سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا مناسب کودکان

1400/01/29 در ساعت 13:43:00

از میزان محبوبیت پیتزا در میان کودکان اصلا نمی توان چشم پوشی کرد. تحقیقات مشخص کرد که پیتزا یکی از مهم ترین کالری ها در رژیم های غذایی کودکان است.

پیتزا مناسب کودکان

پیتزا مناسب کودکان و نوجوانان

تحقیقات مشخص کرد که پیتزا یکی از مهمترین کالری ها در رژیم های غذایی کودکان است - در واقع بیش از هر ماده غذایی به جز دسرهایی مانند کلوچه یا کیک! هم چنین تحقیقات نشان داد که وقتی بچه ها پیتزا می خورند ، به طور کلی کالری ، چربی اشباع و سدیم بیشتری نسبت به زمانی که پیتزا نمی خورند مصرف می کنند. این یافته ها نشان می دهد که ما باید توجه داشته باشیم که کودکان ما چه مقدار پیتزا می خورند و آیا کالری زیادی برای تأمین وزن مناسب برای آنها تأمین می کند؟

این نتایج به ما می گوید که از نظر بهداشت عمومی ، کالری اضافی موجود در پیتزا در چاقی کودکان سهم دارد. اضافه وزن یک مشکل گسترده با عواقب جدی برای سلامتی است ، و وقتی بچه ها بزرگ می شوند و عادت های غذایی نامتعادل دارند ، غلبه بر چنین عاداتی در زندگی بیشتر دشوار است.

اما این بدان معنی نیست که پیتزا باید از فهرست خارج شود! برعکس ، ما این را فرصتی برای تشخیص آنچه بچه ها دوست دارند بخورند و استفاده از آن غذای مورد علاقه به عنوان ابزاری برای معرفی مواد سالم می دانند.




شروع با خمیر پیتزا

 برای خمیر پیتزا می توانید خمیر سفید معمولی را با خمیر گندم تعویض کنید. گندم میتواند فیبر و مواد مغذی مهمی را فراهم کند که پیتزا را به یک وعده غذایی متعادل تبدیل می کند.

کاهش پنیر

 پنیر بزرگترین منبع کالری و چربی اشباع شده در پیتزا است و همچنین به میزان سدیم کمک زیادی می کند. بچه ها ممکن است به مقدار زیادی از پنیر موزارلا عادت کرده باشند ، اما آنها یاد می گیرند که هنوز هم می توانند از طعم پنیر لذت ببرند بدون اینکه بیش از حد از آن پنیر داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از رستوران ها پیتزاهای سبزیجات بدون پنیر را ارائه می دهند ( در منو عطاویچ این پیتزا را با نام وجی پیتزا می توانید مشاهده بفرمایید) و برخی دیگر هم با سبک کردن مواد غذایی داخل پیتزا آن را آماده می کنند.

خلاقیت برای غذای سالم

 رستوران  ها با گسترش منوها و افزودن انواع مواد مغذی ، خوردن غذای سالم را سرگرم کننده می کنند. این روزها ، شما اغلب این گزینه را دارید که پروتئین مانند سینه مرغ را به جای گوشت های چرب مانند سوسیس و یا با طیف گسترده ای از سبزیجات - از کنگر فرنگی گرفته تا کدو سبز مواد غذایی بیشتری را سفارش دهید.

 بهترین مواد افزودنی موادی هستند که بچه های شما بیشتر دوست داشته باشند. بگذارید خلاقیت به خرج دهند و آزمایش کنند - به احتمال زیاد اگر طرز تهیه پیتزا را از ابتدا بازی می کنند ، چیزهای جدیدی را امتحان می کنند!


پیتزا کودکان


ژورنال Pediatrics مقاله منتشر کرد که بر روی کودکان 2 تا 19 سال تمرکز داشت. داده ها نشان داد که پیتزا در رژیم غذایی اکثر بچه ها ماده اصلی است ، به طور متوسط ​​136 کالری در روز از پیتزا دریافت می کند و در هر روز حدود 20 درصد از کودکان و نوجوانان پیتزا می خورند.

این تعجب آور نیست ، اما در روزهایی که کودکان پیتزا می خوردند به معنای چربی اشباع ، نمک و کالری بیشتر است. در آن روزهایی که پیتزا می خورند ، نوجوانان 230 کالری بیشتر در روز می خورند و کودکان خردسال به طور متوسط ​​حدود 84 کالری اضافی مصرف می کنند.


این مطالعه از سال 2003 تا 2010 انجام شده است. جنبه روشن این گزارش این است که میزان پیتزای مصرفی در طول مطالعه 25 درصد کاهش یافته است

بنابراین ، در خانه خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ ترزا ناش ، مدیر غذا و خدمات تغذیه ای در Cook Children’s ، گفت که با درست کردن پیتزا در منزل خود شروع کنید. او این دستورالعمل را برای پوسته  ( رویه ) سالم پیتزا ارائه می دهد که می توانید در صفحه Pinterest Cook کودکان پیدا کنید.

او میگوید که والدین باید بر روی تعداد دفعاتی که کودکان آنها پیتزا میخورند و همچنین مواد اولیه استفاده شده ( مخصوصا پنیر استفاده شده ) در آنها نظارت داشته باشند.


پیتزا مخصوص کودکان


نش گفت ، تهیه پیتزا در خانه بسیار آسان و سالم است. ساده ترین پیتزا را می توانید در خانه و با خرید مواد اولیه آن شروع کنید. استفاده از یک سس پیتزای اساسی با انواع مواد افزودنی سالم مانند انواع سبزیجات ، مرغ کبابی یا سایر گوشت های بدون چربی می تواند پیتزا شما را بی نظیر و مغذی کند. انتخاب مواد افزودنی سبزیجات مانند اسفناج ، کلم بروکلی ، فلفل دلمه ای ، قارچ ، پیاز و ... هم میتواند طعم جذابی به پیتزا بدهد. ( البته که شما نباید از همه موادی که گفته شد یکجا استفاده کنید بلکه بسته به سلیقه و طعم مورد نظر میتوانید از بین سبزیحات زیادی که وجود دارد انتخاب کنید.)

 سبک تر شدن مقدار پنیر ، در مقایسه با پیتزا فروشی معمولی و حتی انتخاب نوع "سبک" یا چربی کم موزارلا ، باعث میشود که پیتزای شما سالم تر شود.

ما در عطاویچ برای شما و فرزندان دلبندتان بهترین مواد اولیه را تهیه کرده ایم که باعث بالا رفتن کیفیت غذاهای ما می شود.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید