سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا به سبک آلمان

1400/07/17 در ساعت 14:47:00

درست است که پیتزا یک غذای ایتالیایی می باشد ولی بدلیل پرطرفدار بودن و یا حتی بخاطر آسان بودن پخت آن، کشورهای زیادی به سمت آن رو آوردند و سبب ایجاد تغییراتی در آن شدند. در این مقاله به بررسی پیتزا به سبک آلمانی ها می پردازیم.

پیتزا به سبک آلمان

پیتزا به سبک آلمان

تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که آلمانی‌ها هم پیتزای سبک خودشان را دارند؟

درست است که پیتزا اصالتی یونانی و ایتالیایی دارد اما به دلیل راحت بودن درست کردن آن و هم چنین کم هزینه بودن آن در بیشتر کشور ها از دیرباز غذاهایی درست می‌شد که شباهت بسیاری به پیتزا های امروزی ما دارند.

خمیر، آرد، روغن، کوره های چوبی ، پوسته نازک ترد، بیکن، پیاز و مقداری گوشت و پیتزای شما آماده است.

جای تعجب نیست که Flammkuchen یکی از محبوب ترین اقلام منو در آلمان است.

نه اینکه در آلمان پیتزا نیست و اصلا منظوره ما این نیست. پیتزا هست، در انواع و اقسام. در طعم ها و رنگ های متنوع، اما هدف ما معرفی این غذای سنتی آلمانی است.

منشاء Flammkuchen از منطقه آلزاس است که پس از سال ها رفت و آمد بین آلمان و فرانسه اکنون از لحاظ جغرافیایی در مرزهای فرانسه قرار دارد.

آلزاس منطقه‌ای تاریخی در کشور فرانسه و بخشی از ناحیه گرانت است است.

این ناحیه در شرق این کشور و در همسایگی آلمان و سوییس واقع شده و همراه با موزل و تریتوآر دو بلفور از جمله سرزمین‌های امپراتوری آلمان بود که پس از جنگ جهانی اول، بر پایه معاهده ورسای از آلمان جدا شد و به فرانسه پیوست.


این نکته را هم خاطر نشان شویم که پس از الحاق آلزاس به فرانسه ، Flammekueche راه خود را به عنوان tarte flambée به غذاهای فرانسوی باز کرد.

البته که این پیتزا فقط یک مدعی برای اختراع خود ندارد بلکه ایالت همسایه آلمان ، سارلند Flammkuchen را اختراع خود می داند.


تاریخچه پیتزا Flammkuchen


پیتزا به سبک آلمان


مانند بسیاری از غذاهای سنتی آلمان ، Flammkuchen منشاء ساده ای دارد.

در حالی که سرآشپزهای فرانسوی مشغول تهیه غذا برای تحت تأثیر قرار دادن پادشاهان بودند ، غذای آلمانی با هدف پر کردن شکم گرسنه کارگران خسته بود.

اگر یادتان باشد در مقالات قبلی هم به این موضوع اشاراتی داشتیم که منشاء پیتزا در واقع برای قشر کم درآمد جامعه ایتالیا بوده است.

در آن سال‌ها نانوایان کوره‌های خود را گرم می‌کردند، و پس از رسیدن آن به دمای مطلوب کار خود را شروع می‌کردند.

یک روز نانوا که از خوردن نان ساده خسته شده بود قبل از گذاشتن نان در فر مقداری crème fraîche  (نوعی خامه که معنی آن به انگلیسی Fresh Cream یا خامه تازه می‌شود که در فرانسه  و کشورهای فرانسوی زبان استفاده می‌شود.) بیکن و پیاز روی آن گذاشت. اما این فقط یکی از داستان‌هاست.

در منابع دیگر آمده که این غذا توسط کشاورزان آلمانی از آلزاس ، بادن و فالتز ایجاد شده است که هفته ای یک بار نان می پختند. Flammekueche در اصل یک غذای خانگی بود و در رستوران شهری تا زمان شروع شدن "شوق پیتزا" در دهه 1960 شروع به کار نکرد.

در واقع در گذشته از این پیتزا (یا نان) برای تست کردن دمای فرهای چوبی استفاده می‎‌شده است.


امروزه

امروزه شرایط این پیتزا به نوعی متفاوت است.

تاپینگ های (پوشش های) مختلف یک گزینه است و رستوران‌های جدید و یا هر آشپزی ممکن است یک نسخه ساختگی را امتحان کنند، اما مدل کلاسیک آن شامل بیکن، crème fraîche  و پیاز است که از نظر بسیاری این ترکیبات واقعا ترکیبات کاملی هستند.

این نکته را هم باید متذکر شویم که هستند بسیاری که این غذا را پیتزا نمی‌دانند بلکه نوعی غذای ساده و حتی شاید یک لقمه ساده بدانند.

چیزی که این غذا را دوست داشتنی می‌کند هماهنگی عجیبی است که بین طعم ها و مواد تشکیل دهنده آن در جریان است.

نه طعمی اضافه است و نه کم.

همه چیز به اندازه و درست کنار هم چیده شده اند.

در پخت این پیتزا یک نکته حائز اهمیت است و آن دمای فر است که برای پخت این پیتزا فر را در بالاترین دمای خود (بین 200 تا 250 درجه فارنهایت) قرار می‌دهند.

حال که درباره پیتزا صحبت کردیم بهتر است حقایق جالبی هم درباره پیتزا بدانید.


حقایق جالب پیتزا

آمریکایی‌ها به طور تقریبی در هر ثانیه 350 اسلایس پیتزا می‌خورند.

نزدیک به 40 درصد از سفارش دهندگان پیتزا سفارش پیتزا پپرونی می‌دهند.

بیش‌تر از 5 میلیارد پیتزا در یک سال در سرتاسر جهان فروخته می‌شود.

میزان مصرف پیتزا در هنگام بازی‌ها و مسابقات ورزشی حساس بیشتر می‌شود.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید