سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:17:00

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

پیتزا یونانی

شما هم دوس دارین بدونین پیتزا یونانی چیست؟ این جا قراره با هم یه پیتزا یونانی اصل و فوق العاده خوشمزه تهیه کنیم. ترکیبات پیتزا یونانی توی این دستور کاملا خاصه و سالم. البته برای گیاه خواران هم مناسبه. اما پیتزا یونانی با مرغ و پیتزا یونانی با گوشت چرخ کرده دو نوع دیگه این پیتزا هستن که طرز تهیه سختی ندارن. فقط کافیه از گوشت چرخ کرده یا مرغ در ترکیبات مواد تاپینگ این پیتزا استفاده کنین. ما این جا خودمون خمیر این پیتزا رو آماده می کنیم و برای این که طعم منحصر به فرد و جذابی داشته باشه، از ماست یونانی استفاده کردیم.

بعد از آماده کردن خمیر پیتزا، سس مخصوصی تهیه می کنیم و در انتها مواد پیتزا رو روی خمیر می چینیم. در مجموع پیتزا یونانی طعم بسیار عالی و طرز تهیه آسونی داره که حیفه از دستش بدین.








مواد لازم برای طرز تهیه پیتزا یونانی


  • آرد همه منظوره 600 گرم
  • مخمر خشک فعال 1/2 قاشق چایخوری
  • آب 1 و 1/4 پیمانه
  • شکر یا شربت افرا 2 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • ماست یونانی 1/2 پیمانه
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • برای سس پیتزا:
  • رب گوجه فرنگی 1/4 پیمانه
  • آب 2 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر 1/2 یا 1 قاشق چایخوری
  • پونه کوهی خشک 2 قاشق چایخوری
  • برای تاپینگ پیتزا:
  • پیاز قرمز کوچک 1 عدد
  • فلفل دلمه ای سبز 1/2 عدد
  • گوجه فرنگی کوچک 1 عدد
  • زیتون خرد شده 2 یا 3 قاشق غذاخوری
  • پنیر فتا 200 گرم
  • پنیر موزارلا خرد شده 200 گرم
  • پونه کوهی خشک 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون 1 یا 2 قاشق غذاخوری


مرحله اول: تهیه کردن خمیر

یک کاسه بزرگ بردارید. تمام مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه خمیر پیتزا را در کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را ورز دهید تا چسبناک شود. روی ظرف را با کیسه پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید خمیر به مدت 8 تا 12 ساعت استراحت کند. در صورتی که نمی خواهید 8 ساعت صبر کنید، می توانید به جای یک دوم قاشق چایخوری مخمر خشک فعال، از 3 قاشق چایخوری مخمر استفاده کنید.



مرحله دوم: شکل دهی به خمیر پیتزا یونانی

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. این دو قسمت را به شکل دو توپ گرد درآورید. یک کاغذ روغنی پهن کنید و روی آن مقداری آرد بپاشید. یک قسمت از خمیر را در مرکز کاغذ روغنی بگذارید. آن را با دست صاف کنید. سپس به کمک انگشتان خود و حرکات دایره ای دست، از مرکز خمیر به سمت لبه ها بکشید تا دایره بزرگی به وجود آید. حالا اجازه دهید خمیر 20 دقیقه استراحت کند. این کار را برای تکه دیگر خمیر هم تکرار کنید.


مرحله سوم: آماده سازی فر

فر را روشن کرده و در دمای 200 درجه سانتی گراد یا 390 فارنهایت آن را تنظیم کنید. اگر از سنگ پیتزا استفاده می کنید، آن را هم در فر بگذارید تا گرم شود. در غیر این صورت از همان سینی فر استفاده کنید.


مرحله چهارم: تهیه سس گوجه فرنگی

یک کاسه کوچک بردارید. تمام مواد اولیه لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی را در کاسه بریزید.

رب گوجه فرنگی ، آب ، پودر سیر و پونه کوهی را خوب با هم میکس کنید. سپس سس را برای استفاده روی دو خمیر پیتزا، به دو قسمت تقسیم کنید. سس را به کمک پشت یک قاشق غذاخوری، روی سطح خمیر پیتزا پخش کنید.


مرحله پنجم: چیدن تاپینگ پیتزا یونانی

در این مرحله نوبت به چیدن مواد اولیه روی پیتزا یونانی می رسد. پنیر فتا را خرد و ریز کنید و روی پیتزا بریزید. حالا پونه کوهی، زیتون ها،پنیر موزارلا فلفل دلمه ای سبز، گوجه فرنگی و پیاز خرد شده را اضافه کنید. می توانید از گوجه گیلاسی خرد شده هم استفاده کنید. حالا کمی روغن زیتون روی پیتزاها بریزید.


مرحله آخر: پخت و سرو

پیتزا را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بپزید. زمانی که پنیر روی پیتزا ذوب شد و نان پیتزا قهوه ای رنگ شد، می توانید آن را از فر خارج کنید. حالا پیتزای شما آماده سرو است. نوش جان.


نکات کلیدی تهیه پیتزا یونانی

– نیازی نیست به سس پیتزا نمک اضافه کنید. چون پنیر و زیتون ها به قدر کافی نمک دارند.

– اگر دوست دارید خمیر پیتزای شما قهوه ای تر باشد، می توانید آن را 15 دقیقه قبل از اضافه کردن سس و تاپینگ، بپزید و سریعا سرد و منجمد کنید.


منبع : thehungrybites.com


فست فود زنجیره ای عطاویچ با ارائه پیتزاهای متنوع و البته منحصر به فرد خود سعی کرده تمام سلیقه های غذایی را در نظر بگیرد و پیتزایی درخور مشتریان عزیز خود ارائه دهد. شما می توانید با ورود به سایت عطاویچ و سفارش پیتزا دلخواه خود، پیتزایی باکیفیت را تحویل بگیرید.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی

انواع پیتزا عطاویچ

1400/04/01 در ساعت 15:05:00

پیتزا یک فست فود پرطرفدار است که ما در عطاویچ با بهترین مواد اولیه و با تازه ترین مواد آن ها را آماده می کنیم و در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهیم.

انواع پیتزا عطاویچ
نظر جدید
0%

سبد خرید