سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

1401/02/26 در ساعت 11:10:00

همبرگر به یک غذای محبوب در میان فست فود ها تبدیل شده است و انتخاب بسیاری از افراد برای وعده های غذایی خود می باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجب همبرگر برای شما ارائه می کنیم.

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

همبرگر به عنوان یکی از محبوب ترین فست فود هایی که امروزه در رستوران ها سرو می شود، جای پای خود را در منوی بسیاری از رستوران ها محکم کرده است.

برای تهیه همبرگر شما می توانید گوشت برگر مورد نظر خود را از قصابی ها و یا فروشگاه های محصولات پروتئینی خریداری کنید. برخی از قصابی ها از گوشت های تازه خود برای تولید همبرگر استفاده می کنند و آن را بفروش می رسانند. شما از گوشت گوساله، بره و... می توانید برای همبرگر استفاده کنید.

در گذشته در طرز تهیه همبرگر فقط از گوشت قرمز استفاده می شده ولی در حال حاضر علاوه بر آن از گوشت مرغ، بوقلمون، شتر مرغ، شتر و... نیز استفاده می شود. حتی همبرگر های سبزیجات هم برای افراد گیاهخوار به وجود آمده است.

همبرگر به دو روش صنعتی و خانگی تولید می شود.

در روش صنعتی دیگر نیازی نیست شما زمان زیادی برای تهیه گوشت و آماده کردن آن، صرف کنید بلکه به راحتی می توانید آن ها را از نزدیک ترین فروشگاه ها خرید کنید و آن را در خانه سرخ و یا گریل کنید.



در این روش شما نمی دانید دقیقا چه موادی داخل همبرگر ریخته شده و امکان دارد به آن اعتماد نکنید.

گاهی طعم همبرگر های صنعتی به مذاق بسیاری خوش نمی آید و همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.

با آگاهی به این موارد است که اهمیت همبرگرهای خانگی به چشم می آید. در این حالت شما می توانید علاوه بر اینکه از نوع گوشت خود مطلع شوید، می توانید ادویه های دیگری نیز به آن اضافه کنید و یا ادویه هایی را کم و زیاد کنید و طعم ساندویچ را با ذائقه خودتان هماهنگ کنید.



طرز تهیه همبرگرهای صنعتی

کارخانه ها و شرکت های تولید مواد غذایی معمولا از ترکیب گوشت قرمز با سویا، آرد سوخاری، پیاز، آرد گندم و... برای تهیه همبرگرها استفاده می کنند. درصد گوشت خالص استفاده شده در این همبرگرها متفاوت است گاهی شما همبرگر 60% خریداری می کنید و گاهی 90%

مواد اولیه با دستگاه ها و ماشین های خاصی اندازگیری می شوند و باهم ترکیب می شوند.

نکته قابل توجه در این بخش این است که هرچه درصد گوشت همبرگر شما بیشتر باشد از مواد دیگر کمتر استفاده می شود و درصد استفاده از مواد افزودنی نیز کمتر خواهد بود.

رستوران های زنجیره ای عطاویچ همبرگرهای خود را در کارخانه خود تهیه کرده و با ارائه همبرگرهای دستی که دارای طعمی بی نظیر می باشد، غذایی لذت بخش به مشتریان عزیز ارائه می دهند. شما با ورود به سایت عطاویچ و با سفارش همبرگر می توانید خود را مهمان یک وعده غذای خوشمزه کنید.


سفارش همبرگر


طرز تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی در وبلاگ های قبل بطور کامل گفته شده است.

اکثر همبرگرهایی که در کارخانه ها تولید می شوند از مواد یکسانی تولید شده اند اما شما در منزل می توانید از گوشت های مختلف و با طرز تهیه های مختلفی آن را آماده کنید. مثلا شما می توانید بجای گوشت گوساله و یا گوشت گوسفند و بره از مرغ برای تهیه همبرگر خود استفاده کنید و یک چیکن برگر خوشمزه درست کنید.


آیا می دانید بهترین ادویه برای همبرگر چیست؟

با توجه به این که هر کس سلیقه متفاوت و رژیم غذایی و برنامه مختلفی دارد، نمی توان به صورت حتمی مشخص کرد که چه ادویه جاتی بهترین طعم را به همبرگر های شما خواهند داد. با این وجود می توان از ترکیب بسیاری از ادویه هایی که می شناسیم استفاده کنیم تا طعم کباب گرد خود را بهتر کنیم و بویی مطبوع به آن ببخشیم.

یکی از مهم ترین نکاتی که در این بخش بهتر است رعایت کنید، تازه بودن ادویه ها می باشد. چرا که ادویه های تازه بوی قوی تری دارند. در کل پیشنهاد می شود تا در تهیه ی همبرگر، از نمک، پودر فلفل سیاه، پودر خردل، پودر پاپریکا، پودر سیر و کمی پودر پیاز استفاده کنید. همچنین، اگر از طعم قوی ادویه ها خوشتان می آید، می توانید از جوز هندی، کمی پودر میخک، آویشن و زنجبیل نیز در ترکیب کباب گرد خود استفاده کنید.


چگونه همبرگر آماده را سرخ کنیم؟

در ابتدا همبرگر های نیمه آماده و یخ زده را از فریزر خارج کنید و به مدت دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید تا به آرامی یخ زدایی شوند فراموش نکنید که یخ زدایی کردن همبرگر یک فرایند حساس و مهم است و اگر در آن عجله کنید، علاوه بر خراب شدن طعم همبرگر، ممکن است فعل و انفعالات شیمیایی در آن رخ دهد و حاوی مواد مضر شود. معمولا پیشنهاد می شود که برای طبخ کردن همبرگر ها تا جایی که ممکن است از دستگاه گریل یا کباب پز استفاده کنید تا نیازی به استفاده از روغن و چربی اضافه نباشد. از طرف دیگر، نگه داشتن حرارت در زمان طبخ همبرگر ها نکته ی بسیار مهمی است. چرا که اگر حرارت زیاد باشد، لبه های همبرگر ها پیش از آن که مغز پخت شوند می سوزند و اگر حرارت از حالت استاندارد و مناسب کمتر باشد، کباب گرد های شما آب می اندازند.


طرز تهیه همبرگر


علت جمع شدن همبرگر چیست؟

در کل می توانیم دو دلیل عمده و اصلی را برای جمع شدن همبرگر مشخص کنیم. دلیل اول، آبدار بودن گوشتی است که در تهیه همبرگر از آن استفاده شده است. در صورتی که بره، مرغ، بوقلمون و … در هنگام پخت همبرگر ها دارای آب اضافه باشند، زمانی که قصد دارید آن ها را بپزید، این آب در اثر حرارت شعله و یا ذغال تبخیر خواهد شد و در نتیجه اندازه کباب گرد ها تغییر خواهد کرد و کوچک تر خواهد شد که به اصطلاح به آن جمع شدن نیز گفته می شود.

دلیل دوم نیز ضخامت بالای هر همبرگر می باشد. احتمالا در بسیاری از رستوران ها یا تصاویر، همبرگر هایی را دیده باشید که ضخامت بالایی دارند و با این وجود آبدار و خوش طعم به نظر می رسند. در حالت عادی به این صورت است که زمانی که همبرگر ها ضخامت زیادی داشته باشند، در اثر حرارت، چربی که در گوشت این همبرگر ها وجود دارد آب می شود و بنابراین آن ها کوچک و جمع می شود. لازم است که شما علاوه بر رعایت کردن میزان چربی مناسب گوشت، ضخامت کباب گرد ها را در حد یک سانتی متر در نظر بگیرید.


میزان کالری همبرگر سرخ شده چقدر است؟

با توجه به نوع گوشت و میزان چربی مورد استفاده در آن، یک ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده که در رستوران آماده شده است با حساب تمامی مخلفات دیگری که به همراه دارد می تواند نزدیک به هزار کالری داشته باشد. هر چند شما می توانید با رعایت چند نکته ی مختلف، مقداری از کالری های این غذای خوشمزه را کاهش دهید، با این وجود نمی توان انکار کرد که همبرگر غذایی پر چرب و پر کالری است. به طور مثال می توانید از مخلفات کمتری استفاده کنید که میزان کالری وعده ی غذایی خود را کاهش دهید، و یا این که در زمان انتخاب گوشت مناسب برای همبرگر، چربی آن را کمتر از حالت عادی در نظر بگیرید. از سوی دیگر، گریل کردن و یا کباب کردن همبرگر نیز می تواند تاثیر چشمگیری در کم کردن میزان کالری یک همبرگر سرخ شده داشته باشد.



اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

1401/01/22 در ساعت 16:08:18

همبرگر به عنوان یک غذای پرطرفدار و خوشمزه جایگاه ویژه ای بین خانواده های ایرانی دارد. شما می توانید این فست فود خوشمزه را در خانه نیز تهیه کنید.

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

با خاص ترین برگرهای دنیا آشنا شوید.

1401/01/08 در ساعت 11:39:26

حتما برای شما هم پیش آمده در منو فست فود ها علاوه بر همبرگر ساندویچ های دیگری هم مشاهده کرده اید که ترکیب اصلی آن ها برگر است.بدلیل پرطرفدار بودن برگرها ساندویچ های زیادی از ترکیب برگر با مواد دیگر ایجاد شده است.

با خاص  ترین برگرهای دنیا آشنا شوید.

از هامبورگ تا همبرگر

1400/12/28 در ساعت 11:04:16

به نظر شما چرا همبرگر یک فست فود محبوب درمیان مردم دنیاست؟ ترکیب همبرگر، خیارشور ، گوجه و پنیر ورقه ای چه ترکیب عجیب و خوشمزه ای است

از هامبورگ تا همبرگر
نظر جدید
0%

سبد خرید