سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چرا فست فود برای شما مناسب است؟(2)

1400/02/29 در ساعت 12:20:00

طبق تحقیقات فست فود ها به عنوان انتخاب اول کارکنان مشخص شده است.دلایل این انتخاب و سایر دلایل مناسب بودن فست فود را در این مقاله بررسی می کنیم.

چرا فست فود برای شما مناسب است؟(2)

چرا فست فود برای شما مناسب است؟

در ادامه مقاله "چرا فست فود برای شما مناسب است؟ (1)" به ادامه این بحث می پردازیم.

بخش 2. چرا فست‌فود منبع غذای برگزیده‌تری برای تمام کارکنان است؟

دلایل اصلی که باعث می‌شوند افراد فست‌فود را به غذای سالم ترجیح دهند چه می‌باشد؟ چندین دلیل در پژوهش‌ها مشاهده می‌شود که افراد فست‌فود را به عنوان غذای اصلی خود اتخاذ می‌کنند. دلیل نخست میزان زمانی است که کارکنان برای وقت ناهار دریافت می‌کنند. تیم اداری پیمایشی انجام داده است تا اطلاعاتی در مورد وقت ناهار کارکنان نشان دهد. نتیجه نشان می‌دهد که 48 درصد از کارکنان تنها کمتر از 30 دقیقه وقت ناهار دارند. از این رو این کارکنان تلاش می‌کنند محلی بیابند که در آن بتوانند غذای خود را هرچه سریع تر میل کنند از این رو می‌توانند زمان بیشتری برای میل کردن و تعامل با دوستان بیابند. محل‌هایی که خدمات فست‌فود ارائه می‌کنند تحت عنوان فست‌فود شناخته می‌شوند.

دلیل دوم از این که چرا کارکنان، فست‌فود را به غذای اصلی خود تبدیل می‌کنند به خاطر مشکلات اقتصادی پیش روی کارکنان است. مطالعه‌ی Huff Post Healthy Living نشان می‌دهد که مصرف غذای سالم پرهزینه‌تر از غذای ناسالم است. این مطالعه که جامع‌ترین مطالعه از نوع خود است نشان می‌دهد که غذای ناسالم روزانه تقریباً 1.5 دلار یا سالانه 550دلار ارزان‌تر از غذای سالم است. این مطالعه هم چنین نشان داد که گوشت و پروتئین تفاوت قیمت بیشتری با گزینه‌های سالم‌تر دارند؛ تهیه‌ی غذای سالم‌ نسبت به گزینه غذای ناسالم، 0.29 دلار بیشتر می‌باشد. این تفاوت‌های قیمت در میان‌وعده‌ها نیز وجود دارند. به خاطر صرفه‌جویی، فست‌فودها به غذای اصلی کارکنان تبدیل شده‌اند (اسمیت 2012)


مهمترین دلیل از این که چرا فست‌فود به غذای اصلی کارکنان تبدیل شده است مزه‌ی غذا است. این امر توسط مقاله کتابخانه ملی نهادهای پزشکی اثبات شده است. آنها مطالعه‌ای با چندین سوال در ارتباط با فست‌فود انجام دادند و یکی از سوالات این است که «آیا مزه یکی از دلایل انتخاب فست‌فود است؟» و نتیجه این بود که 69 درصد از افراد بر این باورند که مزه دلیل این امر است. نتیجه‌ی این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند که نظریه‌ی مزه نقش مهمی در فست‌فود به عنوان گزینه صحیح عمل می‌کند. از این رو افراد نه تنها به خاطر زمان و پول بلکه به خاطر مزه به فست‌فود علاقه دارند.


بخش 3. آیا فست‌فود واقعاً برای افراد مضر است؟

امروزه بسیاری از افراد رژیم‌هایی غذایی اتخاذ می‌کنند تا غذاهای سالم‌ تری اتخاذ کنند و تناسب اندام خود را حفظ کنند اما آیا این رژیم‌ها سالم یا مضر هستند؟ بر مبنای مقاله‌ی Teen Vogue توسط استاد هنسرود بیان می‌شود که افراد دو رژیم اتخاذ می‌کنند که شامل آبمیوه‌گیری و پالئو هستند. آیا افراد مصرف غذایی و نوشیدنی مناسبی برای هر رژیم دارند؟ آب‌میوه‌گیری نوعی رژیم است که در آن افراد هیچ غذایی میل نمی‌کنند بلکه عصاره سبزیجات یا میوه‌ها را می‌گیرند و آنها را به عنوان وعده‌های روزانه خود میل می‌کنند. سبزیجات و میوه مناسب هستند پس مشکل این نوع رژیم چیست؟

دونالد هنسرود در مطالعه خود مشاهده می‌کند که آب‌میوه‌گیری باعث می‌شود بسیاری از فیبر و مواد غذایی این سبزیجات و میوه‌ها از بین برود. چیزی که حاصل می‌شود تنها میزان اندکی پروتئین است که بار گلیسمیک (قند) زیادی دارد. به این معنا که به چیزی پرکالری‌تر از برگر تبدیل می‌شود و حتی منجر به افزایش وزن می‌شود. این رژیم عوارض جانبی بسیاری از جمله احساس خستگی، بی‌قراری و فرسودگی دارد. مطلب استاد هنسرود در این زمینه صحیح است، رژیم آب‌میوه‌گیری ممکن است منجر به مشکلات سلامتی جدی شود.


سفارش غذا


اما او در مورد موضوع دیگری اطلاع نداشت. آنها مشاهده کردند که افراد به خاطر تنبلی یا کسب سریع تر نتایج، رژیم آب‌‌میوه‌گیری را به خوبی انجام نمی‌دهند. آنها وعده‌ها را نادیده می‌گیرند و حتی عصاره‌های آماده خریداری می‌کنند که هدف رژیم غذایی را از بین می‌برند (اسمیت 2006). از آنجایی که عصاره‌ی آماده حاوی هیچگونه ماده مغذی نیست و تنها حاوی شکر است از این رو فرد را چاق‌تر می‌کند.

رژیم پالئو نوعی رژیم است که از سبک تغذیه پیشینیان ما دنبال می‌کند؛ اساساً تنها مصرف غذایی را فراهم می‌کند که توسط جمع‌کنندگان یا شکارچی‌ها مصرف می‌شوند. برای مثال، گوشت، ماکیان، ماهی، حبوبات، و سبزیجات، لبنیات حذف می‌شوند. مشکل این رژیم این است که منجر به نادیده گرفتن مواد غذایی کلیدی همانند فیبر، آهن، ویتامین B و D و کلسیم شود. این امر منجر به احساس خستگی و مصرف مقادیر ناسالم چربی اشباع شده شود که احتمالاً منجر به خطر بیماری‌های قلبی شود (ترایس 2010).

پس آیا این رژیم‌های غذایی ارتباطی با پیتزا ها و برگر ها دارند؟ این ایده خیلی ساده است هیچگونه غذای خوب یا بد وجود ندارد تنها الگوهای خوراک بد وجود دارند که توسط اولویت‌های فرد، هزینه غذا، زمان و شیوه مصرف افراد ایجاد می‌شوند. از مثال رژیم آبمیوه‌گیری و رژیم پالئو فرض کنید که رژیم‌هایی که برای افراد سالم هستند و عوارض جانبی ندارند، چگونه مضر می‌شوند؟

مشکل این است که افراد رژیم خود را به خوبی رعایت نمی‌کنند که منجر به کمبود دیگر مواد مغذی موردنیاز بدن می‌شود که رژیم را مضر می‌کند زیرا آن ها رژیم را بر مبنای مرجع‌های شخصی خود می‌سازند. همین ایده در مورد رژیم‌ها به عنوان فست‌فود صدق می‌کنند: اگر افراد در فست‌فود زیاده ‌روی نکنند می‌تواند منبع غذای خوبی برای آن ها باشد.


نتیجه‌گیری

فست‌فود ها عموماً به خاطر اثرات منفی خود شناخته شده‌اند اما همچنین مزایای خوب فراوانی دارند. آن ها نه تنها مواد مغذی مورد نیاز برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مغز را ارائه می‌کنند بلکه یک سری مزایای اقتصادی ارائه می‌کنند. مزایای اقتصادی شامل کمک به افراد در صرفه‌جویی در زمان در وقت ناهار، صرفه‌جویی در پول در بلند مدت و همچنین ارائه غذای خوشمزه هستند. از این رو فست‌فود ها مزایای بیشتری نسبت به معایب برای افراد دارند.

فست‌فود ها مرتبط با دلالت‌های منفی برای سلامت فرد هستند. به نظر می‌رسد که آنها ساده‌ترین و سریع‌ترین نوع جذب بیشتر هستند از این رو برای افرادی مناسب است که مشغله‌های کاری دارند و زمان تهیه غذا را ندارند. فست‌فود ها که عمدتاً توسط نوجوانان و به ویژه دانشجویان و جوانان مصرف می‌شوند منجر به تغییر عادت خوب غذایی شده‌اند. بدن افراد به رژیم‌های غذایی متعادلی نیاز دارند که منجر به ارتقاء ساخت ماهیچه‌های بدن شوند و همزمان منجر به بیماری‌های مزمن نشوند. برای مثال مصرف بیش از حد چیپس منجر به انباشتگی چربی در بدن می‌شود که در این راستا ممکن است منجر به انسداد بافت‌های بدن شود.


فست فود باکیفیت


فست‌فود ها برای مصرف به ویژه هنگام مصرف مکرر مناسب نیستند. آنها در یک نقطه به دلیل کمبود منابع غذایی ضروری برای ایمنی، منجر به تضعیف بدن می‌شوند (رابینسون 2006). علیرغم این واقعیت که عصاره‌ها و سبزیجات درصد اندکی از ویتامین‌ها برای بدن ارائه می‌کنند با این حال مواد مغذی آن ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن کافی نیستند. برخی عصاره‌ها شامل شکر طبیعی افزوده هستند تا شیرین شوند که منجر به افزایش کالری و از این رو منجر به افزایش وزن می‌شود.

علیرغم این که مزایای فست‌فود ها بیشتر از معایب آن ها هستند با این حال باید با استفاده مکرر از فست‌فود ها مقابله شود. خطرات سلامتی مرتبط با فست‌فود ها برای افراد شدید هستند. سلامتی منجر به افزایش طول عمر مفید افراد می‌شود. تحقیقات نشان داده است که مناطق با طول عمر مفید بالاتر، آداب خوراک مناسبی را حفظ می‌کنند. متخصصین مواد مغذی نقش مهمی در تضمین این امر ایفا می‌کنند که افراد استانداردهای خوراک را رعایت می‌کنند که این امر منجر به افزایش سلامت افراد می‌شود. بدن انسان ماهیتاً ظریف است و باید از طریق وجه‌های مصرف از آن محافظت شود.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟
نظر جدید
0%

سبد خرید