سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

1401/01/22 در ساعت 16:06:00

همبرگر به عنوان یک غذای پرطرفدار و خوشمزه جایگاه ویژه ای بین خانواده های ایرانی دارد. شما می توانید این فست فود خوشمزه را در خانه نیز تهیه کنید.

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

همبرگر به عنوان یک غذای پرطرفدار و خوشمزه جایگاه ویژه ای بین خانواده های ایرانی دارد. شما می توانید این فست فود خوشمزه را در خانه نیز تهیه کنید.

در مطالب قبلی طرز تهیه همبرگر را توضیح دادیم در این مقاله قصد داریم نکاتی برای خوشمزه شدن یک همبرگر را ارائه کنیم.

در تهیه همبرگرها معمولا از گوشت گاو استفاده می‌شود و در موارد کمتری هم از ترکیب گوشت بره یا گوساله یا گوشت خوک و مخلوط آن ها استفاده می‌شود، ولی پر‌مصرف‌ترین نوع گوشت برای همبرگر‌ها گوشت گوساله یا گاو است. چیزبرگر یا برگرهای پنیردار، از انواع همبرگرند که تنوع بسیار زیادی دارند.

در ابتدا چیزبرگرها را با قراردادن مقداری پنیر در داخل مایه گوشت آماده می‌کردند. اما امروز با قراردادن یک ورقه پنیر روی همبرگر معمولی، چیزبرگر درست می‌شود. البته می‌توان از انواع پنیر‌ها در تهیه چیزبرگر‌ها استفاده کرد و اصولا با توجه به پنیر‌های تولیدی هر منطقه و هر کشور پنیر چیزبرگر‌ها تغییر می‌کند، اما به‌صورت رسمی و استاندارد پنیر چیزبرگر‌ها باید کمی خشک و شور باشد و چربی مناسبی داشته باشد تا طعم شور و کرم مانندی را ایجاد کند.




برای تهیه همبرگر از گوشت تازه استفاده کنید

خوشمزه‌ترین برگرها زمانی تهیه می‌شوند که از گوشت تازه گوساله استفاده کنید. استفاده از گوشت چرخ شده بسته بندی شده ریسک بزرگی است. شما هیچ وقت نمی‌دانید که این گوشت چرخ کرده از کدام قسمت گوساله تهیه شده و یا اصلا از گوشت چندین گوساله تهیه شده؟ و از همه مهم‌تر چقدر تازه است؟

اگر جایی را می‌شناسید و مطمئن هستید که گوشت تازه ارائه می‌دهد، حتما از آنجا تهیه کنید. شما حتی می‌توانید مقدار چربی موجود در گوشت را مطابق میل خود انتخاب کنید. (نسبت گوشت به چربی در یک همبرگر معمولی ۸۰ به ۲۰ است.) چرخ کردن گوشت توسط خودتان بهترین پیشنهاد است. وقتی خودتان گوشت تازه را چرخ می‌کنید،‌ آن وقت می‌دانید که در حال درست کردن بهترین و تازه‌ترین همبرگر هستید. ولی اگر چرخ گوشت در خانه نداشتید، ناچار به استفاده از چرخ گوشت در قصابی‌ها هستید.


برگر آبدار: زیاد گوشت را هم نزنید

هرچه بیشتر گوشت هم بخورد سفت تر خواهد شد. در یک کاسه‌ی بزرگ گوشت را تکه‌های کوچکی تقسیم کرده و به هر یک نمک و سایر ادویه‌ها را بزنید. با انگشت به آرامی مواد را روی گوشت پخش‌کنید تا ترکیب شوند.


استفاده از دست‌های خیس برای تهیه همبرگر خوشمزه

کمی رطوبت در ابتدای کار باعث می‌شود انشگتهایتان چسبنده نشوند. همچنین اجازه می‌دهد گوشت سریع تر به هم وصل شده و نیاز به کار زیاد نداشته باشد.


ساختن همبرگر خوشمزه با یک گودی در وسط

برای اینکه از آب رفتن اندازه گوشت و بالا آمدن وسط آن هنگام سرخ شدن جلوگیری کنید، گوشت آماده شده را وسط دست خود قرار داده و مرکز آن را اندکی گود نمایید. یک همبرگر خوب دارای لبه‌هایی کلفت تر از مرکز آن است.

گوشت را به تکه‌های مساوی تقسیم کرده و همبرگرهایی با ۲ سانتی‌متر ضخامت در لبه‌ها و ۱.۵ سانتی‌متر ضخامت در مرکز درست کنید.


همبرگر


گوشت همبرگر را ورز ندهید

برای درست کردن یک برگر لذیذ و خوشمزه از گوشت تازه استفاده کنید. همبرگر خود را با ظرافت و دقت شکل دهید. برای همبرگر‌هایی که قرار است در ماهی تابه درست شوند، می‌توانید آن‌ها را مستقیم از گوشت چرخ کن وارد ظرف مورد نظر کنید. به آرامی به آن شکل دهید. سعی کنید تا دست شما کمترین تماس را با گوشت چرخ شده داشته باشد. تا تغییر محسوسی در دمای گوشت ایجاد نشود.

به این نکته بسیار مهم توجه کنید: اضافه کردن پیاز، ادویه‌جات، تخم مرغ، آرد، ماست و هرگونه مخلفات دیگر به گوشت، نه فقط آن را لذیذ نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود تا برگری که در حال درست کردن هستید، به کباب تابه‌ای تبدیل شود! یک همبرگر واقعی با گوشت خالص و بدون هیچ‌گونه افزودنی درست می‌شود.


سرد نگه‌داشتن همبرگرهای خوشمزه قبل از گذاشتن در فر

برخلاف گوشت‌های دیگر که تا زمان پخت بهتر است در دمای اتاق باشند. گوشت‌های همبرگر باید سرد نگه داشته شوند تا به هم متصل مانده و آبشان باقی بماند. تا زمانی که فر داغ شود گوشت‌ها را در سینی گذاشته و روی آن را بپوشانید. این کار کمک می‌کند چربی که عامل طعم همبرگرهاست در گوشت باقی بماند.


از ادویه‌های مختلف برای همبرگر خوشمزه خود استفاده کنید

شما حتی اگر نهایت دقت و سلیقه را در ریختن ادویه‌های متنوع استفاده کنید، باز هم کسانی هستند که فکر می‌کنند اگر فلان ادویه را اضافه می‌کردید یا نمی‌کردید، این همبرگر بسیار خوشمزه‌تر می‌شد.  پس آزادانه و با خیال راحت به کار خود بپردازید و ادویه‌هایی که فکر می‌کنید بهترین طعم را شکل می‌دهند را اضافه کنید. ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه تازه پودر شده، پاپریکا و پودر سیر می‌توانند معجزه‌ای در شکل دادن به طعمی بی‌نظیر ایفا کنند.


سرخ کردن همبرگر

برای سرخ کردن همبرگر باید ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، همبرگر را درون ماهی‌تابه قرار دهید.

روغن باید به اندازه‌ای داغ شده باشد که پس از قرار دادن همبرگر درون آن صدای جلز ولز دهد. پس از اینکه یک طرف همبرگر طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. برای برگرداندن همبرگر از یک کفگیر کمک بگیرید تا از هم نپاشد. این کار باید نسبتا سریع انجام بدهید. چرا که در صورت انجام ندادن ممکن است همبرگر شما پخش و پلا شود!

اگر بخشی از مواد همبرگری شما از یکدیگر جدا شد نگران نباشید. چرا که می توانید با استفاده از پنیر پیتزا یا پنیری مانند موزارلا این جدا شدن را بپوشانید.


سفارش همبرگر


نکاتی برای خوش طعم شدن همبرگر

  • اگر می خواهید همبرگرتان را با پنیر میل کنید وقت اضافه کردن آن در لحظات آخر سرخ شدن است. با توجه به داغ بودن همبرگر پنیر کم کم آب می‌شود. اما اگر این اتفاق نیفتاد در ماهی‌تابه را بگذارید تا حرارت باعث آب شدن پنیر شود.
  • می‌توانید نان‌های همبرگری را روی روغن و یا کره داغ شده قرار دهید. و چند ثانیه نگه دارید تا طعم بهتری بگیرند. این کار را می توانید تا طلایی شدن سطح نان ها ادامه دهید.
  • طبق تحقیقات جدید این امر ثابت شده که زیر و رو کردن همبرگر در حال طبخ، باعث می‌شود تا داخل آن سریع‌تر و بهتر طبخ شود. 
  • نان برگر را با دقت انتخاب کنید
  • پنیر چدار، پیاز، هالوپینو، خیارشور، گوجه و سس خردل تند را به عنوان مخلفات برگر امتحان کنید.
  • این یک اشتباه رایج در سرخ کردن همبرگرها فشار دادن آن‌ها در زمان پخت است. با این کار آب آن‌ها خارج می‌شود و تمام طعم و رطوبت آن از بین خواهد رفت.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

1401/02/26 در ساعت 11:10:58

همبرگر به یک غذای محبوب در میان فست فود ها تبدیل شده است و انتخاب بسیاری از افراد برای وعده های غذایی خود می باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجب همبرگر برای شما ارائه می کنیم.

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی

با خاص ترین برگرهای دنیا آشنا شوید.

1401/01/08 در ساعت 11:39:26

حتما برای شما هم پیش آمده در منو فست فود ها علاوه بر همبرگر ساندویچ های دیگری هم مشاهده کرده اید که ترکیب اصلی آن ها برگر است.بدلیل پرطرفدار بودن برگرها ساندویچ های زیادی از ترکیب برگر با مواد دیگر ایجاد شده است.

با خاص  ترین برگرهای دنیا آشنا شوید.

از هامبورگ تا همبرگر

1400/12/28 در ساعت 11:04:16

به نظر شما چرا همبرگر یک فست فود محبوب درمیان مردم دنیاست؟ ترکیب همبرگر، خیارشور ، گوجه و پنیر ورقه ای چه ترکیب عجیب و خوشمزه ای است

از هامبورگ تا همبرگر
نظر جدید
0%

سبد خرید