سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا یک غذای سالم

1400/02/04 در ساعت 14:54:00

وقتی مردم به غذای سالم فکر می کنند ، اغلب به فکر پیتزا نیستند. حقیقت این است که در واقع خوردن پیتزا فوایدی برای سلامتی دارد و گزینه های زیادی برای قرار دادن و سرویس دهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در سبک زندگی سالم شما جای بگیرد.

پیتزا یک غذای سالم

پیتزا یک غذای سالم

وقتی مردم به غذای سالم فکر می کنند ، اغلب به فکر پیتزا نیستند. حقیقت این است که در واقع خوردن پیتزا فوایدی برای سلامتی دارد و گزینه های زیادی برای قرار دادن و سرویس دهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در سبک زندگی سالم شما جای بگیرد. حتی می توانید با افزودن سالاد در کنار آن غذای سالم تری میل کنید.

انواع پیتزا نسبت به سایر غذاهای بیرون از خانه مزایای زیادی دارد و یکی از گزینه های سالم است که می توانید هنگام غذا خوردن در خارج از خانه انجام دهید. در ادامه به برخی از مزایای پیتزا میپردازیم.

مزیت پیتزا نسبت به سایر فست فود ها این است که سرخ نشده است. فست فود سرخ شده غالباً حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع و چربی ترانس است که شناخته شده هستند و اثبات شده که هر دو در تعداد زیادی از مشکلات سلامتی نقش دارند. اکثر مقامات بهداشتی توصیه می کنند چربی های اشباع شده را محدود کرده و در استفاده از چربی های ترانس به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم تجدید نظر کنند.

یک فست فودی که مواد اولیه مورد نیازش را خودش تامین میکند و سس و خمیر خود را درست می کند و مواد افزودنی مانند سبزیجات تازه و پنیر تازه را ارائه می دهد ، یک غذای کامل و سالم مانند آنچه در خانه درست می کنید را سرو می کند.



مواد مغذی موجود در پیتزا شما

افزایش مصرف سبزیجات هنگام رژیم گرفتن، و یا تصمیم برای انتخاب سبک زندگی سالم تر توصیه می شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که پیتزا بدون شک حاوی مقدار زیادی سبزیجات بسته بندی شده با مواد مغذی بیشتر از گزینه های مصرفی است و می تواند به تامین  نیازهای روزانه شما کمک کند.

گوجه فرنگی ماده اصلی سازنده سس پیتزا است و حاوی لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است و تحقیقات علمی رابطه ای را بین لیکوپن و سطح پایین برخی از سرطان ها پیدا کرده است. همچنین مشخص شده است که لیکوپن برای قلب و عروق خونی ، پوست و استخوان ها مفید است. وقتی گوجه فرنگی پخته می شود ، همانطور که برای سس پیتزا یا ماکارونی هم همینطور است، سطح لیکوپن بالاتر است و بدن برای آن راحت تر جذب می شود.


پیتزا خانواده


سایر مواد افزودنی گیاهی نیز حاوی مواد مغذی هستند که باعث سلامتی بهتر می شوند. همه سبزیجات حاوی فیبر هستند. پیاز همچنین حاوی کروم و ویتامین C است و می تواند به تنظیم قند خون ، فشار خون و کلسترول کمک کند. فلفل دلمه ای حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های C ، B6 و A است که به سلامت سلول ها کمک می کند. این ویتامین ها همچنین از سیستم ایمنی بدن ، متابولیسم ، سلامت دستگاه گوارش و بینایی پشتیبانی می کنند. قارچ ها حاوی ریبوفلاوین و پتاسیم هستند. هر دو برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن ضروری هستند و به سلامت سیستم عصبی مرکزی کمک می کنند. زیتون حاوی ویتامین E ، پلی فنول ، فلاونوئیدها و چربی های اشباع نشده غیر سالم است. ویتامین E به جلوگیری از آسیب سلول کمک می کند ، پلی فنول ها و فلاونوئیدها از التهاب جلوگیری می کنند و چربی های اشباع نشده به افزایش کلسترول “خوب” کمک می کنند. ترکیب این مواد مغذی تا حد زیادی به محافظت از قلب شما و جلوگیری از بیماری کمک می کنند.

سایر منابع مواد مغذی موجود در پیتزا شامل پنیر است که حاوی کلسیم ، پروتئین و ویتامین A است. منبع دیگر مواد مغذی موجود در پیتزا خمیر است که به دلیل واکنش های شیمیایی مخمر حاوی برخی از آنتی اکسیدان ها است. خمیر پیتزا از آرد پروتئینی بالاتری نسبت به خمیر نان تهیه می شود.


پیتزا پر پنیر


افزودن سالاد به وعده غذایی می تواند حتی بیشتر از سبزیجات به رژیم غذایی شما کمک کند. سالاد به کنترل اندازه وعده های غذایی کمک می کند. سالاد می تواند به شما کمک کند تا سیر شوید و احتمال زیاده روی در مصرف غذا را کاهش می دهد.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید