سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

خوردن پیتزا در فضا

1400/06/24 در ساعت 12:00:00

آیا تا بحال تصور کرده اید که پیتزا را در فضا بخورید؟در نگاه اول این موضوع خیالی بیش نیست اما در این مقاله همراه ما باشید تا ببینید این یک خیال است یا واقعیت!!

خوردن پیتزا در فضا

خوردن پیتزا در فضا

علاقه مردم دنیا به پیتزا بر کسی پوشیده نیست. این علاقه به حدی است که حتی بسیاری از مردم به جای صبحانه خود پیتزا می‌خورند (هرچند ما این کار را اصلا توصیه نمی‌کنیم). اما تا به حال به خوردن پیتزا در فضا فکر کرده‌اید؟ در حالت بی وزنی خوردن پیتزا تجربه جالبی می‌تواند باشد در حالی که دارید به زمین نگاه می‌کنید. از آن بالا می‌توانید پیتزایی که برای شما آورده می‌شود را ببینید که با یک موشک به سمت شما می‌آید. تصور جالبی است اما باید بدانید که این یک خیال نیست بلکه واقعیت دارد. شاید متعجب شده باشید، به همین دلیل ما دو مورد از این اتفاق را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

در سال 2001 ، پیتزا هات اولین رستوران زنجیره ای بود که  پیتزا به فضا تحویل داد. مقصد این پیتزا ایستگاه فضایی بین المللی بود و بر روی یک موشک مجهز ارسال شد. این کار تبلیغاتی برای آن ها هزینه‌ای نزدیک به 1 میلیون دلار داشت، اما جدای از هزینه این کار نیازمند کار و برنامه ریزی دقیق و فشرده بود. به عنوان مثال ، طبق گزارش ABC ، پیتزا با ادویه جات و ترشی جات مخصوصاً نمک و فلفل بسیار یه عنوان چاشنی ارسال شده بود، زیرا مشخص شده است که غدد چشایی در فضا کمی کارکردشان عوض می شوند. مورد بعدی درباره پپرونی بود. این پیتزا محبوب‌ترین پیتزا است و همه این را می‌دانند اما پیتزا هات به پیتزا سالامی رضایت داد، زیرا در آزمایشات متوجه شده بودند که پیتزا پپرونی در آزمایشات 60 روزه نتوانست دوام بیاورد و کپک زد.


پس از رسیدن پیتزا ویدیویی از فضانوردان منتشر شد که با خوشحالی مشغول خوردن تکه‌های پیتزای خود بودند. به گزارش خبرگذاری ABC علی رغم دستمزد گرفتن روس ها برای گرفتن پیتزا ، خدمه آمریکایی از خوردن هر کدام از این پیتزاها منع شدند زیرا ناسا در برابر تبلیغات در فضاپیماهای خود سیاست خاص خود را دارد. آمریکایی ها فقط نظاره گر خوردن پیتزا توسط همتایان روس بودند البته هیچ گزارشی درباره بد رفتاری روس‌ها در برابر آمریکایی ها و تمسخر آنان منتشر نشده است، اما خب سخت است کسی در مقابل شما پیتزا بخورد و شما فقط بتوانید نگاه کنید.

و اما مورد بعدی در ماه پیش (آگوست 2021) اتفاق افتاده است. در اوایل ماه جاری ، یک محموله Cygnus از تاسیسات پروازی والوپس ناسا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد که بیش از 8200 پوند تجهیزات برای هفت خدمه سرنشین حمل می کرد. به گزارش آسوشیتدپرس ، این تحویل بسیار طولانی شامل همه چیز از میوه ها و سبزیجات تازه ، برخی تجهیزات سخت افزاری برای مجموعه جدیدی از "بال های خورشیدی" ، و وسایل مورد نیاز برای یک آزمایش آموزشی فرانسوی به نام Blob بود.


سفارش آنلاین پیتزا


فضانوردان چند ملیتی که سه آمریکایی نیز در بین آن ها بودند انواع پنیرها و کیت تهیه پیتزا را دریافت کردند که به آن ها اجازه می داد در گرانش صفر و بی وزنی بتوانند پیتزاهای خود را آماده کنند.

در طول تعطیلات آخر هفته ، توماس پسکت ، فضانورد فرانسوی ، ویدئویی در اینستاگرام خود از خدمه ای که در حال لذت بردن از پیتزاهای شخصی خود هستند ، منتشر کرد و صادقانه بگوییم ، به نظر می رسد این بزرگ ترین جشن پیتزایی است که تا به حال برگزار شده است. او در کپشن نوشت: "شب پیتزا شناور با دوستان ، تقریباً مانند شنبه روی زمین به نظر می رسد." در ادامه او نوشت "آن ها می گویند یک سرآشپز خوب هرگز اسرار آنها را فاش نمی كند ، اما من ویدئویی تهیه كردم تا شما قضاوت كنید."

در ویدئوی فوق العاده لذت بخش ، خدمه را مشاهده می کنید که سعی می کنند روی پیتزاهای خود سس بریزند (که شبیه نان های تخت کوچک است) در حالی که پیتزاها بدون وزن در مقابل آن ها شناور هستند.

بنابراین دفعات بعدی که شب پیتزا خوردید، یک تکه را در جهت ایستکاه فضایی بین‌المللی ISS بگیرید. شاید خدمه آن نیز درحال خوردن پیتزا باشند و با آن ها هم غذا شدید.


بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید