سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

بد غذایی کودکان و راه هایی برای رفع آن

1400/02/08 در ساعت 10:55:00

ممکن است از این قضیه تعجب کرده باشید که چرا کودک نمی تواند با غذاهای مختلف سازگاری داشته باشد و در نتیجه زمان زیادی را صرف آماده کردن یک وعده غذایی مورد علاقه کودک خود می کنید. معمولا مادران با این مشکل روبرو هستند.

بد غذایی کودکان و راه هایی برای رفع آن

بد غذایی کودکان و راه هایی برای رفع آن

ممکن است از این قضیه تعجب کرده باشید که چرا کودک نمی تواند با غذاهای مختلف سازگاری داشته باشد و در نتیجه زمان زیادی را صرف آماده کردن یک وعده غذایی مورد علاقه کودک خود می کنید. معمولا مادران با این مشکل روبرو هستند. دلیل بدغذایی کودک با توجه به سن و شرایط جسمی و سلامتی آنها متفاوت است اما دلایلی وجود دارد که به عنوان اصلی ترین دلایل بدغذایی کودک محسوب می شوند.

گاه کودک تحت فشار است یا حس می کند که باید نه بگوید.گاه کودک شما کلافه است و تمایلی به خوردن غذا ندارد. بعضی اوقات کودک شما اصلا گرسنه نیست و میلی به غذا ندارد. حواس پرتی کودک هم از دلایل دیگر بدغذایی بچه هاست. بعضی وقت ها وعده غذایی کودک شما زیاد است و یا کودک احساس خوبی ندارد.

بیشتر اوقات ، می شنوید که والدین شکایت می کنند که بچه هایشان چیزی نمی خورند، حتی برای خود ما هم پیش آمده است. آنها دهان خود را میبندند و غذا نمیخورند یا دنبال غذای جدید هستند. یکی از ساده ترین راه ها برای جلب توجه بچه ها به غذا ، درگیر کردن آنها در روند پخت و پز است.




چند مورد از این نکات را امتحان کنید تا ببینید که چقدر سریع می توانید غذاخور مقاوم خود را به یک سرآشپز تازه کار تبدیل کنید!


  1. با آنها به خرید مواد غذایی بروید. بگذارید آنها میوه ، سبزی یا گوشت جدید انتخاب کنند تا با وعده های غذایی خود امتحان کنند.
  2. از طریق کتاب های آشپزی و یا وب سایت های آشپزی با هم جستجو کنید و از بچه ها بخواهید چند دستور غذایی که دوست دارند درست کنند را، انتخاب کنند.

3- در آشپزخانه وظایف متناسب با سن او را تعیین کنید ، مانند اندازه گیری مواد اولیه ، فشار دادن دکمه غذاساز یا مسئول تایمر آشپزخانه.

  1. همه چیز را با هم بچشید. در مورد رنگ ها ، بافت ها و طعم دهنده های مواد اولیه صحبت کنید. سپس در مورد تفاوت آنها بعد از پخته شدن صحبت کنید.
  2. به کودکان و کودکان نوپا قاشق های چوبی و لیوان های اندازه گیری برای بازی و همچنین غذاهای مناسب برای لثه یا میان وعده بدهید.
  3. وسایل خاص خود را در اختیار بچه ها قرار دهید. به این ترتیب در هر زمان که وارد آشپزخانه می شوند ، قاشق مخصوص خود را برای استفاده دارند یا مجموعه ای از لیوان های اندازه گیری رنگارنگ را دارند.


  1. پیش بندهای ساده را به عنوان یک پروژه هنری آخر هفته تزئین کنید. سپس در طول هفته ، بچه ها از پوشیدن پیش بندهای خود هنگام پخت و پز را دوست دارند و به آنها حس آشپز بودن میدهد.


بدغذایی بچه ها


  1. میتوانید با یک باغچه کوچک شروع کنید ، حتی اگر گیاه ریحان کوچکی باشد که کودک شما آن را پرورش می دهد و سپس از آن برای درست کردن غذا استفاده می کند.
  2. شستن سبزیجات - این یک روش عالی برای آموزش نام سبزیجات به آنها و ایجاد علاقه ای است که امیدواریم آنها را ترغیب به امتحان غذاهای مختلف کند.
  3. آب و یا آرد پاشیدن ، تزئینات کیک را درست کردن، البته یک سینی زیر آن قرار دهید تا از کثیف کاری جلوگیری شود.
  4. راه دیگر برای مشغول نگه داشتن کودکان خردسال این است که به آنها ظرف پلاستیکی بدهید تا در ظرفشویی بشویند - این می تواند سرگرمی طولانی را هنگام آشپزی فراهم کند.
  5. تهیه آرد یا الک کردن آرد و یا درست کردن مواد اولیه مانند هم زدن مواد با هم.
  6. ورز دادن خمیر و درست کردن شکل های مختلف با قالب های پلاستیکی
  7. پوست کندن سبزیجاتی که نیاز به چاقو ندارند مانند پوست کندن غلاف های لوبیا.
  8. بردن بچه ها به بهترین فست فود ها و رستوران ها.
  9. غذاها و یا پیتزا مناسب کودکان برای آن ها و به همراه آن ها تهیه کنید.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟
نظر جدید
0%

سبد خرید