سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تاریخچه همبرگر در یک نگاه

1400/06/16 در ساعت 14:28:00

نمی‌توان انکار کرد که همبرگر جایگاه ویژه ای در اذهان دارد. حتی می‌شود همبرگر را نماد جهانی شدن دانست. در این مقاله به بررسی تاریخچه همبرگر پرداخته ایم.

تاریخچه همبرگر در یک نگاه

تاریخچه همبرگر در یک نگاه

نمی‌توان انکار کرد که همبرگر جایگاه ویژه ای در اذهان دارد. حتی می‌شود همبرگر را نماد جهانی شدن دانست. جهان، برگر شما است: تاریخ فرهنگی ، کتاب جدیدی از دیوید مایکلز است که در این کتاب او به سمت توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت حرکت کرده است.  مایکلز - یکی از شاگردان صنعت مهمان نوازی و صاحب Bite Me Burger در سیدنی - دستورهای غذایی ، عکس های قدیمی سرآشپزان و دستورات قدیمی را در کتاب خود جمع آوری کرده است.  اما یکی از بخش های مورد علاقه ما جدول زمانی برگر است که با دقت بررسی شده است و سفر آن را از محصول گوشت چرخ کرده تا یک غذای بین المللی دنبال می کند.

قرن 1. رم

ایسیکیا اومنتاتا

اولین قدم به سمت همبرگر در این دوران رقم خورد. این غذای گوشتی آسیاب شده که برای اولین بار شبیه همبرگر شد ، حاوی مغزهای کاج ، فلفل و طعم دهنده های شراب و گاروم بود.




قرن 13. مغولان و آوردن گوشت گاو

مغولان اسب سواران سرسختی بودند که اکثر اوراسیا را با صفحات ضخیم گوشت گاو که زیر زین های خود قرار گرفته بود ، فتح کرده بودند. آن ها بعد از یک روز سوارکاری نفس گیر و برای استراحت خود این گوشت ها را کباب می کردند و می خوردند. به نوعی آن ها روش های جدیدی را برای طبخ گوشت با خود به مناطق فتح شده آورده بودند.


  1. لندن. انگلستان

سوسیس "هامبورگ"

کتاب هنر آشپزی هانا گلاس منتشر می شود که سوسیس گوشت گاو، فلفل ، میخک ، جوز هندی ، سیر ، سرکه و نمک را برای طعم دار کردن آن توصیف می کند که در نان تست سرو می شود.


  1. لغت نامه آکسفورد

در این سال است که استیک هامبورگ وارد این لغت نامه می شود و در واقع راهی نو برای همبرگر آغاز می شود. در این سال لغت نامه آکسفورد استیک هامبورگ را به عنوان یک قطعه گوشت گاو نمک زده چرخ شده که اغلب کمی هم دودی و مخلوط با پیاز و آرد سوخاری است معرفی کرد.


  1. ویرجینیا. ایالات متحده

در این سال بود که برای اولین بار چرخ گوشت اختراع شد. در آن سال G. A. Coffman دستگاهی را برای برش گوشت سوسیس ایجاد کرد که دارای تیغه های چرخان زیر یک تغذیه مارپیچ ، شبیه به چرخ گوشت های امروزی بود.


سفارش همبرگر در تهران


  1. نیویورک. نمایشگاه استان اری

در این مورد ادعاهای مشکوک و متناقض بسیار هست. بعضی ها می گویند که درست است و بعضی دیگر می گویند این یک شایعه ای بیش نیست اما ما در این مقاله به سراغ تمامی شواهد و مدارک رفته ایم. در این سال و در آن نمایشگاه برادران منچس برای اولین بار اقدام به توزیع گوشت سرخ شده در لای نان کردند. درواقع این ادعا می گوید که اولین همبرگر را آن ها درست کرده بودند. اما بسیاری هم عقیده دارند که این یک ادعای دروغین است.


1885: نمایشگاه سیمور، ویسکانسین

چارلی ناگرین

ناگرین ، که به "همبرگر چارلی" معروف است هم یکی دیگر از شایعاتی است که پیرامون درست شدن همبرگر وجود دارد. طبق داستان ها او یک کوفته گوشت گاو را بین تکه های نان خرد کرده است تا مشتریانش بتوانند راحت تر غذای خود را در نمایشگاه بخورند. معجونی که به گفته او اولین همبرگر بود.


1900: نیوهیون ، کانکتیکات

لویی لاسن

کتابخانه کنگره ایالات متحده ، به لوی لیسن مجوز درست کردن اولین همبرگر را می دهد. اما باز هم تردیدها باقی می ماند زیرا گوشتی او بین دو تکه نان درست کرده است نان تست بوده و نه نان مورد نیاز برگر.


1904: نمایشگاه جهانی سنت لوئیس ، میزوری

فلچر دیویس

دیویس ادعا کرد از دهه 1880  گوشت گاو را در ساندویچ سرو می کرده و در این نمایشگاه مشهور جهان از "همبرگر" خود فروخته است.


1906: شیکاگو ، ایلینوی

رمان جنگل

رمان آپتون سینکلر در مورد صنعت بسته بندی گوشت باعث شد بسیاری از آمریکایی ها به کیفیت گوشت گاو چرخ کرده بدبین شوند. این رمان تاثیر بسیار بدی بر این صنعت گذاشت.


1921: ویچیتا ، کانزاس

قلعه سفید

کوک والتر اندرسون و کارآفرین بیلی اینگرام اولین رستوران خود را افتتاح کردند و مسیر جدیدی در طراحی ، آشپزی و سرو را ایجاد کردند.


1925: پاسادنا ، کالیفرنیا

چیزبرگر

لیونل استرنبرگر ، سرپرست غذاخوری پدرش ، The Rite Spot ، ادعا کرد که اولین کسی است که گوشت همبرگر را بر روی پنیر گذاشت تا غذایی جدید را درست کند. او ادعا می کند که مخترع چیزبرگر است.


این موارد تنها بخشی از تاریخ پر سروصدای همبرگر است. غذایی که بسیاری خود را مخترع آن می نامند و داستان های زیادی را نیز نقل می کنند. اما هرچه که هست، این غذای دوست داشنتی اکنون در اختیار تمام مردم جهان است. با فرهنگ های آن ها مخلوط شده و در هر کشوری نوعی خاص از آن عرضه می شود. از همبرگر آناناس تا همبرگر قورباغه.

شاید این غذا، بهترین غذای قرن باشد. همبرگر هیچ وقت از ذهن ها پاک نخواهد شد.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

1401/02/26 در ساعت 11:10:58

همبرگر به یک غذای محبوب در میان فست فود ها تبدیل شده است و انتخاب بسیاری از افراد برای وعده های غذایی خود می باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجب همبرگر برای شما ارائه می کنیم.

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

1401/01/22 در ساعت 16:08:18

همبرگر به عنوان یک غذای پرطرفدار و خوشمزه جایگاه ویژه ای بین خانواده های ایرانی دارد. شما می توانید این فست فود خوشمزه را در خانه نیز تهیه کنید.

چند نکته مهم برای تهیه یک همبرگر خوشمزه و عالی

با خاص ترین برگرهای دنیا آشنا شوید.

1401/01/08 در ساعت 11:39:26

حتما برای شما هم پیش آمده در منو فست فود ها علاوه بر همبرگر ساندویچ های دیگری هم مشاهده کرده اید که ترکیب اصلی آن ها برگر است.بدلیل پرطرفدار بودن برگرها ساندویچ های زیادی از ترکیب برگر با مواد دیگر ایجاد شده است.

با خاص  ترین برگرهای دنیا آشنا شوید.
نظر جدید
0%

سبد خرید