سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع فست فود

1400/04/16 در ساعت 13:08:00

شما فست فود را چه نوع غذایی میدانید؟ همبرگر و انواع ساندویچ ها ؟ خب ما در ایران این دسته بندی را داریم و باید بگوییم در کشورهای مختلف این دسته بندی بر اساس عادات غذایی آنها متفاوت است

انواع فست فود

انواع فست فود

شما فست فود را چه نوع غذایی می دانید؟ همبرگر و انواع ساندویچ ها ؟ خب ما در ایران این دسته بندی را داریم و باید بگوییم در کشورهای مختلف این دسته بندی بر اساس عادات غذایی آنها متفاوت است هرچند تمام دنیا بر سر همبرگر و شناختن آن به عنوان فست فود توافق دارند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که در کشورهای مختلف علاوه بر انواع فست فود که ما میشناسیم به چه نوع غذاهای دیگری فست فود میگوییم.

چین

رستوران های چینی در کشورهای غربی مانند ایالات متحده آمریکا و انگلیس محبوبیت خاصی دارند. آنها به طور معمول طیف گسترده ای از غذاهای آسیایی (نه همیشه چینی) را که معمولاً سرخ شده است ، ارائه می دهند. بیشتر گزینه ها نوعی رشته فرنگی ، برنج یا گوشت است.  علاوه بر این در خود کشور چین هم این صنعت روز به روز در حال گسترش است و برندهای خارج از کشور چین مانند مکدونالدز و KFC منوهای غذایی خود را برای چینی ها عوض میکنند و سعی می کنند به ذائقه آنها نزدیک تر باشند.

شاید جالب باشد بدانید که از نظر چینی ها بهترین رستوران فست فود خارجی که در کشور آن ها فعالیت میکند، KFC  است.



ژاپن

در ژاپن این موضوع بازهم با همسایه خود، چین، متفاوت است. می شود گفت سوشی نوعی فست فود به حساب می آید که انواع مختلف و روش های پخت مختلفی هم دارد. در بعضی از کشورهای غربی سوشی با جلبک یا نوری (که مخلوطی از انواع جلبک های دریایی خوراکی مانند جلبک قرمز، سبز و جلبک های سیانوباکتریا (جلبک های سبز و آبی) است.) درست میشود که این نوع سوشی از انواع مورد علاقه آنان نیز است.


فست فود ژاپنی


اما در ژاپن این موضوع فقط به سوشی ختم نمیشود. بلکه در آنجا و در فرهنگ کهن آنها نوعی غذاهای قابل حمل وجود دارد که به آن بنتو گفته میشود. بنتوها به دو دسته خانگی و بازاری (انهایی که در بازار تهیه میشوند) تقسیم بندی میشوند. می‌توان ادعا کرد که غذاهای قابل حمل ژاپنی از نظر گستردگی و تنوع در مقایسه با کشورهای دیگر بی‌نظیر هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بنتوی ژاپنی بکاربردن غذاهایی است که صرف آن‌ها به صورت سرد نیز مطبوع و خوشمزه باشد.


فست فود ژاپنی


بنتوها معولا از برنج پخته شده ژاپنی (گوهان)، انواع ماهی، گوشت و انواع ترشی جات ژاپنی تشکیل می شود.

ایالات متحده

شاید فکر کنید که در ایالات متحده هم به مانند ما به همبرگر و یا ساندویچ ها فست فود می گویند اما باید بگوییم که لیست فست فود در ایالات متحده بسیار بزرگ تر و عجیب تر از ایران است.

در فرهنگ عامه مردم در ایالات متحده لیست فست فود ها بسیار زیاد است و به همین دلیل است که مکدونالدز در منوی خود میلک شیک را آورده است زیرا آن هم به عنوان یک نوع فست فود شناخته می شود.

لیست فست فودها در ایالات متحده به شرح زیر است:


میلک شیک ها


میلک شیک


میلک شیک یک نوشیدنی خنک است که از شیر و بستنی و مخلوطب از انواع طعم دهنده ها درست میشود. میلک شیک برای اولین بار در سال 1880 و در آمریکا معرفی شد هرچند که در ان زمان این نوشیدنی (یا خوراکی) یک نوشیدنی الکلی به حساب می آمد اما در اوایل قرن بیستم تقاضای مردم برای انواع طعم های میلک شیک مانند شکلاتی، وانیلی و یا توت فرنگی بیشتر و بیشتر میشد. و در نهایت میتوان گفت که شروع تولید میلک شیکی که ما آنرا میشناسیم به سال های بعد از 1950 باز میگردد.

در حال حاضر انواع طعم های میلک شیک در دنیا و در ایران وجود دارد ک در این گرمای تابستان میتواند خستگی شما را از بین ببرد.


مافین ها

در آمریکا به مافین ها هم فست فود گفته میشود. اما مافین چیست؟ میتوان گفت به نوعی همان کیک یزدی خودمان است. البته مافین ها به دو دسته آمریکایی و انگلیسی تقسیم میشوند که نوع آمریکایی آن در کاغذهای ذخیمی که شبیه فنجان است پخته میشود که به آن کاپ کیک هم گفته میشود.

 البته که دستور کاپ کیک ها کمی متفاوت از کیک یزدی است.


بوریتو


بوریتو


بوریتو یک نوع غذای مکزیکی (مانند تاکو) است که وارد فرهنگ آمریکایی ها شده است. طرز پخت آن هم به این صورت است که گوشت و ذرت و سبزیجات و ادویه های مخصوص دیگر را به صورت لقمه در نانی به اسمه تورتیا (چیزی شبیه به نان تافتون) قرار میدهند.

ماده اصلی تورتیا آرد سفید است.

در این مقاله با انواع فست فود در چند کشور دنیا آشنا شدیم. در ایران هم ما فست فود ها را با همبرگر و ساندویچ ها می شناسیم که شما می توانید برای سفارش این غذاها به وب سایت عطاویچ مراجعه کنید.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید