سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

هات داگ، یکی از قدیمی ترین غذاها

1400/06/03 در ساعت 13:13:00

سوسیس یکی از قدیمی ترین انواع غذاهای فرآوری شده است که در ادیسه هومر در قرن 9 قبل از میلاد ذکر شده است. در این مقاله به بررسی هات داگ پرداخته ایم.

هات داگ، یکی از قدیمی ترین غذاها

هات داگ، یکی از قدیمی ترین غذاها

سوسیس یکی از قدیمی ترین انواع غذاهای فرآوری شده است که در ادیسه هومر در قرن 9 قبل از میلاد ذکر شده است. اما فرانکفورت-ماین ، آلمان ، به طور سنتی به عنوان منشاء فرانکفورتر و سوسیس های امروزی شناخته می شود. با این حال بسیاری ادعا می کنند که مخترع سوسیس محبوب داکسهوند (داکسهوند یک نوع نژاد از سگ است که پاهایی کوتاه اما طولی دراز دارند. اسم دیگر این سوسیس سگ کوچولو است.) در اواخر سال 1600 توسط قصابی به نام یوهان گورگهنر است. براساس برخی روایات او برای تبلیغ محصول خود راهی فرانکفورت شد تا بتواند آن جا محصول خود را معرفی کند.

منشا به وجود آمدن کلمه هات داگ، به اندازه وجود یا عدم وجود بشقاب پرنده ها بحث برانگیز است. هیچ کس به درستی نمی داند که اولین بار چه کسی این نام را ثبت کرد. همین امر باعث شده داستان های متفاوتی وجود داشته باشد. یکی از این افسانه ها مربوط به تد دورگان کاریکاتورسیت نیویورک ژورنال مراجعه کنیم.

او یک فروشنده سوسیس داکسهوند به نام هری استیونز را در حین بازی چوگان دید که فریاد میزد بیایید و سوسیس داغ داغ خود را بگیرید. برای لحظه ای او این شخص را در حال فروختن سوسیس در یک بسته بندی فرض کرد و یک سگ داکسهوند را به جای سوسیس در ظرف قرار داد و بوم، این اسم گرفت.



و یا قبل تر از این کاریکاتور فیلم کوتاه کارخانه سگ (Dog Factory) ساخته توماس ادیسون که در آن به شوخی به سراغ یک مغازه سوسیس فروشی رفته که اسم آن را در فیلم کارخانه سگ گذاشته است.


اما سگ به عنوان یک مترادف برای سوسیس از سال 1800  (احتمالا به دلیل  اتهاماتی که متوجه سازندگان سوسیس بود در مورد استفاده گوشت سگ در سوسیس) استفاده می شود. در آلمان مصرف گوشت سگ در زاکسن ، سیلسیا ، آنهالت و بایرن در قرن های 19 و 20 متداول بود.

اما به هر حال اشاره به سوسیس دوششاند و در نهایت هات داگ را می توان در مهاجران آلمانی در دهه 1800 جستجو کرد. مهاجران آلمانی نه تنها سوسیس را در اواخر دهه 1800 با خود آوردند ، بلکه سگ های نژاد داکسهوند را نیز به همراه خود به آمریکا آوردند. بروس کریگ، استاد بازنشسته دانشگاه روزولت در ایالت ایلینویز و محقق هات داگ عقیده دارد نام هات داگ احتمالاً به عنوان یک شوخی در مورد سگ های کوچک، بلند و نازک آلمانی ها شروع شده است.


سال 1893 مهمترین سال برای هات داگ

در شیکاگو در آن سال ، نمایشگاه کلمبیا انبوهی از بازدیدکنندگان را که مقادیر زیادی سوسیس و کالباس فروخته شده توسط فروشندگان را مصرف می کردند ، به ارمغان آورد. مردم از این غذای راحت و ارزان لذت می بردند. بروس کریگ  می گوید که آلمانی ها همیشه سوسیس خودرا با نان می خوردند. از آنجایی که فرهنگ سوسیس به آلمان باز می گردد، به احتمال زیاد آلمانی ها شیوه خوردن سوسیس داکسهوند را که امروزه به عنوان هات داگ می شناسیم معرفی کرده اند.

هم چنین در سال 1893 ، خوردن سوسیس در پارک های بیس بال به صورت یک سنت تبدیل شد. اعتقاد بر این است که این سنت توسط مالک بار سنت لوئیس ، Chris Von de Ahe ، مهاجر آلمانی که مالک تیم بیس بال لیگ بزرگ سنت لوئیس براونز بود ، آغاز شده است.


ساندویچ هات داگ


اما چرا هات داگ انقدر محبوب شد؟

یک غذای کلاسیک است.

ممکن است امروزه منشاء آن ها هنوز به طور گسترده مورد بحث قرار گیرد ، اما نمی توان انکار کرد که هات داگ یک غذای کلاسیک است. هات داگ غذای مورد علاقه دوران کودکی بسیاری از ما بوده است. بیشتر ما، اگر نگوییم همه، مادران خود را در حال پختن هات داگ بزرگ کردیم.

هات داگ جذابیت خاصی دارد که قلب (و زبان) بسیاری را جذب کرده است - از بچه ها گرفته تا بزرگ ترها.


 سریع و آسان است.

جدا از طعم دلپذیر ، هات داگ مورد علاقه بسیاری است زیرا پخت آن بسیار آسان است. آن ها را می توان سرخ کرد یا کبابی کرد و مدت زمان پختن آن نیز کوتاه است. شما در صورت گرسنگی خیلی سریع میتوانید برای خود یک هات داگ درست کنید.


می توان در مدل های مختلف از آن استفاده کرد.

هات داگ هرگز خسته کننده نخواهد شد. آن ها کاملاً متنوع هستند و می توان آن ها را به روش های مختلف تهیه کرد. آن ها را می توان با بیکن پیچید. برای طعم ایتالیایی می توانید روی آن ها پستو و مقداری سس مایونز قرار دهید. اگر آن روز احساس مکزیکی بودن می کنید ، فقط مقداری پنیر خرد شده ، هالوپینو ، و چیپس کچاپ به آن اضافه کنید. شما هات داگ مخصوص به خود را می توانید درست کنید.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید