سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه چیزبرگر

1400/05/17 در ساعت 11:34:01

علاقه و استقبال زیاد افراد از همبرگر، سبب شد صاحبان فست فود به این فکر بیفتند که طعم های جدیدی با همبرگر ایجاد کنند یکی از این ساندویچ های خوشمزه چیزبرگر بود.

طرز تهیه چیزبرگر

طرز تهیه چیزبرگر 

گوشت در تمامی ملل دنیا جزء محبوب ترین خوراکی هاست! علاوه بر سرو گوشت در غذاهای ایرانی الاصل، از طعم لذت بخش گوشت به شکل همبرگر در فست فود نمیتوان گذشت! همبرگر غذایی است که با بسیاری از سلایق و ذائقه ها سازگار است و مردم طعم آن را دوست دارند. غذایی که می توان براحتی در خانه درست کرد و حتی در بسیاری از دورهمی های دوستانه و یا خانوادگی نیز استفاده کرد.

همیشه در این دورهمی ها کسی هست که پیشنهاد درست کردن همبرگر را دهد و تجهیزات آن را با خود بیاورد و شروع به درست کردن آن کند و البته که این همبرگر ها بسیار خوشمزه هستند. در این مقاله به بررسی چیز برگر و طرز تهیه آن اشاره کرده ایم. اما در ابتدا نگاهی کوتاه به تاریخچه آن داریم.


تاریخچه ای کوتاه از چیزبرگر

اول از هرچیزی باید بگوییم چیزبرگر چیست و تاریخچه آن چیست؟ اولین ساندویچی که در واقع "ساندویچ چیزبرگر" نامیده شد در رستوران Kaelin در Louisville ، کنتاکی بود. چارلز کالین ادعا می کند که همبرگر با پنیر را در سال 1934 اختراع کرده است زیرا به گفته رابین گار ، نویسنده لوئیزویل ، او می خواست "یک طعم جدید به همبرگر اضافه کند". او دنبال یک طعم جدید بود و میخواست همبرگر عادی را از آن طعم بی روحش در بیاورد. بنابر این تصمیم گرفت به آن پنیر اضافه کند و این شد که چیزبرگر اختراع شد.

اما روایت های دیگری نیز وجود دارد. بعضی ها می‌گویند که منوی رستوران "O'Dell's" در لس آنجلس در سال 1928 چیزبرگر داشت و یا در یکی دیگر از این اسناد که برای رستوران Steak 'n Shake است، می گوید صاحب آن ، Gus Belt ، سعی کرده است نام تجاری "چیزبرگر" را انتخاب کند اما علامت تجاری به او داده نشده است.


سفارش بهترین همبرگر


"Kaelin's Restaurant" در لوئیزویل ، کنتاکی ادعا می کند که آنها ساندویچ چیزبرگر را در سال 1934 اختراع کردند.

میبینید!!! همه در دنیا به دنبال این بودند که این غذا را به نام خود ثبت کنند.


طرز تهیه چیزبرگر

در طرز تهیه همبرگر، استفاده از گوشت چرخ کرده ی تازه و با کیفیت اهمیت زیادی دارد. ابتدا گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و سپس ادویه های لازم و متناسب با ذائقه خود مثل نمک، فلفل، پودر سیر و... را به آن اضافه می کنیم. جهت ترد شدن همبرگرمان می توانیم مقداری پودر سوخاری نیز به آن اضافه کنیم و سپس به خوبی آن را ورز می دهیم.

پس از اینکه گوشت با پیاز و ادویه ها به خوبی مخلوط شد، حدود یکساعت صبر می کنیم تا گوشت استراحت کند.

سپس آن را به صورت گرد چانه می گیریم و پهن می کنیم تا همبرگر ما آماده ی سرخ کردن شود.

یکی از تجهیزاتی که در رستوران ها به پخت بهتر و زیبا تر همبرگر کمک می کند، گریل ذغالی است. اگر شما در منزل یا رستوران خود گریل ذغالی ندارید می توانید از ظروف یا تجهیزات چدنی جهت سرخ کردن همبرگر استفاده نمایید.

یکی از نکات مهم در تهیه چیزبرگر استفاده از نان تازه، مناسب و با کیفیت است. نان برگر در انواع مختلفی مثل نان شیرین به اصطلاح مک دونالدی، نان فرانسوی و ... موجود است. می توانید برای لذیذتر شدن آن، سطح نان را به کره ی آب شده آغشته نموده و سپس نان را تُست نمایید.

پس از آن مخلفات مورد نظرمان مثل کاهو، گوجه فرنگی و خیارشور را روی نان قرار می دهیم و سس مورد نظر را به آن ها اضافه می کنیم. نوع سس بسته به سلیقه شما می تواند متفاوت باشد مانند سس هزار جزیره، سس فرانسوی، سس ماست و ...


بهترین همبرگر ایران


برای درست کردن یک چیزبرگر حرفه ای نیاز به پنیر مناسب برای قرار گرفتن روی برگر داریم. پس از اینکه برگر ما آماده شد پنیر را روی آن قرار می دهیم و برگر را روی نان می گذاریم.

بعضی از طرفداران فست فود، برگر را همراه با پیاز و حتی جعفری دوست دارند. اگر شما نیز جزء آن دسته از طرفداران فست فود هستید می توانید در این مرحله پس از قرار دادن پنیر روی برگر، پیاز و جعفری را روی آن قرار دهید.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

1401/02/26 در ساعت 11:10:58

همبرگر به یک غذای محبوب در میان فست فود ها تبدیل شده است و انتخاب بسیاری از افراد برای وعده های غذایی خود می باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجب همبرگر برای شما ارائه می کنیم.

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید