سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه هات داگ تنوری

1400/07/20 در ساعت 11:43:00

در این بخش، قصد داریم طرز تهیه هات داگ تنوری که از جمله ساندویچ های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر دنیا می باشد را در اختیار شما دوستان گرامی و علاقمندان به انواع غذا های فست فود قرار دهیم.

طرز تهیه هات داگ تنوری

طرز تهیه هات داگ تنوری

در این بخش، قصد داریم طرز تهیه هات داگ تنوری که از جمله ساندویچ های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر دنیا می باشد را در اختیار شما دوستان گرامی و علاقمندان به انواع غذا های فست فود قرار دهیم، امیدواریم بعد از یادگیری، این ساندویچ خوشمزه را در منزل تهیه کرده و لذت ببرید.

هات داگ ، ساندویچی گرم و تشکیل شده از سوسیس پخته شده به صورت آب پز یا گریل شده، نان فانتزی نرم مخصوص هات داگ، کاهو، سس خردل، سس کچاپ و ادویه جات مختلف که در انواع و اندازه های مختلف درست می شود و از جمله غذا های محبوب در ایالت متحده آمریکا محسوب می شود. 









مواد مورد نیاز

  • کاهو/ ۴برگ
  • خیار شور/ ۶ عدد
  • قارچ/ ۴ عدد
  • نان ساندویچ/ ۴ عدد
  • گوجه فرنگی تازه/ ۲ عدد
  • روغن مایع/ به میزان کافی
  • پنیر ورقه ای موزارلا/ ۴ عدد
  • سوسیس هات داگ/ ۴ عدد
  • سس فرانسوی/ به مقدار کافی

در مطالب قبلی با روش طبخ انواع فست فود مانند طرز تهیه پیتزا ، طرز تهیه همبرگر، طرز تهیه چیز برگر و طرز تهیه پاستا آشنا شدید، حال در اینجا روش تهیه ساندویچ هات داگ تنوری را در اختیارتان قرار می دهیم.


طرز تهیه پیتزا


برای شست و شوی قارچ ها می توانید به وسیله یک پارچه نم دار، آن ها را تمیز کرده و سپس آبکش کنید، سپس آن ها را به صورت ورقه ورقه برش دهید. درون تابه ای را مقداری روغن بریزید و بگذارید تا کمی داغ شود، سپس قارچ هایی که برش داده اید را درون آن ریخته و تفت دهید، اکنون حرارت را کمی زیاد کنید تا آب قارچ ها سریع تر تبخیر شده و سرخ شوند، بعد تابه را کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه هات داگ تنوری، نوبت به برش سوسیس ها می رسد، برای این کار آن را بر روی یک تخته قرار داده، ابتدا و انتهای آن ها را به اندازه ۲ سانت از وسط برش زده و سپس به شکل مارپیچ و یا ساده با چاقو بر روی آن برش سطحی می زنیم( این کار برای این است که سوسیس ها در هنگام طبخ به خوبی مغز پخت شوند)

درون تابه ای، کمی روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس میزان حرارت را کم کرده و در ابتدا، ۲ عدد سوسیس را درون تابه انداخته و تابه را از قسمت دسته گرفته و کمی تکان دهید تا سوسیس ها کاملا در روغن غلتانیده شده و قل بخورند.

سپس دو عدد سوسیس دیگر اضافه می کنیم و دوباره کار قبلی را تکرار می کنیم، زمانی که رنگ سوسیس ها تغییر کرد، حرارت زیر تابه را کم کرده تا به خوبی سوسیس ها مغز پخت شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه هات داگ تنوری، قسمت بالای نان ها را برش زده و داخل آن را خالی می کنیم، کف نان را به سس فرانسوی آغشته کرده و سپس گوجه فرنگی هایی که از قبل شسته ایم را به صورت حلقه حلقه برش زده به همراه خیار شور و کاهو های خرد شده در داخل نان می چینیم.

اکنون قارچ های سرخ شده را نیز به مواد دیگر دورن نان اضافه کنید، ضمن اینکه هات داگ های سرخ شده را نیز به صورت مرتب در داخل نان قرار داده و با یک ورقه پنیر، روی آن را بپوشانید، به صورتی که داغی سوسیس، آن را ذوب نماید. اکنون ساندویچ شما آماده شده و می توانید آن را به همراه سس فرانسوی، کچاپ و یا سس دلخواه خود میل نمایید.


ساندویچ هات داگ


نکته : ساندویچ هات داگ، معمولا با نان ساندویچ معمولی مانند؛ نان باگت یا تنوری تهیه می شود، اما اگر به این نوع نان دسترسی نداشتید، می توانید از نان ساندویچی گرد مخصوص همبرگر و یا حتی نان لواشی نیز استفاده نمایید.


آموزش تهیه هات داگ تنوری

علاوه بر روش بالا هات داگ تنوری را می توانید با روش های مختلفی تهیه و نوش جان کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به روشی ساده و خوشمزه آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • پنیر پیتزا : صد گرم
  • سوسیس هات داگ : چهار عدد
  • قارچ : دویست گرم
  • نان باگت : چهار عدد
  • خیار شور : در صورت تمایل هشت عدد
  • گوجه فرنگی : در صورت تمایل دو عدد
  • روغن و آویشن : به مقدار کافی
  • سس فرانسوی : دو قاشق غذا خوری

نحوه تهیه :

در روش تهیه هات داگ تنوری بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا روی سوسیس را به شکل مارپیچ با کمک یک کارد تیز برش ایجاد کرده سپس تابه مناسبی را انتخاب کرده و مقداری روغن آن ریخته و روی حرارت بگذارید.

حالا هات داگ را داخل روغن سرخ کرده سپس به تابه چند قطره آب افزوده و درب تابه را بسته تا بخار شود و حجم هات داگ ها نیز افزایش پیدا کند.

در مرحله بعدی داخل نان های باگتی کمی سس فرانسوی یا سس دلخواه زده و هات داگ های سرخ شده را داخل آن بگذارید.

حالا در صورت تمایل خیار شور و گوجه فرنگی خرد شده همراه با چیپس سیب زمینی خلالی داخل ساندویچ بگذارید.


طرز تهیه هات داگ


در این مرحله قارچ را خرد کرده و همراه با مقدار کمی روغن تفت داده بعد از تبخیر شدن آب اضافی آن به آن پنیر بیفزایید و مقداری تفت داده تا پنیر آب شود.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه هات داگ حالا پنیر و قارچ را نیز روی هات داگ های داخل نان ریخته و آن را تا داغ است نوش جان کنید.


انواع هات داگ :

هات داگ پنیری، آمریکا شمالی

هات داگ پنیری یکی از انواع بی شماری از هات داگ هایی است که در ایالات متحده پخته می شود. این گروه شامل انواع سوسیس هات داگ کلاسیک پرشده با پنیر است. پنیر را می توان در داخل سوسیس گذاشته، روی نان پخش کرد، یا علاوه­براین در بالای هات داگ گذاشته شود. اگرچه نان های کنجدی نرم رایج ترین نان ها برای ترکیب سوسیس و پنیر گرم است اما نان باگت، نان تست یا نان سفید ساده نیز ممکن است در برخی از انواع دستور پخت های محلی استفاده شود.


۲-میکس، گواتمالا

میکس” نسخه هات داگ گواتمالایی است که طرفداران زیادی در این کشور و آمریکای مرکزی دارد، این هات داگ لذیذ توسط فروشندگان دوره گرد در سراسر کشور به فروش می رسد. چیزی که هات داگ های “میکس” را منحصر به فرد می کند این است که سوسیس ها در نان  های فانتزی معمول قرار نمی گیرند بلکه در نان های تورتیا سرو می شوند. تورتیا نوعی نان نازک پخته شده از آرد سفید آسیاب شده است و در آمریکای مرکزی مصرف کنندگان بسیاری دارد. این هات داگ لذیذ همیشه با مواد اولیه تازه و ارزان تهیه می شود، فروشندگان هات داگ میکس را معمولاً با سالاد کلم آغشته با آب لیمو، پیاز، گوجه فرنگی های خرد شده، گوآکاموله و فلفل سبز تند سرو می کنند.


۳-کورن داگ کره­ای، کره جنوبی

کورن داگ کره ای یک ترکیب منحصر به فرد از هات داگ است؛ برای تهیه این غذای لذیذ معمولا سوسیس را با لایهٔ ضخیمی از خمیر تهیه‌شده از آرد ذرت می پوشانند و سپس کورن داگ را با سیب زمینی خلالی مخلوط کرده و هر دو را در روغن سرخ می کنند. این نوع از هات داگ ها معمولا بر روی سیخ های چوبی سرو می شوند تا مشتریان در حین حرکت نیز بتوانند از غذای خود لذت ببرند. فروشندگان خیابان زیادی در کره جنوبی انواع مختلفی از کورن داگ را با تغییرات جزئی تهیه و به فروش می رسانند. بنابراین شما می توانید آن ها را پیچیده در بیکن، پوره سیب زمینی یا جلبک دریایی نیز سفارش دهید، سس گوجه فرنگی معمولاً به عنوان چاشنی اصلی استفاده می شود.


کورن داگ


۴-هات داگ برزیلی، برزیل

کچورو کونته نسخه برزیلی هات داگ است که شامل یک رول نان پر از سوسیس، گوشت گاو، سس و پنیر ذوب شده است. این غذا به طور سنتی و با انواع مختلفی از مواد غذایی دیگر مانند سیب زمینی له شده، ذرت، هویج رنده شده، سیب زمینی سرخ شده، نخود فرنگی، یا پیکودگالو (نوعی سالسا) سرو می شود که بستگی به علاقه مشتری دارد. چاشنی هایی که در این غذا استفاده می شود تنوع فراوانی دارند و هر منطقه در برزیل چاشنی های مخصوص به خود را دارند.


۵-هات داگ لهستان ماکسول استریت، آمریکا

گفته می شود که یکی از غذاهای خیابانی معروف شیکاگو، ساندویچ لهستانی ماکسول استریت است که در سال ۱۹۴۳ توسط جیمی استفانوویچ مهاجر مقدونیایی که یک دکه فروش هات داگ را اداره می کرد، ایجاد شده است. در آن زمان دکه استفانوویچ در منطقه قدیمی خیابان ماکسول شیکاگو واقع شده بود. سوسیس لهستانی کبابی یا سرخ شده که روی یک نان همراه با پیاز کبابی، خردل زرد و ترشی فلفل دلمه ای سبز سرو می شود. بلافاصله پس از ابداع این ساندویچ لذیذ، خیابان لهستانی ماکسول به یکی از محبوب ترین محله های شهر ویندی تبدیل شد و تا به امروز به عنوان اصلی ترین دکه فروش هات داگ در شهر باقی مانده است.


۶-پانچو، اوروگوئه، آمریکای جنوبی

پانچو هات داگ اروگوئه ای است که با یک سوسیس در نان وینا درست می شود. سوسیس اغلب از درون نان بیرون می زند چراکه معمولاً از نان وینا بلندتر است. علاقه مندان به این ساندویچ لذیذ اظهار کرده اند که پانچو به مواد داخلش شناخته می شود که بسته به منطقه و فروشندگان متفاوت است. برخی از مواد افزودنی نظیر ذرت، خردل، پنیر، پیاز، و سس سالسا گلف است که ترکیبی از سس مایونز و سس گوجه فرنگی است، استفاده می کنند. اگر در خانه پانچو درست می کنید، پیشنهاد می شود آن را به همراه با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.


برای تهیه یک هات‌داگ خوشمزه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:


  1. نان تازه: استفاده از نان تازه و خوشمزه برای سرو هات‌داگ نیز مهم است. می‌توانید از نان سوسیس یا نان هات‌داگ خاص استفاده کنید یا حتی نان خودتان را با دقت بپزید.
  2. سس‌ها و تزئینات: استفاده از سس‌های مختلف مانند کچاپ، مایونز، خیارشور و همچنین تزئیناتی مانند پیاز خلالی، خیارشور و خرد شده، رب گوجه فرنگی و پنیر چدار می‌تواند به طعم هات‌داگ شما اضافه کند.
  3. پخت مناسب: حرارت مناسب و زمان پخت مناسب برای گوشت و نان نیز می‌تواند تفاوت زیادی در طعم هات‌داگ ایجاد کند.


هات داگ


با این روش‌ها می‌توانید یک هات‌داگ بسیار خوشمزه و لذت بخش تهیه کنید.


معرفی چند هات داگ فروشی معروف دنیا:

چندین هات داگ فروشی معروف در سراسر جهان وجود دارد. برخی از معروف‌ترین ها عبارتند از:

1. Nathan's Famous در کانی ایلند، نیویورک: این یکی از معروف‌ترین هات داگ فروشی‌ها در جهان است و معمولاً در مسابقات معروف مصرف می‌شود.

2. Pink's Hot Dogs در لس‌آنجلس، کالیفرنیا: این هات داگ فروشی معروف به دلیل انواع مختلف هات داگ‌ها و محبوبیتش در میان ستارگان هالیوود شناخته می‌شود.


Pink's Hot Dogs


3. Gray's Papaya در نیویورک: این یکی از محبوب‌ترین هات داگ فروشی‌های شهر نیویورک است و به خاطر هات داگ‌های خوشمزه و قیمت مناسبش معروف است.






نظر جدید
0%

سبد خرید