سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:00:00

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی

انواع همبرگرهای آمریکایی

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند و ممکن است برخی از آن ها گوشت های باکیفیت تر، پنیر و قارچ بیشتر، قیمت های مختلف و غیره داشته باشند. اما واقعیت این است که هیچ کدام از انواع برگرهای آمریکایی در ایران وجود ندارد!

به جرئت می توان گفت شما به هر فست فودی بروید و آن فست فود یا رستوران ادعا کند که برگر آمریکایی سرو می کند بدانید دروغ محض می گوید. حتی برخی هم ادعا دارند تنها برگر آمریکایی واقعی را برای اولین بار در ایران ارائه می دهد و صدها جمله مشابه. 

واقعیت این است وقتی رستورانی می گوید برگر آمریکایی ارائه می دهد، نمی گوید کدام برگر آمریکایی! چرا که آمریکا 50 ایالت دارد، هر ایالت همبرگر محبوب خود را داشته و هیچ کدامشان در ایران سرو نمی شود. بطور کلی به غیر از برگرهای محبوب هر ایالت، 100 نوع برگر در آمریکا وجود دارد.

ابتدا کمی راجع به برگر بگوییم. تا حالا به شباهت اسم همبرگر و شهر هامبورگ واقع در آلمان دقت کرده اید؟ نام همبرگر از نام این شهر الهام گرفته است. در اوایل قرن 13 میلادی، مغول ها و تاتارها برای اینکه از روسیه به تمام نقاط دنیا سفر کنند، از اسب استفاده می کردند و مجبور بودند غذاهای مورد نیاز خود را هم به همراه ببرند. آن ها همواره مقدار زیادی گوشت به همراه داشتند و در طول سفر، گوشت را زیر زین اسب قرار می دادند چرا که آن قسمت از بدن اسب بیشترین تحرک را داشته و گوشت در آن قسمت بخاطر تحرک بالا نرم میشد.



این مدل گوشت اولین بار وارد اروپا و شهر هامبورگ شد یعنی اروپایی ها اولین افرادی بودند که برگر امروزی را ابداع کردند. پس از هامبورگ، این مدل از گوشت و برگر وارد آمریکا و شهر کالیفرنیا شد. به دلیل ذائقه ها و روش های مختلف طبخ، تا به امروز چندین نوع برگر در آمریکا بوجود آمد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

برگر ایالت اوکلاهاما (Oklahoma Fried Onion Burgers)

برگر اوکلاهاما اولین بار در سال 1930 و در شهر Ardmore متولد شد و جزء اصیل ترین برگرهای آمریکایی هم شناخته می شود بطوریکه در میان گنجینه ملی آمریکا قرار داده شده است. تنها نکته ای که باعث محبوبیت بی نظیر این برگر شد، استفاده از پیازهای اسلایش شده نازک در برگر بود. 

اما چه چیزی باعث شد همچین ایده ای بر روی برگر پیاده شود؟

در دهه 1930، آمریکا در بحران شدید اقتصادی بود و درصد بسیار زیادی از مردم توانایی پرداخت مبلغ یک برگر با درصد بالایی از گوشت را نداشتند لذا تصمیم گرفته شد تا با کاهش مقدار گوشت و افزایش مقدار پیاز، قیمت برگر کاهش پیدا کرده و مردم توانایی تهیه و میل کردن آن را داشته باشند لذا پیازها همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید بر روی برگر قرار داده میشد و جالب است بدانید با اینکه چندین سال از این بحران اقتصادی گذشته ولی همچنان برگر اوکلاهاما در میان آمریکایی ها بسیار محبوب است.

برای تهیه پیازهای این برگر یا می توان با استفاده از چاقو، پیازها را به برش های بسیار نازک تبدیل کرد یا از دستگاه های کالباس‌بر استفاده نمود. در صورتیکه شما و یا اطرافیانتان قصد ارائه همبرگر را دارید می توانید از این مدل برگر جهت کاهش هزینه و قیمت کمتر استفاده کنید تا گوشتی با کیفیت بسیار پایین.


برگر ایالت اوکلاهاما


برگر ایالت تنسی (Tennessee Deep Fired Burger)

برگری که در ایالت تنسی سرو می شود شاید ظاهری شبیه به برگر عادی داشته باشد اما روش طبخ آن کاملا متفاوت از سایر برگرها است. برای این برگر بجای یک عدد گوشت همبرگر، از دو عدد گوشت همبرگر نازک استفاده می شود که خوبی این موضوع، سریع تر طبخ شدنش است. همچنین طرز آب کردن پنیر روی گوشت هم متفاوت از سایر برگرها می باشد چرا که ابتدا گوشت را برای مدت کوتاهی در ظرف پر از روغن سرخ می کنند، سپس یک لایه پنیر ورقه ای گودا را بر روی برگر می گذارند و برای کمتر از 5 ثانیه در روغن قرار می دهند.

نکته ای جالب درباره ایالت تنسی:

در این ایالت فست فودی با نام Dyre’s Burger وجود دارد که تبدیل به محبوب ترین برگری این ایالت شده است. اما چه چیزی باعث شده این فست فود تا این حد محبوب شود؟ 

رستوران در سال 1912 افتتاح شد و امروزه بیش از 100 سال از افتتاح رستوران می گذرد. روغنی که امروزه برای سرخ کردن برگرها استفاده می کند دقیقا همان روغنی است که 100 سال پیش استفاده میکرده.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که این روغن صد ساله مضر نیست و چرا تا این مدت تمام نشده است؟

گوشت های برگرهای این رستوران 30 درصدشان را چربی تشکیل می دهد و هنگامی که درون روغن صد ساله قرار می گیرند، روغن درصد قابل توجهی از چربی ها را به خود جذب می کند لذا روغن رستوران هیچوقت تمام نمی شود. جالب است بدانید این روغن به قدری برای مردم ایالت و رستوران مهم است که 20 سال پیش، هنگامیکه فست فود Dyer’s Burger قصد داشت نقل مکان کند، روغنش با اسکورت پلیس منتقل شد!


برگر ایالت تگزاس


برگر ایالت تگزاس (San Antonio Bean Burger)

همانطور که از نام این برگر مشخص می باشد، اولین بار در شهر سن آنتونیو واقع در ایالت تگزاس متولد شده است. این برگر دو مدل برای گوشتخوران و گیاهخواران دارد.

نوع گیاهخواری ظاهری شبیه به گوشت دارد اما یکذره گوشت هم در آن استفاده نشده است. مواد لازم برای تهیه این برگر شامل موارد زیر می باشد:

لوبیای سیاه یا لوبیای قرمز یا لوبیای سفید

پیاز

سس سویا

ذرت

فلفل هالوپینو

زیره، نمک و فلفل

آرد سوخاری

جو دوسر و ادویه هایی که به آن ها علاقه دارید.

برای تهیه این برگر ابتدا می بایست پیاز و سیر را خرد کرده، داخل آب طبخ داده و سپس با استفاده از مخلوط کن هم بزنیم. بعد از آن می بایست لوبیای نرم شده را به آن اضافه کرده و با استفاده از هر وسیله ای آن را له کنیم و سپس، مواد مورد نیاز که در بالا به آن ها اشاره کردیم را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

بعد از اینکه خوب هم زدیم برای مدتی داخل فریزر میگذاریم و بعد از آن می توان داخل روغن سرخ کرده و به همراه ادویه های مختلف آن را میل نمود.

این روش طبخی که گفتیم برای نوع گیاهخواری برگر ایالت تگزاس است اما نوع گوشتخواری آن به شرح زیر می باشد:

هنگامیکه گوشت برگر در حال سرخ شدن است، کنسرو لوبیا را می بایست گرم نموده، نصف فنجان پیاز خرد شده، نصف فنجان پنیر چدار، پودر موسیر و فلفل قرمز را به آن اضافه کرده و هم بزنیم. پس از اینکه برگر آماده شد می بایست مواد آماده شده را بر روی آن قرار داده و نوش جان کرد.


برگر ایالت ویسکانسین (Wisconsin Butter Burger)

ایالت ویسکانسین به لبنیاتی که تولید می کند معروف می باشد و هر برگری که بر پایه کره ساخته شده، توسط این ایالت ابداع گردیده است. معروف ترین برگر ویسکانسین که نام خود ایالت هم بر روی آن گذاشته شده است، "کره ای ترین برگر دنیا" شناخته می شود و جالب است بدانید این برگر بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ غذایی آمریکا را شامل می شود.

2 عدد پیاز متوسط، نمک و فلفل، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 4 قاشق غذاخوری کره تنها موادی هستند که برای طبخ این برگر نیاز است. ابتدا می بایست 2 عدد پیاز خرد شده را در روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری کره تفت داده و به آن آب اضافه کنیم. سپس می بایست با گذاشتن درب قابلمه صبر کنیم تا پیاز آنقدر طبخ شود که به صورت کاراملی دربیاید.

هنگامی که منتظر هستیم تا پیاز طبخ شده و "کاراملایز" شود گوشت برگر را بر روی حرارت ملایم می گذاریم تا طبخ شود و بعد از آن، یک ورقه پنیر چدار را بر روی آن قرار می دهیم. سپس دو قاشق غذاخوری کره باقیمانده را بر روی دو نان برگر قرار داده، پیاز کاراملایز شده را بر روی گوشت گذاشته و گوشت را در نان قرار می دهیم.


برگر ایالت ویسکانسین


برگر ایالت مینه سوتا (Minnesota Juicy Lucy)

یکی از محبوب ترین انواع برگرهای آمریکایی، Juicy Lucy می باشد که در ایالت مینه سوتا متولد شده و جالب است بدانید این برگر در ایران نیز سرو شده و تعداد رستوران هایی که برگر Juicy Lucy را سرو می کنند کمتر از تعداد انگشتان دست می باشد و باز هم نمی توانند دقیقا همین برگر را سرو کنند. اما چرا نام Juicy Lucy؟

حدودا بین 60 تا 70 سال پیش، شخصی وارد یک فست فود می شود و از سرآشپز درخواست می کند تا برگر متفاوتی را برایش سرو کند. سرآشپز گوشت را به صورت برگر درمی‌آورد، سپس یک ورقه پنیر چدار را بر رویش قرار می دهد و یک لایه گوشت دیگر بر روی آن می گذارد. در واقع با دیدن ظاهر این برگر، تصور می کنید که یک گوشت با ضخامت زیاد داخل برگر گذاشته شده اما در واقع دو عدد گوشت است که در بینشان پنیر چدار قرار دارد.

گفته می شود آن شخص پس از اینکه یک گاز از برگر را خورد آنچنان ذوق کرد که فریاد زد: It’s a Juicy Lucy و همین کار باعث شد تا نام Juicy Lucy بر روی این نوع برگر گذاشته شود.


برگر ایالت فلوریدا (Cuban Frita Burger)

همانطور که از نام انگلیسی برگر مشخص است این برگر ریشه آمریکایی-کوبایی دارد و جالب است بدانید برگر Cuban Frita Burger از معدود برگرهایی می باشد که در آن پنیری وجود ندارد.

کوبا کشوری در جزایر کارائیب است. حدود 60 سال پیش، در کوبا انقلاب شد و اکثر مردم برای رهایی از کشور 300 کیلومتر را در آب ها طی کردند تا به شهر میامی واقع در ایالت فلوریدا رسیدند. بهترین سوغاتی که مردم کوبا به آمریکا و ایالت فلوریدا آوردند، برگر Cuban Frita Burger بود و جالب است بدانید این برگر کوبایی دیگر در کوبا سرو نمی شود و ادامه حیات خود را در آمریکا به سر می برد.

مواد لازم برای تهیه برگر Cuban Frita Burger:

پاپریکا (نوعی ادویه که از آسیاب فلفل خشک تهیه می شود)

یک عدد تخم مرغ

سس کچاب

زیره

پیاز و سیر به صورت رنده شده

سس گوجه فرنگی تند و رقیق شده

سیب زمینی سرخ شده به صورت خلالی

ساخت این برگر بسیار آسان است بطوریکه زیره، پیاز و سیر خرد شده را می بایست با گوشت ترکیب کرد و آن را بر روی حرارت طبخ نموده و هنگام طبخ، سس گوجه فرنگی تند را به آن اضافه کرد. پس از آماده شدن برگر، سس کچاب را می بایست بر روی سطح داخلی نان ها گذشته، گوشت برگر آماده شده را بر روی آن قرار داده و مقدار لازم سیب زمینی سرخ شده به صورت خلالی هم بر روی گوشت گذاشته شود. لازم به ذکر است در برخی از نقاط و با توجه به سلیقه، یک عدد تخم مرغ به صورت نیمرو هم بر روی سیب زمینی سرخ شده خلالی هم قرار می دهند.


برگر ایالت کانکتیکات (Steamed CheeseBurger)

همانطور که میدانیم، اکثر برگرها یا گریل می شوند یا در قابلمه روغن سرخ می شوند اما مهم ترین تفاوت این برگر با سایر برگرها این است که برگر Steamed Cheeseburger همانطور که از نامش مشخص است، بخارپز می شود که به لطف این موضوع، بسیار سالم تر از سایر برگرها می باشد.

برای تهیه این برگر به یک دستگاه بخارپز صنعتی، گوجه، پیاز، کاهو، پنیر چدار و انواع سس نیاز دارید. دستگاه های بخارپز صنعتی دارای تعدادی قالب با اندازه های یکسان هستند تا حجم برگر و پنیر تا حدودی یکسان باشد.  ابتدا در یک قالب، گوشت قرار می دهیم و در قالب دیگر پنیر چدار را می گذاریم. سپس دو قالب را درون بخارپز قرار می دهیم تا پخته شود. همزمان بر روی دو سطح داخلی نان همبرگر، ابتدا پنیر چدار آب نشده را قرار می دهیم و بر روی آن، سس قرمز و خردل می ریزیم. سپس پیاز، گوجه و کاهو را بر رویش می گذاریم و صبر می کنیم تا برگر آماده شود تا بر روی آن ها بگذاریم.  لازم به ذکر است این مدل از تهیه گوشت برگر به دلیل آبدار بودن، نباید از نان های ضعیف، شل و غیره استفاده کرد چرا که نان پاره می شود. همچنین برگری که آب‌پز باشد علاوه بر سالم تر بودن، راحت تر هضم شده و بسیار آبدار هم می باشد.


برگر ایالت کانکتیکات


برگر ایالت واشنگتن (Goop Sauce)

اگر به ایالت واشنگتن بروید، با کمی پرس و جو متوجه خواهید شد محبوب ترین برگر این ایالت، برگر Goop Sauce است که اولین بار در فست فودی با نام Big Tom عرضه شد.

این برگر ترکیبی از سس مایونز، خردل، ادویه و سالاد است که 50 سال در شهر Olympia واقع در ایالت واشنگتن عرضه شده و همچنان محبوب ترین برگر شهر است.


برگر ایالت اورگون (Le Pigeon)

Le Pigeon فست فود معروفی در شهر Portland ایالت اورگون است که توانسته با ارائه برگری متفاوت، محبوب ترین برگر ایالت را سرو کند. برگری که نام خود فست فود بر روی آن گذاشته شده گوشت بیف گریل شده، پنیر چدار، پیاز گریل شده، سس های کچاب و خردل بر روی نان و سالاد کلم است که شاید فکر کنید بسیار مضر بوده و برای سلامتی خوب نیست اما همین برگر عنوان محبوب ترین برگر شهر را گرفته و کسی نیست که گذرش به این شهر بیوفتد و برگر Le Pigeon را میل نکند.


برگر ایالت کالیفرنیا (The In-N-Out Double Double Animal Style Burger)

In-N-Out نام فست فودی در کالیفرنیا است که بخاطر برگر محبوب و پرطرفدارش مجبور شد در نقاط مختلف ایالت کالیفرنیا، چندین شعبه ایجاد کند تا بتواند برگرهای مشتریانش را سرو کند. 

برگر دابل دابل انیمال استایل در واقع برگری از دو عدد گوشت با ضخامت زیاد، پنیر چدار، گوجه سوخاری و پیاز کاراملایز شده می باشد و با توجه به سلیقه و ذائقه می توان مقدار زیادی ترشی فلفل هم به آن افزود.


برگر ایالت هاوایی (The Hot Hawaiian)

اگر تا الان تصور می کردید که بادمجان و آناناس را فقط بر روی پیتزا قرار می دهند، خوب است بدانید در ایالت هاوایی، آناناس را بر روی گوشت برگر قرار می دهند و جالب تر از آن، از محبوب ترین برگرهای این ایالت نیز به شمار می رود.

برگر هاوایی از چند اسلایس پنیر گودا و چدار، آناناس و چند قطره سس بسیار تند Sriracha تشکیل شده است.


برگر ایالت جورجیا (Ghetto Burger)

این برگر به قدری لذیذ و محبوب است که توسط روزنامه "وال استریت ژورنال" عنوان بهترین برگر آمریکا را گرفته. یک برگر Ghetto علاوه بر محتویات زیاد، سایز بزرگی هم دارد و هرکسی نمی تواند یک برگر Ghetto را کامل میل کند.

برای این برگر گوشت طبخ شده به صورت Smashed-Griddle، پنیر آب شده فراوان، بیکن، پیازهای گریل شده، سس چیلی و نان برگر کنجدی سایز بزرگ نیاز است. گوشت طبخ شده به روش Smashed-Griddle در واقع صفحه Griddle را برای 5 دقیقه گرم می شود و سپس بر روی آن روغن ریخته می شود. بعد از آن گوشت را بر روی صفحه گذاشته و با استفاده از کفگیرهای مخصوص، کفگیر را به مدت 30 ثانیه بر روی گوشت فشار می دهند. بعد از آن، 2 تا 3 دقیقه زمان نیاز است تا گوشت آماده شود.


منبع : لحظه آخر


در کنار همه همبرگرهای کشورهای دیگر، عطاویچ با ارائه همبرگرهای دست ساز با بهترین کیفیت ها، برگرهایی با طعمی خاص را ارائه می کند. برای سفارش همبرگر می توانید هم از سایت عطاویچ و هم بصورت حضوری به شعب سراسر کشور مراجعه نمایید.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟
نظر جدید
0%

سبد خرید