سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

از چه پنیرهای دیگری می‌شود در پیتزا استفاده کرد؟

1400/09/11 در ساعت 12:00:00

در این مقاله به بررسی پنیرهای متفاوتی که در پیتزاها می توان استفاده کرد، پرداخته ایم. شاید امتحان کردن طعم جدید پیتزا برای شما هم جالب باشد.

از چه پنیرهای دیگری می‌شود در پیتزا استفاده کرد؟

از چه پنیرهای دیگری می‌شود در پیتزا استفاده کرد؟

چه پنیرهای دیگری را روی پیتزا می‌شود استفاده کرد؟ ما اغلب این سوال را می شنویم و پاسخ آن ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

روی پیتزا هر پنیری که دلتان می خواهد بریزید (قطعا منظور ما پنیرهای صبحانه لیقوان نیست.) در حالی که موزارلا مطمئناً رایج ترین است، و بسیاری از دوستداران پیتزا با سفارش پنیر اضافی آن را دو برابر می‌خواهند اما در این مقاله می‌خواهیم باهم بررسی کنیم که مرز خلاقیت سرآشپزها تا کجا رفته و از چه پنیرهایی در پیتزاهای خود استفاده می‌کنند.

طی چند سال گذشته، دوستداران پیتزا افق های خود را گسترش داده اند و پنیرهای جدید و متفاوتی را به پیتزاهای خود اضافه کرده اند.

قطعا بعضی از آن ها خوب از آب درنیامدند اما بودند تعدادی از آن ها که طعم جدید و لذیذی به پیتزا داده‌اند.

در عطاویچ، هنگامی که یک پیتزا سفارش می دهید، می توانید مطمئن باشید که پیتزای شما با پنیر موزارلای 100٪ واقعی ارائه می شود.

و اگر واقعاً می‌خواهید از پیتزای خود لذت ببرید و دیوانه آن شوید، می‌توانید پیتزا ریوی معروف ما را با ادویه های طعم‌دارش سفارش دهید.

مطمئن باشید که ما تجربه‌ای متفاوت از پیتزا را برای شما رقم خواهیم زد.

تجربه‌ای بی‌مانند، بی‌همتا و بی‌رغیب.

اما با این حال، وقتی به این می‌رسیم که چه نوع پنیری روی پیتزا می‌رود، محدودیت‌ها بی‌پایان است.



بهتر است به ادامه مقاله بپردازیم.

اما در ابتدا بیایید نگاهی به انواع شیر استفاده شده در پنیر موزارلا بیندازیم.


انواع شیر در پنیر موزارلا

موزارلا که موتزارلا نیز نامیده می‌شود نامی عمومی برای انواعی از پنیرهای نیمه نرم ایتالیایی است که از شیر گاو یا گاومیش تهیه می‌شوند.

برای تهیه آن پنیر تازه را در آب نزدیک به دمای جوش حرارت داده و در قطعه‌های کروی کوچک در آب نمک غلیظ نگه می‌دارند. این پنیر بسیار کِش می‌آید و در صبحانه و عصرانه، غذاهای پاستایی، لازانیا، داخل سوپ، سالاد، پیتزا و غیره استفاده می‌شود.


شیر گاومیش

در ایتالیا، این پنیر در سراسر کشور با استفاده از شیر گاومیش ایتالیایی با نام رسمی دولتی Mozzarella di latte di bufala تولید می شود زیرا بوفالو ایتالیایی در تمام مناطق ایتالیا وجود دارد.


شیر گاو

فیور دی لاته از شیر گاو تازه پاستوریزه یا غیر پاستوریزه تهیه می شود و نه شیر گاومیش که قیمت آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در خارج از اتحادیه اروپا، "موزارلا" به عنوان مشتق شده از گاومیش نشان داده شده است.


شیر گوسفند

موزارلای شیر گوسفند، که گاهی اوقات mozzarella pecorella  نیز نامیده می شود، در اصل برای شهرهای ساردینیا، آبروزو و لاتزیو است، جایی که به آن mozzapecora  نیز می گویند.

شما می‌توانید دیگر مدل های پنیر را هم در پیتزا فروشی ها ببینید مانند پنیر پارمزان.

حتی بسیاری از مردم دوست دارند پنیر پارمزان را مستقیماً از شیکر به بالای برش های خود اضافه کنند، در حالی که برخی دیگر به سراغ انواع خرد شده آن می روند.


پینر گورمت Gourmet

همانطور که سرآشپزها و پیتزا خورها روز به روز خلاق تر می شوند، مطمئناً شاهد ظهور پیتزاها و دستورهای جدید و جالب خواهید بود.

این پیتزاها ممکن است شامل پنیری باشند که قبلاً فکر نمی کردید روی پیتزا بگذارید، یکی از آنها پنیر گورمت است.


پنیر گورمت


پنیر بز

پنیر بز در دنیای پیتزا شهرت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از غذاخوری ها آن را با سایر مواد تازه مانند آرگولا( یا منداب راکتییک گیاه خوراکی گیاه یک‌ساله در خانواده شب‌بویان است که به عنوان یک سبزی برگی به خاطر عطر و طعم تازه، مزه ترش و تلخ تلخ و طعم نسبتن فلفلی‌اش استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این سبزی در ایران کاربرد و رواج نداشته و شناخته شده نیست اما در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا بسیار پرطررفدار است.)، سیب و حتی توت های خشک ترکیب می کنند.


پنیر بوراتا


پنیر بوراتا


پنیر بوراتا نوعی پنیر نرم است که از شیر گاوی می‌شود و هم از نظر بافت و هم طعم شبیه موزارلا است اما ظاهری خامه ای تر دارد.

بوراتا در اصطلاح از ایتالیایی به معنی کره است.

این یکی از محصولات در جنوب ایتالیا است، به ویژه در Murgia که اولین بار در سال 1920 ساخته شد.

بعد از چند سال، پنیر بوراتا به طور گسترده ای به چندین کشور فرستاده شد.

استفاده از پنیر بوراتا برای ترکیب غذاهای دیگر مانند سالاد، نان خرد شده، ماکارونی و غیره استفاده می شود.

طعم و بافت متفاوت بین داخل و خارج پنیر باعث می شود پنیر بوراتا مورد توجه قرار گیرد.


پنیر ریکوتا


پنیر ریکوتا

وقتی در نظر می گیریم که چه پنیری روی پیتزا می رود، ریکوتا یکی دیگر از موارد مورد علاقه بعضی از سرآشپزان است.

ریکوتا یک نوع پنیر ایتالیایی است که معمولاً از شیر گوسفند و گاو به وسیلهٔ باقی‌مانده آب پنیر پس از تولید پنیر تهیه می‌شود. ریکوتا در لغت به معنای دوباره پخته شده‌است.

به دلیل اینکه طی فرایند تولید، بیشتر چربی جذب پنیر اصلی می‌شود، ریکوتا دارای چربی پایینی است.

این پنیر بیشتر در پیتزای مارگاریتا استفاده می‌شود.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید