سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

اعطای نمایندگی در صنعت غذا و رستوران داری

1400/06/22 در ساعت 16:44:00

دریافت فرانچایز از یک برند معتبر سبب طی کردن یک مسیر کوتاه بجای طی یک مسیر بلند با چالش ها و احتمال شکست بالا می باشد. حتی انتخاب نوع صنفی که می خواهید در آن مشغول به کار شوید نیز بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی این موضوعات پرداخته ایم.

اعطای نمایندگی در صنعت غذا و رستوران داری

اعطای نمایندگی در صنعت غذا و رستوران داری

اهمیت مواد غذایی و سرمایه‌گذاری در این حوزه هم در ایران و هم در خارج از کشور روز به روز گسترده تر می گردد. کما‌اینکه ایران کشوری با جمعیتی جوان است که پاسخگویی به نیازهای غذایی‌اش فرصت‌های نابی پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. صنعت غذا همیشه برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن بوده اند جذاب بوده و هست، به دلیل اینکه صنعت محصولات غذایی از صنایع غیر‌ادواری هستند به این معنا که در همه فصول سال و در وضعیت‌های اقتصادی مختلف، تقاضا برای محصولات این صنعت به طور دائم وجود دارد مخصوصا در حوزه فست فود.

چرا باید در صنایع غذایی سرمایه گذاری کنیم؟

صنایع سرمایه گذاری خطر پذیر یکی از دغدغه های سرمایه گذارانی است که به دنبال کسب و کارهای نوپا هستند. وجود ریسک های بالا و بازار فروش رقابتی باعث شده تا کارآفرینان پیش از هر گونه سرمایه گذاری با مشاوران متخصص در زمینه بهترین گزینه های سرمایه گذاری مشورت نمایند. مطابق آمارهایی که بیشتر موسسات مشاوره اقتصادی ارائه می دهند، سرمایه گذاری در صنایع غذایی به عنوان یکی از کم خطرترین و پربازده ترین گزینه های سرمایه گذاری شناخته می شود و دیگر اینکه غذا همیشه دوست‌داشتنی است! 




پختن غذا و صرف آن یکی از نیازهای اساسی ما انسان‌هاست. غذا، مفهومی است که تقریبا بیشتر مردم دنیا آن را دوست دارند و زندگی بدون آن برایشان قابل‌تصور نیست. غذاخوردن نه تنها نیاز جسمانی ما را رفع می‌کند که دلیلی برای دیدار عزیزان و دور هم جمع‌شدن‌های خانوادگی و دوستانه است. ما معمولا پس از صرف غذا با کسانی که دوستشان داریم احساس خوشحالی بیشتری می‌کنیم و انرژی بیشتری برای ادامه روزمان پیدا می‌کنیم. بله، غذا یک ضرورت است، یک ضرورت دوست‌داشتنی. و دلایل دیگر که به شرح ذیل می باشد


بازده کل دارایی

ROA یا بازده کل دارایی یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی برای سنجش میزان سودآوری یک صنعت است. ROA در حقیقت بیانگر میزان سود خالص سالیانه به نسبت میزان کل دارایی های یک شرکت می باشد. مطالعات اقتصادی نشان می دهد که بازده کل دارایی در صنایع غذایی با نرخ ۸٫۱ در مقایسه با صنایعی چون تولید قطعات خودرو با ۴٫۲ و موسسات اعتباری با ۲٫۴ در وضعیت بهتری قراردارد.


اعطای نمایندگی


حاشیه سود عملیاتی   Operating profit margin

حاشیه سود عملیاتی به نسبت سود عملیاتی (سود قبل از کسر بهره و مالیات) به میزان فروش اطلاق می شود. حاشیه سود عملیاتی در صنایع غذایی نسبت به بسیاری از صنایع دیگر از رقم بالاتری برخوردار است. به عنوان مثال، حاشیه سود عملیاتی در صنایع غذایی با نرخ ۱۳٫۳ نسبت به صنایع پلاستیک با نرخ ۳٫۱ تفاوتی چشمگیر دارد.


نقطه سر به سر

نقطه سر به سر یکی از مهم ترین اصطلاحات اقتصادی بوده و میزان سودآوری یک کسب و کار را می سنجد. اصطلاح نقطه سر به سر گویای این خواهد بود که در چه زمانی یک کسب و کار به ارزش مالی بالاتر از هزینه های متغیر خود دست خواهد یافت. یکی از المان های مهم برای سرمایه گذاران ورود به صنایع زودبازده می باشد. از این رو صنایع غذایی با متغیر نقطه سر به سر break even point پایین به نسبت مابقی صنایع یکی از گزینه های مهم و اصلی سرمایه گذاران محسوب می شود.


سرمایه اولیه کم نسبت به صنایع دیگر

سرمایه اولیه یکی از معضلات و دغدغه های سرمایه گذاران در حوزه های گوناگون است. بر اساس آمارهای مندرجه در طرح های توجیهی صنایع غذایی به نسبت دیگر صنایع دارای سرمایه اولیه به نسبت کمتری هستند.


تامین مواد اولیه داخلی

همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شد ظرفیت های بالا و موقعیت جغرافیایی ایران را در زمره بالاترین رده های تولید محصولات کشاورزی در خاورمیانه قرار داده است. به نسبت صنایع مادر که نیازمند مواد اولیه گران قیمت و خارجی هستند، مواد غذایی با تامین صد در صدی مواد اولیه تولید داخل ترجیحا یکی از مناسب ترین گزینه های سرمایه گذاری محسب می شود.


اخذ نمایندگی


کسب و کارها و رستوران داری

رستوران داری یا همان مدیریت رستوران یکی از پیچیده ترین و سخت ترین مشاغل دنیای امروز است. اگر در خیابان های یک شهر بزرگ رانندگی کنید تقریبا می توانید یک رستوران را ببینید که احتمالا در سال بعد وجود نخواهد داشت. رستوران ها به دلیل ضعف در مدیریت و ضعف در تصمیم گیری صاحب رستوران، عدم دانش سیستم سازی، عدم تعریف تارگت، عدم تبلیغات درست و مناسب ،  اغلب با شکست مواجه می شوند. یک رستوران موفق هدف خود را چیزی جز رضایت مشتری و کسب بهترین نتایج از فعالیت خود قرار نمی دهد.

میزان و سرعت شکست در رستوران داری برای ترساندن هر کارآفرین تازه ای جهت ورود به این صنعت می تواند کافی باشد. حتی برخی تخمین ها نشان می دهند از هر 10 رستوران، 9تای آن ها در اولین سال با شکست مواجه می شوند. تقریبا میتوان گفت 80% از رستوران ها در سال اول ورشکست شده و سرمایه آن ها نابود می شود.بدلیل اینکه اکثرا چون پشتیبان و حامی ندارند در مواجه با چالش های این کسب و کار آن را رها می کنند. 20% باقیمانده شامل دو نوع از مدیریت در رستوران های موفق و پایدار می شوند ،به دو دلیل این اتفاق رخ خواهد داد:

-مالک رستوران قبلا این بها را بابت کسب تجربه و در آزمون و خطاهای گوناگون و چگونگی انجام تصمیمات استراتژیک در زمان های  مختلف پرداخته است یا توانسته است با برداشتن گام های محکم تری، موفقیت خود را تضمین کند آن هم فقط با استفاده از تجربه دیگران که این مسیر را گذرانده و تجارب ارزشمندی کسب کرده است.با استفاده از سیستم فرانچایز و اخذ نمایندگی از یک برند معتبر با پشتوانه محکم و بلند مدت آسوده خاطر سرمایه گذاری کنید.


10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

چگونه یک سفارش آنلاین امن داشته باشیم؟

1401/02/05 در ساعت 11:43:09

امروزه که بسیاری از خرید های افراد بصورت آنلاین انجام می شود و افراد از فضای اینترنت برای خریدهای خود استفاده می کنند، عده ای از افراد سودجو با اجرای ترفندهایی سعی در فریب مردم هنگام سفارش آنلاین و دسترسی به اطلاعات بانکی آن ها و درنتیجه خالی کردن حساب افراد را دارند.

چگونه یک سفارش آنلاین امن داشته باشیم؟

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

7 مزیت سفارش آنلاین

1401/01/20 در ساعت 12:39:25

مطمنا نسل های قبل هیچ وقت فکر نمی کردن بشر به جایی برسد که با فشار دادن چند دکمه و نرفتن به مراکز خرید بتواند وسایل مورد نیاز خود را خرید کند و آن ها را در محلی که مدنظرش است، تحویل بگیرد.

7 مزیت سفارش آنلاین
نظر جدید
0%

سبد خرید