سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چند روش برای خوشمزه شدن پیتزا خانگی

1400/01/21 در ساعت 12:00:01

در این مقاله تصمیم داریم روش ها و ترفندهایی برای خوشمزه تر شدن پیتزا به شما آموزش دهیم تا بتوانید پیتزایی خوشمزه با بیشترین شباهت طعم و مزه به یک پیتزای فست فود را درست کنید.

چند روش برای خوشمزه شدن پیتزا خانگی

چند روش برای خوشمزه شدن پیتزا خانگی

در ادامه آموزش پیتزا خانگی بدون فر ، در این مقاله تصمیم داریم روش ها و ترفندهایی برای خوشمزه تر شدن پیتزا به شما آموزش دهیم تا بتوانید پیتزایی خوشمزه با بیشترین شباهت طعم و مزه به یک پیتزای فست فود را درست کنید.

اگر با طرز تهیه پیتزا آشنا هستید و بدنبال خوشمزه شدن پیتزای خود هستید حتما در این مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از افراد در هنگام تهیه پیتزا، مواد و یا ادویه های دلخواهی به پیتزا اضافه می کنند و این موضوع باعث خاص شدن پیتزا آن ها می شود. البته تعدادی از افراد اصلا از ریختن مواد جدید استقبال نمی کنند و طبق روش های قبل که آموزش دیده اند پیتزای خود را تهیه می کنن.

ما در این مقاله قصد داریم روش هایی برای خوشمزه شدن پیتزا شما پیشنهاد کنیم. اگر دوست داشتین آن ها را در دستور پخت خود پیاده کنید.

  • اولین نکته مهم برای درست کردن پیتزایی خوشمزه ، خمیر پیتزا آن است. معمولا خمیرهای آماده خشک هستند و نرمی مورد پسند ما را ندارند. پس بهتر است خودتان دست به کار شوید و خمیر آن را درست کنید (در انتها روش آماده کردن خمیر پیتزا را آموزش می دهیم.) استفاده از آرد با کیفیت، استفاده از آرد با پروتئین بالا می‌تواند به پیتزای شما یک سطح خارق‌العاده و چرمی بدهد.
  • سس خمیر نکته مهم و قابل توجه دیگری است که باید توجه ویژه ای به آن کنید. شما می توانید از سس های آماده برای این کار استفاده کنید. ولی حتما استفاده از سسی که خودتان آن را درست کرده اید طعم بهتری به پیتزا شما می دهد. برای تهیه سس از ترکیب گوجه پوره شده و فلفل و سیر و دیگر ادویه‌ های دلخواهتان استفاده کنید و بعد ترکیبات را روی پیتزا بچینید. طبخ پایه سس گوجه فرنگی با ادویه‌ها و افزودنی‌های مختلف مانند زیره، اویشن، سیر و فلفل قرمز می‌تواند به پیتزای شما یک طعم عمیق و خوشمزه ببخشد.
  • درصورت استفاده از قارچ اصلا آن را بصورت خام برروی مواد خود قرار ندهید. چرا که در هنگام پخت آب می اندازد و پیتزای شما را بد طعم می‌کند. برای جلوگیری از این کار مقدار بسیار بسیار کمی از کره را کف تابه خود پخش کنید و وقتی داغ شد قارچ‌ها را با دمای بالا تفت دهید تا آب آن گرفته شود. پیش از انجام این کار وقتی قارچ‌ها را خرد کردید مقداری لیمو ترش به آن اضافه کنید تا قارچ‌ها سیاه نشوند . مقدار لیموترش را بسیار کم بریزید تا تاثیری در طعم قارچ ایجاد نکند.
  • از  آویشن غافل نشوید؛ این ادویه جادوی پیتزای شماست و از هر ادویه دیگری بهتر می‌تواند به طعم لذیذ پیتزا کمک کند. در کنار آن از نمک و فلفل و ادویه پیتزا و .. هم مطابق سلیقه‌تان استفاده کنید.


پیتزایی خوشمزه


  • ترجیحا اگر می‌خواهید از سوسیس و ژامبون استفاده کنید قبل از چیدن روی خمیر آن را در زمان کوتاهی تفت دهید.
  • برای پیتزای سبزیجات هم، مخلفات خود را یا آب‌پز و طعم‌دار کنید یا کمی تفت دهید تا از حالت خامی بیرون بیاید.
  • پنیر پیتزا هم که از مهم‌ترین‌هاست و نمی‌شود از آن غافل شد؛ اما دقت کنید که بهترین نوع پنیر را استفاده کنید، زیرا خیلی از پنیرهای موجود در بازار دیر آب می‌شوند و لطافت و خوشمزگی پیتزا را از بین می‌برند.
  • برروی پیتزا به مقدار مناسب و کافی مواد بریزید. چرا که سنگین کردن بیش از حد پیتزا سبب می شود پیتزا خوشمزه و ترد نشود.
  • زمانی که شروع به آماده کردن پیتزا می کنید، فر را روشن کنید تا گرم شود. گرم بودن فر سبب می شود تا زمان مورد نیاز برای پخت پیتزا کم شود و این هم یکی از راه های ترد شدن پیتزا می باشد. و در ضمن از خشک شدن پیتزا نیز جلوگیری می کند. پخت پیتزا در یک فر گرم و قوی می‌تواند باعث شود که لایه پایینی پیتزا چرب و طلایی شود و این امر به طعم و لذت پیتزا کمک می‌کند.


پیتزایی باکیفیت


طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با فر :

قبلا آموزش تهیه خمیر پیتزا خانگی بدون فر را داده ایم. در این بخش به آموزش تهیه خمیر پیتزا می پردازیم. خمیر پیتزا به صورت متداول با آب معمولی تهیه می شود ولی اگر می خواهید خمیر پیتزای شما طعم بهتری داشته باشد می توانید از ماست پر چرب و شیر به جای آب استفاده کنید. این کار باعث می شود خمیر پیتزای شما به سادگی خشک نشود.


مواد لازم خمیر پیتزا برای چهارپیتزا :

  • آرد گندم ۳ لیوان
  • آب ۱ لیوان
  • نمک ¼ قاشق چایخوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری

خمیر پیتزا


طرز تهیه خمیر پیتزا

ابتدا آرد را یک الی دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و نرم شود سپس آنرا کنار می کذاریم ، در ادامه پودر خمیر مایه فوری را با ۱ لیوان آب ولرم کاملا مخلوط می کنیم و به مدت ۵ دقیقه به آن دست نمی زنیم و کنار می گذاریم تا عمل بیاید

آرد الک شده را از وسط باز می کنیم و خمیر مایه و نمک،روغن زیتون را داخل آن می ریزیم و از کنار آرد شروع به مخلوط کردن آن ها می کنیم تا زمانی که خمیر خودش را بگیرد و آن وقت شروع می کنیم به ورز دادن تا خمیر نرم شود

سپس روی یک سطح صاف مانند تخته آشپزخانه مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا شوع می کنیم به ورز دادن و چندین بار آن را باز می کنیم و جمعش می کنیم تا اگر هوایی در خمیر وجود دارد خالی شود.

بعد از ورز دادن خمیر، یک قابلمه کوچک را با قلمو آشپزخانه چرب می کنیم و خمیر را در آن گذاشته و یک پارچه تمیز روی خمیر قرار می دهیم و قابلمه را در جای گرمی مانند کنار شوفاژ یا بخاری یا داخل مایکروفر می گذاریم تا به مدت ۱ الی ۲ ساعت به اصطلاح استراحت کند.

اگر خمیر حجمش زیاد شده بود یعنی حدودا دو برابر قبلش نشان دهنده این است که خمیر شما آماده شده است، پس روی تخته آشپزخانه یا هر سطح صافی کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم

و هر ۴ قسمت را به صورت جداگانه ورز می دهیم و فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا گرم شود و یک ظرف آب داخل فر قرار می دهیم تا زمانی که آب در حال بخار شدن بود، ظرف های خمیر را داخل آن قرار دهیم.

ظرف های مخصوص پخت خمیر پیتزا را با قلموی آشپزخانه و مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس خمیرها را در کف ظرف ها پهن می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا خمیر های پهن شده در ظرف ها کمی بالا بیایند.

سپس با بخار شدن آب داخل فر،ظرف های خمیر را داخل آن قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه نیم پز شوند و پخت ابتدایی خمیر انجام شود. سپس ظرف ها را خارج می کنیم و می توانید همان لحظه استفاده کنید و یا نان ها را فریز کنید و هر زمان تمایل داشتید استفاده کنید.


سفارش پیتزا


اگر فرصت کافی برای تهیه خمیر پیتزا و پیتزا را ندارید و می خواهید هرچه زودتر غذای شما به دستتان برسد می توانید وارد سایت ما شوید و با سفارش آنلاین از همه انواع پیتزا ها و یا بهترین همبرگر ها ، غذای خود را درب منزل دریافت کنید.

عطاویچ در وعده های غذایی در کنار شماست و شما به راحتی می توانید یا با حضور در شعبات عطاویچ غذای خود را دریافت و میل نمایید و یا با مراجعه به سایت و انتخاب شعبه نزدیک به خود، از منو غذاها سفارش خود را ثبت کنید و درب منزل و یا محل کارتان آن را دریافت کنید و از خوردن یک غذای لذیذ لذت ببرید.


راز کش آمدن پنیر پیتزا

پنیر پیتزا را از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود و به دمای محیط برسد. با این کار پیتزا بعد از پخت بهتر کش می‌آید.

پنیر پیتزا را روی سس بریزید. حجم این  پنیر باید زیاد باشد تا کشدار شود. در این حد که ۹۰ درصد میزان پنیر باید زیر مواد باشد و ۱۰ درصد دیگر روی مواد. می‌توانید از ترکیب پنیر گودا هم استفاده کنید.


آیا تا بحال به این فکر کرده اید که خوشمزه ترین پیتزا برای ما ایرانی ها کدام است؟
طبق اطلاعاتی که از میزان فروش از فست فودهای مختلفی که در منو خود پیتزا را ارائه می دهند، انجام گرفته پرفروش ترین پیتزا که سلیقه بسیاری از افراد را دربر گرفته، پیتزا مخصوص می باشد.


pizza


این نوع پیتزا مختص ایرانی‌هاست و به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود. تقریبا هر رستوران، پیتزا مخصوص را به سبک خود تهیه می‌کند. در بین انواع پیتزا در ایران این نوع به خاطر داشتن مخلفات زیاد مانند سوسیس، کالباس، قارچ، فلفل دلمه‌ای و… معروف است. معمولا طعم کالباس و پنیر در این پیتزاها طعم غالب است. بسیار به این نوع پیتزا به خاطر داشتن مخلفات زیاد علاقه‌ای ندارند. در هر حال این نوع پیتزا  از انواع پیتزا در ایران طرفداران همیشگی و پر و پا قرص خود را دارند. اگر طرفدار پیتزاهای پرپیمان هستید، این سبک از پیتزا یکی از انواع پیتزا است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع پیتزا عطاویچ

1400/04/01 در ساعت 15:05:00

پیتزا یک فست فود پرطرفدار است که ما در عطاویچ با بهترین مواد اولیه و با تازه ترین مواد آن ها را آماده می کنیم و در اختیار مشتریان عزیز خود قرار می دهیم.

انواع پیتزا عطاویچ

5 پیتزا گران دنیا

1401/01/24 در ساعت 12:37:00

حتما برای شما هم جذاب است که بدانید گران ترین پیتزاهای دنیا در کدام کشور ها پخته شده و شامل چه موادی هستند که به این قیمت ها بفروش می رسند.همراه ما باید تا شما را با این پیتزاها آشنا کنیم.

5 پیتزا گران دنیا

تاریخچه فست فود در ایران

1401/01/16 در ساعت 15:17:03

فست فود هم مانند بسیاری از مسائل دیگر در زندگی که دستخوش تغییرات زیادی شده اند، تغییرات زیادی را دیده و اتفاقات بسیاری در زمینه سبک غذایی، ذائقه، اشتغال و... برای مردم مناطق مختلف ایجاد کرده است.

تاریخچه فست فود در ایران

فواید پیتزا برای بدن

1401/01/10 در ساعت 19:41:42

عده ای فکر می کنند پیتزا برای بدن مضر است ولی خوشبختانه پیتزا، برخلاف باور عموم دارای فواید زیادی برای بدن می باشد که در این مقاله برخی از آن ها را بیان می کنیم.

فواید پیتزا برای بدن
نظر جدید
0%

سبد خرید