سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چه پیتزاهایی در اروپا معروف هستند؟

1400/06/15 در ساعت 14:53:00

پیتزا به عنوان یک فست فود پرطرفدار و معروف که همه حداقل یکبار آن را انتخاب کرده اند، شناخته شده است. در این مقاله به معروف ترین پیتزاهای اروپا پرداخته ایم.

چه پیتزاهایی در اروپا معروف هستند؟

چه پیتزاهایی در اروپا معروف هستند؟

پیتزا غذای محبوب تمامی مردم دنیاست. یکی از این دلایل توانایی سازگاری آن با انواع فرهنگ هاست. در ادامه با انواع این پیتزاها آشنا خواهید شد. شما به پرواز عطاویچ دعوت شده اید.











پیتزا ساردنارا

ساردنارا یک پیتزای ایتالیایی است که از منطقه لیگوریا سرچشمه می گیرد. با وجود طبقه بندی آن به عنوان پیتزا ، ساردنارا یک پیتزای معمولی نیست ، بلکه بیشتر یک نان تخت فوکاچی خوش طعم است. فوکاچی یک نوع نان ایتالیایی است که هم می تواند به عنوان نان ساندویچ استفاده شود و یا به عنوان دسر.


پیتزا ساردنارا


(فوکاچی)

پیتزای ساردنارا به صورت یک خمیر مستطیلی شکل است که روی آن سس گوجه فرنگی ، ماهی آنچوی شور، حبه سیر کامل ، زیتون سیاه و پونه کوهی قرار می گیرد. در دستورهای قدیمی مواد افزودنی شامل گوجه فرنگی نمی شد در عوض نوعی مخلوط تهیه شده با ساردین روی خمیر اضافه می شد و پیتزا با سر ساردین روی آن تزئین می شد ، به این ترتیب نام این غذا sardenaira یا sardenara به خود گرفت.


پیتزا ملانزن

پیتزا ملانزن پیتزا بادمجان ایتالیایی است. این پیتزا به طور سنتی با سس گوجه فرنگی که روی آن پنیر موزارلا و برش های بادمجان ، که قبل از استفاده در پیتزا سرخ و یا کبابی می شوند ، درست می شود. گوشت نرم بادمجان ها کاملاً مکمل پنیر و سس گوجه فرنگی است. طعم آن را می توان با افزودن قطره روغن زیتون، یک مشت برگ ریحان تازه یا پونه کوهی بیشتر تقویت کرد.


پیتزا ملانزن


پیتزا تیرولز

پیتزای تیرولز یا اسپک (سبکی از دودی کردن گوشت است که در شمال ایتالیا انجام می شود. گوشت مورد اسفاده در این پیتزا نیز از منطقه تیرول در شمال ایتالیا تهیه می شود.) شامل سس گوجه فرنگی ، موزارلا و برش های نازک از گوشت تیرولر است. 


پیتزا تیرولز


پیتزا میموسا

پیتزا میموزا نوعی پیتزا بیانکا یا پیتزای سفید ایتالیایی است که روی آن خامه ، ژامبون پخته ، ذرت و پنیر موزارلا قرار دارد. از مواد افزودنی دیگر به آن میتوان به روغن زیتون و برگ ریحان اشاره کرد.


پیتزا میموسا


پیتزا سرخ شده اسکاتلندی

کمر بندهای خود را ببندید که در حال پرواز به سمت اسکاتلند هستیم. این پیتزای سرخ شده یک معجون اسکاتلندی است که شامل یک پیتزا است که به جای پخت در فر در روغن داغ سرخ می شود. این پیتزا را میتوان در مغازه هایی که ماهی و چیپس (Fish and Chips) می فروشند نیز پیدا کرد.

این پیتزا یک بمب کالری است و آن را با نمک، سرکه و چیپس برای بالاتر بردن طعم آن استفاده می کنند.


پیتزا سرخ شده اسکاتلندی


پیتزا اورتولانا

شما حواستان نبود اما بلیط سفر قبلی دو طرفه بود. اما اینبار مقصد ما به یک پیتزای سبزیجات ایتالیایی ختم شده. مواد تشکیل دهنده آن شامل یک خمیر پیتزا معمولی است که با سس گوجه فرنگی آغشته شده ، با موزارلا و برش های بادمجان و کدو سبز کبابی شده ، سپس پخته می شود. سپس پیتزا اورتولانا را با روغن زیتون آغشته کرده (البته این مورد همیشگی نیست.) و در نهایت روی آن ریحان تازه میریزند.

اما مقصد بعدی ما شمال اروپاست. پس کمربندهای خود را محکم ببندید زیرا سفری طولانی درپیش است.


پیتزا اورتولانا


پیتزا گراندیوسا

خب مقصد ما نروژ است. این شما و این اولین پیتزای منجمد نروژ. گراندیوسا اولین پیتزای منجمد است که در نروژ تولید شده است. هنگامی که این مخصول اولین بار در سال 1980 ظاهر شد ، انتخاب مواد افزودنی در گراندیوسا اورجینال شامل سس گوجه فرنگی ، گوشت پیتزا ، پنیر جارلسبرگ و فلفل بود ، وشما انتخاب های زیادی نداشتید. اما این شرکت به زودی طعم اصلی را با غذاهای کلاسیک مانند گراندیوسا پپرونی ، گراندیوسا کوتدایگ و لوک (گوشت و پیاز) و گراندیوسا هلماکس (ژامبون و سالامی) ترکیب کرد.

بلیط برگشت: ایتالیا.


پیتزا گراندیوسا


پیتزا Al Taglio

بی دلیل به ایتالیا مهد پیتزا نمی گویند. انواع و اقسام پیتزاها را می توانید در ایتالیا پیدا کنید. امروزه پیتزا Al Taglio یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در رم و بیشتر ایتالیا است. هنگام تهیه پیتزا Al Taglio ، مهم است که اجازه دهید خمیر برای مدت زمان طولانی بالا بیاید و تخمیر شود. نکته جالب دیگر در مورد این پیتزا خمیر آن است که دوبار پخته می شود و بر خلاف ظاهر بزرگش بسیار سبک است و هضم آن نیز برای دستگاه گوارش راحت است. اولین پیتزا Al Taglio در سال 1950 در رم ایتالیا درست شد.


پیتزا Al Taglio


پیتزا رومانا

ما هم چنان در رم هستیم و شما را به دیدار جد پیتزای کلاسیک امروزی آورده ایم، پیتزا رومانا. مواد اصلی پینسا رومانا ، مخلوطی از آرد گندم نوع 0 ، آرد سویا ، آرد برنج و خمیر خشک شده است. خمیر این پیتزا هیدراسیون بالاتری نسبت به پیتزاهای معمولی دارد بنابراین هضم آن راحت تر است بعلاوه این پیتزا چربی و کربوهیدرات کمتری نسبت به بقیه پیتزاها دارد.

خمیر پینسا رومانا همیشه با آب سرد آماده می شود. در روم باستان ، پینسا توسط دهقانان فقیر تهیه می شد و این نام از کلمه pinsere به معنی پهن شدن گرفته شده است که به خمیر و شکل کشیده آن اشاره دارد.


پیتزا رومانا


پیتزا دیاوولا

پیتزای تند به سبک ایتالیایی ها. در این پیتزا از سس گوجه فرنگی ، پنیر موزارلا ، سالامی تند و فلفل چیلی تند استفاده می شود. برای داشتن طعم بیشتر هم می توانید به آن زیتون سیاه اضافه کنید اما این مورد اختیاری است.

خب سفر پیتزایی ما در اینجا به پایان رسید. واقعا تعداد و تنوع پیتزا در ایتالیا بسیار زیاد است. اگر می خواستیم تمام پیتزاهای ایتالیا را مورد بررسی قرار میدادیم باید یک کتاب چاپ می کردیم. در هر استان و حتی محله ها هم شما می توانید این تنوع را ببینید. واقعا ایتالیا مهد پیتزا است.


پیتزا دیاوولا



بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید