سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تاثیر تکنولوژی و اینترنت بر صنعت فست فود

1400/05/09 در ساعت 12:00:00

ظهور اینترنت بر زندگی انسان تاثیر بسزایی داشته است. در این مقاله به بررسی تاثیر اینترنت و تکنولوژی بر صنعت فست فود می پردازیم.

تاثیر تکنولوژی و اینترنت بر صنعت فست فود

تاثیر تکنولوژی و اینترنت بر صنعت فست فود

حیرت؟ این کلمه ای است که احتمالاً در اینجا به آن احتیاج داریم. تأثیر فناوری جدید بر صنایع فست فود و رستوران بسیار مهم بوده است! اینترنت و تلفن های همراه، نحوه سفارش ، ساخت و مصرف غذا را کاملاً تغییر شکل داده اند. مشتریان به جای بازی کردن با منوهای کاغذی در رستوران ها ، از تلفن های خود برای سفارش و تحویل گرفتن آن استفاده می کنند. آن ها به جای درخواست مشاوره از دوستان خود ، نظرات افراد کاملاً غریبه را به صورت آنلاین مطالعه می کنند و حتی خواندن نظرات دیگران می تواند در تصمیم آن ها برای خرید اثر گذار باشد.

تحت تأثیر قرار گرفتن بواسطه همه این تغییرات آسان است. تکنولوژی و انواع نرم افزارها در حال خوردن دنیا هستند ، بنابراین در آخر برای صنعت رستوران و فست فود چه چیزی باقی می ماند؟ این سوالی است که هر متخصص خدمات غذا از خود می پرسد.

تکنولوژی یک صنعت جدید را به وجود آورد: صنعت تحویل غذا

به شخصه برای من بارها پیش آمده که از انواع دلیوری (تحویل غذا) استفاده کنم. اما بسیاری هستند که هنوز هم دوست دارند در محیط رستوران بنشینند و با دوستان و یا خانواده خود در محیطی خارج از خانه غذای خود را میل کنند. اما خب، با ورود کرونا شرایط بازار هم تغییر کرد و کسانی که توانستند خود را با آن وقف دهند و با تکنولوژی جلو بروند توانستند از اثر همه گیری بر کسب و کارشان به سلامت عبور کنند.



یکی از این تاثیرات سفارشات آنلاین و تحویل غذا درب منزل بود. بسیاری از فست فود ها یا با یکی از شرکت های تحویل دهنده همکاری کردند و بعضی دیگر با توجه به داشتن زیرساخت مناسب خودشان اقدام به راه اندازی سیستم سفارش آنلاین خود کردند.

و بدین صورت توانستند از این بزنگاه اقتصادی به سلامت و یا با ضرر کمتری نسبت به بقیه عبور کنند. بعضی ها پیش بینی میکنند بازار تحویل مواد غذایی تا سال 2024 به عددی نزدیک به 200 میلیارد دلار برسد که عدد قابل توجهی است و نشان دهنده اهمیت توجه به تکنولوژی است.


فناوری موانع راه اندازی تجارت رستوران را کاهش می دهد

به هرحال باید این را قبول کنیم که تکنولوژی راه اندازی فست فود را بسیار ساده کرده است. افزایش تحویل ، هرچند بحث برانگیز باشد ، هم چنین مدل کسب و کار آشپزخانه ها و رستوران ها را هم تحت تاثیر قرار داده است. بعضی از فست فود ها به دلیل افزایش حجم سفارشاتشان تبدیل به فست فودهای 24 ساعته شده اند. بعضی هم فست فود  مجازی را درست کرده اند که این مورد یکی دیگر از اخبار مورد بحث در بازار فست فود است.

فرضیه ساده است: اگر مردم در تلفن های هوشمند خود سفارش خود را ثبت می کنند، چرا باید هزینه گران قیمت اجاره یک مغازه را پرداخت کنیم؟ در عوض این افراد که می خواهند تازه کسب و کار خود را شروع کنند می توانند این هزینه ها را بر روی کیفیت محصول خود هزینه کنند.


فناوری نحوه ثبت سفارشات افراد در فروشگاه را تغییر می دهد


سفارش آنلاین غذا


فناوری صنعت فست فود را از بسیاری جهات تغییر داده است. اما تعداد انگشت شماری از آن ها برای مشتریان مشهود است. بسیاری از آن ها در داخل مجموعه ها هستند و برای مشتریان مشهود نیست اما تعدادی از آن ها را کاملا میتوان حس کرد، یکی از آن ها نحوه سفارش دهی آن ها است.

دیگر مشتریان نیاز ندارند که به درب مغازه ها برای سفارش دادن بروند و یا حتی تماس بگیرند. آن ها فقط با دیدن عکس ها و مواد تشکیل دهنده آنها تصمیم می گیرند که کدام سفارش را ثبت کنند.


فناوری باعث می شود با ربات ها صحبت کنیم

شاید عجیب و یا حتی مسخره به نظر برسد اما این واقعیت دارد. ما به این سمت در حال حرکت هستیم. شاید تا چندسال آینده دیگر گارسون فست فود شما یک انسان نباشد بلکه یک ربات باشد که سفارشات را تحویل میگیرد و به آشپزخانه میدهد. در آشپزخانه هم چند ربات مشغول درست کردن غذا باشند. شبیه فیلم های علمی تخیلی. به صورت کلی میتوان گفت که ما در حال حرکت به این سمت هستیم. در سال 2019 ، استارباکس سفارش صوتی را از طریق بلندگوی هوشمند Alibaba ، Tmall Genie ، در چین آغاز کرد. این برند قهوه در تلاش برای گسترش تصویب این فناوری جدید تنها نیست و Domino’s (پیتزا دومینو) از سال 2016 سفارشات خود را از طریق آمازون الکسا (بلندگوی هوشمند آمازون) در ایالات متحده می پذیرد.


فناوری باعث می شود که سفارشی سازی در فست فودها بدون سختی باشد.


تاثیر اینترنت بر فست فود


شخصی سازی. با کمک فن آوری جدید ، رستوران ها و فست فود ها می توانند اطلاعات مربوط به تنظیمات مهمان خود را ذخیره کرده و به سرعت وعده های غذایی کاملاً متناسب با نیازهای هر مشتری را در دفعات بعدی سفارش تحویل دهند.

این کار باعث کمتر شدن اتلاف وقت هم برای مشتری و هم برای شما می شود و علاوه بر آن می تواند تجربه خوبی از نظر سفارش آنلاین( برای مثال شخصی سازی پیتزا) برای مشتری باشد.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید