سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

نمایندگی فست فود و نکاتی مهم راجب آن

1400/01/25 در ساعت 15:09:00

اعطای نمایندگی برای توسعه و کسب و کار شرکت ها و کارخانه ها و اشتغال افرادی که به دنبال کار هستند بسیار مفید می باشد. در این مقاله نکاتی مهم در این رابطه بیان می کنیم.

نمایندگی فست فود و نکاتی مهم راجب آن

نمایندگی فست فود و نکاتی مهم راجب آن

امروزه اکثر خبر ها و نگاه ها به سمت کسب و کارهای غربی و خارجی است و کم ندیدیم و نشنیدیم اخباری را که در مورد اخذ نمایندگی برندهایی مانند آمازون، eBay، سونی، هیوندای، پاناسونیک و ... است که نگاه ها را از دریافت نمایندگی برند ها و کسب و کار های نوپا و حتی کهنه کار ایرانی نیز دور میکند. این بار تصمیم گرفتیم تا برخلاف سایر اخبار منتشره به کمک آن دسته از کسانی بشتابیم که در انتخاب و راه اندازی یک کسب و کار مناسب و اخذ نمایندگی معتبر و در عین حال ماندگار مردد اند.

 راه اندازی هر کسب و کار به سه منبع اساسی احتیاج دارد که از آن تحت عنوان مثلث کسب و کار یاد می شود، " منبع مالی" " منابع انسانی" و " منبع ایده و یا فرصتی سودآور" که پیش نیاز های راه اندازی یک کسب و کار مستقل هستند.

اعطای نمایندگی برای توسعه و کسب و کار شرکت ها و کارخانه ها و اشتغال افرادی که به دنبال کار هستند بسیار مفید می باشد.






در هنگام تنظیم قرارداد باید نکات مهمی مورد توجه قرار گیرد که در این جا به چند نمونه اشاره شده است، تا افرادی که به دنبال اخذ نمایندگی هستند با آن آشنا شوند:

  • طرفین قرارداد
  • مدت قرار داد 
  • موضوع قرار داد
  • تضمین قرار داد 
  • خودداری از ذکر موارد مبهم
  • اجرت نماینده
  • تعهدات طرفین

افرادی که می خواهند در شغل خود مستقل باشند و در کار آن ها  کسی دخالت نداشته باشد نباید شغل نمایندگی را انتخاب کنند، زیرا این کار زیر نظر فرد اعطا کننده انجام می شود.

داشتن تجربه و شایستگی کافی در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد. ما در مجموعه رستوران های عطاویچ در زمینه مشاوره و  راهنمایی مسائل مختلف از جمله راه اندازی فست فود، تجهیزات فست فود و... همراه شما خواهیم بود و کمک های بسیاری برای پیشرفت و فروش بیشتر نمایندگان خود می کنیم.

برای این که در کار خود موفق شوید توصیه می شود از نمایندگی های پرسود و پر رونق و از برندهای معتبر نمایندگی دریافت کنید.

هم‌چنین دارای هدف باشید و در هنگام ضرر از این کار دست نکشید و تلاش خود را  با کمک افراد با تجربه ادامه دهید.

در هنگام انتخاب نوع نمایندگی به علاقه خود نیز توجه کنید.

یکی مزایای اینکه بخواهید در شروع کارتان نمایندگی شرکت ها و سازمان هایی که تجربه ی مدیریتی، فنی و اجرایی لازم را دارند کسب کنید این است که مطمئن خواهید بود سرمایه تان بجا و درست هزینه می شود، به پشتوانه ی تجربه و دانش فنی و فکری افرادی پیش خواهید رفت که راهی که شما اکنون قصد شروع آن را دارید قبلا پیموده اند.  مطمئنا تجربیات لازم را دارند و با در اختیار گذاشتن آنها شما را در رسیدن به هدفتان یاری میکنند.

به یاد داشته باشید اخذ نمایندگی و فعالیت تحت برند، یعنی خرید پشتوانه ی اعتباری و سازمانی یک کسب و کار شناخته شده، و در حقیقت اتصال به یک منبع با هویت شناخته شده برای هویت بخشی به کسب و کاری نوپا.


همیشه لازم نیست برای دستیبابی به یک اطلاعات یا رسیدن به یک هدف، همه ی مسیری را که دیگران طی کرده اند دوباره طی کنیم. میشود هوشمندانه از نتایج تجربیات دیگران بهره برد.


شعبه گیشا عطاویچ


در حال حاضر با توجه به پرطرفدار بودن صنعت فست فود در ایران ، افراد بسیاری به این سمت رو می آورند و درخواست نمایندگی فست فود را دارند. این شغل نیز همانند مشاغل دیگر دارای مسائلی است که باید حتما به آن توجه کرد.

بطور مثال فضا کسب و کار شما بسیار مهم است. در فست فود ها فضا به دو بخش تقسیم می شود، یکی آشپزخانه و دیگری سالن می باشد. توجه کنید که سالن باید با آشپزخانه مطابقت داشته باشد. یعنی سالن باید ظرفیت سرویس دهی مناسب را داشته باشد. گاها مشاهده می شود که یک آشپزخانه فول امکانات با سی متر سالن افتتاح می گردد که در این حالت سرویس دهی به نحو احسنت صورت نمی پذیرد. در حقیقت شما با ظرفیت پایین تری کار خواهید کرد.

هر کاری ممکن است مورد تایید شما قرار بگیرد که این تایید گاها با علاقه های شما و توانایی های شما همراه است و گاها هم نیاز به آموزش دارد.

 اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که راه اندازی فست فود را انتخاب نمودید در ابتدا باید به شما هشدار بدهیم که یکی از سخت ترین کارهای موجود را انتخاب نموده اید. این کسب و کار نیازمند زمان حضور و انرژی بالایی برای اداره آن می باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که با کارهای سنگین و پر زمان مخالف هستید باید اشاره کنیم که کسب و کار خوبی را انتخاب ننموده اید. ولی به هر صورت اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که بسیار مصر برای راه اندازی فست فود می باشید باید به موارد زیر توجه لازم را بنمایید.


تخصص مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

راه اندازی هر کسب و کاری مخصوصا فست فود نیازمند تخصص های گوناگونی می باشد که ما در اینجا به این تخصص ها اشاره می نماییم.


شعبه رسالت عطاویچ


آشنایی با محیط کسب و کار : قبل از شروع کار بهتر است که شما بیزنس پلان و طرح توجیهی خود را آماده نمایید تا با توجه به استراتژی مشخص شده به بازار هدف خود را تعیین نموده و در صدد نیاز آنها برآیید. این مرحله مهمترین بخش در راه اندازی کسب و کار فست فود می باشد.


آشنایی با تجهیزات : شما برای اینکه بتوانید هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه فست فود خود را در بیاورید باید آشنایی کافی با تجهیزات و لیست تجهیزات مورد نیاز را داشته باشید. گاها مشاهده می شود برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا مشاوره از افراد غیر متخصص دچار اشتباهات کلیدی در این مرحله می شوند.


آشنایی با تاسیسات: شما برای راه اندازی فست فود نیازمند تاسیساتی هستید که گاها ممکن است امکان پذیری پروژه را تحت تاثیر قرار داده و پروژه را غزر قابل توجیه فنی نماید

توان تهیه نقشه مکانیکال: شما باید بتوانید با توجه به جانمایی تجهیزات آشپزخانه اقدام به تهیه نقشه مکانیکال در محیط اتو کد بنمایید.

آشنایی با دکوراسیون: شما باید با مفاهیم اولیه دکوراسیون و فرهنگ های دکوراسیون آشنا باشید. زیرا یکی از موارد مهمی که شما در تهیه بیزنس پلان باید به آن توجه کنید سبک دکوراسیون مجموعه می باشد.

توان محاسبه قیمت تمام شده: قیمت تمام شده شامل مواد اولیه، هزینه های پرسنلی، قبوض، مکان ( در صورت استفاده از مغازه های استیجاری) و سایر می باشد.

آشنایی با قوانین و امور اداری: اگر با قوانین آشنایی نداشته باشید و نسبت به آن بی اهمیت باشید حتما آسیب این بی توجهی را خواهید خورد. بهتر است همیشه کارهای خود را قانونی و بر اساس رویه های مناسب در نظر گرفته شده در قانون پیش ببرید.

آشنایی با عرف کاری در فست فودها: برای موفقیت در کسب و کار فست فود و همچنین کاهش اصطحکاک میان زینفعان بهتر است که تا حدودی عرف های موجود در فست فود را بشناسید.

توانایی کنترل کیفیت: همیشه و همیشه کیفیت را مانیتورینگ نمایید. کنترل کیفیت یعنی برآورده سازی نیازهای مشتریان به نحو احسنت. کنترل کیفیت می تواند شما را گام به گام به موفقیت برساند.


10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

7 نکته راهنمای افتتاح و راه اندازی فست فود

1401/01/14 در ساعت 15:26:55

فرانچایز مدلی جدید از راه اندازی کسب و کار است که موانع سر راه افراد را در رسیدن به کسب درآمد، برمیدارد. در این مقاله نکاتی راجب افتتاح و هم چنین مزایای فرانچایز را بیان کرده ایم.

7 نکته راهنمای افتتاح و راه اندازی فست فود

چرا اخذ نمایندگی یک فرصت بی نظیر کاری است؟

1400/12/16 در ساعت 12:55:12

اخذ نمایندگی ، یک قرارداد جذاب برای افرادی است که به دنبال یک کسب و کار موفق می‌گردند. اگر به دنبال پیشرفت و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه خود هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 چرا اخذ نمایندگی یک فرصت بی نظیر کاری است؟

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

1400/12/02 در ساعت 15:45:36

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در ادامه مقاله قبل بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)

1400/11/30 در ساعت 14:16:17

راه اندازی فست فود یک بخش است مدیریت و نظارت بر آن، یک بخش دیگر. اینکه شما بتوانید فست فود خود را به بهترین شکل مدیریت کنید،یک علم است. در این مقاله بخش های مختلف مدیریت یک فست فود را معرفی می کنیم.

چطور یک فست فود موفق داشته باشیم؟ (قسمت اول)
نظر جدید
0%

سبد خرید