سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه همبرگر خانگی

1400/12/24 در ساعت 10:28:01

همبرگر یک غذای پرطرفدار و خوشمزه که می توان مواد مختلفی را همراه آن میل کرد و از خوردن یک ساندویچ خوشمزه خانگی لذت برد.

طرز تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه همبرگر خانگی این فست فود پر طرفدار را به شما  آموزش دهیم.

همبرگر یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌های رستوران ها محسوب می‌شود که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده است. محبوبیت همبرگر در جهان خیلی زیاد است و به همین دلیل برگر‌های دیگر مثل چیز برگر و  یا همبرگر با سس های مختلف هم به وجود آمدند.

این غذا  درکشور ما هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و از غذا‌های فست فودی محسوب می‌شود که کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که آن را نپسندد. در صورتی که منع مصرف گوشت دارید می‌توانید همبرگر را با سویا درست کنید.

اگر به دنبال یک همبرگر رژیمی هستید، می‌توانید آرد سوخاری را از دستور حذف کنید و یا به مقدار کمتری استفاده نمایید.

با دستور این بخش می توانید به درست کردن همبرگر خوشمزه برای 4 نفر اقدام کنید.





مواد لازم برای همبرگر خانگی:


پیاز ۱ عدد
سیر ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
نان همبرگر ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی


برای تهیه همبرگر به این شکل عمل می کنیم. ابتدا پیاز را پوست میگیریم سپس آن را میشوییم، رنده می‌کنیم و در صافی میریزیم و با قاشق رو‌ی پیاز را فشار میدهیم تا کاملا آب آن خارج شود (می‌توانید با فشار دست آب پیاز را بگیرید.)

در ادامه پوست سیر را می‌گیریم و آن را هم با رنده ریز رنده می‌کنیم. گوشت چرخ کرده (بهتر است از گوشتی استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشد) را روی سطح صافی مانند تخته گوشت پهن می‌کنیم سپس پیازو سیر رنده شده را روی گوشت میریزیم.

در ادامه تخم مرغ را در کاسه‌ای کوچک می‌شکنیم (برای اینکه مطمئن شویم تخم مرغ سالم است) و روی گوشت میریزیم سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می‌کنیم و گوشت را به همراه موادی که روی آن ریخته ایم خوب ورز میدهیم.

پس از آنکه مواد همبرگر را خوب ورز دادیم آرد سوخاری را کم کم روی آن می‌پاشیم و مخلوط می‌کنیم (اگر دیدیم که مایه همبرگر هنوز شل است می‌توانیم یک قاشق دیگر آرد سوخاری اضافه کنیم) تا مواد منسجمی با بافت کمی سفت داشته باشیم.


همبرگر


البته این نکته نیز بسیار مهم است که اگر آرد سوخاری به مقدار زیادی روی مواد بریزیم در پایان همبرگر سفتی خواهیم داشت. مواد همبرگر را به ۴ قسمت تقسیم میکنیم و هر۴ قسمت را با دست گرد میکنیم و  پلاستیک فریزر را از وسط نصف میکنیم و روی تخته آشپزخانه میگذاریم و هر قسمت از همبرگر را روی یک نصف پلاستیک میگذاریم و با دست آن را بشکل یک دایره پهن می کنیم، (دقت کنید نه خیلی پهن باشد که داخل آن سرخ نشود و نه آن قدر نازک که زود همبرگر بسوزد) و روی آن نیز پلاستیک میکشیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار میدهیم. سپس داخل تابه روغن بسیار کمی میریزیم و حرارت را کم میکنیم تا به مرور زمان داغ شود سپس روی پلاستیک همبرگر را بر میداریم

و سریع آن را داخل تابه می‌گذاریم، ابتدا کمی گوشت آب می‌اندازد کمی حرارت را بیشتر میکنیم تا آب آن خشک شود و همبرگر سرخ شود، سپس همبرگر را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

شما اگر کباب پز نیز داشته باشید میتوانید از آن استفاده کنید. در آخر که همبرگر‌ها سرخ شدن به تعداد آن‌ها نان باگت آماده می کنیم و داخل آن را سس میزنیم (هر نوعی که تمایل دارید) و با همبرگر، خیارشور، کاهو و گوجه پر می کنیم و نوش جان می کنید. حالا وقت آن است که بهترین همبرگر خانگی که توسط خودتان نیز آماده شده است را، میل کنید.


طرز تهیه همبرگر زغالی :

گاهی تمایل داریم همبرگر خود را بصورت زغالی آماده کنیم. برای انجام این کار منقل ذغال را به صورت یکدست روشن آماده می کنیم و توری گریل یا صفحه گریل را روی ذغال ها قرار می دهیم. در ادامه همبرگرها را روی گریل قرار می دهیم.

در این مرحله با توجه به حرارت زیر گریل باید هر سمت همبرگرها را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزیم. پس از اینکه همبرگرها به خوبی مغز پخت شدند، نان همبرگر را باز می کنیم و درون آن مقداری سس می زنیم، سپس چند تکه گوجه، خیارشور و کاهو قرار می دهیم.


همبرگر زغالی


توجه :

  • معمولا برای تهیه همبرگر خانگی از گوشت گوساله استفاده می‌شود، زیرا گوشت گوساله یکدست‌تر از گوشت گوسفندی است و حاوی چربی کمتری است. البته این دلیل نمی‌شود که نتوانید با گوشت گوسفندی همبرگر درست کنید.
  • تا زمانی که همبرگر شما کاملا شکل گرفته و آماده پخته شدن است، همه چیز را سرد نگه دارید. گرما دشمن همبرگر شماست. گرما باعث می‌شود تا چربی‌ها نرم و حالت کشدار پیدا کنند و به دستتان و سطحی که روی آن قرار گرفته‌اند، بچسبند. یادتان باشد که چربی گوشت باعث لذیذ شدن برگر شما می‌شود. پس اگر چربی روی دستتان باشد دیگر روی برگر نیست که بخواهد آن را خوشمزه کند. حتی زمانی که در حال چرخ کردن گوشت هستید هم باید آن را سرد نگه دارید. شما می‌توانید لوله و سایر وسایل چرخ کن را در فریزر قرار دهید. این کار سبب می‌شود که در زمان چرخ کردن، همه چیز سرد باقی بماند.
  • تقسیم کردن گوشت چرخ کرده به مقدار مساوی و دادن فرم یکسان به آن‌ها باعث می‌شود تا همه همبرگر‌ها یکنواخت طبخ شوند. می‌توانید از یک ترازو آشپزخانه برای تهیه برگر‌هایتان استفاده کنید. اگر قصد تهیه همبرگرهای بزرگ را دارید و هر همبرگر بیشتر از ۱۷۰ گرم وزن دارد، حتما یک گودال کوچک در وسط برگر درست کنید. این کار شما باعث می‌شود تا همبرگر شما پس از طبخ مانند پف نکند و مانند کوفه قلقلی نشود.
  • اضافه کردن پنیر به همبرگر یکی از لذت‌های بی‌نظیر در تهیه برگر است. پنیر طعم خاصی به همبرگر شما می‌دهد و طعم آن‌ را چندین برابر خوشمزه می‌کند. پس در انتخاب پنیر بسیار با دقت باشید و بهترین و باکیفیت‌ترین نوع پنیر را انتخاب کنید. نوع پنیری که قرار است روی برگر بگذارید، کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. ولی زمان آن خیر. پنیر را باید زمانی اضافه کرد که یک طرف برگر مطابق سلیقه شما پخته شده و دیگر قصد ندارید تا آن را زیر و رو کنید. در این هنگام ورقه پنیر را روی سطح همبرگر اضافه کنید و بگذارید تا آب شود.



بهترین همبرگر


**در بسیاری از مواقع ما دوست داریم در بیرون از منزل و در یک فست فود به همراه دوستان و یا خانواده سفارش همبرگر دهیم. در این هنگام ما همبرگرهای عطاویچ با بهترین طعم ها را به شما پیشنهاد می کنیم. ما در مجموعه رستوران های عطاویچ برای ذائقه های مختلف انواع مختلفی ساندویچ همبرگر درنظر گرفته ایم که شما با مراجعه به سایت عطاویچ می توانید بهترین همبرگر  ها را سفارش داده و میل بفرمایید.


در این بخش به معرفی همبرگرهای عطاویچ می پردازیم:

چیزبرگر (با سس قارچ) : یک برگر حرفه ای (180گرمی) و پنیر گودا و سس قارچ

همبرگر(با سس پنیر) : یک برگر حرفه ای (180گرمی) و قارچ و دیپ پنیر و یک سس خاص

چیز برگر عطاویچ : یک برگر حرفه ای (180گرمی) و قارچ و پنیرگودا و یک سس خاص

چیزبرگر اکونومی : یک برگر خوشمزه تنوری (140 گرم) با قارچ و پنیر گودا و یک سس خاص

همبرگر اکونومی : یک همبرگر 140 گرمی با یک سس خاص


در فیلم زیر روش تولید همبرگر در کارخانه عطاویچ را مشاهده بفرمایید.


 



ادویه مخصوص همبرگر رستورانی چیست؟

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین رمز و رازهای درست کردن همبرگر خانگی خوشمزه استفاده از ادویه مخصوص همبرگر است. شرکت های متفاوتی اقدام به تولید و عرضه محصولاتی با عنوان ادویه همبرگر کرده اند. می توانید این ادویه ها را به صورت آماده تهیه کرده و برای درست کردن همبرگر از آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید ادویه های همبرگر را به صورت جداگانه از عطاری تهیه کرده و خودتان ادویه مخصوص همبرگر را در خانه تهیه کنید. برای تهیه ادویه مخصوص همبرگر به ادویه های زیر نیاز داریم:

  • یک قاشق مربا خوری پودر تخم گشنیز
  • یک قاشق غذا خوری پودر پاپریکای دودی
  • یک قاشق غذا خوری گرانول پیاز
  • یک قاشق غذا خوری پودر سیر
  • یک قاشق غذا خوری فلفل سیاه
  • یک قاشق مربا خوری جوز هندی
  • یک قاشق مربا خوری پودر خردل
  • یک قاشق مربا خوری زنجبیل
  • یک قاشق مربا خوری پودر کاری
  • یک قاشق مربا خوری آویشن
  • یک یا دو عدد میخک


طرز تهیه ادویه مخصوص همبرگر

برای تهیه کردن ادویه مخصوص همبرگر با ادویه هایی که در بالا نام بردیم باید ابتدا تمامی این مواد را با آسیاب به خوبی مخلوط کنیم. بعد از میکس کردن تمامی این مواد باید ادویه به دست آمده را چند بار الک کنیم. اویه لازم برای طرز تهیه برگر با نیم کیلو گوشت چرخ کرده باید به میزان یک قاشق غذا خوری از این ادویه استفاده کنیم. مابقی ادویه مخصوص همبرگر را در یک ظرف در بسته نگه داری کنید و هر بار که خواستید در خانه همبرگر درست کنید از آن استفاده کنید.


درست کردن ادویه مخصوص همبرگر

علاوه بر روشی که در بالا گفتیم می توانید برای تهیه ادویه مخصوص همبرگر از ادویه های زیر نیز استفاده کنید.

  • دو قاشق غذا خوری نمک
  • یک قاشق غذا خوری فلفل سیاه
  • یک قاشق غذا خوری فلفل سفید
  • یک قاشق غذا خوری پودر پاپریکای دودی
  • یک قاشق غذا خوری پودر فلفل چیلی
  • یک قاشق غذا خوری پودر خردل
  • یک قاشق غذا خوری پودر سیر
  • یک قاشق غذا خوری پودر پیاز

برای تهیه ادویه مخصوص همبرگر با این ادویه ها نیز کافی است تمامی این مواد را با هم میکس کرده و سپس ادویه به دست آمده را چند بار الک کنید. برای درست کردن همبرگر با نیم کیلو گوشت چرخ کرده باید یک و قاشق نیم از این ادویه را با گوشت مخلوط کنید.


طرز تهیه سس همبرگر:

سس همبرگر همانطور که از نامش مشخص است یک سس دست ساز خوشمزه برای سرو در کنار همبرگر می باشد. در این قسمت به آموزش طرز تهیه همبرگر می پردازیم.



مرحله اول:

برای تهیه سس همبرگر رستورانی ابتدا سس مایونز را به همراه سس خردل و سس کچاپ داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس پیاز را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

در این مرحله خیارشورها را نیز با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه حاوی دیگر مواد اضافه می کنیم. در ادامه پودر پیاز را به همراه پودر سیر، پودر آویشن، فلفل قرمز و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مواد را با هم به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله سوم:

اگر دوست دارید سس همبرگر شما طعمی تند و تیزتر داشته باشد می توانید یا مقدار فلفل قرمز را افزایش دهید یا اینکه یک تکه کوچک زنجبیل تازه را رنده کنید و به سس اضافه کنید، البته می توانید از پودر زنجبیل هم استفاده کنید.

مرحله چهارم:

حالا سس ما آماده است فقط باید استراحت کند تا طعم ها با هم ترکیب شوند، برای این منظور روی کاسه حاوی سس را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس به خوبی جا بیفتد.


شاید برای شما هم جالب باشد اطلاعاتی راجب مسابقات و جشنواره هایی که راجب همبرگر برگذار می شود، داشته باشید. درصورتی که علاقه به دانستن این موضوعات دارید وارد مقاله "انقلاب همبرگر، مسابقات مربوط به این غذای محبوب آمریکایی" شوید.


طرز تهیه قارچ و پنیر برای برگر:

اگر خیلی پنیرهای ورقه‌ای را دوست ندارید و بیشتر طرفدار قارچ و پنیر فست‌فودی هستید، می‌توانید از دستور زیر برای آماده کردن قارچ و پنیر فست‌فودی استفاده کنید:

قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد کنید و همراه با کمی روغن به خوبی تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس حرارت را کم کنید و پنیر پیتزای مخلوط را به آن اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و اجازه دهید که پنیر به خوبی آب شود. می‌توانید از این قارچ و پنیر به جای قارچ سرخ شده و پنیر ورقه‌ای در ساندویچ همبرگر خودتان استفاده کنید. قارچ و پنیر را داخل نان‌ها روی مواد بریزید و ساندویچ را به صورت داغ سرو کنید.


طرز تهیه همبرگر


چند نکته برای خوشمزه تر شدن همبرگر:

در طرز تهیه برگر خانگی، به استفاده از گوشت تازه تاکید بسیاری شده است.

همه چیز را سرد نگه دارید. گرما دشمن همبرگر است. گرما سب می شود چربی ها نرم و حالت کشدار پیدا کنند.

تا زمانی که همبرگر شکل نگرفته، نمک را اضافه نکنید.

شکل همبرگر بسیار مهم است. تقسیم کردن گوشت چرخ کرده به مقدار مساوی و دادن فرم یکسان به آن‌ها باعث می‌شود تا همه همبرگر‌ها یکنواخت طبخ شوند.

تا دلتان می خواهد از ادویه های مختلف استفاده کنید.

هروقت دلتان خواست همبرگر را زیر و رو کنید.

اضافه کردن پنیر به همبرگر یکی از لذت های بی نظیر در تهیه برگر است.


همبرگر


نان برگر را بادقت انتخاب کنید.  برای برگرهای کوچک، استفاده از نان‌های نرم ولی کمی سخت و شیرین می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برای برگر‌های بزرگ هم باید از نان‌های نرم و نمکی استفاده کنید تا دقیقا طعم گوشت را به خود بگیرند.

امیدواریم بتوانید با این آموزش طرز تهیه برگر را آماده کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

نظر جدید
0%

سبد خرید