سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع پیتزا ایتالیایی

1400/03/10 در ساعت 10:54:00

پیتزا دارای 2 نوع پیتزا ایتالیایی و پیتزا  آمریکایی است، اما انواع پیتزا ها فقط به این دو نوع محدود نمی شود بلکه در این دو کشور هم به شکل های مختلف درست می شوند.ما در اینم مقاله انواع پیتزا ایتالیایی را بررسی می کنیم.

انواع پیتزا ایتالیایی

انواع پیتزا ایتالیایی

پیتزا، پیتزاست! آیا شما هم اینطور فکر می کنید؟ اگر اینطور فکر می کنید که باید بگوییم که در اشتباه هستید.

درست کردن پیتزا به مانند کشیدن یک نقاشی یک هنر است و آشپزهای حرفه ای به مانند یک هنرمند شروع به درست کردن پیتزا می کنند.

پیتزا دارای 2 نوع پیتزا ایتالیایی و پیتزا  آمریکایی است، اما انواع پیتزا ها فقط به این دو نوع محدود نمی شود بلکه در این دو کشور هم به شکل های مختلف درست می شوند. ( برای مطالعه "تفاوت پیتزا ایتالیایی و آمریکایی" به این مقاله مراجعه کنید. )

در این مقاله به بررسی انواع پیتزا ایتالیایی می پردازیم.

اگر به ایتالیا سفر کرده باشید، شاید دیده باشید که در پیتزا فروشی ها، پیتزاهای متفاوتی سرو می شوند. از پیتزا ناپولی گرفته تا پیتزا رمی. بیایید نگاهی دقیق تر داشته باشیم.






۱. پیتزا ناپولی (ناپولتانا) Pizza Napoletana

این پیتزا یکی از قدیمی ترین انواع پیتزا است که درست می شود. برای سفارش این پیتزا، آشپز آن باید دوره دیده باشد و در کارش هم حرفه ای باشد، زیرا درست کردن آن به روشی کاملا خاص انجام می شود. این پیتزا بوسیله گواهی نامه TSG محافظت می شود.

خمیر آن از آرد گندم، مخمر، نمک و آب تشکیل شده است و  ۲۴ ساعت باهم می مانند تا خوب به خورد هم بروند. پس از ۲۴ ساعت خمیر را به صورت یک صفحه گرد درست کرده ( ضخامت خمیر ۳ میلیمتر است.) و بعد از آن این خمیر را با مواد مورد استفاده آغشته کرده و ۹۰ دقیقه داخل اجاق ( در حدود ۹۰۰ درجه فارنهایت) پخته می شوند.

در سال ۲۰۱۷ هنر تهیه این پیتزا به ثبت یونسکو رسید.


۲. پیتزا آلاپالا Pizza alla Pala

این پیتزا تقریبا همان پدل پیتزا در ایتالیاییست. روش تهیه خمیر آن از روم باستان به جا مانده است. در آن زمان نانوایان رومی خمیرهای اضافی را از دو طرف می کشیدند، روی آن را با مواد تازه پر می کردند و آن را بر روی یک سینی چوبی سرو میکردند. بر خلاف پیتزا ناپولیتانا، خمیر این پیتزا بسیار مرطوب است و در اجاق با حرارت ۵۸۰ درجه فارنهایت درست می شود. خمیر این پیتزا غلیظ تر است و بیشتر بلند می شود. هر اسلایس آن داخلی نرم دارد اما خارج آن کاملا ترد است.


پیتزا آلاپالا


۳. پیتزا تندارومانا Pizza Tonda Romana

پیتزا آلاپالا تنها پیتزای پایتخت ایتالیا نیست. در شهر روم نوع دیگری از پیتزا خواهید دید و آن پیتزا تندارومانا است. این پیتزا بسیار ترد و سبک است.


۴. پیتزا آل تاگلیو Pizza al Taglio

این پیتزا به صورت مربع است. اما قبل از آنکه به صورت مربع درآید ابتدا  در یک ظرف مستطیل شکل درست شده، بعد برش میخورد. البته در بعضی مکان ها به همان صورت مستطیل سرو می شود. از مواد تشکیل دهنده آن می توان به مارچوبه، بادمجان، کدوسیز،روغن زیتپن، زیتون سیاه و گوجه فرنگی خشک اشاره کرد.


پیتزا آل تاگلیو


۵. پیتزا فریتا Pizza Fritta

یک پیتزای کلاسیک خیابانی ناپلی. این پیتزا انواع مختلفی دارد، مانند کالزون که در ایران هم وجود دارد. جالب است بدانید که این پیتزا پس از جنگ جهانی دوم و به دلیل افزایش قیمت موزارلا و چوب کوره ها بوجود آمد. سرآشپزان ایتالیایی تصمیم گرفتند که به جای اینکه خمیر را بپزند، آن را سرخ کنند و در عوض داخل آن را با موادی که داشتند پر کنند.

نوع دیگری هم از این نوع پیتزا وجود دارد که به آن پانزرونید گفته می شود. شما آن هلالی شکل است و داخل آن با موادی مانند گوجه فرنگی، موزارلا و ریکوتا پر شده سپس سرخ می شود تا طلایی رنگ شود. ریکوتا یک نوع پنیر ایتالیاییست که از شیر گوسفند و گاو است که با آب پنیر باقی مانده از پنیر آماده شده درست می شود. ریکوتا در لغت به معنای دوباره پخته شدن است و به دلیل اینکه در فرایند تولید بیشتر چربی جذب پنیر می شود ریکوتا چربی پایینی دارد.


  1. پیتزا آل پدلینو Pizza al Padellino

Pizza al padellino یا "پیتزا تابه ای" نوعی پیتزا است که در تابه های کوچک و گردی پخته می شود. پیتزایی شبیه به پیتزا دیپ-دیش شیکاگویی اما به سبک ایتالیایی که به طور معمول در تورینو سرو می شود. پیتزا آل پدلینو دارای پوسته نرم ضخیمی است که هنگام پخت از بیرون کمی قهوه ای می شود.


جمع بندی:

شما حالا معروف ترین پیتزاهای ایتالیا را می شناسید. اما باید بگوییم که ما در عطاویچ هم سبکی جدید در طراحی پیتزا درست کرده ایم که مختص به خودمان است. چه در طعم، چه در ظاهر و چه در مواد تشکیل دهنده، و ما می  توانیم این ادعا را کنیم که ما همیشه پیشرو در صنعت فست فود ایران هستیم  خواهیم بود.


بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید