سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

راهنمایی انواع خمیرهای پیتزا

1400/06/06 در ساعت 14:21:00

خمیر پیتزا تأثیر قابل توجهی بر طعم کلی پیتزا دارد و نوع خمیر مورد استفاده در دستور غذا متفاوت خواهد بود. در این مقاله به این موضوع که یکی از اصلی ترین مواد اولیه پیتزا می باشد، پرداخته ایم.

راهنمایی انواع خمیرهای پیتزا

راهنمایی انواع خمیرهای پیتزا

خمیر پیتزا تأثیر قابل توجهی بر طعم کلی آن دارد و نوع خمیر مورد استفاده در دستور غذا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر در حال تهیه پیتزای کبابی هستید ، خمیر بدون چربی سبک ناپولی انتخاب بسیار خوبی برای استفاده است. اگر چیزی کلاسیک و جاودانه می خواهید ، نمی توانید با خمیر پیتزا به سبک نیویورک اشتباه کنید. به عنوان صاحب رستوران ، باید دستور تهیه خمیر مخصوص به خود را با توجه به سبک پیتزایی که درست می کنید داشته باشید. شما می توانید برای ابتدای کار با یک دستور اولیه برای خمیر پیتزای خود، مانند سبک نیویورک ، سبک ناپولی یا سبک سیسیلی شروع کنید و سپس دستور خمیر خود را سفارشی کنید.

خمیر سبک آمریکایی

وقتی به پیتزاهای آمریکایی فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد پیتزای سبک نیویورکی است. خمیر پیتزا به سبک نیویورک با آرد همه منظوره یا نان ، شکر ، نمک ، مخمر فوری ، روغن زیتون و آب تهیه می شود. روغن و شکر برای بافت و طعم متمایز پیتزای نیویورک بسیار مهم هستند. شکر هم چنین به پوسته یکنواخت در دمای فر کمک می کند. بیشتر پیتزاهای سبک نیویورکی در اجاق های ذغالی و به صورت سنتی درست می شوند که همین کار یکی از دلایل متفاوت بودن طعم آن هاست.



خمیر سبک ناپولی

پیتزا های سبک ناپولی، در عین سادگی پیچیدگی های بسیار مخصوص به خود را دارند. درست است که خمیر این پیتزا و مواد اولیه آن راحت است اما به دلیل پختن در دمای بالا جای هیچ گونه اشتباهی را برای شما به جا نمی گذارد. خمیر این پیتزا بیشتر از بقیه خمیرها می تواند آب را به خود جذب کند بدون آنکه آبکی و یا شل شود. علاوه بر این خمیر این پیتزا به دلیل استفاده از آرد آسیاب شده و پروتیین بالا ویژگی های کاملا منحصر به خود را دارد. مواد اولیه آن مخمر، آرد همه کاره، نمک و آب است و برای بهتر شدن طعم آن آن ها را به روش تخمیر سرد درست می کنند.


پیتزا سبک سیسیلی

پیتزای سبک سیسیلی ساده و سریع تهیه می شود. شما حتی میتوانید آن را در خانه خود نیز انجام دهید. البته مواد و ضخامت خمیر در همه جا به یک سبک نیستند. برای مثال در نیویورک  ضخامت این پوسته سه سانتیمتر است و دارای لایه های غنی از سس گوجه فرنگی است که با سیر و پنیر موزارلا پوشانده شده است اما در مقایسه وقتی پیتزا سبک سیسیلی به شکل مربع در می‌آید ضخامت آن کمتر میشود و همین امر باعث میشود که مواد آن نیز کمتر باشد.

درستور تهیه خمیر آن نیز تقریبا در همه جا یکسان است. آرد همه منظوره، نمک، مخمر، روغن زیتون و آب. در مرحله بعدی هم شما فقط نیاز به یک مخلوط کن دارید تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند. نکته اصلی برای خمیر به سبک سیسیلی این است که کف ورقه پخت را با روغن زیتون بپوشانید. روغن پوسته را سرخ می کند و آن را ترد و خوش طعم می کند هم چنین آب استفاده شده در آن باعث کشسانی بیشتر آن می شود.


پوسته پیتزا، جزیی جدایی ناپذیر

علاوه بر خمیر پیتزا باید به پوسته پیتزا نیز توجه داشته باشید. پوسته یا Crust در پیتزا از مهم ترین بخش های آن است وگرنه اگر پوسته ای موجود نبود در پیتزای با یک مشت مخلفاتی روبرو می شدیم که باهم مخلوط شده اند. البته که همه مواد به کار رفته در پیتزا خوش طعم هستند اما درنهایت این پوسته پیتزا است که در روبروی مشتری قرار میگیرد و اولین طعم و حسی که از خوردن پیتزا به دست می‌آید به وسیله پوسته آن است. پوسته ترد و یا پوسته نرم؟ کدامیک را ترجیح می‌دهید؟


خمیر پیتزا


نکات مهم درباره پوسته پیتزا

طعم

طعم پوسته ها هم کاملا به خمیر و سبک استفاده شده در تهیه پیتزا دارد. به عنوان مثال ، یک خمیر پیتزا به سبک نیویورک تمایل دارد از شکر بیشتری در خمیر استفاده کند (بسیاری از سبک های دیگر قند را به طور کامل حذف می کنند) ، و این کار یک پوسته شیرین تر ایجاد می کند.

جزییات

این مورد کاملا به خود شما و پیتزایی که دوست دارید درست کنید بستگی دارد. تفاوت های فاحشی در بافت ها در سبک های مختلف پیتزا وجود دارد از نوع بسیار ترد آن (برخی به حدی ترد هستند که شبیه ترقه عمل می کنند) تا انعطاف پذیر. اما یادتان نرود پیتزا باید نه آنقدر شل باشد که نشود آن را بلند کرد و نه آنقدر ترد که خورد شود.

در مقالات بعدی درباره "انواع پوسته های پیتزا" و تفاوت های آن ها با شما صحبت می کنیم.



بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی
نظر جدید
0%

سبد خرید