سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

10 مورد از قدیمی ترین زنجیره های فست فود که همچنان فعال هستند.(1)

1400/06/17 در ساعت 12:37:00

در این مقاله به بررسی قدیمی ترین فست فود ها که فرانچایز آن ها در بیشتر کشورهای دنیا قرار دارد پرداخته ایم که در 2 مقاله تقدیم شما می شود.

10 مورد از قدیمی ترین زنجیره های فست فود که همچنان فعال هستند.(1)

10 مورد از قدیمی ترین زنجیره های فست فود که همچنان فعال هستند. قسمت اول

در حالی که سایر کشورها و تمدن ها قرن ها از "غذاهای فوری" (یا به نوعی غذاهایی که می توان در حال حرکت استفاده کرد) استفاده می کردند ، مفهوم فست فود همانطور که امروزه می شناسیم در ایالات متحده در اوایل قرن بیستم شکل گرفت. این پیشگامان اولیه صنعت فست فود اولین کسانی بودند که هماهنگی در بین شعب خود را الزام دیدند و خود را ملزم به رعایت این هماهنگی ما بین شعب خود کردند تا اطمینان حاصل شود که مشتریانشان در هر شعبه از آن ها تجربه یکسانی در خوردن غذا دارند.

حتی بسیاری از این زنجیره های فست فود محصولات اصلی این صنعت را اختراع کردند ، مانند سیستم سفارش دو طرفه اینترفون. همه این زنجیره های فست فود هنوز هم وجود دارند و به نیروگاه های قدرتمند اقتصادی و جهانی تبدیل شده اند. با تلاش این برندها بوده است که این صنعت توانسته بزرگ و رشد داده شود.

در ادامه به بررسی ده مورد از قدیمی ترین زنجیره های فست فود که در حال حاضر هم فعال هستند می پردازیم.






  1. برگر کینگ

سال آغاز فعالیت: 1953

پدیدآورندگتن: کیث کرامر و متیو برنز

سال آغاز فعالیت فرانچایز: 1953

برگر کینگ در سال 1953 به عنوان Insta-Burger King توسط Keith J. Kramer و Matthew Burns در جکسون ویل فلوریدا تاسیس شد. کرامر و برنز رستوران جدید خود را Insta-Burger King (به دلیل دستگاه های Insta-Broiler که برای طبخ همبرگر خود استفاده می کردند) نامگذاری کردند.

همبرگر های کبابی کار خود را به خوبی انجام دادند. آن ها مانند جرقه در انبار باروت بودند. آن ها ( کرامر و برنز ) بلافاصله شروع به اعطای نمایندگی های خود کردند و همه شعبه ها را برای استفاده از دستگاه Insta-Broiler ملزم کردند.


فست فود برگر کینگ


Insta-Burger King طی دو سال به سرعت رشد کرد ، اما با وجود موفقیت با مشکلات مالی روبرو شد. همانطور که شرکت به مبارزه ادامه می داد دیوید اجرتون و جیمز مک لامور ، صاحبان شعبه مستقر در میامی ، این شرکت را خریداری کردند و در سال 1959 آن را به Burger King تغییر نام دادند. Edgerton و McLamore مسئول بسیاری از ویژگی های امضای Burger King هستند. مک لامور معروف ترین محصول برگر کینگ یعنی Whopper را در سال 1957 اختراع کرد. امروزه برگر کینگ یکی از بزرگ ترین زنجیره های برگر فست فود در جهان است و بیش از 17000 شعبه در سراسر جهان دارد.

آیا میدانستید؟

همه رستوران های برگر کینگ در استرالیا Hungry Jack’s نامیده می شوند زیرا نام Burger King قبلاً توسط یک مغازه مواد غذایی در آدلاید ثبت تجاری شده بود.


  1. سونیک

سال آغاز فعالیت: 1953

پدیدآورنده: تروی اسمیت

سال آغاز فعالیت فرانچایز: 1956

سونیک در سال 1953 در حالی تأسیس شد که تروی اسمیت سعی داشت پس از خدمت در ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم به زندگی خود در سمینول ، اوکلاهما بازگردد. اسمیت قبل از خرید یک غذاخوری کوچک مدتی را به عنوان یک فروشنده شیر و نان کار کرد. چندی بعد اسمیت غذاخوری را فروخت تا بتواند یک رستوران فست فود به نام Troy's Pan Full of Chicken راه اندازی کند.

اما این رستوران داستان جالبی دارد. آن ها مسئول ابداء پدیده Carhop هستند. به این معنی که گارسون غذا را برای مشتری به داخل اتومبیل میبرد. نام این رستوران در ابتدا Top Hat بود. او دید که مشتریان برای سفارش غذا مجبور هستند از اتومبیل خود پیاده شوند و بعضی از آن ها حوصله این کار را نداشتند. او از قبل در لوییزانا دیده بود که از بلندگوها برای تحویل سفارشات استفاده می شود پس او هم یکی از آن ها را سفارش داد و گارسون ها را به داخل ماشین های مشتریان فرستاد.

در سال 1956 ، اسمیت پس از ملاقات با کارآفرین چارلز وودرو پاپ که تحت تأثیر این سبک از رستوران داری اسمیت قرار گرفته بود ، خرید اولین فرانچایز از Top Hat را آغاز کرد. اسمیت و پاپ پس از اطلاع از اینکه علامت تجاری Top Hat قبلاً علامت تجاری شده بود ، در سال 1959 نام این زنجیره را به Sonic تغییر دادند. از آن زمان ، Sonic به بیش از 3600 شعبه در 45 ایالت آمریکا افزایش پیدا کرده است.


  1. Jack in the Box

سال آغاز قعالیت: 1951

پدیدآورنده: رابرت اسکار پترسون

سال آغاز فعالیت فرانچایز: 1970

Jack in the Box در سال 1951 توسط Robert O. Peterson در سن دیه گو تاسیس شد. پترسون قبلاً صاحب یک رستوران زنجیره ای کوچک به نام Topsy’s Drive-In بود که دکور آن مغازه از ادوات سیرک درست شده بود و این دکور در اولین رستوران Jack in the Box استفاده شد.


فست فود Jack in the Box


Jack in the Box از اولین رستوران هایی بود که از سیستم ارتباطی داخلی استفاده می کرد که پترسون در سال 1947 حق استفاده از آن را از جورج مانوس خریداری کرده بود. پترسون سیستم اینترکام را بهبود بخشید و اولین سیستم مخابره داخل ساختمان دو طرفه را تأسیس کرد.

طی چند دهه بعد، پترسون رستورانش را گسترش داد و در سال 1968 ، او این رستوران را به شرکت رالستون پورینا فروخت. تحت مدیریت رالستون پورینا ، Jack in the Box شروع به دادن فرانچایز کرد به طوری که در پایان دهه 1970 این زنجیره 1000 شعبه در ایالات متحده داشت.


  1. دانکین دونات

سال آغاز فعالیت: 1948

پدیدآورنده: ویلیام روزنبرگ

سال آغاز فعالیت فرانچایز: 1955

قدمت Dunkin ’Donuts به سال 1948 برمی گردد زمانی که ویلیام روزنبرگ یک رستوران پیراشکی و قهوه فروشی در Qunicy ، ماساچوست به نام"  کتری باز " باز کرد. دو سال بعد ، پس از طوفان فکری با مدیران شرکت ، روزنبرگ تصمیم گرفت نام رستوران را Dunkin ’Donuts تغییر دهد. این قدیمی ترین زنجیره پیراشکی فست فود در جهان است.

هدف روزنبرگ این بود که "تازه ترین و خوشمزه ترین قهوه و دونات را به سرعت در فروشگاه های مدرن و تجاری عرضه و سرو کند."

Dunkin ’Donuts موفقیت فوری داشت و در سال 1955 ، روزنبرگ شروع به افتتاح شعبه های خود کرد و ظرف 10 سال ، Dunkin ’Donuts به 100 شعبه در سراسر آمریکا رسید. با گذشت زمان ، Dunkin ’Donuts شروع به فروش غذاهای دیگر ، مانند ساندویچ صبحانه کرد. Dunkin 'Donuts نام خود را به Dunkin'  تغییر داده است.

آیا میدانستید؟

دانکین تا سال 2019 12.817 شعبه در تمام دنیا داشته است. 



اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید