سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع پیتزا

1399/12/28 در ساعت 11:58:00

در این مقاله به بررسی انواع پیتزا در دنیا می پردازیم و تاریخچه و مواد اولیه آن ها را بررسی می کنیم.

انواع پیتزا

انواع پیتزا

پیتزا یکی از غذاهای پرطرفدار دنیاست که همه با هر ذائقه و سبک غذایی گاها هوس سفارش پیتزایی خوشمزه می کند.

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان است. این غذا از ایتالیا به سراسر جهان شناخته شده و مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است. پیتزا از تست و رویه‌ای نانی که با سس گوجه فرنگی و پنیر پیتزا پخته می‌شود، تشکیل شده است و می‌تواند با انواع مختلف مواد مصرفی مانند گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و... تزیین شود.

پیتزا به دلیل طعم خوشمزه، تنوع در مواد مصرفی و سهولت در تهیه و سرو، در تمامی قاره‌ها و کشورها محبوبیت دارد. همچنین، امکان سفارش آن به صورت آنلاین و یا از رستوران‌ها و فست فودها، این غذا را به یکی از گزینه‌های محبوب برای وعده‌های غذایی خانواده‌ها و گروه‌های دوستی تبدیل کرده است.

در این مقاله به بررسی انواع پیتزا موجود در دنیا و مواد تشکیل دهنده آن ها می پردازیم.











پیتزا نئوپولیتان:

این پیتزا، پیتزای اصلی است. قدمت این پای خوشمزه تا قرن 18 در ناپل ایتالیا برمی گردد. در این مدت ، شهروندان فقیر این شهر ساحلی غالباً غذایی ارزان می خریدند. خوشبختانه برای آنها ، پیتزا ناپولیتی مقرون به صرفه بود و از طریق فروشندگان خیابانی متعددی به راحتی در دسترس بود.


پیتزا نئوپولیتان


انواع پیتزا ناپلی:

امروز سه نوع رسمی از پیتزای ناپلی وجود دارد:

Pizza Marinara: دارای گوجه فرنگی ، سیر ، پونه کوهی و روغن زیتون است.

Pizza Margherita: دارای گوجه فرنگی ، موزارلا خلال شده ، ریحان و روغن زیتون است.

Pizza Margherita extra: دارای گوجه فرنگی ، موزارلا از کامپانیا ، ریحان و روغن زیتون 

مواد سنتی پیتزا ناپولیتی:
مواد  مخصوص پیتزا ناپلیانی موزارلا تازه ، گوجه فرنگی ، برگ ریحان ، پونه کوهی و روغن زیتون هستند. از آنجایی که پیتزای ناپولیانی نازک است ، برای تحمل وزن بیش از حد مواد اضافی طراحی نشده است. در واقع ، پیتزای ناپولیتی آنقدر نازک است که به طور معمول با چنگال و چاقو خورده می شود.


پیتزا شیکاگو:

پیتزای شیکاگو ، نام خود را از شهری گرفته است که در آن اختراع شده است. در اوایل دهه 1900 ، مهاجران ایتالیایی در این شهر بادگیر در جستجوی چیزی شبیه به پیتزای ناپلی بودند که می دانستند و دوست داشتند. به جای تقلید از پای نازک بدنام ، ایک سیول چیز دیگری در ذهن داشت. او پیتزایی با پوسته ضخیم ایجاد کرد که دارای لبه هایی برجسته بود ، شبیه یک پای و مواد معکوس ، با ورقه های موزارلا که در آن خمیر قرار گرفته و به دنبال آن گوشت ، سبزیجات ، و سپس با یک قوطی گوجه خرد شده روی آن قرار داده شده است. این خلاقیت اصلی باعث شد تا سیول رستوران معروف زنجیره ای ، Pizzeria Uno را ایجاد کند.
به طور کلی ، مواد اضافی برای پیتزای شیکاگو عبارتند از: گوشت گاو ، سوسیس ، پپرونی ، پیاز ، قارچ و فلفل سبز ، که در زیر سس گوجه فرنگی قرار گرفته است. برخی از مکان ها پیتزاهای خود را با پاشیدن پنیر پارمزان در سراسر سس گوجه فرنگی به پایان می رسانند.


پیتزا شیکاگو


پیتزا نیویورکی:

پیتزا به سبک نیویورک با برش های قابل انعطاف بزرگ و تاشو و پوسته ترد خارجی آن ، یکی از معروف ترین انواع پیتزای منطقه ای آمریکا است. در اصل نوعی پیتزا به سبک ناپولیکی است ، که تکه های پیتزا نیویورک شهرت خود را به دست آورده است ، به گفته برخی ، عطر و طعم منحصر به فرد آن مربوط به مواد معدنی موجود در منبع آب شیر نیویورک است.
پیتزا به سبک نیویورک معمولاً دارای سس گوجه فرنگی و پنیر موزارلا است. برخلاف نوع پوسته نازک آن که  پیتزاهای ناپولی میشود ، در سبک نیویورک می تواند طیف وسیعی از مواد اضافی اضافی ، از پپرونی و سوسیس گرفته تا قارچ و آنچو را تحمل کند. اگرچه این سبک از پیتزا تقریباً می تواند به هر نوع افزودنی اضافه شود ، اما معمولاً دوستداران پیتزا می توانند با چاشنی هایی مانند پونه کوهی ، تکه های فلفل قرمز ، پنیر پارمزان و پودر سیر روی پیتزا نیویورک را اضافه کنند.


پیتزا نیویورکی


پیتزا سیسیلی:

پیتزای سیسیلی ، که به آن "sfincione" نیز گفته می شود ، یک برش غلیظ از پیتزا با خمیر بالش ، پوسته ترد و سس گوجه فرنگی قوی فراهم می کند. این پیتزا به شکل مربع با پنیر یا بدون آن سرو می شود و غالباً با پنیر زیر سس برای جلوگیری از آبدار شدن پای تهیه می شود. پیتزای سیسیلی در قرن نوزدهم توسط مهاجران سیسیلی به آمریکا آورده شد و پس از جنگ جهانی دوم در ایالات متحده محبوب شد.


پیتزا سیسیلی


پیتزا یونانی:

پیتزای یونانی توسط مهاجران یونانی که به آمریکا آمدند و با پیتزای ایتالیایی آشنا شدند ایجاد شد. پیتزایی به سبک یونانی ، به ویژه در ایالت های نیوانگلند ، از پوسته ضخیم و پخته شده در ماهیتابه های روغنی کم عمق برخوردار است ، و در نتیجه ته آن تقریباً سرخ شده است. در حالی که این سبک پوسته ای ضخیم تر و پنیرتر از پیتزاهای پوسته نازک دارد ، اما ضخامت آن به اندازه یک ظرف عمیق یا پوسته سیسیلی نیست.
در این پیتزا نسبت سس به پنیر بیشر است. این سس به طور معمول دارای یک رب گوجه فرنگی مایل به قرمز با طعم قوی پونه کوهی است. روی آن غالباً فقط پنیر قرار می گیرد که معمولاً ترکیبی از موزارلا و چدار یا پروولون ( یک نوع پنیر ایتالیایی) است. ممکن است انواع مختلفی از مواد پر کننده غیر یونانی یا یونانی مانند پنیر فتا ( یک نوع پنیر یونانی ) ، زیتون سیاه و پیاز قرمز وجود داشته باشد.


پیتزا یونانی


پیتزا کالیفرنیایی:

پیتزای کالیفرنیایی یا پیتزای لذیذ به دلیل مواد غیرمعمول آن معروف است. این پیتزا در اواخر دهه 1970 شروع به کار کرد که سرآشپز اد لادو شروع به آزمایش دستور العمل های پیتزا در رستوران کلاسیک ایتالیایی ، پرگو کرد. او یک پیتزا با خردل ، ریکوتا ( نوعی پنیر ایتالیایی )، پته و فلفل قرمز ایجاد کرد و به طور اتفاقی آن را برای ولفگانگ پاک سرو کرد. پاک که تحت تأثیر این پیتزای نوآورانه LaDou قرار گرفته بود ، از او دعوت کرد تا به عنوان یک سر آشپز پیتزا در رستورانش حضور داشته باشد. در اینجا بود که LaDou با بیش از 250 دستور العمل منحصر به فرد پیتزا ارائه شد که در نهایت منوی رستوران زنجیره ای California Pizza Kitchen را تشکیل داد.
وقتی نوبت به پیتزای کالیفرنیا می رسد ، چیزی به عنوان مواد افزودنی سنتی وجود ندارد. این عدم ویژگی به شما امکان می دهد مبتکر باشید. شما می توانید از مرغ و کنگر فرنگی گرفته تا پنیر بز و تخم مرغ استفاده کنید.


پیتزا کالیفرنیایی


پیتزا دیترویتی:

با انعکاس روابط عمیق شهر با صنعت خودرو ، پیتزا به سبک دیترویت در دهه 1940 در یک تابه مربع قطعات خودرو پخته شد. ابتدا پیتزا دیترویت با پپرونی ، و سپس پنیر آجری که در لبه های ظرف پخش می شود ، تولید می شود و یک محیط پنیر کاراملی ارائه می دهد. سپس سس را با قاشق روی پیتزا می گذارند ، سفارشی شبیه پیتزای سبک شیکاگو. این پیتزا دارای پوسته ای ترد و ضخیم است که از داخل لطیف است.
پیتزا دیترویت به طور سنتی از پپرونی ، پنیر آجری ( Brick Cheese، معمولاً پنیر آجری ویسکانسین) و سس گوجه فرنگی برخوردار است. سایر مواد روکش دار شامل قارچ و زیتون است.


پیتزا دیترویتی


ما در مجموعه رستوران های عطاویچ تلاش کردیم با توجه به ذائقه مشتریان و سلیقه آن ها، انواع مختلفی پیتزا آماده کنیم تا شما در هنگام سفارش پیتزا بتوانید با توجه به تنوع پیتزا ها، پیتزا دلخواه خود را سفارش دهید.

لیست انواع پیتزا ها در منو عطاویچ به شرح زیر است :

پیتزا چيكن آلفردو شامل استيك مرغ قارچ پنيرپيتزا و سس آلفردو

پیتزا مخصوص شامل هات داگ استيك مرغ  ژامبون قارچ پنيرپيتزا و سس سزار

پیتزا پپروني شامل پپروني هالوپينو قارچ پنيرپيتزا و سس چيلي

ريو پیتزا شامل استيك گوشت استيك مرغ پپروني قارچ پنيرپيتزا و سس سزار

كينگ پیتزا شامل كراكف استيك مرغ ژامبون گوشت پنيرپيتزا و سس سزار 


نظر جدید
0%

سبد خرید