سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا (1)

1401/01/02 در ساعت 12:14:00

پاستا یک فست فود خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های مختلف می توان آن ها را تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. در این مقاله و مقاله بعد نکات مفیدی در تهیه پاستا به شما آموزش داده ایم.

3  نکته در مورد طرز تهیه پاستا (1)

3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا

اولین پاستا کی و توسط چه کسی تهیه شد؟

پاستا یا ماکارونی بخش مهم و ارزشمندی از تاریخ غذایی ایتالیا است. ایتالیایی‌ها به هرکجا که مهاجرت کرده باشند پاستا را هم به همراه خود به آن جا آورده‌اند؛ بنابراین امروزه پنه را نه به عنوان یک غذای محبوب ایتالیایی که به عنوان یک غذای بین‌المللی می‌شناسند.
طبق شواهد موجود، در قرن اول میلادی نوعی رشته‌فرنگی در ایتالیا وجود داشت که از آرد گندم دوروم (آرد مورداستفاده در تولید ماکارونی‌های امروزی) تهیه و در فر پخته می‌شد. هرچند که فرم پخت این نوع رشته شباهتی به پخت پاستا نداشت اما در تاریخچه پنه می‌توان آن را نزدیکترین گزینه به ماکارونی‌های امروزی دانست. و پخت این نوع رشته‌فرنگی زمینه‌ساز تهیه اولین مدل‌ها از ماکارونی بود، اما باز هم نمی‌توان آن را با پاستای معرف ایتالیایی یکی دانست.

ایتالیا معرف پاستا یا پاستامعرف ایتالیا ؟

علاقه بی‌حد و مرز ایتالیایی‌ها به این غذا موجب شده که حالا در نقاط مختلفی از دنیا این دو اسم را با هم به خاطر بیاورند. دیگر نمی‌توان گفت که پنه تنها یک غذای معروف ایتالیایی است. پاستا دیگر به بخش مهمی از بدنه تاریخ این کشور تبدیل شده که نمی‌توان نقش مهم آن را در شکل‌گیری فرهنگ غذایی ایتالیا نادیده گرفت.
ایتالیا خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گندم دوروم در جهان مطرح است اما با وجود این عشق و علاقه مردم به پنه ایتالیا با منابع گندم خود تنها قادر است 60 درصد از نیاز کشور به ماکارونی را تأمین کند. در این کشور تقریباً 300 شکل و نوع مختلف ماکارونی خشک شده وجود دارد که از هرکدام می‌توان برای تهیه یک غذای جدید استفاده کرد.



بلاخره پنه یا پاستا

فک کنم اولین بار که واژه ی پنه رو روی منو دیدید یا به گوشتون خورده نفهمیدید چه غذایی سرو میشود یا راجبه چه غذایی حرف میزنند.
به زبان خیلی ساده و خودمانی پنه نوع خاص پاستا می باشد که به شکل استوانه ای تو خالی می باشد که دو سر آن به صورت اریب برش خورده است.


آموزش پاستا


پاستاهای ایتالیایی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول آن پاستاهایی است که کاملاً گیاهی و برای افراد وگن (گیاهخوار) مناسب‌اند. در تهیه این نوع پاستا از هیچ پروتئین حیوانی استفاده نمی‌شود و سس مورداستفاده در تهیه آن‌ها معمولاً یک سس گیاهی مانند سس مارینارا، سس پستو و یا سس اسفناج است.
دسته دوم پنه هایی هستند که با انواع سس از سس گوجه گرفته تا سس بشامل، سس قارچ و سس آلفردو آماده می‌شوند و در دستور خود یک نوع پروتئین حیوانی هم دارند. حالا این پروتئین می‌تواند تکه‌ای از استیک گوشت، چند تکه سینه مرغ کبابی و یا حتی مقداری میگو سوخاری باشد.


1- پاستا پنه آلفردو با سینه مرغ
پنه آلفردو یکی از محبوب‌ترین پاستاهای ایتالیایی در ایران است که با پاستا با فرم پنه، قارچ، سینه مرغ و سس آلفردو آماده می‌شود. اگر در دستور تهیه آن از مقداری جعفری خردشده هم استفاده می شود. پنه آلفردو را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای اولین تجربه از خوردن پاستایی با سس خامه و شیر معرفی کرد.


2- اسپاگتی کاربونارا
کاربونارا نام یک پاستای کلاسیک ایتالیایی است که معمولاً جز اولین پیشنهادهای سرآشپز در منو غذاهای 

ایتالیایی برای مشتریان قرار می‌گیرد. سس این پاستای محبوب با ترکیب زرده تخم‌مرغ، گوشت و پنیر آماده شده و روی پنه  داغ سرو می‌شود. در دستور تهیه این پنه از شیر یا خامه استفاده نمی‌کنند.


3- اسپاگتی آلپومودور 
همان‌طور که از نام این غذا پیداست در میان انواع سس پاستا برای درست کردن اسپاگتی سس مورداستفاده در این غذا سس گوجه‌فرنگی است. برای تهیه اسپاگتی آلپومودور ایتالیایی گوجه‌فرنگی پوره شده را با کمی نمک و فلفل بپزید و در نهایت با اضافه کردن ریحان تازه و سیر روی پنه با فرم رشته‌ای سرو کنید.


4- پاستا با سس پستو
رتبه چهارمین مورد از محبوب‌ترین پاستاهای ایتالیایی به پنه با سس محبوب و خوش‌رنگ پستو می‌رسد. این پنه را معمولاً با فرم فتوچینی می‌پزند اما شما می‌توانید برای تهیه آن از هر نوع پاستایی استفاده کنید. دستور تهیه سس پستو هم سخت نیست. برای این سس به مقداری ریحان تازه، مغز بادام‌زمینی، سیر، روغن زیتون و نمک احتیاج دارید. این مواد را به خوبی میکس کرده و برای تهیه غذا استفاده کنید.


5- اسپاگتی راگو
امکان ندارد وارد یک رستوران ایتالیایی شوید اما نام پاستای راگو در منو به چشمتان نخورد. راگو یک پنه محبوب و خوشمزه ایتالیایی است که برای تهیه آن از ترکیب سس گوجه‌فرنگی یا سس مارینارا با سبزیجاتی مانند پیاز، جعفری و کرفس خورد شده، ریحان تازه و تکه‌های گوشت استفاده می‌شود. در نهایت این سس را بر روی اسپاگتی رشته‌ای یا فتوچینی سرو می‌کنند.


پاستا


ادامه مقاله و طرز تهیه پاستا در مقاله 3 نکته در مورد طرز تهیه  پاستا(2)





فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

طرز تهیه ساندویچ سرد

1401/01/31 در ساعت 12:13:03

حتما برای شما هم پیش آمده که نیاز به یک غذایی دارید که هم سریع آماده شود و هم خوشمزه باشد. ساندویچ های سرد یک گزینه خیلی خوب برای رفع نیاز شما هستند.در این مقاله چند ساندویچ سرد را آموزش می دهیم.

طرز تهیه ساندویچ سرد

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

تاریخچه فست فود در ایران

1401/01/16 در ساعت 15:17:03

فست فود هم مانند بسیاری از مسائل دیگر در زندگی که دستخوش تغییرات زیادی شده اند، تغییرات زیادی را دیده و اتفاقات بسیاری در زمینه سبک غذایی، ذائقه، اشتغال و... برای مردم مناطق مختلف ایجاد کرده است.

تاریخچه فست فود در ایران
نظر جدید
0%

سبد خرید