سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه خمیر پیتزا

1401/03/09 در ساعت 14:03:00

یکی از مواد اولیه مهم و اساسی پیتزا، خمیر پیتزا می باشد. اگر شما بتوانید خمیر پیتزا را خودتان درست کنید لذت پیتزا برای شما چند برابر می شود. در این مقاله طرز تهیه خمیر پیتزا را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

  بهترین پیتزای خانگی را چطور درست کنیم.

درست کردن خمیر پیتزای خانگی می تواند کار زیادی به نظر برسد، اما ارزش این را دارد که به آن افتخار کنید. خمیر به خودی خود به مواد کمی نیاز دارد و فقط کمی زمان  برای عمل آمدن و استراحت نیاز دارد. در حالی که منتظر هستید تا خمیر آماده شود، می توانید برای تهیه سس گوجه فرنگی، خرد کردن سبزیجات تازه یا رنده کردن پنیری که روی آن قرار می دهید، دست به کار شوید. 15 دقیقه بپزید، با ریحان تزیین کنید (یا، بهتر است بگوییم، پنیر بیشتر) و از نمایش دادن خلاقیت خود لذت ببرید.

آماده سازی

با پاشیدن شکر و مخمر در آب گرم، مخمر را عمل آورید. بگذارید 10 دقیقه بماند تا حباب هایی روی سطح ایجاد شود.

در یک کاسه بزرگ آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. وسط آن را سوراخ کنید و روغن زیتون و مخلوط خمیر مایه را اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا خمیر آماده شود.

  خمیر را روی یک سطح کار تمیز قرار دهید و 10-15 دقیقه ورز دهید. خمیر باید نرم، صاف و لطیف باشد. خمیر را به صورت گرد  در آورید.

یک کاسه تمیز و بزرگ را با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید تا با روغن آغشته شود. با پوشش پلاستیکی بپوشانید. بگذارید حداقل یک ساعت یا تا 24 ساعت  استراحت کند.



خمیر را سوراخ کرده و روی سطح کار کمی آرد پاشی شده، بچرخانید. یک دقیقه دیگر یا بیشتر ورز دهید، سپس به 4 قسمت مساوی برش دهید و به شکل گرد در آورید.

خمیر را کمی آرد پاشی کنید سپس با حوله آشپزخانه بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت دیگر استراحت کند و سس و سایر مواد را آماده کنید.

فر را تا جایی که فر شما اجازه می دهد، بین 450-500 درجه فارنهایت (230-260 درجه سانتی گراد) از قبل گرم کنید. یک سنگ پیتزا، ورقه پخت سنگین (برعکس کنید تا سطح صاف شود)، یا تابه چدنی را در فر قرار دهید.

در همین حال سس گوجه فرنگی را درست کنید، نمک را به قوطی گوجه فرنگی اضافه کنید و با مخلوط کن غوطه وری پوره کنید یا به مخلوط کن یا غذاساز منتقل کنید و پوره کنید تا یکدست شود.

پس از استراحت خمیر، مقداری از آن را بردارید و با نوک انگشتان روی سطح آن را فشار دهید تا حباب ایجاد شود و باد نشود.

سپس خمیر را کشیده و به صورت گرد نازک فشار دهید. آن را نازک تر از آنچه فکر می کنید باید باشد، زیرا در طول پخت کمی جمع می شود و پف می کند.


طرز تهیه خمیر پیتزا


سمولینا را روی یک ورقه پخت وارونه بپاشید و پوسته کشیده را روی آن قرار دهید. سس و مواد دلخواه را اضافه کنید.

پیتزا را روی سنگ یا تابه پیتزا که از قبل گرم شده است بریزید. به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که پوسته و پنیر قهوه ای طلایی شوند، بپزید.

هر چاشنی دلخواه خود را اضافه کنید.

کالری تغذیه: 1691 چربی: 65 گرم کربوهیدرات: 211 گرم فیبر: 12 گرم قند: 60 گرم پروتئین: 65 گرم


انواع خمیر پیتزا :

خمیر پیتزا سه نوع نان نازک،تخت و نان ضخیم می‌باشد. هر یک از این خمیرها مناسب نوعی از پیتزا می‌باشد.

1. نان نازک

  • پیتزا ناپولی

پیتزای ناپولی یک پیتزای اصیل ایتالیایی می‌باشد. از ویژگی‌های پیتزای ناپولی اصیل وجود بافت ترد و نازک در خمیر پیتزا می‌باشد. خمیر پیتزای ناپولی باید با دست باز شود و اصلاً نباید از ابزار استفاده کرد. ضخامت خمیر نباید بیش از یک‌سوم سانتی‌متر در مرکز باشد.

  • پیتزا نیویورک

خمیر پیتزای نیویورک باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا جایی که می‌توان برش بزرگی از آن را از وسط تا کرد. خمیر پیتزای نیویورکی طعم بسیار خاصی دارد و بافت نرم و منحصربه‌فرد خود را از گلوتن بسیار زیاد آرد و مواد معدنی موجود در آب نیویورک می‌گیرد.

  • پیتزا سنت لوئیز

ویژگی اصلی پیتزای سنت لوئیز خمیر پیتزای کراکر مانند و ور نیامده می‌باشد.

2. نان تخت

اخیراً این خمیر  محبوبیت بیشتری پیدا اغلب افراد به‌سلامتی خود اهمیت بیشتری قائل هستند. استفاده از خمیر پیتزای نازک بیشتر برای پیش‌غذا مناسب می‌باشد و سیرکننده نیستند ازاین‌رو برای افرادی که قصد رژیم دارند مناسب می‌باشد.

3. نان ضخیم

  • پن پیتزا (پیتزای تابه‌ای سنتی)

ضخامت خمیر پیتزای تابه ای سنتی، نه نازک است و نه خیلی ضخیم. در واقع ضخامتی متوسط دارد. طعم این پیتزا کره‌ای ، سرخ‌شده در تابه و مغز پر و نرم می‌باشد.

  • پیتزا دیپ دیش

لبه‌های خمیر پیتزا دیپ دیش بلند می‌باشد که باعث می‌شود مواد زیادی در پیتزا جا بگیرد. این خمیر حاوی آرد ذرت، آرد سمولینا و گاهی از رنگ خوراکی می‌باشد.

  • پیتزا سیسیلی

پیتزای سیسیلی به نان ضخیم و چهار گوش شهرت دارد. ضخامت آن معمولاً تا 5 سانتی‌متر هم می‌رسد.

  • فوکاچیا

این خمیر به تردی خمیر پیتزاهایی که تا اینجا گفتیم نمی‌باشد و هیچ سس پوشاننده ای ندارد. خمیر آن ضخیم می‌باشد و قبل از پخت به خوبی با روغن‌زیتون و سپس پنیر و ادویه‌جات پوشانده می‌شود. این پیتزا می‌تواند به‌عنوان یک پیش‌غذای ساده باشد.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا
نظر جدید
0%

سبد خرید