سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

10 دلیل راجب خوب بودن پیتزا برای شما

1400/02/28 در ساعت 10:47:00

علی رغم تبلیغات منفی راجب فست فود ها که مواد غذایی مضری هستند باید به شما بگوییم که دلایل زیادی برای مفید بودن پیتزا وجود دارد. در این مقاله برخی از آن ها را بیان می کنیم.

10 دلیل راجب خوب بودن پیتزا برای شما

10 دلیل راجب خوب بودن پیتزا برای شما

  • برطبق چلسی عامر متخصص رژیم غذایی، میانگین قاچ پیتزا 12 گرم پروتئین دارد.
  • پیتزا می‌تواند به جذب لیکوپن کمک کند که یک آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن است که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
  • سبزیجات تازه یکی از سالم‌ترین روچینه‌های پیتزا هستند.

برطبق سایت History.com، پیتزا که گمان برده می‌شود با خمیر، سس گوجه‌فرنگی، پنیر و روچینه‌های مختلف ساخته می‌شود در اواخر دهه 1700 پدید آمده است. از آن پس پیتزا بین میلیون‌ها نفر در سراسر جهان محبوب شده است. برآورد می‌شود که امریکایی‌ها در سال 2018، 45.1 میلیارد دلار برای مصرف پیتزا هزینه کرده‌اند.


روچینه‌های پیتزا ممکن است خیلی سالم باشند

سفارش پیتزایی که پر از سبزیجات و پروتئین‌های ناب است می‌تواند مواد مغذی فراوانی برای فرد ارائه کند. چلسی عامر به INSIDER بیان کرده است که در سفارش پیتزا باید انتخاب‌های هوشمندانه‌ای انجام شود.



عامر بیان می‌کند که «زمانی که ما در مورد پیتزا فکر می‌کنیم معمولاً یک غذای راحت چرب را در نظر می‌"یریم. پیتزا نباید به عنوان یک فست‌فود قلمداد شود. پیتزا ممکن است یک وعده‌ی متعادل باشد و روش‌های فراوانی برای افزایش ماده مغذی میانگین قاچ پیتزا وجود دارند. تمام قاچ‌ها برابر نیستند. برای مثال، قاچ چرب با پپرونی اضافه یا گوشت ممکن است برای شما مناسب نباشد.»


پیتزا ممکن است پروتئین فراوانی داشته باشد

بدن از پروتئین استفاده می‌کند تا وظایف بدنی روزانه را انجام دهد. برطبق عامر، میانگین قاچ پیتزا 12 گرم پروتئین دارد که عمدتاً از پنیر بدست می‌آید. فرد بزرگسال برای هر 20 پوند وزن خود باید 7 گرم مصرف کند.

عامر بیان می‌کند: «پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای کمک به سیری است و هم چنین قالب‌هایی برای بسیاری از نیازهای بدنی را می‌سازد. هر فرد دوره‌های پروتئین خاص خود را دارد. من به منظور تعیین میزان پروتئین مناسب پیشنهاد می‌کنم که با یک متخصص رژیم غذایی همکاری کنید.»


پیتزا می‌تواند به بدن شما در جذب لیکوپن کمک کند که یک آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی است

لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان است که ممکن است در میوه‌های رنگ روشن همانند توت‌فرنگی، تمشک و گوجه‌فرنگی یافت شود. گوجه‌فرنگی پایه‌ی سس بیشتر پیتزاها است. برخی افراد لیکوپن را مصرف می‌کنند تا به کاهش فشار خون و پایین آوردن نرخ کلسترول کمک کنند.

عامر می‌گوید «لیکوپن از گوجه‌فرنگی‌های پخته سریع تر از گوجه‌فرنگی‌های تازه جذب می‌شود. یک قاشق غذاخوری سس پیتزا شامل mcg2000 لیکوپن است. برطبق USDA این میزان برابر نصف گوجه‌فرنگی با اندازه توت است.»


سفارش پیتزا



برای پیتزای سالم‌تر، اجازه دهید پیتزا ساده باشد

اگر بسیاری از منوهای پیتزا را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که تمام روچینه‌ها فراتر از روچینه‌های استاندارد خمیر، سس و پنیر هستند. برای یک قاچ سالم‌تر، روچینه‌های پایه همانند سس و پنیر را در نظر بگیرید.

عامر می‌گوید «طراحی پیتزا مستقیم است. باید یک خمیر ساده، سس گوجه فرنگی فراوان و میزانی پنیر داشته باشد. پیتزا شامل تعادلی از سه ماده مغذی اصلی مورد نیاز برای بدن شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. خمیر دارای کربوهیدرات است و پنیر حاوی پروتئین و چربی است.»


پیتزای با خمیر نازک میل کنید

عامر توصیه می‌کند که از خمیر نازک استفاده شود تا وعده متعادلی حاصل شود. خمیر نازک پیتزا شامل کالری کمتر نسبت به پیتزا با خمیر ضخیم است.

عامر بیان می‌کند «با پیتزای دارای خمیر نازک می‌توانید تعادل بهتری از کربوهیدرات، پروتئین و چربی مصرف کنید.»


پیتزا یک وعده‌ی متعادل است؛ حتی برای صبحانه

برطبق عامر مهم نیست که چه زمان پیتزا را میل کنید با این حال می‌تواند انتخاب وعده متعادلی باشد و بله در زمان صبحانه نیز قابل مصرف است.

عامر بیان می‌کند: «هنگام انتخاب صبحانه متعادل، بدنبال ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشید. پیتزا حاوی کربوهیدرات‌ است که شامل خمیر و پروتئین و چربی و پنیر است.»


پیتزای ساخته شده از خمیر گندم می‌تواند ماده مغذی بیشتری ارائه کند

در برخی رستوران‌ های مخصوص پیتزا می‌توانید انتخابی بین خمیر پیتزای عادی و خمیر پیتزای تمام گندم دریافت کنید. نان گندم کامل شامل کربوهیدرات کمتری نسبت به نان سفید است و محتوی فیبر بیشتری دارد که فرد را سریع تر سیر می‌کند.

عامر عنوان می‌کند «اگر می‌توانید از خمیر گندم استفاده کنید زیرا فیبر بیشتری مصرف می‌کنید و ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارد.»


پیتزا می‌تواند به حفظ رژیم کمک کند

اگر شما بیشتر اوقات غذاهای سالم مصرف می‌کنید می‌توانید گاه به گاه قاچ‌های پیتزا مصرف کنید. می‌تواند به شما کمک کند سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید.

عامر بیان می‌کند: «بخاطر داشته باشید یک وعده منجر به ناسالم شدن غذا یا افزایش وزن نمی‌شود. همچنین سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد. یک بخش از سلامت توسط میانگین غذاهای مصرف‌شده تعریف می‌شود.»


پیتزا می‌تواند شما را قوی‌تر کند

برطبق نهاد ملی سلامت و توسعه کودکان، محصولات لبنی همانند پنیر منبع خوبی از کلسیم هستند. بدن از کلسیم برای کمک به حفظ استخوان‌های قوی و منع شروع پوکی استخوان کمک می‌کند.

برطبق گفته عامر «پنیر حاوی پروتئین و چربی است. من معمولاً پنیر سبک را پیشنهاد می‌کنم زیرا بسیاری از فست فود های پیتزا پنیر زیادی روی روچینه قرار می‌دهند. پنیر هم چنین منبع خوبی از کلسیم است که بدن شما به آن برای محافظت از استخوان‌ها نیاز دارد.»


سفارش آنلاین پیتزا


پیتزا می‌تواند به شما کمک کند سبزیجات بیشتری مصرف کنید

اگر از مصرف سبزیجات در ظرف خود لذت نمی‌برید آنها را روی پیتزای خود قرار دهید. زمانی که سبزیجات با پنیر، سس و خمیر ترکیب می‌شوند منجر به ترکیب جدیدی می‌شوند. در حالی که عامر مصرف پیتزا برای هر وعده را توصیه نمی‌کند با این حال بیان می‌کند که پیتزا می‌تواند روش خوبی برای مصرف سبزیجات باشد.

عامر بیان می‌کند «بهترین روچینه برای پیتزا، سبزیجات تازه است زیرا شامل ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان هستند که مزایای فراوانی ارائه می‌کنند. من پیشنهاد می‌کنم پیتزای پریماورا تهیه کنید که ترکیبی از سبزیجات تازه است. تنها احتیاط هنگام استفاده از روچینه‌های سبزیجات، جستجوی سبزیجاتی همانند بادنجان است زیرا کالری و چربی بیشتری اضافه می‌کند که برای وعده‌ی متعادل مناسب نیست.»

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید