سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

مک دونالدز

1400/03/18 در ساعت 10:18:00

در این مقاله به بررسی مک دونالدز، بزرگترین فست فودی که در سراسر دنیا شعبات فعال دارد، می پردازیم.

مک دونالدز

مک دونالدز

تحولی در صنایع غذایی

داستان این برند به سال 1940 بر میگردد. زمانی که برادران مک دونالدز یعنی ریچارد و موری مک دونالد تصمیم به احداث رستوران خود در کالیفرنیا گرفتند. رستوران آن ها به این شکل بود که افراد با ماشین خود وارد محوطه می شدند و در آن جا غذای خود را داخل اتومبیل خود میخوردند.

ریچارد و موری در خانواده ای فقیر در شهر منچستر انگلیس به دنیا  آمدند. آن ها در سال 1930 و پس از گرفتن مدرک دیپلم با آرزوی بدست آوردن 1 میلیون دلار تا قبل از 50 سالگی عازم هالیوود آمریکا شدند و در آنجا به عنوان عوامل پشت صحنه استخدام شدند. آن ها اولین رستوران خود را با هدف ارائه غذایی ارزان و کم حجم اففتاح نمودند.

 منوی این رستوران پر از غذاهای کبابی بود، اما آن ها فهمیدند که بیشترین سود آن ها از فروش برگر است. آنها علاوه بر فروش همبرگر، شروع به فروش سبیب زمینی، قهوه و میلک شیک نمودند و در سال 1953 آن ها تصمیم گرفتند که شروع به فروش حق امتیاز رستوران خود کنند. در سال 1961 اما روند این کمپانی به طور کامل تغییر کرد. در آن سال ری کراک، سرمایه گذار آمریکایی که در زمینه فروش مخلوط کن های میلک شیک بود دریافت که تعدادی از آن ها توسط یکی از شعب مک دونالدز خریداری شده است. او به این موضوع کنجکاو شد و به آن شعبه رفت  و آن جا به برادران مک پیشنهاد افتتاح شعب در دیگر کشورها را داد. و در نهایت و در کش و قوس های فراوان او اقدام به خریداری این برند کرد.  طاق های طلایی این برند در سال 1962 به وجود آمد، نمادی که الان جهانی شده است.


مک دونالدز در زمان مدیریت ری کراک به آرامی شروع به رشد کرد به صورتی که در طی چند سال او توانست 102 شعبه در سال 1959 افتتاح کند و این دوران شروع اوج گیری مک دونالدز بود.

مک دونالدز اما بی رقیب نیست. رقیب جدی مک دونالدز برگر کینگ است. برندی که در دهه 60 میلادی به وجود آمد و همیشه رقابت های جذابی را با مک دونالدز شروع می کند.  شاید عجیب به نظر برسد و ندانید که مک دونالدز علاوه بر صنعت فست فود، در صنعت املاک نیز کار می کند.


فست فود مک دونالدز


از دیگر کارهای جالب مک دونالدز افتتاح دانشگاه همبرگر است. شما در این دانشگاه یاد می گیرید که چگونه برگرهای مک دونالدز را درست کنید و پس از گرفتن نمرات بالا و قبولی در امتحانات شما برای طی کردن دوره کارآموزی به یکی از شعب معرفی می شوید. اگر شما بتوانید در آن شعبه برگر زن خوبی شوید و مهارت خود را نشان دهید توسط مک دونالدز استخدام خواهید شد.

در حال حاضر مک دونالدز با داشتن 38965 شعبه (سال 2019) بزرگترین فست فود جهان است. یکی از مهم ترین مواردی که میتوان در این فرانچایز به آن اشاره کرد تسریع در رساندن غذا به مشتری است. مک دونالدز با استفاده از سیستم ها مکانیزه سعی کرده که این زمان را تا حد ممکن کاهش دهد. این کمپانی همچنین یکی از کمپانی های نوآور در صنایع غذایی است. برای ما ایرانی ها اما، به نظر میرسد حجم غذای آن ها کم است، شاید نیاز باشد که شما دو عدد سفارش دهید (البته اگر بیگ مگ را سفارش ندهید).


فرانچایز مک دونالدز


این یکی از نکاتی است که ما در عطاویچ و با شناخت از ذائقه ایرانی به آن توجه کردیم و تصمیم گرفتیم که اولین فست فود زنجیره خاور میانه باشیم که غذاهایی با کیفیت و پرحجم برای مشتریان خود ارائه دهیم. کیفیت بالا به همراه طعمی بی نظیر باعث شده که مشتریان ما به برند ما اعتماد کنند و در این 20 ساله باعث رشد برند عطاویچ شوند.

انواع پیتزا و برگر در طعم های مختلف و با بهترین کیفیت را می توانید از شعب ما و یا از طریق وب سایت عطاویچ سفارش دهید.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید