سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه پاستا آلفردو

1400/01/07 در ساعت 14:57:00

پاستا آلفردو یک غذای ایتالیایی خوشمزه است که در کشور ما طرفداران زیادی را پیدا کرده است. در این مطلب طرز تهیه پنه چیکن آلفردو را آموزش می دهیم.

طرز تهیه پاستا آلفردو

طرز تهیه پاستا آلفردو

سبک زندگی این روزها ما را بیشتر از گذشته به سمت غذاهای ساده و هم چنین غذاهای سایر ملل می کشاند و بیشتر افراد تمایل به خوردن غذاهایی با طعم های جدید دارند. پاستا یکی از غذاهای پرطرفدار ایتالیاست که در حال حاضر می توانید آن را در منو فست فود ها، رستوران های ایتالیایی و کافه ها مشاهده کنید.

پاستا انواع مختلفی دارد و ۳۵۰ شکل مختلف برای آن آورده‌اند. جالب است بدانید ماکارونی، لازانیا، اسپاگتی و فوسیلی، همگی، ازجمله‌ی پاستاها محسوب می‌شوند.

پاستا را به ‌دو صورت خشکانده و تازه مصرف می‌کنند. درواقع پاستای خشکانده همان پاستای بسته‌بندی است که اغلب در سوپر مارکت‌های مختلف دم‌دست‌مان پیدا می‌کنیم، اما پاستای تازه را معمولاً در خانه درست می‌کنند.

طرز تهیه پاستا  آلفردو بسیار ساده است و وقت چندانی از شما نمی گیرد. این غذا کاملا ایتالیایی بوده و از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایتالیا می باشد .دستور پخت پاستا بسیار ساده است اما در طول زمان دستخوش تغییراتی نیز شده است و یا گاهی افراد با توجه به ذائقه خود تغییراتی در آن ایجاد می کنند و یا مواد آن را کم و زیاد می کنند که این موضوع کاملا سلیقه ای است. اگر شما هم طرفدار این غذای خوشمزه هستید این مطلب را از دست ندهید.


مهم‌ترین عامل خوشمزه‌شدن پاستا آلفردو سس آن است. برای تهیه پاستا آلفردو ابتدا به سراغ سس آلفردو خواهیم رفت و سپس طرز تهیه پاستا آلفردو را توضیح خواهیم داد.


مواد لازم برای تهیه سس پاستا آلفردو :


  1. کره: یک قالب ۵۰گرمی
  2. خامه: یک بسته
  3. سیر خردشده: یک حبه
  4. پنیر پارمزان رنده‌شده: یک‌ونیم پیمانه
  5. جعفری ریزشده تازه: یک پیمانه
  6. فلفل سیاه  و نمک: به‌مقدار دلخواه


- برای تهیه سس پاستا آلفردو ابتدا یک تابه‌ی متوسط انتخاب کنید و کره را در آن با حرارت ملایم ذوب کنید.

- نمک و فلفل را به کره‌ی ذوب‌شده اضافه کنید و حدود ۱۰ ثانیه تفت دهید. سپس سیر را له کنید و تفت دهید.

- خامه را اضافه کنید و این ترکیب را مدام هم بزنید و اجازه دهید کناره‌های مایه‌ی شما جوش بزند.

- پنیر پارمسان را اضافه کنید و اندکی هم بزنید؛ سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خوب به هم دست بدهند.


سس شما آماده است. حال می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه غذایی خودتان میزان مواد آن را کم و زیاد کنید. اگر دوست دارید سس‌تان رقیق‌تر باشد اندکی خامه اضافه کنید و اگر سس غلیظ ‌تر را می‌پسندید، پنیر پارمسان را بیشتر بریزید

شما می‌توانید برای طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ از مرغ بریان هم استفاده کنید. وقتی از مرغ بریان استفاده می‌کنید طبیعتاً کمتر نیاز است مرغ را طعم‌دار کنید. ما طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ نپخته را برایتان شرح داده‌ایم. البته ما در مجموعه رستوران های عطاویچ از مرغ های طعم دار برای تهیه پاستا استفاده می کنیم.


مواد اولیه برای طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ :


  1. پاستا پنه: ۵۰۰ گرم
  2. کره: ۵۰ گرم
  3. سینه‌ی مرغ: ۳۰۰ گرم
  4. جعفری برای تزئین: به‌مقدار دلخواه
  5. نمک و فلفل: به‌مقدار دلخواه


طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ (پنه چیکن آلفردو با مرغ) :


- ابتدا سینه‌ی مرغ را به قطعات مربعی یک‌ونیم در یک‌ونیم سانتی‌متر خرد کنید سپس قابلمه‌ای متوسط بردارید و روی حرارت بگذارید.

- کره را در قابلمه ذوب کنید سپس قطعات مرغ را به ادویه آغشته کنید و درون ظرف بریزید و هم بزنید. کمی که مرغ‌ها تفت داده شد، سس آلفردو را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که کمی بجوشد و مرغ‌ها طعم‌دار شود.

- قابلمه‌ای دیگر بردارید و پنج پیمانه آب در آن بریزید. پاستا پنه را به‌همراه کمی روغن و اندکی نمک داخل آب در حال جوش اضافه کنید. حتما در قابلمه را باز بگذارید که پاستا له نشود و اجازه دهید پاستا پنه به‌خوبی بپزد. بعد از اینکه پاستا پخت، آن را با آب سرد آبکش کنید.

- از قبل ظرفی که می‌خواهید پاستا را در آن سرو کنید گرم کنید و پاستا پنه را داخل آن بریزید. سس آلفردو را به‌همراه مرغ‌ها روی پاستا پنه بریزید و روی آن را تزئین کنید.

چیزپاستادرصورتی که می خواهید پاستا شما به صورت برشته شود، کافی است فر را گرم کنید. پاستا را به‌همراه سس در ظرف مخصوص بریزید و روی آن را با پنیر رنده‌شده بپوشانید. می‌توانید آن را داخل فر بگذارید که روی آن برشته شود و طعم بهتری پیدا کند. حالت برشته شده پاستا را در منو عطاویچ با نام چیز پاستا می توانید سفارش دهید.

نکته* شما می توانید به جای مرغ از گوشت استفاده کنید که در این صورت هم، یک پاستا خوشمزه خواهید داشت.

هر سه نوع پاستا یعنی چیز پاستا، پنه چیکن آلفردو (مرغ) و پنه بیف آلفردو (گوشت) را می توانید در منو عطاویچ مشاهده کنید. 




اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟
نظر جدید
0%

سبد خرید