سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه پیتزا مخصوص بدون فر

1400/01/08 در ساعت 12:56:00

پیتزا از آن دسته غذاهایی است که به خاطر تنوع در طعم و مزه بی نظیر آن و همچنین سریع بودن زمان آماده سازی، خیلی زود در سرتاسر دنیا از آن استقبال گسترده ای صورت گرفت.

طرز تهیه پیتزا مخصوص بدون فر

طرز تهیه پیتزا مخصوص بدون فر

پیتزا یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های فست‌فودی دنیا هست که تقریبا در تمامی کشور‌ها سرو می‌شود. پیتزا برای اولین‌بار در کشور ایتالیا و با مواد ساده مانند پنیر، سس گوجه‌فرنگی، نان و... پخته شد و بسیار موردتوجه قرار گرفت. به‌مرورزمان مواد دیگری نیز به محتویات این غذای لذیذ اضافه شد و شکل‌ها و ترکیبات مختلفی به آن داد. به‌طوری‌که امروزه می‌توانید در گوشه‌وکنار دنیا انواع و اقسام پیتزا‌های مختلف با دستور پخت متفاوت را مشاهده کنید. طرز تهیه پیتزا هرچه که باشد باعث شده تا در حال حاضر به یکی از پر طرف‌دارترین غذا‌های دنیا تبدیل شده و افراد زیادی آن را محبوب‌ترین غذای خود بدانند. اگر شما به این غذای خوشمزه علاقه‌مند هستید و دوست دارید اطلاعاتی درباره این غذای محبوب و پرطرف‌دار به دست آورید، با ما همراه باشید. 

پیتزا از آن دسته غذاهایی است که به خاطر تنوع در طعم و مزه بی نظیر آن و همچنین سریع بودن زمان آماده سازی، خیلی زود در سرتاسر دنیا از آن استقبال گسترده ای صورت گرفت. این غذای لذیذ پس از ورود به ایران نیز به سرعت به محبوبیت بسیاری مخصوصاً در بین نوجوان ها و جوان ها رسید و جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرد به طوری که اکنون تقریباً کمتر کسی را می توان پیدا کرد که علاقه ای به خوردن پیتزا نداشته باشد.



در تهیه پیتزا هیچ محدودیتی وجود نداشته و همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید با استفاده از انواع ژامبون ها و سوسیس ها یا گوشت و مرغ برای خود پیتزا تهیه کنید و یا در صورت گیاهخوار بودن، با سبزیجات مختلف پیتزا خانگی خود را درست کنید.

با توجه به انواع پیتزا و تنوع در مواد اولیه، ما در این مطلب به آموزش پیتزا مخصوص می پردازیم.


روش های مختلف پخت پیتزا


پیتزا که برای اولین بار از ایتالیا به جهان معرفی شده است، طبق دستور پخت اصلی و اولیه اش، به صورت متداول در فر و یا در برخی موارد در تنور با حرارت غیر مستقیم طبخ می‌شد اما اگر دلتان می خواهد برای یک بار هم که شده تجربه درست کردن یک پیتزا خانگی و سالم را در خانه داشته باشید و تا به حال به خاطر در دسترس نبودن فر از این کار منصرف شده اید، باید به شما بگویم که از این بابت زیاد نگران نباشید.

طبق عادت و البته همه آموزش های موجود همه افراد پیتزاهای خود را در فر قرار می دهند. اما آیا بنظر شما امکان ندارد روزی فر شما خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد و شما در همان زمان دلتان هوس یک پیتزای خوشمزه کرده باشد؟ و یا تعدادی از دانشجویان در یک خانه دانشجویی تصمیم بگیرند یک پیتزا در خانه خود با همان امکانات درست کنند؟ در این حالت نیاز به آموزش پیتزا بدون فر بشدت احساس می شود. در این زمان است که حتما اولین کاری که می کنید موبایل خود را برداشته و با ورود به گوگل، عبارت "طرز تهیه پیتزا مخصوص بدون فر" را جستجو خواهید کرد. در ادامه همراه شما هستیم تا این آموزش ارزشمند را در اختیار شما قرار دهیم.

ما در این مطلب  به شما طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر را آموزش می دهیم و خواهیم گفت که چگونه می توان فقط به وسیله یک تابه و با شعله گاز، یک پیتزا خوشمزه درست کنید و از این کار لذت ببرید.


پیتزایی خوشمزه


طرز تهیه خمیر پیتزا تابه ای :

یکی از نکات مهم و یکی از اصلی ترین فاکتور های قابل توجه در طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر خوشمزه، خمیر آن است که در ادامه دستور تهیه یک خمیر فوق العاده رو در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.


آرد

۳۰۰ گرم

نمک

۱ قاشق چای خوری

شکر

۱ قاشق چای خوری

روغن مایع

  پیمانه

شیر ولرم

۱۵۰ میلی لیتر

خمیرمایه (پودر خمیر ترش)

۱ قاشق سوپ خوری



مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا خانگی بدون فر


در ابتدا آرد را الک می کنیم تا گلوله های آرد باز شوند. خمیر مایه، نمک و شکر را با شیر ولرم مخلوط می نماییم و برای پنج دقیقه استراحت می دهیم تا عمل بیاید. آرد را در ظرفی ریخته و سپس وسط آن را گود کرده و ترکیبی که دقایقی پیش آماده کرده ایم (شیر، خمیر مایه، نمک و شکر) را به همراه روغن مایع به آن اضافه می کنیم و آن را به خوبی ورز می دهیم. در انتها خمیری بسیار لطیف داریم که به دست نمی چسبد.

ظرفی که دو برابر اندازه مقدار خمیر است را کمی چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. خمیر را در ظرف قرار داده و برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به پارچه به هنگام تغییر حجم خمیر، روی ظرف را کیسه می کشیم یا ظرفی می گذاریم و سپس پارچه ای روی آن انداخته و در جایی مناسب و گرم به مدت یک ساعت قرار می دهیم تا خمیر عمل آمده و چند برابر شود. توجه داشته باشید که مدت زمان عمل آمدن خمیر بسته به دمای محیط متغیر است.


خمیر پیتزا


مواد تشکیل دهنده پیتزا مخصوص:


  • پنیر پیتزا: به میزان دلخواه (حدود ۲۰۰ گرم)
  • گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم
  • کالباس خرد شده: ۲۰۰ گرم
  • پیاز خرد شده: یک عدد متوسط
  • قارچ: ۲ تا ۳ عدد
  • گوجه فرنگی فیله شده: ۱ قاشق مربا خوری
  • سس گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای رنگی خرد شده نگینی: ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک، فلفل و آویشن: به مقدار لازم
  • مقداری ذرت و زیتون برای تزئین (در صورت تمایل)


طرز تهیه پیتزا


گوشت چرخ کرده و پیاز را اندکی در روغن تفت دهید تا طعم و بوی ملایم و خوبی از آن‌ها بلند شود.

آویشن، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید. حرارت اجاق را روی ملایم گذاشته و مقداری دیگر تفت دهید تا گوشت پخته شود.

برای سس کف پیتزا، سطح خمیر نیم پز شده را با سس کچاپ کاملاً آغشته کنید. می توانید از رب رقیق شده نیز برای این کار استفاده کنید اما طعم سس بسیار بهتر و متفاوت است.

ابتدا لایه نازکی پنیر روی خمیر پیتزا بریزید.

سپس موادی که دوست دارید را به ترتیب روی پنیر اضافه کنید.

ذرت و زیتون را آخرین مرحله برای تزئین اضافه کنید.

در نهایت نیز روی همه مواد را با لایه نازک دیگری از پنیر پوشش دهید تا همه مواد به خوبی کنار هم قرار گیرند.

 تابه حاوی پیتزا را روی گاز قرار می دهیم و درب آن را می بندیم. برای پخت یکنواخت خمیر پیتزا تابه ای، می توانیم از یک شعله پخش کن استفاده کنیم. پس از پخت کامل خمیر و آب شدن پنیر پیتزا، می توان آن را در ظرف مورد نظر سرو کرد.

زمانی حدودی برای تهیه پیتزا در ماهیتابه به میزان شعله نیز بستگی دارد ولی روس شعله زیاد احتمال سوختن خمیر پیتزا زیاد می باشد ولی با شعله کم و برای اینکه همه مواد به خوبی پخته شوند زمانی بین 30 تا 45 دقیقه نیاز است.

برای تهیه پیتزا بدون فر پیشنهاد ما این است که مواد را از قبل بپزید تا احتمال خام بودن مواد اولیه به صفر برسد و هم چنین از آب انداختن قارچ نیز جلوگیری می شود.

شاید در ابتدا فکر کنید تهیه پیتزا خانگی زمان زیادی می خواهد ولی حتما به یک بار تجربه آن می ارزد. درصورتی که زمان کافی برای پخت پیتزا را ندارید می توانید با سفارش آنلاین پیتزا از سایت عطاویچ، غذای خود را درب منزل دریافت نمایید.

عطاویچ در منو خود انواع مختلف پیتزا را قرار داده است. شما در منو عطاویچ پیتزاهایی را مشاهده می کنید که در منو هیچ فست فود دیگری نمی توانید پیدا کنید. برای نمونه کینگ پیتزا یا پیتزا دیپو کراف...


پیتزا دیپوکراف


تنوع پیتزاهای عطاویچ به گونه ای است که همه سلیقه ها را در بر می گیرد و هرشخصی قصد خوردن پیتزا داشته باشد حتما می تواند از بین این پیتزاها انتخاب کند. علاوه بر تنوع موجود در انواع پیتزاها، عطاویچ پیتزاهای خود را در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ طبخ می کند. شما می توانید با توجه به تعداد افراد و یا میزان حجمی که می توانید میل کنید، پیتزا سایز دلخواه خود را سفارش دهید.

عطاویچ با داشتن انواع پیتزا در طعم های متفاوت برای همه ذائقه ها و با داشتن ابعاد مختلف مناسب برای خانواده ها می تواند یک غذای به صرفه برای شما عزیزان باشد.

غذا خوردن یکی از لذت های زندگی است که البته علاوه بر لذت، ضروری هم هست. پس بهتر است با خوردن غذاهایی خوشمزه و متنوع باعث شادی و نشاط خودمان و عزیزانمان شویم. شما می توانید با پختن یک پیتزا خوشمزه با توجه با ذائقه خودتان یک روز شاد را برای خودتان بسازید.

در مقاله " چند روش برای خوشمزه شدن پیتزا " ترفند هایی برای پخت بهتر پیتزا به شما آموزش دادیم.


نظر جدید
0%

سبد خرید