سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع سوسیس؛ کدامیک؟ مسئله این است؟(2)

1400/08/27 در ساعت 11:00:00

سوسیس به عنوان یکی از محصولات خوشمزه و پرطرفدار که بسیاری آن را در خانه درست می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.اما این محصول دوست داشتنی انواع مختلفی دارد که ما طی دو مقاله به آن پرداخته ایم.

انواع سوسیس؛ کدامیک؟ مسئله این است؟(2)

انواع سوسیس؛ کدامیک؟ مسئله این است؟(2)

در مقاله قبل یعنی " انواع سوسیس؛ کدامیک؟ مسئله این است؟(1) " درباره انواع سوسیس در اروپا صحبت کردیم.

از چورینسو اسپانیا، سوسیس فرانسوی ها و آلمانی ها.

اما داستان سوسیس به همین جا ختم نمی‌شود.

سوسیس را میتوان در تمامی کشورها و بنا به سلیقه مردمان همان کشور پیدا کرد.

امروز ما به سراغ آمریکای مرکزی، جنوبی و آسیای دور  خواهیم رفت و باهم خواهیم دید که در آن کشورها سوسیس به چه شکلی سرو می‌شود.

انواع سوسیس از آمریکای مرکزی و جنوبی

اگر تا به حال فقط سنتی‌ترین سوسیس‌های اروپایی را چشیده باشید، از دانستن اینکه یک دنیای کامل از سوسیس‌ها از آمریکای جنوبی آمده‌اند، شگفت‌زده خواهید شد.

در حالی که از نظر مفهومی سوسیس های آمریکای جنوبی شبیه به اقوام خود در سراسر جهان هستند، متوجه خواهید شد که آن ها طعم و سبک منحصر به فردی نیز دارند.



چوریزو

مکزیک

همانطور که در مقاله قبلی نیز گفته بودیم نوع مکزیکی شباهت های کمی با همتای اروپایی خود (چوریزو اسپانیایی) دارد، و در نهایت به عنوان یک نوع کاملاً متفاوت از سوسیس درلیست ما باقی می ماند.

هنگامی که کاشفان اسپانیایی برای اولین بار وارد قاره آمریکا شدند خوک های اهلی را با خود آوردند و با وجود انواع فلفل های چیلی که در حال حاضر هم به وفور در دسترس هستند، چوزیرو مکزیکی توسعه یافت و این سرآغازی بود برای درست کردن این سوسیس در آمریکا.


چوریزو


برخلاف چوریزو اسپانیایی، چوریزو مکزیکی باید قبل از خوردن پخته شود، زیرا از گوشت خام تهیه می شود.

برای پختن آن، معمولاً آن را از پوسته‌اش جدا کرده و در ماهیتابه سرخ می‌کنید و در حین پخت آن را با چنگال به تکه‌های کوچک‌تر خرد می‌کنید.

هنگامی که این سوسیس پخته شد، مردم به ندرت آن را به تنهایی می خورند و در عوض از آن به عنوان یک ماده در غذاهای مختلف از تخم مرغ همزده گرفته تا لوبیا سرخ شده و غیره استفاده می کنند.

عطر طعم تند آن، آنرا مناسب برای اضافه کردن به هر دستور غذایی می‌کند.


چوریزو


سوسیس لونگانیزا

آرژانتین

این نوع سوسیس که منشأ آن در آرژانتین است، در آنجا و هم چنین در اروگوئه محبوب است.

لونگانزیا یک سوسیس گوشت غیرعادی طولانی است که معمولاً در طول فرآیند آماده سازی پخت و خشک می شود.

در حالی که چوریزو برای دستیابی به طعم متمایز خود به پاپریکا متکی است، لونگانیزا از دانه های بادیان آسیاب شده استفاده می کند.

دانه های بادیان برخلاف برخی از همتایان تندتر آن در آمریکای جنوبی عطری بسیار خاص و متمایز و همچنین طعمی ملایم و شیرین به لونگانزیا می دهند.

این طعم شیرین دانه های بادیان تضادی خوشمزه و غیرعادی با طعم شور خود گوشت ایجاد می کند.

درواقع شما داخل یک پارادوکس قرار خواهید گرفت و نمی‌دانید از طعم شور لذت ببرید یا شیرین.

امروزه لونگانیزا به ندرت به عنوان غذای اصلی پخته می‌شود، اما در عوض، این یک پیش غذای محبوب است و اغلب به عنوان گوشت ساندویچ نیز استفاده می شود.

انواع سوسیس در آسیا

درست است، سوسیس های محبوب در آسیا نیز وجود دارد  و اگر می خواهید یک خبره واقعی سوسیس و کالباس باشید، باید آنها را امتحان کنید.

در اینجا فقط چند مورد از محبوب ترین گونه هایی که ممکن است در سفر خود به این کشورها ببینید آورده شده است.

سای یوآ (Sai- Ua)

تایلند

این نوع سوسیس به طور سنتی از شمال تایلند می آید، اما محبوبیت آن از آن زمان گسترش یافته و آن را به یک غذای رایج در سراسر کشور تبدیل کرده است.

نام آن از ترکیب کلمات تایلندی sai  به معنای روده و ua  به معنای پر شده گرفته شده است.

اگرچه تعداد زیادی از گونه‌های منطقه‌ای سای اوآ وجود دارد، اما معمولاً از گوشت چرخ‌کرده‌شده با خمیر کاری قرمز و گیاهان محلی تشکیل می‌شود.


سای یوآ


مردم اغلب آن را قبل از خوردن کباب می کنند و آن را با برنج به عنوان بخشی از غذای اولیه یا پیش غذا برای یک وعده غذایی سرو می کنند.

به طور سنتی، خانواده ها این غذا را در خانه پخته و می خوردند اما در دوران مدرن، محبوبیت آن باعث شده است که در مغازه ها و رستوران ها نیز در دسترس باشد.

لونگانیزا (Longganisa)

فیلیپین

اگر فکر می کنید که این نام آشنا به نظر می رسد، اشتباه نمی کنید. احتمالاً شما را به یاد Longaniza می اندازد که در آرژانتین یافت می‌شد و درباره آن صحبت کردیم.

تصادفی نیست که این دو نوع نام سوسیس بسیار شبیه به نظر می رسند، زیرا هر دو محصول نفوذ استعمار اسپانیایی هستند.

اما در حالی که این دو سوسیس نقطه منشا مشابهی دارند، آنها در مناطق جغرافیایی متفاوتی توسعه یافته اند که از آن زمان به طور کامل به موجودیت های جداگانه تبدیل شده اند.

در فیلیپین اما این مورد کمی متفاوت است.

در فیلیپین، longganisa به سوسیس طعم دار با ادویه های بومی اشاره دارد.

این بدان معناست که در هر منطقه ای از کشور، انواع متفاوتی از این سوسیس وجود دارد.

تقریباً همه آنها یا از گوشت خوک، یا گوشت گاو و یا مرغ تهیه می شوند، اگرچه می توان از ماهی تن نیز استفاده کرد.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید