سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

1400/12/02 در ساعت 15:44:00

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در ادامه مقاله قبل بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

درمقاله قبلی کمی درباره این موضوع که چطور می‌توانید یک فست فود خوب را اداره کنید صحبت کردیم.

اینکه پست های مدیریتی در رستوران به چه صورتی است و درباره آن ها توضیحاتی را ارائه کردیم، همچنین گفتیم که تعدد این پست ها بستگی به سایز رستوران و تعداد مشتریان شما دارد.

درواقع هر رستوران با توجه به ظرفیت خودش کار می‌کند.

برخی از عملیات‌ها از قالب کمی متفاوت استفاده می‌کنند و مدیر کل بر همه فعالیت‌ها نظارت می‌کند و یک سری ناظران شیفت وظیفه رسیدگی به شکایات مهمانان و تسهیل ارتباط بین آشپزخانه و کارکنان خدماتی را دارند.

درحالیکه شاید در یک رستوران دیگر تمام این مسئولیت ها بر گردن دو یا نهایت 3 نفر باشد.

برای اینکه کمی یادآوری از مقاله قبلی داشته باشیم یک بار دیگر باهم این پست ها را نگاه کنیم.

مدیر کل یا (General Manager) مسئول عملیات کلی رستوران است.

علاوه بر مدیر کل، یک پست دیگر هم وجود دارد و آن دستیار مدیر است.



دستیار مدیران فست فود درواقع یک جایگاه ابتدایی در ورود به این حوزه است که ممکن است این پست بین دو یا سه نفر هم تقسیم شود.

مدیر آشپزخانه یا (Kitchen Manager) بر تمامی جنبه های آشپزخانه مانند استخدام کارکنان آشپزخانه، تهیه غذا و خرید موجودی مواد غذایی نظارت خواهد داشت.

مدیر سالن یا (Floor Manager) درواقع مسئول کارکنان سالن است تا اطمینان حاصل کنند که عملیات رستوران شما به خوبی اجرا می شود.

حال به ادامه مبحث خواهیم پرداخت.


استخدام خوب، کاهش خروجی ها


تیم آشپزی


سعی کنید همیشه کارمندان مناسبی را برای کار در فست فود خود انتخاب کنید.

کارمندان خوب می‌تواند یکی از عوامل تبدیل شدن فست فود شما به یک فست فود معروف شود.

البته که نباید از استخدام مدیر مناسب نیز غافل شد.

برای مثال مدیر آشپزخانه باید با فضای کاری فست فود آشنا باشد، منظم باشد و بتواند مدیریت مناسبی بر فضای آشپزخانه داشته باشد، افراد مناسب را استخدام کند و گزارش های روزانه را به مدیر خود ارسال کند.

هرچند امکان دارد بعضی از پست ها نیز شرایط کاری پاره وقت را داشته باشند.

اما پست های اصلی را نمی‌توانید به صورت پاره وقت برای افراد در نظر بگیرید.

برای اطمینان از دریافت بهترین مجموعه از نامزدها، شرح شغل کاملی ایجاد کنید که تمام وظایفی را که متقاضی انجام روزانه انجام می دهد و همچنین هر شرایط خاصی که ممکن است ایجاد شود مانند پذیرایی از یک رویداد یا ناهار شرکتی را مشخص می کند.

نوشتن شرح شغل کامل به شما در جذب افراد بهتر و مناسب تر کمک شایانی می‌کند.

هنگامی که شرح شغل خود را نهایی کردید، زمانی را برای ارسال آگهی به تابلوهای شغلی اختصاص دهید که کارمند ایده آل شما به احتمال زیاد آن را می خواند.

پلتفرمم های مختلفی در کشور در زمینه کاریابی فعالیت می‌کنند که از جمله آن ها می‌توان به کاربوم، ایران تلنت، جاب اینجا و... اشاره کرد.

این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که فست فود بالاترین نرخ گردش مالی را در بین هر صنعتی دارند (130%-150%)، بنابراین اگر اغلب در حال استخدام هستید، ناامید نشوید.

برای اینکه بتوانید از تعداد خروجی های خود کم کنید می‌توایند این سه عامل را مدنظر قرار دهید:

تا حد امکان در برنامه ریزی انعطاف پذیر باشید

راه اندازی فعالیت های تیمی

ایجاد مسیر روشن برای رشد و توسعه

اگر کارمندان شما بدانند قرار است چه کنند، تیم خود را بشناسند، کار تیمی را در اولویت قرار دهند و بدانند که این برند به کجا خواهد رفت می‌توانند کارایی بسیار بالاتری را داشته باشند.


آموزش، آموزش و آموزش


آموزش آشپزی


همانطور که استخدام مناسب می تواند جابجایی کارکنان را کاهش دهد، آموزش کافی کارکنان نیز می تواند.

کارمندانی که می دانند چگونه کار خود را انجام دهند کاملاً از آنچه از آن ها انتظار می رود آگاه هستند نسبت به آن هایی که فاقد این سطح آگاهی هستند عملکرد بهتری خواهند داشت.

همچنین کارمندانی که آموزش دیده اند اثر گذاری بیشتری را نسبت به کسانی که آموزش ندیده اند خواهند داشت.

اعضای تیم که انتظارات شغل خود را درک می کنند و می‌دانند چطور باید کار خود را انجام دهند، می توانند با نظارت کمتری کار کنند.

یک تیم شایسته مدت زمان لازم برای تکمیل کار را کاهش می دهد.

زمان کمتر کار برای شما برابر است با کاهش هزینه های نیروی کار.

یک آشپز خوب آموزش دیده و کارآمد در خط تولید شما به دلیل دانش زیادی که در حین کار در اختیار دارد خطاهای غذایی (ضایعات) را کاهش می دهد و به طور موثرتری کار می کند.

همین امر در مورد کارکنان خط مقدم شما نیز صدق می کند.

یک صندوقدار خوب آموزش دیده، اشتباهات سفارش را کاهش می دهد و مشتریان را سریع تر وارد خط می کند - همه چیزهایی که تأثیر مثبتی بر تجربه مشتری از فست فود شما دارند.



اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید