سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

گذشته، حال و آینده فست فود در یک نگاه

1400/06/29 در ساعت 12:24:00

فست فود ها به گونه ای ایجاد شده اند که نیاز مردم را به شیوه ای مناسب و کارآمد برای دریافت غذا تامین کنند زیرا مردم در زندگی مدرن تمایل به ارائه خدمات سریع دارند. سال هاست که شرکت های فست فود از طریق افزایش خدمات خود و ارائه محصولات جدید برای جذب مشتریان جدید و ایجاد پایگاه مشتری با یکدیگر رقابت می ک

گذشته، حال و آینده فست فود در یک نگاه

گذشته، حال و آینده فست فود در یک نگاه

فست فود ها به گونه ای ایجاد شده اند که نیاز مردم را به شیوه ای مناسب و کارآمد برای دریافت غذا تامین کنند زیرا مردم در زندگی مدرن تمایل به ارائه خدمات سریع دارند. سال هاست که شرکت های فست فود از طریق افزایش خدمات خود و ارائه محصولات جدید برای جذب مشتریان جدید و ایجاد پایگاه مشتری با یکدیگر رقابت می کنند.

بدون تردید ، صنایع غذایی نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می کنند و این صنعت یکی از مقرون به صرفه ترین و پویاترین بازارها را دارا است. از آنجا که بازار فست فودها در اکثر مناطق توسعه یافته جهان نسبتاً اشباع شده است ، کل صنعت در حال حاضر از طریق توسعه بازار خود به کشورهای کمتر توسعه یافته نیز به دنبال رشد است. در سال های اخیر ، بیشتر شرکت های بزرگ فست فود شروع به ورود به بازار آفریقا می کنند زیرا پتانسیل های بالایی با جمعیت زیاد و اقتصادی رو به رشد دارد.

 بیایید نگاهی عمیق به صنایع غذایی و بازارهای گذشته و حال داشته باشیم و آخرین روندهایی که آینده آن ها را رقم می زند بررسی کنیم.




تاریخچه صنعت غذا در جهان

شواهدی برای تجارت مواد غذایی بین کشورهای دیگر در زمان باستان وجود دارد. در اوایل ظهور دولت‌ها و شهرها در خاورمیانه، چین باستان و مکزیک این تجارت مابین بسیاری از کشورهای همسایه به یکدیگر وجود داشته است. با این حال ، تجارت جهانی تخصصی غذا و تخصص مناطق برای تولید کالاهای خاص همان منطقه و صادرات آن به دیگر کشورها در دوران آهن و امپراتوری روم آغاز شد. معیارها و وزن استاندارد ایجاد شد و سیستم پولی به سرعت توسعه یافت.

در قرون وسطی در اروپا طبقه بازرگانان گسترش یافت زیرا تا آن زمان به عنوان شغلی مناسب برای سطوح پایین جامعه تصور می شد. اسکناس ها ابتدا در چین و بعداً در اروپا جایگزین سکه ها شدند و با شروع استعمارگری های کشورها بسیاری از محصولات غذایی ، ادویه جات و امکانات جدید به کشورهای استعمار کننده وارد شدند. نمونه این مورد خوراک کاری در انگلستان است که از هندوستان به آنجا رسیده است.

اما بزرگ ترین تغییرات تاکنون با آغاز انقلاب صنعتی آغاز شد. به لطف اختراع بسیاری از ابزارها و ماشین های جدید ، کارهای دستی کاهش یافت و ماشین آلات آرام آرام جای انسان را در خط‌های تولید گرفتند و منجر به رشد سریع تولیدات کارخانجات شدند. نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی در حال حاضر تکامل یافته و به محصولات اجازه می دهد تا در وضعیت تقریبا تازه به فروش برسند.

در قرن 19 مفهوم نمایشگاه های تجاری سالانه (جایی که فروشندگان مختلف هر سال تولیدات خود را به نمایش می گذارند) ، مورد توجه قرار گرفت. رویدادهای مختلفی در سراسر جهان آغاز شد و تولید کنندگان خارجی بیشتری را برای شرکت در نمایشگاه‌ها به خود جلب کرد.

در طول جنگ جهانی اول و دوم ، کمبود غذا در بسیاری از نقاط جهان احساس شد. تقاضای مصرف کننده افزایش یافت و بخش های جدیدی مانند صنعت جوجه های گوشتی اختراع و وارد بازار شد.


بهترین فست فود


بعد از 1945

پس از سال 1945 ، اکثر کشورها نیازهای امنیت غذایی خود را برطرف کردند. شروع "جنگ سرد" منجر به تولید بیش از حد نه تنها در اروپا بلکه در ایالات متحده شد. با این حال بازار جهانی غذا این کشورها را قادر می سازد تا محصولات خود را معامله کرده و اقتصاد را تقویت کنند. 

دهه های 60 ، 70 و 80 با رونق روش های تولید ، در بسیاری از صنایع مرتبط با غذا با رونق همراه است. این دهه را می‌توان دهه شکوفایی صنعت فست فود دانست. بیشتر شرکت‌های بزرگ فست فود امروزی در این دهه متولد شده‌اند.

صنعت غذا در طول دهه 90 نیز به پیشرفت خود ادامه داد. رونق اقتصادی در جنوب شرقی آسیا باعث گسترش بازار جهانی در سال های اولیه قرن 21 شد. صنعتی شدن سریع قاره آسیا در صنعت نمایشگاه های تجاری نیز منعکس شد. در حال حاضر برخی از بزرگ ترین نمایشگاه های غذایی در کشورهای آسیایی برگزار می شود و چین بر بازار غالب است.


حال حاضر

صنایع غذایی یک سیستم پویا است که به دلایل طبیعی ، جمعیت شناختی ، تکنولوژیکی ، سیاسی و اقتصادی به سرعت تغییر می کند. امروزه مصرف کننده این قدرت را دارد که کل شاکله یک کسب و کار در حوزه فست فود را شکل داده، تغییر دهد و شرکت ها سالانه میلیون ها دلار برای تأمین نیازهای مشتریان خود هزینه می کنند.

یکی از اتفاقاتی که باعث شد توجه ها بیشتر به سمت صنایع فست فود جلب شود، شیوع همه گیری بود. در ابتدا شرکت های فست فود ضربه بسیار بدی را از شیوع این همه گیری تجربه کردند اما به سرعت توانستند خود را با شرایط به وجود آمده وقف دهند. از جمله می‌توان به درست کردن مناطق اختصاصی برای سفارشات در برنامه‌های تلفن های همراه، پیش بینی خودکار آن سفارشات ، رستوران کاملاً بدون تماس و حتی ایده ساده مانند تحویل در خودرو از طریق تسمه نقاله از جمله ایده هایی است که تقریباً باعث می شود همه به این قابلیت و انعطاف فست فود ها قبطه بخورند.


فست فود در تهران


مک دونالد ، برگر کینگ ، چیپوتل ، تاکو بل و KFC تنها برخی از زنجیره های بزرگی هستند که طی دو ماه گذشته به این ایده ها پیوسته اند. دنی کلاین ، مدیر محتوای دیجیتالی مجله QSR ، یکی از مجلات پیشرو در صنعت رستوران های سریع سرو و فست فود می گوید: "به لطف سفارش برنامه های تلفن همراه ، جداسازی‌ها برای COVID-19 و جهش عظیم در تحویل غذا، غذاخوری های خارج از خانه گسترش یافته است."

آخرین تغییر قابل مشاهده در رستوران های فست فود ممکن است رستوران هایی باشد که اصلا سالن غذاخوری ندارند. کلاین به خاطر می آورد: "اولین باری که ما این را شنیدیم ، دیوانگی به نظر می رسید." "اما در حال حاضر ، تقریباً هیچ زنجیره فست فود بزرگی وجود ندارد که یکی از این رستوران‌ ها را درست نکرده باشد. آیا آن ها می توانند مساحت داخل سالن ناهارخوری را کوچک کرده و منابع را به جایی که مصرف کننده به آن سوق می دهد ، هدایت کنند؟ می‌شود گفت که غذا خوردن دیگر به معنی غذا خوردن گذشته نیست."


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید