سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

1399/12/18 در ساعت 12:00:00

متولد ایتالیا ولی تکامل یافته در آمریکا، اگر تا به حال به ایتالیا سفر کرده باشید و پیتزا را امتحان کرده باشید، احتمالا تفاوت هایی را متوجه شده اید.

تفاوت پیتزا آمریکایی و ایتالیایی

تفاوت های پیتزای ایتالیایی و آمریکایی


متولد ایتالیا ولی تکامل یافته در آمریکا، اگر تا به حال به ایتالیا سفر کرده باشید و پیتزا را امتحان کرده باشید، احتمالا تفاوت هایی را متوجه شده اید. بوسیله مهاجران ایتالیایی به آمریکا آورده شده و توسط سربازانی که از جنگ جهانی دوم به کشور خود بازمی گشتند محبوبیت پیدا کرد. این غذای خوشمزه به سرعت جایگاه خود را در کشور بدست آورد.

در ابتدا ، کیک های ( پای ) آمریکایی احتمالاً شباهت زیادی به کیک های ( پای ) ایتالیایی داشتند ، اما با محبوبیت بیشتر این غذا در آمریکا، متناسب با سلیقه آمریکایی ها تغییر یافت.

سس

تفاوت کلیدی بین نوع پیتزا آمریکایی و ایتالیایی، نوع سس استفاده شده است. در آمریکا، یک سس گوجه فرنگی آرام پخته ( در دمای کم و مدت زیاد ) استفاده می شود. بعضی از رستوران ها دستور العمل مزه دار خاص خود را بوجود آوردند تا به پیتزاهایشان طعم خاصی بدهد که نمی توان در جایی دیگر پیدا کرد.

با این حال ، در تعجب بسیاری از یک بازدید کننده آمریکایی ، در ایتالیا اینگونه نیست. در عوض ، به احتمال زیاد روغن زیتون ، گوجه فرنگی تازه ، سیر و پونه کوهی را روی پیتزا خود پیدا می کنید. این طعم تازه و گیاهی به پیتزا می دهد که خمیر زیر آن را پر می کند.


پیتزا ایتالیایی

پیتزا آمریکایی با گوشت

در ایالات متحده ، احتمالاً می توانید پیتزایی مطابق میلتان داشته  باشید. آمریکا خانه ویژه عاشقان گوشت است. هر نوع گوشتی را روی یک پیتزا انباشته شده است مشاهده خواهید کرد - مانند پیتزا پپرونی یا پیتزاهایی با سوسیس ، همبرگر ، بیکن ، گوشت خوک و لیست همچنان ادامه دارد.

ایتالیایی ها از این رویکرد به پیتزا وحشت دارند. آنها آن را مقدس می دانند. در ایتالیا ، مخلوط کردن گوشت انجام نشده است - آنها از طعم های منحصر به فرد هر نوع گوشت استقبال می کنند.  آنها به طور کلی یک غذای دلپذیر از انواع مختلف گوشت ها  را در یک ظرف قرار نمی دهند.


آنها اغلب باور دارند که پیتزای عاشق گوشت بخشی از سنت افراطی ایالات متحده است ، اما این بدان معنی نیست که این نوع پیتزا ، بهترین پیتزا نیست.


 پیتزا آمریکایی

خمیر پیتزا

 در ایتالیا ، خمیر های متنوعی پیدا خواهید کرد. به نظر می رسد   که هر روستای کوچک نسخه منحصر به فرد خود را دارد. در   بعضی از نقاط ، خمیر بسیار نازک است ، مانند خوردن ورقه های   پنیری با مواد رویه ای که روی آن ها چیده شده است. باز هم   متفاوت اما خوشمزه.

 در ایالات متحده ، علاوه بر پیتزای خمیر نازک ، ما یک پیتزای   ظرف عمیق نیز داریم که کاملاً آمریکایی است. برخی از خمیر   های پیتزا در ظرف های عمیق آنقدر ضخیم هستند که ممکن   است فکر کنید نان تازه و پخته شده را با مقداری مواد روی آن   می خورید.







گوناگونی

ایالات متحده آنچه را که قبلاً  خوراک دلچسب کارگران که توسط فروشندگان خیابانی در ناپولی فروخته می شد بود را گرفته است و یک غذای بین المللی ایجاد کرده است. این کار با قرار دادن هر نوع مواد خوراکی که تصور کنید، روی یک پیتزا به دست آمد. اما نه همه چیز بر روی یکی (پیتزای عاشق گوشت به کنار). اکنون ما پیتزای  هاوایی (گوشت خوک و آناناس) ، کاجون (میگو و ادویه کاجون) و "همه چیز" داریم.

با مجموعه رستوران های عطاویچ در سایت atawich.com همراه ما باشید.


نظر جدید
0%

سبد خرید