سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:37:00

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

چند دلیل شکست رستوران ها

راه اندازی و افتتاح یک فست فود و یا رستوران رویایی است که بسیاری از افراد در سر دارند و برخی سال ها بر روی آن فکر می کنند و با تحقیق و آگاهی وارد آن می شوند. اما برخی از افراد بدون بررسی ابعاد مختلف این کار وارد آن می شوند که این موضوع سبب هدر رفتن هزینه و زمان آن ها شده و هنگام برخورد با مشکلات نحوه برخورد و مدیریت آن را نمی دانند  و حتی امکان دارد در انتها رستوران خود را جمع کنند و به زودی به انتها فعالیت خود در این بخش برسند.

رستوران داری برخلاف ظاهر آن که از نظر بسیاری از افراد شغل ساده ای است، باید برای موفقیت در آن بسیار تلاش کرد. بسیاری از افراد بدلیل بی توجهی به بخش های مهم این فعالیت در همان سال اول، شکست می خورند. شاید یکی از اصلی ترین دلایل شکست یک رستوران این است که مدیران نشانه های شکست را جدی نمی گیرند و به اشتباهات خود ادامه می دهند.

در این مقاله برخی از فعالیت هایی که سبب شکست یک رستوران می شود را، بررسی می کنیم. اگر شما هم قصد راه اندازی یک فعالیتی را دارید، حتما همراه ما باشید.





اشتباه اول : فقط ماهی یکبار میزان فروش و هزینه های رستوران را محاسبه می کنند.

یکی از بهترین کارها برای مدیریت هزینه های یک رستوران، محاسبه تمامی هزینه های تمام شده و میزان فروش آن است. اما برخی از افراد این روند را ماهانه انجام می دهند.

اگر می خواهید مدیریت رستوران بدرستی صورت گیرد، لازم است همه چیز بصورت هفتگی محاسبه شود. این یکی از بهترین راهکارهایی است که با آن قادر خواهید بود ضعف های رستوران را شناسایی کنید.


اشتباه دوم : سفارش مواد اولیه بدون برآورد قبلی.

کار رستوران داری کار پرفشاری است و امکان دارد در شلوغی کار، بررسی بسیاری از امور از دست افراد خارج شود. امکان دارد افراد بدون برآورد هر بار موارد کم استفاده را در لیست خرید خود مجدد بگنجانند و هزینه ها را بالا ببرند.

مدیریت درست به این شکل است که به هر آنچه در آشپزخانه و سایر بخش ها اتفاق می افتد آگاه باشید. تعداد سفارش ها و میزان هر کدام را دسته بندی کنید و سپس مواد مورد نیاز را بر اساس نیاز ها سفارش دهید.


اشتباه سوم : به قیمت مواد اولیه توجه نمی کنید.

زمانی که صحبت از کنترل و مدیریت سفارش ها، ثبت قیمت ها و تغییرات آن ها به میان می آید باید اطمینان حاصل کنید که بهترین قیمت ممکن را برای مواد اولی خرید می کنید.

باید سعی کنید قیمت مواد اولیه محلی و میانگین قیمت ها در مقیاس عمده و خرده فروشی ثبت کنید. اگر فرصت کافی برای انجام این کار برای همه محصولات را ندارید، حتما برای آیتم های مهم خود، این کار را انجام دهید.


عدم موفقیت در کار


اشتباه چهارم : خریدهای شما بدون تعیین بودجه است.

بودجه بندی هفتگی که دقیق باشد و جزییات آن شرح داده شده باشد باعث رمز موفقیت هر رستورانی با هر کانسپتی خواهد بود.

درنظر گرفتن بودجه بندی هفتگی که جزییات آن مشخص باشد و به شما و کارکنانتان هدف می دهد و کنترل همه چیز ساده تر خواهد بود. با داشتن بودجه هفتگی قادر خواهید بود تا سفارش ها را اصلاح کنید.


اشتباه پنجم : از تکنولوژی اشتباه استفاده می کنید.

موفقیت رستوران شما به تصمیم های کلیدی و اصولی که توسط مدیر گرفته می شود، گره خورده است. به کارگیری تکنولوژی همه چیز را ساده تر می کند. شما می توانید همه چیز از سیستم مدیریت کارکنان تا برآورد هزینه ها را با ابزارهای تکنولوژی ثبت نمایید.

باید حتما کارکرد اصلی آن ها بدانید اگر غیر از این باشد بجای سادگی رستوران، با پیچیدگی مواجه می شوید. پس حتما زمان کافی برای یادگیری و کارایی ابزاری که با آن کار می کنید را، بگذارید.


اشتباه ششم: بدون تنظیم طرحی دقیق سعی دارید رستوران خود را توسعه دهید.

بسیاری از افراد سعی می کنند به سرعت شعبه دوم و سوم رستوران خود را افتتاح کنند. این کار بدون آن که طرحی دقیق از پیش تعیین کنید، کار اشتباهی است و قطعا به شکست منجر می شود.

اول قبل از چند شعبه کردن رستوران خود از روند کاری جز به جز خود مطمن شوید و سپس زیربنای افتتاح سایر شعب را با برنامه ای مشخص و دقیق پی ریزی نمایید.


این فقط تعدادی از دلایل شکست و عدم موفقیت یک رستوران است. دلایل دیگر بسیاری نیز وجود دارد که باعث عدم موفقیت یک مجموعه می شود ولی یکی از بهترین راهکارها برای موفقیت در صنعت رستوران داری اخذ نمایندگی از یک برند می باشد که به یکباره بسیاری از تجربیات و دانسته های خود را در اختیار شما قرار می دهند و با توجه به مطرح بودن آن، دیگر نیاز به طی کردن بسیاری از مسیرها نیست.

عطاویچ یکی از برندهایی است که در تمام مراحل رستوران داری از قبل از افتتاحیه تا انتها درکنار شماست و با داشتن تیم حرفه ای و متخصص با سال ها تجربه می تواند شما را در رسیدن به موفقیت همراهی کند.

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

طرز تهیه ساندویچ سرد

1401/01/31 در ساعت 12:13:03

حتما برای شما هم پیش آمده که نیاز به یک غذایی دارید که هم سریع آماده شود و هم خوشمزه باشد. ساندویچ های سرد یک گزینه خیلی خوب برای رفع نیاز شما هستند.در این مقاله چند ساندویچ سرد را آموزش می دهیم.

طرز تهیه ساندویچ سرد

تاریخچه فست فود در ایران

1401/01/16 در ساعت 15:17:03

فست فود هم مانند بسیاری از مسائل دیگر در زندگی که دستخوش تغییرات زیادی شده اند، تغییرات زیادی را دیده و اتفاقات بسیاری در زمینه سبک غذایی، ذائقه، اشتغال و... برای مردم مناطق مختلف ایجاد کرده است.

تاریخچه فست فود در ایران
نظر جدید
0%

سبد خرید