سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:25:00

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

انواع سس پیتزا

هر کسی به سبک خاصی از پیتزا علاقه دارد. علاوه بر این، اکثر افراد چاشنی‌های مشخصی را برای پیتزای خود انتخاب کرده و در رابطه با استفاده از آناناس بر روی پیتزا نظر مشخصی دارند. با این حال، افراد کمی بر روی سسی که میان لایه‌های پیتزا استفاده می‌شود، نظر قاطعی دارند.

اینجا در عطاویچ می‌توانید ما را جزء آن اقلیت کوچکی حساب کنید که برای استفاده از هر نوع سس نظر قاطعی دارند. ما تمامی سس‌های مورد استفاده در پیتزا ها را با چاشنی‌ها و تاپینگ‌های دیگر تطبیق داده تا مزه‌های ترکیبی فوق‌العاده‌ای را به مشتریان ارائه کنیم. در ادامه انواع مختلفی از سس پیتزا و تاپینگ‌های مناسب با هر نوع از آن ها را بررسی معرفی خواهیم کرد.


سس پیتزای گوجه‌فرنگی سنتی

سس‌های سنتی مبتنی بر گوجه‌فرنگی با اکثر تاپینگ‌ها سازگاری دارند. سس‌های قرمز پیتزا با مواد مختلفی مانند سیر خرد شده، پیاز، پونه کوهی، ریحان و سایر گیاهان و ترشی‌ها مختلف طعم داده شده‌اند و می‌توانند سیلقه‌های متفاوتی را راضی نگه ‌دارند. در واقع سس‌های پیتزای مبتنی بر گوجه فرنگی محبوبیت بسیاری زیادی دارند تا جایی که بسیاری از مردم با سس‌های پیتزای مبتنی بر مواد دیگر آشنایی چندانی ندارند.





انواع سس قرمز

شاید سس پیتزای قرمز ماده خوراکی ساده‌ای به نظر برسد، اما طیف گسترده‌ای از سس‌های قرمز متفاوت با طعم ‌و مزه‌های متفاوتی وجود دارند. برخی از سبزیجات و مخلفات، طعم‌های بسیار خاص و منحصر به فردی به سس می‌دهند. برای مثال ریحان، یک طعم کلاسیک ایتالیایی به پیتزا می‌دهد. هر چند که ممکن است مقداری جانبدارانه به نظر برسد، اما ما خودمان عاشق مز‌ه‌های ترکیب شده در سس پیتزای سیر با گوجه‌فرنگی و ریحان هستیم.


سس‌های قرمز تند

برای ایجاد تعادل مزه‌ها در سس‌های تند نیاز به چیزی شورمزه داریم، که گوشت گاو و پپرونی انتخاب‌های مناسبی برای این کار خواهند بود. از دیگر تاپینگ‌های مورد استفاده برای پیتزاهای تند می‌‌توان به سوسیس، قارچ و بیکن نیز اشاره کرد. البته هر گاه احساس کردید سس پیتزا، تندی لازم برای سلیقه شما را ندارد، به راحتی می‌توانید مقداری فلفل قرمز اضافه کنید!


سس‌های قرمز فلفلی

سس‌های فلفلی نیز می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، زیرا که انواع مختلفی از فلفل، مانند فلفل قرمز تفت داده شده، فلفل سیاه همگی از مخلفات رایج در سس‌های پیتزا هستند. مانند سس‌های تند، سس‌های فلفلی نیز با مزه‌های شور مانند مرغ، استیک، بیکن و قارچ سازگاری خوبی دارند.


سس پیتزا


سس‌های پیتزا شیرین

طعم شیرین سس‌های پیتزا شیرین ناشی از گوجه‌فرنگی و شکر‌های اضافه شده، بخصوص شکر قهوه‌ای است. سس گوجه فرنگی شیرین با طعم‌های شور پیتزا تطابق زیادی نداشته و نسبت به سس‌های دیگر محبوبیت کمتری دارد. با این وجود،‌ سس شیرین، بدون شک طعم خوبی دارد و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.


سس‌های پیتزای محبوب با منشا غیر‌ گوجه‌فرنگی

سس‌های پیتزا با منشا غیر گوجه‌فرنگی نیز علاقه‌مندان بسیاری داشته و مزه‌هایی انکار ناپذیر دارند.


سس پستو

پستو از موادی مانند روغن زیتون، سیر، پنیر پارمزان، دانه‌های بو داده کاج، مقدار زیادی ریحان و لیمو تهیه شده است. پستو یک گزینه جایگزین مناسب برای استفاده در پیتزای پنیر ساده است و طعم‌هایی بسیار غنی و گسترده دارد. این سس برای کسانی که علاقه زیادی به گوجه‌فرنگی نداشته، اما شیفته طعم‌های متفاوت هستند، بسیار مناسب خواهد بود.


سس پستو


در سال‌های اخیر مردم دستور طبخ سس‌های پستوی خود را تغییر داده‌ و دانه‌های کاج را با گردو جایگزین کرده‌اند. همچنین برای افزایش ارزش غذایی آن، اسفناج و چند حبه‌ سیر نیز به دستور پخت خود اضافه کرده‌اند.


سس خامه‌ای آلفردو

سس آلفردو یک سس سفید غنی است که با کره، خامه غلیظ ، پنیر و فلفل ساخته می‌شود. این سس طعم و مزه‌ای بسیار قوی دارد، بنابران، برای تطابق مزه‌ها، بهتر است این سس با موادی با مزه‌های قوی مانند زیتون، کنگر فرنگی، فلفل سوخاری، بیکن، استیک، مرغ، قارچ و گجه فرنگی خشک شده ترکیب شود.


پیتزاهای مخصوص و غیرمنتظره و سس‌های مناسب آن‌ها

اگرچه هنگامی که در رابطه با سس پیتزا خوشمزه صحبت می‌کنیم، بسیاری از مردم فورا به سس‌های قرمز یا آلفردو فکر می‌کنند. اما در رابطه با پیتزاهای مخصوص، معنی سس پیتزای خوب مقداری تغییر پیدا می‌کند، زیرا که پیتزا پز‌های ماهر، با معرفی سس‌های خوشمزه و غیرمتعارف مرزها را جابه‌جا کرده‌اند.


سس باربیکیو فقط برای دنده نیست

احتمالا می‌توانیم یک مقاله کامل در رابطه با سس‌های مختلف باربیکو نگارش کنیم، اما به خاطر سادگی بحث، به سس باربیکیوی مدل سنت‌لوئیسی بسنده می‌کنیم. بهترین تاپینگ‌ها و مخلفات برای پیتزا با سس باربیکیو، همان مخلفات مورد استفاده در تهیه دنده، شامل مرغ، بیکن، ژامبون و آناناس هستند.


سس باربیکیو


بدون حاشیه بگوییم، مردم سس وینگ تند را دوست دارند

وقتی درباره سس پیتزای تند حرف می‌زنیم، ممکن شما به سس‌های قرمز تندی که قبلا بررسی کردیم فکر کنید، اما منظور ما سس وینگ تند است. سس وینگ تند، یکی از پرفروش‌ترین چاشنی‌های پیتزا از زمان عرضه به‌شمار می‌رود. این سس ترکیبی از کره، سرکه و ادویه‌جات است. پیتزاهای با سس وینگ تند بهتر است با مرغ، پنیر موزارلا و یا کمی پنیر آبی سرو شوند.


پیتزای تاکو با سالسا و لوبیای سرخ شده

اگرچه این مدل پیتزا مورد پسند همه نیست، اما کسانی که پیتزای تاکو را دوست دارند، طرفدارانی سر‌سخت هستند. در پیتزای تاکو معمولا از سالسا و لوبیای سرخ شده به‌جای سس‌های سنتی استفاده شده و روی آن نیز با گوشت گاو مکزیکی، پنیر، کاهوی خرد شده و تکه‌های گوجه فرنگی پوشانده می‌شود. ممکن است در ابتدا مقداری عجیب به‌نظر برسد، اما فوق‌العاده خوشمزه است و ارزش امتحان کردن دارد.


رنچ، طعمی لذیذ از مید‌وست آمریکا

بسیاری از مردم میدوست یا غرب‌میانه آمریکا نمی‌توانند بدون رنچ زندگی کنند. مردم عموما از این چاشنی به عنوان سس برای سبزیجات، چیپس و پیتزا استفاده می‌کنند. اما پیتزاهای مرغ و بیکن با سس رنچ در منطقه میدوست آمریکا بسیار پرطرف‌دار شده‌اند.


سس مایونز

نمی‌توان انکار کرد که سس مایونز یکی از چاشنی‌های ضروری برای ساندویچ‌های آمریکایی است. می‌توانید سس مایونز را بر روی پیتزای مورد علاقه‌ خود بمالید، سپس پنیر دلخواه خود را روی آن پاشیده و در نهایت از تکه‌های گوجه‌فرنگی و  بیکن به عنوان تاپینگ استفاده کنید و از مزه خوب آن لذت ببرید!


آیا تابحال پیتزای عطاویچ را سفارش داده اید؟ اگر سفارش دادید حتما متوجه سس خاص درون آن شده اید و اگر سفارش نداده اید وارد بخش سفارش اینترنتی سایت ما شوید و با سفارش پیتزا ی خوشمزه عطاویچ، خود را مهمان یک غذای لذیذ به همراه سس خاص آن کنید.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

طرز تهیه خمیر پیتزا

1401/03/09 در ساعت 14:03:40

یکی از مواد اولیه مهم و اساسی پیتزا، خمیر پیتزا می باشد. اگر شما بتوانید خمیر پیتزا را خودتان درست کنید لذت پیتزا برای شما چند برابر می شود. در این مقاله طرز تهیه خمیر پیتزا را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه خمیر پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید