سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع پوسته های پیتزا

1400/06/08 در ساعت 12:46:00

اگر بخواهید از مشتریان بپرسید قسمت مورد علاقه آن ها در پیتزا چیست ، فکر می کنید چه نوع پاسخی دریافت خواهید کرد؟ برای دریافت پاسخ سوال در این مقاله همراه ما باشید.

انواع پوسته های پیتزا

انواع پوسته های پیتزا

این مقاله در ادامه مقاله "راهنمایی انواع خمیرهای پیتزا" می باشد.

در مقاله های گذشته درباره انواع خمیر پیتزا صحبت کردیم و انواع آن را مورد بررسی قرار دادیم و در آن مقاله به صورت محدودی در باره رویه پیتزا صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره رویه پیتزا، دلیل اهمیت آن و انواع آن صحبت کنیم.

چرا رویه پیتزا مهم است؟

اگر بخواهید از مشتریان بپرسید قسمت مورد علاقه آن ها در پیتزا چیست ، فکر می کنید چه نوع پاسخی دریافت خواهید کرد؟ پنیر؟ ادویه ها؟ سس؟ گوشت یا مرغ؟ چیدمان آن ها؟ حال اگر به شما بگوییم در واقع تمام این موارد جزو پوسته است چه طور؟ بله درست خواندید، تمام این موارد جزو پوسته پیتزا هستند. نظرسنجی Serious Eats از حدود 2500 دوستدار پیتزا این نکته را ثابت می کند ، تقریباً 60 درصد از پاسخ دهندگان پوسته را جزو مهم ترین قسمت های پیتزا می دانند، پس از آن سس با 27 درصد و پنیر با 13 درصد در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

شما به عنوان صاحب یک پیتزا فروشی باید این نکته را بدانید که پوسته پیتزا اولین قسمتی است که مشتری متوجه آن می شود. اگر پوسته شما بیش از حد ترد باشد و یا بیش از حد شل، مشتری از آن خوشش نمی‌آید. در واقع درک هرچه بیشتر عناصر پوسته پیتزا برای بدست آوردن بیشترین رضایت مشتری ضروری است.



اما برای داشتن یک پوسته پیتزای مناسب چه مواردی را باید مد نظر قرار دهیم؟

برای دانستن این سوال باید اول نگاهی به انواع پوسته ها بیاندازیم.

انواع پوسته پیتزا

ما برای بررسی انواع از پوسته ها آن ها را بر اساس میزان قطر آن و سبک های پیتزای آن ها را بررسی می کنیم که طیف طعم ، بافت و یکپارچگی پیتزا را به بهترین نحو نشان دهد که هنگام بررسی تفاوت ها باید آن ها را مدنظر قرار دهید.


پوسته نازک:

عموماً پوسته نازک به عنوان اولین نوع پوسته پیتزای محبوب در سطح جهانی تصور می شود و در واقع استاندارد پیتزا است. پوسته نازک شامل طیف وسیعی از بافت ها و طعم های مختلف است و تقریبا افراد بسیاری از آن لذت میبرند.


سبک نیوهون New Heaven Style Pizza

این یکی از منحصر به فردترین نوشته های این مقاله است. پیتزای سبک نیوهیون ، که در مردم محلی با عنوان "آپیتزا"  (Apizza) شناخته می شود ، بسیار متفاوت از چیزی است که از پیتزای معمولی انتظار دارید.


پیتزا نیوهون


در نگاه اول می بینید که این پیتزا به هیچ وجه شبیه پیتزاهای معمول دیگر نیست. نه گرد است، نه مربع یا مستطیل. دلیل آن هم از خمیر آن سرچشمه می گیرد. خمیر این پیتزا بسیار نازک است، سپس آن را با دقت بسیار بر روی کوره ذغال سنگ قرار می دهند تا بپزد. شاید به راحتی بتوان گفت که این پیتزا نازک ترین پوسته را در بین تمامی لیست ما دارد اما این نکته را نباید فراموش کرد که نازکی با شکننده بودن متفاوت است.


سبک ST. LOUIS STYLE

موارد جالب زیادی در مورد پیتزا به سبک سنت لوئیس وجود دارد. چیزی که مردم به آن بسیار توجه می کنند ، مخلوط بی نظیر پنیر (معروف به مخلوط پرول) است که شامل چدار سفید ، پنیر سوئیس و پروولون است.


سبک ST. LOUIS STYLE


نکته دیگر درمورد این پیتزا عدم استفاده از مخمر برای درست کردن آن است. این باعث می شود که پوسته این پیتزا بیشتر ترد شود (حتی شاید بعضی از جاهای آن مانند ترقه در زیر دندان های شما صدا دهد). این پیتزا به صورت برش های مربعی سرو می شود.


سبک ناپلی

می رسیم به سبکی که باعث محبوبیت پیتزا در تمام جهان شد، سبک ناپلی. هنگامی که شاه اومبرتوی یکم به همراه همسرش مارگاریتا ماریا ترزا به ناپل سفر کردند به آن ها پیتزا را نشان دادند و بله درست حدس زدید، پیتزا مارگاریتا از اسم همسر شاه اومبرتو به آن داده شده است.


پیتزا سبک ناپلی


یکی از نشانه های پوسته های سبک ناپلی حباب های سیاهی است که به دلیل نوع پخت آن و به صورت نامنظم بر روی آن قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده این پیتزا بسیار ساده است و از آرد، آب و نمک درست شده است. این پیتزا را در دمای حدود 800 درجه (در داخل یک تنور که آتش آن به وسیله چوب تامین می شود) درست می شود و پیتزا به مدت 90 ثانیه داخل تنور میماند.


سبک نیویورکی


سبک نیویورکی


به احتمال بسیار زیادی این سبک پیتزا را بسیار در فیلم ها و کارتن ها دیده اید. از این سبک میتوان به عنوان رقیب سبک ایتالیایی نام برد. درباره این سبک بسیار توضیح داده ایم که می توانید از این لینک آن ها را بخوانید. مدت زمان پخت این پیتزا بین 15 تا 20 دقیقه است . قطر پوسته و خمیر آن بیشتر از پیتزا ایتالیایی است.


پوسته ضخیم

میتوان گفت این سبک پوسته را آمریکایی ها به جهان معرفی کردند. از مولفه های بارز این سبک خمیر ضخیم تر و مواد پر تر داخل آن است علاوه بر این ها این سبک پیتزاها طعم منحصر به فرد خود و بی نظیری را به شما ارائه می کنند. از پیتزای سبک شیکاگو گرفته تا پیتزاهای سبک دیترویت و سیسیل.

سبک های متنوع زیادی برای این سبک پوسته وجود دارد که ما در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.


سبک دو خمیره

همانطور که از اسم آن مشخص است دو عدد خمیر بر روی یکدیگر قرار می گیرد و در بین آن ها سس قرار گرفته و قسمت رویه آن را با مواد مورد نظر پوشش می دهند.


سبک دو خمیره


این سبک پیتزا در سواحل غربی آمریکا معروفیت پیدا کرد.


پیتزا سبک دیترویت و سیسیلی


پیتزا سبک دیترویت و سیسیلی

(پیتزا سبک سیسیلی)

از ویژگی خمیر این سبک ها روغن و آب بالای آن هاست که هنگامی که با آب و مخمرها مخلوط می شوند یک پوسته خوش طعم و نرم و پف کرده درست می کنند.


پیتنزا سبک دیترویت


(سبک دیترویت)

 پوسته سبک دیترویت از سبک سیسیلی الهام گرفته شده است ، اما تفاوت آن ها در تابه ای که برای پختن پوسته استفاده می شود و هم چنین رطوبت بیشتر خمیر و روغن کمتر آن است.

بر اساس داستان ها در میشیگان ، پیتزای سبک دیترویت ابتدا در یک تابه از جنس استیل ساخته شد که برای نگهداری مهره و پیچ در کارخانه خودرو استفاده می شد. ظروف مورد استفاده در پیتزای سبک دیترویت به دلیل انتقال دمای بالا به خود پیتزا باعث ترد شدن کف آن می شود.


پیتزا سبک شیکاگو (دیپ- دیش)

این پیتزا دو مولفه اصلی دارد، سس گوجه فرنگی و پنیر آن. 


پیتزا سبک شیکاگو


قالب چدنی را که خمیر در آن می پزد ابتدا روغن و کره می زنند ، سپس پس از پهن شدن خمیر ، روی آن را می چینند و سپس پنیر را روی آن لایه لایه می کنند که با لایه ای از سس گوجه فرنگی پوشانده می شود.

این پیتزا باید به مدت 45 دقیقه بپزد بنابراین باید بسیار مراقب پوسته آن بود چرا که امکان سوختن آن وجود داد. درست کردن این سبک پیتزا نیاز به مهارت بالایی دارد. هنگامی که پوسته در طی فرایند طولانی پخت شکل می گیرد چربی های حاصل از مواد اضافی و پنیر آن را خیس می کنند  که باعث می شود پوسته نسوزد و به رنگ طلایی در بیایند.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید