سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا نیویورکی

1400/02/20 در ساعت 16:31:00

نیویورک، شهری که در هرکجای آن می توانید انواع پیتزا ها و پیتزا فروشی ها را ببینید. اما این شهر یک مدل مخصوص پیتزا هم دارد، به نام پیتزا نیویورکی.

پیتزا نیویورکی

پیتزا نیویورکی

نیویورک، شهری که در هرکجای آن می توانید انواع پیتزا ها و پیتزا فروشی ها را ببینید. اما این شهر یک مدل مخصوص پیتزا هم دارد، پیتزا نیویورکی. اما تاریخچه پیتزا نیویورکی با مهاجرت ایتالیایی‌‌ها به آمریکا و اتفاقات بعد از آن عجین شده است. این پیتزا به صورت سنتی با گوجه فرنگی، سس و پنیر موزارلا درست می شود که میتوان مواد دیگر هم به آن اضافه کرد. پیتزا هایی که مواد اضافی ندارند عمدتا به پیتزا پهن، معمولی و یا پنیری نامیده می شوند.

این پیتزا معمولا یا به صورت تک اسلایس و یا کل پیتزا فروخته می شود. ارتفاع این پیتزا گاهی به 18 اینچ هم میرسد. معمولا این پیتزا به صورت تک اسلایس و در حال راه رفتن خورده میشود که بیشتر مردم این پیتزا را به صورت عمودی تا کرده و میخورند.

تاریخچه:

پیتزای به سبک نیویورک با افتتاح اولین پیتزا فروشی امریکا ، Lombardi’s ، توسط Gennaro Lombardi در محله ایتالیای کوچک منهتن در سال 1905 آغاز شد. او در این پیتزا فروشی اسلایس های بزرگ و پهنی با قیمت 5 سنت درست می کرد. او آن مغازه را ترک کرد تا پیتزا فروشی خود را به نام Totonno’s در جزیره Coney افتتاح کند. هم لومباردی و هم توتونو از اجاق های زغال سنگ استفاده کردند، شیوه ای که هنوز هم اگر بخواهید یک پیتزا نیویورکی با طعم اصیل را تجربه کنید به آن نیاز دارید.


ترکیبات:

مواد تشکیل دهنده پیتزا نیویورکی بیشتر از یک پیتزای سنتی ناپلی است. شكر و روغن زیتون را معمولاً به آرد ، مخمر و آب پرگلوتن اضافه می كنند تا خمیری ایجاد شود كه به صورت دستی پخته می شود. برخی از افراد می گویند طعم و بافت منحصر به فرد پوسته به دلیل مواد معدنی است که در آب لوله کشی شهر نیویورک یافت می شود.

سس پیتزا نیویورکی از ترکیب روغن زیتون، گوجه فرنگی، سیر، شکر، نمک و گیاهانی مانند پونه کوهی، ریحان و فلفل قرمز خرد شده درست می شود. موادی که در سس پیتزا نیویورکی وجود دارد بسیار بیشتر از موادی است که در پیتزاهای ایتالیایی  میبینیم. پنیر این پیتزا از نوع کم رطوبت پنیر موزارلا است. در ادامه به این مخلفات انواع دیگری از سبزیجات (بسته به نظر سرآشپز)، گوشت، سوسیس، پپرونی و انواع دیگر پنیر موزارلا اضافه می شود. به دلیل وجود همین مخلفات است که هم حجم این پیتزا بزرگ تر از نمونه ایتالیایی آن است و هم طعم آن بسیار متفاوت تر از آن.

شما می توانید در مرحله آخر (هنگامیکه از فر درآمد)  از چاشنی های رایجی که در این پیتزا استفاده می شود مانند سیر، فلفل قرمز خورد شده، پونه کوهی خشک شده و پنیر پارمزان برای خوش طعم کردن هرچه بیشتر آن استفاده کنید.

اما این پیتزا یک رقیب دیرینه هم دارد، و آن پیتزا شیکاگو است. 

پیتزا شیکاگو (که اصطلاحا به آن Deep-dish Pizza هم میگویند) همانطور که از اسمش پیداست یک پیتزا کلفت است که در شیکاگو آمریکا تولید میشود. معمولا قطر این پیتزا به 8 سانتیمتر نیز میرسد.


پیتزا نیویورکی


زمان پخت این پیتزا 45 دقیقه  به طول می انجامد .


واقعا هر جزئیات جزئی در مورد این پیتزا بسیار خاص است. اول ، این پیتزا به طور واضح شبیه پیتزایی نیست که شما به آن عادت کرده اید. آن را در یک ظرف کیک عمیق درست می کنند. پنیر مستقیماً روی پوسته قرار می گیرد و سس روی آن انباشته می شود. یک نوع پیتزا وارونه. یکی دیگر از نکاتی که در مورد این پیتزا میتوان گفت، پوسته بسیار ترد آن است که طعم پیتزا را بسیار خوشمزه می کند.


خب در این پست تفاوت دو پیتزای اصلی آمریکا را مشاهده کردیم. دو پیتزا با استایل هایی کاملا متفاوت، اما بسیار خوشمزه. شاید به همین دلیل باشد که پیتزا در آمریکا با آنچه ما از پیتزا در ذهن داریم متفاوت است. از بدو ورود پیتزا به آمریکا، این غذا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین غذاهایی شد که تاکنون وجود دارد. ما هم در عطاویچ سبک پیتزای مخصوص به خودمان را داریم، شاید چیزی شبیه به پیتزا دیپ دیش، اما از نوع عطاویچ. منظور ما کینگ پیتزا است. اگر تا به حال این پیتزا را سفارشی نداده اید پیشنهاد می کنیم با ورود به سایت عطاویچ، قسمت سفارش اینترنتی بعد از انتخاب شعبه نزدیک به خودتان و ورود به منو عطا پیتزاها، این پیتزا را انتخاب کنید و در کنار خانواده و دوستانتان از این غذای خوشمزه،  لذت ببرید.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید