضافه می کنیم. پس از آن تکه های درجه یک استیک را به مواد قبلی اضافه کرده و سیر ساتوری شده را اضافه می کنیم. مجددا پنیر پیتزا را به مواد اضافه کرده و در آخر زیتون سیاه اسلایس شده را، قرار می دهیم.



پیتزا مخلوط :

پیتزا مخلوط یکی از پیتزاهای پرطرفدار و همه پسند محسوب می شود. عطاویچ نیز این پیتزا را در منو خود قرار داده است.

برای تهیه این پیتزا پرطرفدار، ابتدا بر روی خمیر پیتزا سس میریزیم و آن را بصورت یکنواخت بر روی خمیر پخش می کنیم، سپس پنیر پیتزا را به آن اضافه می کنیم. ژامبون مرغ را اضافه کرده و سپس هات داگ را به مواد قبلی اضافه می کنیم. فلفل دلمه و پنیر موزارلا را به مواد اضافه می کنیم.


پیتزا مخلوط


لازم به ذکر است که می توانید پنیر پیتزا را با توجه به ذائقه خود کم یا زیاد کنید. افزودن آویشن می تواند پیتزا شما را هم خوش عطرتر و هم خوش طعم تر کند. پیشنهاد می کنیم از این ادویه خوشمزه غافل نشوید.


پیتزا چیکن آلفردو:

این پیتزا دارای یک سس خاص است که با رسپی مخصوص عطاویچ آن را آماده می کنیم. ابتدا سس آلفردو را با ادویه های مخصوص عطاویچ آماده می کنیم. بعد از آماده شدن سس آلفردو آن را روی خمیر پیتزا می ریزیم و سپس پنیر پیتزا را روی سس پخش می کنیم. سپس استیک مرغ گریل شده و تکه تکه شده را روی پنیر را قرار می دهیم. مجدد پنیر پیتزا را به عنوان لایه آخر می ریزیم. در آخر فلفل دلمه را روی پنیر پیتزا می ریزیم. حال می توانید پیتزا خود را در فر قرار دهید و از خوردن یک پیتزا خوشمزه لذت ببرید.


علاوه بر پیتزاهای آموزش داده شده که همگی با کمک فر پخته می شوند، شما می توانید پیتزا بدون فر را نیز آماده کنید. برای طرز تهیه پیتزا بدون فر وارد شوید.


پیتزاهای بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که که ما در این مقاله به پیتزاهای به اصطلاح ایرانی پرداخته ایم. پیتزا ایرانی انواع مختلفی دارد. اما نقطه مشترک آن‌ها با یکدیگر طعم آن ها است. در بیشتر پیتزا‌های ایرانی، سس گوجه‌فرنگی، گوشت چرخ‌کرده، سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل‌دلمه‌ای، انواع سبزیجات و... به کار می‌رود. در واقع می‌توان گفت در کشور ایران نیز مانند دیگر کشور‌های دنیا پیتزا بومی‌سازی شده و مطابق با سلیقه و ذائقه ایرانیان تهیه می‌شود.


پیتزا


در این وبلاگ طرز تهیه پیتزا های پپرونی ، مخصوص ، ریو پیتزا ، پیتزای گوشت و قارچ، وجی پیتزا و پاستیزا را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که آن را تهیه کرده و از خوردن این فست فود خوشمزه لذت ببرید.


نکته طلایی برای خوشمزه شدن پیتزا


پیتزا خوشمزه


۱- هنگام تهیه خمیر اگر خمیر را خوب ورز ندهید یا بیش از حد آرد اضافه کنید، در آخر خمیر سفت و خشکی خواهید داشت.

۲- اگر خمیر پیتزای شما خوب نمی‌پزد، به این دلیل است که خمیر را خیلی کلفت پهن کرده‌اید. خمیر پیتزا را باید از قطر نیم سانت کمتر پهن کنید.

۳- برای اینکه پیتزا آب نیندازد، قارچ را از قبل بپزید و بعد روی پیتزا بچینید؛ همچنین از ترس اینکه نان پیتزا خشک شود یا بسوزد، زودتر از زمان موعد پیتزا را از فر بیرون نیاورید.

۴- اگر می‌خواهید پنیر پیتزای شما مانند پیتزا‌های بیرونی کش بیاید، از پنیر یخ زده استفاده نکنید. پنیر را از یک ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخش باز شود.

۵- دمای پخت پیتزا با فر گازی خانگی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه است. دمای پخت پیتزا با فر برقی یا تستر بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه است.


ادویه های مورد نیاز برای خوشمزه تر شدن پیتزا :

ادویه های لازم برای پخت پیتزای خوشمزه شامل نمک، آویشن، فلفل سیاه، اورگانو و جوز هندی می باشد.


ادویه پیتزا


اولین ادویه که برای همه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد، نمک است. ولی باید توجه کنید استفاده از نمک باید به مقدار کافی باشد چرا که استفاده کم و یا زیاد آن برای بدن مضراتی دارد.

یکی دیگر از ادویه های پیتزا، فلفل سیاه است که نه تنها طعم و عطر خوبی به غذا می بخشد بلکه از فواید زیادی نیز برخوردار است. فلفل سیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث بهبود سیستم گوارش می شود.

آویشن یک ادویه عالی برای طعم و عطر پیتزا است. این گیاه سرشار از ویتامین k آهن، کلسیم و منیزیم است. از این گیاه بصورت ادویه برای برخی از غذاها و پیتزاها استفاده می کنند.

ادویه بعدی اورگانو یا همان پونه کوهی است که بسیار معطر بوده و علاوه بر پیتزا در غذاهای ایتالیایی هم استفاده می شود. هزاران سال است که از این گیاه برای درمان بیماری های قلبی، سرطانی، فشار خون بالا و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ادویه بعدی جوز هندی است که بوی شیرینی دارد و بسیار معطر است و برای غذاهایی که شامل مواد زیادی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا برای معطر کردن پیتزاهایی که در آن ها اسفناج استفاده شده است به کار می رود. عطر و بوی خوش این ادویه باعث شده، که از آن به صورت خشک شده و یا پودر شده مورد استفاده قرار بگیرد و دارای فیبر بالایی می باشد.

اگر قصد پخت یک پیتزا خوشمزه را دارید و می خواهید ترفندهای آن را بدانید، می توانید وارد مقاله "چند روش برای خوشمزه شدن پیتزا خانگی" شوید.


پیتزا و مهمانی


پیتزا ها بدلیل خوشمزه و پرطرفدار بودن تنوع زیادی دارند. حتی برخی از افراد و آشپزها با سلیقه و ذائقه خود تغییراتی در آن ایجاد می کنند. آموزش تعدادی از انواع خاص پیتزا ها در مقاله "طرز تهیه پیتزاهای خاص" قرار دارد. اگر شما هم علاقه به پختن و یادگیری انواع مختلف پیتزا دارید، می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

با مجموعه رستوران های عطاویچ در سایت atawich.com همراه ما باشید.



نظر جدید
0%

سبد خرید