سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

12 رویداد راجب پیتزا که حتما نمی دانید

1400/01/11 در ساعت 11:36:00

پیتزا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای دنیا با طرفداران بسیار، رویدادها و اتفاقات جالبی هم برای تعریف کردن دارد که در این مطلب به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

12 رویداد راجب پیتزا که حتما نمی دانید

12 رویداد راجب پیتزا که حتما نمی دانید


1-اولین پیتزا

کلمه پیتزا بیش از هزار سال قدمت دارد. این کلمه اولین بار در یک متن لاتین در سال 997 م در جنوب ایتالیا نوشته شده است. البته که در بعضی از منابع تولید پیتزا را به ایرانیان نسبت میدهند زیرا در زمان جنگ سربازان ایرانی از سپر گرد خود برای درست کردن نان استفاده می کرده و مواد را به آن اضافه می کرده اند.


2- اولین کسی که روند درست شدن یک پیتزا را نوشت که بود؟

جواب این سوال کمی سخت است. جواب آن، الكساندر دوما نویسنده و رمان نویس معروف فرانسوی ، نویسنده سه تفنگدار ،است.

او یكی از اولین افرادی بود كه از روند طرز تهیه پیتزا یادداشت برداری كرد. در سال 1835 ، الكساندر دوما ، به ناپل سفر كرد و در آنجا مشاهده كرد كه فقرای ناپلی پیتزا می خورند. او این مسئله را دید و شروع به نوشتن روند تولید پیتزا نمود.


3- اولین پیتزا فروشی امریکا با قدمت 116 سال هنوز هم امروز فعالیت می کند.

اولین مکان پیتزا در آمریکا Lombardi’s در شهر نیویورک بود. لومباردی در ابتدا به عنوان یک فروشگاه مواد غذایی افتتاح شد ، اما در سال 1905 فروش پیتزا را آغاز کرد. این رستوران پس از 116 سال، هنوز هم به کار خود ادامه میدهد.


4- محبوبیت پیتزا در ایالات متحده با مهاجران ایتالیایی آغاز شد.

مهاجران ایتالیایی با آمدن خود به ایالات متحده آمریکا، پیتزا را به آمریکا  آوردند. بسیاری از این مهاجران مانند بسیاری دیگر از مهاجران سایر کشورها، فقیر بودند و در آمریکا به شغل کارگری روی آورده بودند. در ناپل طبقه کارگر برای خود پیتزا درست میکردند و آن میراث را با خود به آمریکا  آورده بودند. آرام آرام این غذا در بین مردم آمریکا هم محبوب گشت تا سرانجام به شکل امروزی خود رسید و پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان شد..


5- اتمام جنگ جهانی و شروع عصر پیتزا

پس از جنگ جهانی دوم ، سربازان آمریکایی که در ایتالیا بودند به کشور خود بازگشتند. آنها در ایتالیا پیتزا را دیده بودند و به  آن علاقه داشتند. وقتی آن ها به کشور خود بازگشتند، تقاضا برای درست کردن پیتزا بالا گرفت به صورتی که برای اولین بار سفارش از راه دور در آن زمان به وجود آمد.


6- در زمان های اولیه عرضه پیتزا، پیتزا ها فقط توسط پای فروخته می شدند.

در ابتدا پیتزا به طور انحصاری توسط پای به فروش می رسید. یعنی با خرید پای، به شما پیتزا داده میشد. اما در سال 1933 ، پاتسی لانچییری (از پیتزا فروشی پاتسی در شهر نیویورک) شروع به فروش پیتزا در یک قطعه کامل کرد - روندی که به سرعت توسط سایر پیتزا فروشی ها انتخاب شد.


7- فقط انسان ها عاشق پیتزا نیستند.

انسان ها تنها کسانی نیستند که طعم پیتزا را دوست دارند، بلکه حیوانات خانگی هم به آن علاقه دارند. حتی یک مینی پیتزا برای سگ ها وجود دارد به نام "Heaven Scent Pizza"  ساخته شده از آرد ، هویج ، کرفس و پنیر پارمزان.


8- پیتزا فروشی اونو UNO در شیکاگو، پیتزای دیپ دیش را اختراع کرد.

اولین پیتزاهای دیپ دیش شیکاگو در سال 1943 توسط رستورانی ایجاد شد که بعداً به زنجیره Pizzeria Uno تبدیل شد. پیتزا دیپ دیش همان پیتزا شیگاگو است که در آمریکا با این نام هم شناخته می شود.


9- لغو ضمانت زیر 30 دقیقه دومینو در سال 1993 ، دلیل آن هم رانندگی خطرناک رانندگان پیتزا دومینو بود.

10- اولین پیتزای منجمد در سال 1962 وارد بازار شد. بیشتر طعم آن هم مانند مقوا بود تا اینکه مخترع غذای نابغه رز توتینو دست روی آن گذاشت. او به همراه همسرش صنعت پیتزای منجمد را دگرگون کردند به صورتی که برند آنها به نام توتینو توانست به سرعت در میان مردم جای خود را باز کند به صورتی که در طول 4 سال آنها کمپانی خود را به قیمت 22 میلیون دلار به شرکت پیلزبوری فروختند.

11- در دهه 80 از بسته های پیتزا و پیک های آنها برای رساندن مواد مخدر استفاده میشد. در دهه 1980 ، مافیاها در آمریکا با لباس کارمندان فست فود ها و با مخفی کردن مواد مخدر داخل بسته بندی های پیتزا، اقدام به فروش آنها می کردند.

12- بسیاری از بازیگران و افراد مشهور به پیتزا علاقه دارند و بسیاری از آن ها کار خود را از پیک های رستوران ها شروع کرده اند که از آن جمله می توان به ژان کلود وندام، استفن بالدوین، بیل مورری و .. اشاره کرد..


بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید