سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان

1400/01/10 در ساعت 10:37:00

پیتزا این خوراکی جذاب و هیجان انگیز طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. استفاده از مواد اولیه متنوع در انواع مختلف پیتزا سبب رضایت مندی ذائقه های مختلف شده است.

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان

در ایالات متحده ، 350 برش در هر ثانیه خورده می شود ، در حالی که 40٪ از آمریکایی ها حداقل یک بار در هفته پیتزا می خورند.

تاریخچه سفارش پیتزا از گذشته تا امروز نشان دهنده علاقه مندی و پرطرفدار بودن این غذای شگفت انگیز در بین ملل مختلف می باشد.

یک دلیل برای محبوبیت پیتزا وجود دارد. انسان ها به سمت غذاهای چرب و شیرین و غنی و پیچیده جذب می شوند. پیتزا تمام این اجزا را دارد. پنیر چرب است ، مواد افزودنی گوشت غنی هستند و سس آن شیرین است.

مواد پیتزا همچنین دارای ترکیبی به نام گلوتامات است که می توان آن را در گوجه فرنگی ، پنیر ، پپرونی و سوسیس یافت. وقتی گلوتامات به زبان ما برخورد می کند ، به مغز ما می گوید که هیجان زده شود و مقدار بیشتری از آن را میل کند. خیلی عامیانه، باعث راه افتادن آب دهان و درخواست برش بعدی آن میشود.

پس از آن ترکیبی از ترکیبات مختلف در آن وجود دارد. پنیر و سس گوجه فرنگی مانند یک زوج موفق عمل میکنند. به تنهایی طعم آنها بسیار خوب است. اما به گفته دانشمندان آشپزی ، آنها حاوی ترکیبات طعم دهنده ای هستند که وقتی کنار هم بخورند طعم آنها حتی بهتر هم می شود.

کیفیت دیگر پیتزا که آن را بسیار خوشمزه می کند: مواد آن هنگام پخت و پز در فر قهوه ای می شوند.



غذاها هنگام پخت و پز به دلیل دو واکنش شیمیایی ، قهوه ای و ترد می شوند. اولین مرحله کاراملیزاسیون(مرحله ای که در آن رنگ شکر، قهوه ای میشود) نام دارد که وقتی قندهای یک ماده قهوه ای می شوند اتفاق می افتد. اکثر غذاها حداقل مقداری قند دارند. هنگامی که غذاها بین 230 تا 320 درجه باشند ، قندهای آنها قهوه ای می شوند. کارامل از چند هزار ترکیب ساخته شده است ، و آن را به یکی از پیچیده ترین محصولات غذایی تبدیل کرده است. روی یک پیتزا ، موادی مانند پیاز و گوجه فرنگی در حین پخت کاراملیزاسیون می شوند و آنها را غنی ، شیرین و خوش طعم می کنند. آن پوسته قهوه ای و ترد بر روی پیتزا نیز نتیجه کاراملی شدن خمیر است.

اما گوشت و پنیر روی پیتزا شما نیز قهوه ای می شود ،آیا این نتیجه کاراملیزاسیون است؟ باید گفت که نه، این عمل به دلیل فرآیند متفاوتی به نام "واکنش میلارد" است که به نام شیمیدان فرانسوی لوئی-کامیل میلارد نامگذاری شده است. ( واکنش میلارد،یک واکنش شیمیایی بین اسیدهای آمینه و قندهای کاهنده است که عامل طعم متمایز غذاهایی است که بر اثر حرارت قهوه‌ای رنگ می‌شوند. استیک سرخ شده، کوفته‌های برشته شده، انواع کلوچه‌ها، بیسکوییت‌ها، نان‌ها ، سوسیس ها و بسیاری از غذاهای دیگر در حین پخته شدن، از طریق انجام این واکنش به وجود می آیند. )

واکنش میلارد زمانی اتفاق می افتد که اسیدهای آمینه موجود در غذاهای پر پروتئین مانند پنیر و پپرونی هنگام گرم شدن با قندهای موجود در آن غذاها واکنش نشان دهند. فلفل قرمز که با لبه های خمیده ترد می شود و پنیری که قهوه ای و حبابی می شود ، نمونه هایی از واکنش میلارد در فرایند پخت است.

پیتزا، با پایه ای بر اساس نان، پنیر و گوجه به نظر غذایی ساده به نظر میرسد، اما اینطور نیست.

حال دفعه بعد که تصمیم به سفارش پیتزا از سایت عطاویچ داشتید، بدانید که بر روی پیتزای شما، بسیار کار شده است. انواع تست های طعم بر روی آنها انجام شده تا بهترین طعم و مزه در یاد شما باقی بماند.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید