سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه پیتزا ساده

1403/05/27 در ساعت 10:48:01

پیتزا یک غذای ایتالیایی است که شامل خمیر نان، سس گوجه ‌فرنگی، پنیر و مواد دیگر مانند سبزیجات، گوشت و ادویه‌ ها می‌ باشد.

طرز تهیه پیتزا ساده

طرز تهیه پیتزا ساده

بدون شک پیتزا یکی از محبوب ‌ترین و دلپذیرترین غذاها در سرتاسر جهان است. تهیه آن به‌ ویژه در خانه می‌ تواند تجربه ‌ای لذت ‌بخش باشد. این غذا ریشه در ایتالیا دارد و به عنوان یک غذای ساده و سریع در قرن نوزدهم به وجود آمد. با گذشت زمان، این غذا به سراسر جهان معرفی شد. در این مقاله، به طرز تهیه پیتزا پرداخته می ‌شود و می ‌توانید به راحتی آن را در خانه آماده کنید.







مواد لازم برای خمیر پیتزا:

آرد: ۲ پیمانه

آب گرم: ۱ پیمانه

مایه خمیر: ۲ قاشق چای ‌خوری

شکر: ۱ قاشق چای ‌خوری

نمک: ۱ قاشق چای ‌خوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

برای رویه:

سس گوجه ‌فرنگی: ۱ پیمانه

پنیر موزارلا: ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه ‌ای: ۱ عدد (خرد شده)

زیتون: به میزان لازم (خرد شده)

ادویه ‌جات: (اوریگانو، فلفل سیاه) به میزان لازم


خمیر پیتزا


تهیه خمیر پیتزا:

در یک ظرف کوچک، مایه خمیر، شکر و کمی آب گرم را ترکیب کرده و بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در دمای اتاق بماند تا فعال شود. در یک ظرف مناسب، آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس، مخلوط مایه خمیر را به آرد اضافه نمایید و به همراه باقی آب و روغن زیتون ورز دهید تا خمیری نرم و لطیف به‌دست آورید. خمیر را در یک کاسه چرب قرار دهید، روی آن را بپوشانید و در یک مکان گرم به مدت ۱ ساعت بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

آماده سازی رویه: برای طرز تهیه پیتزا لازم است پس از اینکه خمیر پف کرد، آن را روی سطح آرد پاشی ‌شده با دست به شکل مورد نظر درآورید. سس گوجه ‌فرنگی را به ‌طور یکنواخت روی خمیر پخش کنید. پنیر موزارلا، فلفل دلمه و زیتون را روی سس قرار دهید. در این مرحله می ‌توانید از اضافه کردن سایر مواد مانند قارچ، سوسیس یا سایر سبزیجاتی که دوست دارید نیز بهره ببرید. ادویه جات را به دلخواه روی مواد بپاشید.

پخت: برای پخت پیتزا باید دمای فر را روی 220 درجه سانتی‌ گراد (۴۲۸ درجه فارنهایت) گرم کنید. پیتزا را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن طلایی و ترد شود، سپس آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک گردد. می توانید آن را برش بزنید و سرو کنید.

به همین راحتی می توانید یک پیتزا ساده درست کنید.


اگر شما هم مثل من علاقه زیادی به خوردن پیتزاهای مختلف دارید، برای آموزش طرز تهیه پیتزاهای خاص و عجیب می توانید وارد این آموزش شوید.

برای آموزش طرز تهیه پیتزا بادمجان خوشمزه با دو روش پخت وارد این آموزش شوید.

برای آموزش طرز تهیه پیتزا مخصوص بدون فر وارد این آموزش شوید.

دلایل محبوبیت پیتزا

پیتزا با انواع مختلفی از مواد تهیه می‌ شود؛ از پنیر و سس گوجه ‌فرنگی تا گوشت و سبزیجات. یکی از غذاهایی است که به سریع آماده می شود، بنابراین این نوع غذا یک گزینه عالی برای مهمانی‌ ها و دورهمی ‌ها می باشد.


پیتزا خوشمزه


انواع پیتزا

پیتزا مارگاریتا: ساده ‌ترین نوع، با سس، پنیر و ریحان.

پیتزا پپرونی: شامل سس و پنیر به همراه برش‌ های پپرونی.

پیتزا سبزیجات: با مواد گیاهی مختلف. این غذا در سرتاسر جهان محبوبیت دارد و بسته به سلیقه و فرهنگ محلی، انواع و سبک‌ های مختلفی از آن تهیه می ‌شود.

پیتزا دارای تنوع بسیار است که به روش های مختلف و برای سلیقه های مختلف می توان تهیه کرد. درکشورهای مختلف نیز گاها پیتزا را با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست می کنند.


خرید پیتزا ارزان

برای خرید غذاهای مختلف لازم است نکات مهم را مد نظر قرار دهید. خرید پیتزا می‌ تواند تجربه ‌ای لذت‌ بخش و اقتصادی باشد. در ادامه چند نکته برای خرید ارزان ‌تر این نوع غذا ارائه شده است:

1. استفاده از کدهای تخفیف

- بسیاری از اپلیکیشن ‌ها و وب‌ سایت‌ ها کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه دارند. می ‌توانید قبل از خرید، آن‌ ها را جستجو کنید. فست فود زنجیره ای عطاویچ کد تخفیف برای ثبت سفارش آنلاین دراختیار شما قرار می دهد.

2. سفارش آنلاین

بسیاری از رستوران ‌ها برای سفارش آنلاین تخفیف‌ هایی ارائه می ‌دهند مانند عطاویچ.


سفارش آنلاین غذا


3. انتخاب پیتزاهای کلاسیک

- پیتزاهای ساده و کلاسیک معمولاً ارزان ‌تر از انواع خاص و پرچرب هستند. انتخاب پیتزاهایی با ترکیبات ساده می ‌تواند هزینه شما را کاهش دهد.

۵. خرید در ساعات خاص

- بعضی رستوران ‌ها در ساعات اوج و یا روزهای خاص تخفیف های ویژه‌ ای ارائه می ‌دهند. از این تخفیف‌ ها بهره ‌مند شوید. عطاویچ با قراردادن پیتزا در آف تایم که شامل غذاهایی با تخفیفات بالاست، تلاش می کند آفرهایی به مشتریان خود ارائه دهد.

۶. اشتراک ‌گذاری

- اگر با دوستان یا خانواده به خرید می ‌روید، می ‌توانید یک پیتزا بزرگ را سفارش دهید و هزینه را تقسیم کنید. عطاویچ دارای پیتزاهایی با دو ابعاد متوسط و بزرگ می باشد که ابعاد بزرگ آن مناسب جمع های 3 نفره و بیشتر است و صرفه اقتصادی زیادی دارد.

۷. بررسی منوی روز

- برخی رستوران ‌ها منوی روز دارند که شامل پیتزا با قیمت ‌های پایین ‌تر است. حتماً این گزینه را بررسی کنید.

۸. عضویت در برنامه ‌های وفاداری

  • بسیاری از رستوران ‌ها برنامه ‌های وفاداری دارند که اعضا می ‌توانند از تخفیف ‌ها و پیشنهادات ویژه استفاده کنند. بنابراین می توانید با رعایت این نکات، غذاهای خوشمزه و ارزان خریداری کنید.


نکات مهم در مورد نحوه سفارش پیتزا


سفارش پیتزا می ‌تواند تجربه ‌ای بسیار لذت ‌بخش باشد، اما رعایت برخی نکات می ‌تواند به بهبود این تجربه کمک کند. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می ‌کنیم:


سفارش پیتزا


  1. انتخاب رستوران معتبر: قبل از سفارش، نظرات و امتیازهای رستوران ‌ها را بررسی نمایید. از رستوران ‌های محلی محبوب یا زنجیره‌های معروف استفاده کنید.
  2. تنوع در انتخاب: انواع مختلف پیتزا را بشناسید. از پیتزاهای کلاسیک تا گزینه‌ های خاص مانند گیاهی یا طعم‌ دار. به منوی رستوران نگاه کنید و از ترکیب ‌های جدید امتحان نمایید.
  3. سایز مناسب: می توانید سایز پیتزا را بر اساس تعداد نفرات انتخاب کنید. معمولاً سایزهای «تک ‌نفره»، «خانواده» و «بزرگ» موجود است.
  4. مواد اضافی: اگر می‌ خواهید، مواد اضافی (مثل قارچ، زیتون یا فلفل) را اضافه کنید.
  5. انتخاب سس:انتخاب سس مناسب می‌ تواند طعم پیتزا را بهبود بخشد. بسیاری از رستوران ‌ها گزینه‌ های مختلفی ارائه می ‌دهند.
  6. سفارش آنلاین: اگر از اپلیکیشن ‌های تحویل غذا استفاده می‌ کنید، از تخفیف‌ ها و پیشنهادات ویژه بهره‌ مند شوید. آدرس و زمان تحویل را دقیق وارد کنید.
  7. بررسی وضعیت سفارش: پس از ثبت سفارش، وضعیت آن را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که به موقع تحویل داده خواهد شد.


طرز تهیه پیتزا ساده گیاهی:

مدتی است که پیتزا گیاهی مورد توجه قشر خاصی از افراد قرار گرفته است. این افراد که طرفدار غذاهای گیاهی و وگان هستند، غذاهای دیگر را با توجه به رژیم غذایی خود و سلیقه شان تغیر می دهند.


طرز تهیه پیتزا ساده گیاهی


در تهیه مواد اولیه پیتزا گیاهی از مواد خاصی نیز استفاده می شود. در ادامه به معرفی این مواد می پردازیم.

خمیر پیتزا گیاهی را در خانه می توانید تهیه کنید. می‌توانید از خمیرهای سبوس‌دار یا خمیرهای بدون گلوتن استفاده کنید.

از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید می‌توانید در پیتزای گیاهی استفاده کنید. قارچ، فلفل دلمه ای، پیاز، زیتون، کلم بروکلی، اسفناج، گوجه فرنگی و ... از جمله سبزیجات محبوب برای پیتزا هستند.

پنیرهای گیاهی مانند موزارلا گیاهی، چدار گیاهی و پنیر پارمزان گیاهی، طعم و بافت بسیار خوبی به پیتزا می‌دهند.

 از سس گوجه فرنگی ارگانیک و بدون افزودنی استفاده کنید.

می‌توانید از سس‌های گیاهی مانند پستو، سس باربیکیو گیاهی یا سس آووکادو برای طعم‌دار کردن پیتزای خود استفاده کنید.

بطور مثال با استفاده از گوجه فرنگی، پنیر موزارلا گیاهی و ریحان تازه میتوانید پیتزای مارگاریتای گیاهی درست کنید.

با استفاده از سس پستو، پنیر موزارلا گیاهی و سبزیجات معطر مانند اسفناج و ریحان خود را مهمان پیتزا پستو کنید.

با استفاده از بادمجان کبابی، کدو سبز کبابی، زیتون، پنیر فتا و ریحان نیز می توانید پیتزا مدیترانه ای درست کنید.


نتیجه گیری


پیتزا نه تنها یک غذا است، بلکه فرصتی برای خلاقیت در آشپزخانه نیز فراهم می‌آورد. با ترکیب مواد مختلف، می‌ توانید به راحتی این غذا را تهیه کنید. این غذای ساده می ‌تواند به ‌عنوان یک وعده خوراکی برای مهمانی ‌ها مورد استفاده قرار گیرد و مطمئناً مورد پسند همه قرار خواهد گرفت. اگر در همین لحظه هوس پیتزا کردید میتوانید با ورود به سایت عطاویچ پیتزا خود را سفارش دهید و از خوردن یک پیتزا خوشمزه لذت ببرید. نوش جان!

نظر جدید
0%

سبد خرید