سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه ساندویچ سرد

1401/01/31 در ساعت 12:12:01

حتما برای شما هم پیش آمده که نیاز به یک غذایی دارید که هم سریع آماده شود و هم خوشمزه باشد. ساندویچ های سرد یک گزینه خیلی خوب برای رفع نیاز شما هستند.در این مقاله چند ساندویچ سرد را آموزش می دهیم.

طرز تهیه ساندویچ سرد

طرز تهیه ساندویچ سرد

ساندویچ ها به دو نوع گرم و سرد تقسیم می شوند، که همه ی آن ها خوش مزه و خوش طعم می باشند و همیشه به دلیل اینکه ترکیبات مختلفی از مواد مختلف در آن می گنجد و با تنوع فراوانی که در مواد مخلوط آن دارد، میزان سورپرایز کنندگی آن نیز افزایش می یابد.

از ساندویچ های سرد در مکان های مختلف و حتی در مناسبت های خود می توانید استفاده کنید.

در این مقاله به آموزش طرز تهیه ساندویچ سرد برای چند ساندویچ خوشمزه و متفاوت می پردازیم، که بسیار هم مورد پسند قرار می گیرد.










طرز تهیه ساندویچ سرد

ساندویچ ها از جمله خوراکی های آماده و سریع می باشد که شهرت آن ها در تمام دنیا پراکنده شده است که با تهیه مواد سالم در عرض کمترین زمان ممکن می توانید خود شما در منزل تهیه نمایید و برای عصرانه یا دورهمی ها میل نمایید.  همچنین ساندویچ هایی با مواد خوشمزه و سالم که در خانه فراهم می گردند، بهترین تغذیه برای زنگ تفریح مدارس کودکان می باشند.

ساندویچ شماره یک که می خواهیم آن را آموزش دهیم، ساندویچ سرد مرغ با سبزیجات است.

مواد لازم

  • یک عدد نان ترتیلا یا نان لواش
  • صد و بیست گرم سینه مرغ
  • یک پیمانه اسفناج
  • دو قاشق غذاخوری سس مایونز
  • یک عدد هویج رنده شده
  • یک دوم قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • یک قاشق غذاخوری سس خردل
  • به اندازه کافی فلفل سیاه

روش تهیه ساندویچ سرد با گوشت مرغ و سبزیجات


ساندویچ سرد مرغ و اسفناج


ابتدا سینه مرغ را کباب می کنیم و بعد آن را ریز می نماییم.

گوشت مرغ خرد شده را درون یک ظرف ریخته و سس خردل، سرکه و سس مایونز را بر روی سطح آن می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. پس از ترکیب نمودن، آن ها را با کمی فلفل سیاه طعم دار می کنیم.

در مرحله دوم تهیه ساندویچ مرغ 

اسفناج ها را هم مقداری با حرارت ملایم تفت داده و سپس بخار پز می کنیم.

در آخرین مرحله مرغ اسفناج و هویج ها را درون نان لواش یا نان ترتیلا یا هر نان دیگری به دلخواه خود شما، می گذاریم و ترکیب گوشت مرغ را روی آن ها اضافه می کنیم. نان ها را رول نموده و به دور آن کاغذ کاهی پیچیده به وسیله ی چاقو به دو قسمت تقسیم می کنیم و برای ۱۲ ساعت درون یخچال می گذاریم و پس از سرد شدن میل می نماییم.


ساندویچ شماره دو که به روشی ساده و آسان تهیه شده و طعم آن بی نظیر است، ساندویچ کالباس می باشد.

مواد مورد نیاز

  • به اندازه کافی نان ساندویچ یا نان لواش
  • شش ورق کالباس
  • دو یا سه برگ کاهو
  • بیست و پنج گرم کره
  • سه عدد متوسط خیارشور
  • سس مایونز

دستور تهیه ساندویچ کالباس


ساندویچ ژامبون


طرز تهیه ساندویچ سرد با توجه به گوناگونی انواع آن متفاوت است، برای آماده کردن ساندویچ کالباس که خیلی هم ساده می باشد، ابتدا داخل نان ( لواش یا نان مخصوص ساندویچ) را کره می مالیم و پس از آن کالباس ورقه شده را بر روی کره می گذاریم، در آخر کاهو و خیار شور را که با سلیقه و به زیبایی برش داده ایم را نیز به آن ها اضافه نموده روی کالباس می گذاریم و سس مایونز روی آن می ریزیم.


ساندویچ شماره سه که خیلی خوشمزه و خیلی هم مقوی می باشد و خواهان بسیاری هم دارد، ساندویچ ژامبون سرد می باشد، با ما همراه بمانید.

مواد مورد نیاز

  •  سه عدد نان تست
  • چهار ورقه ژامبون مرغ با گوشت
  • دو برگ کاهو
  • دو قاشق غذاخوری پیازچه ریز شده
  • نصف لیوان کرفس ریز شده
  • یک چهرم قاشق چای خوری زیره سبز
  • چهار قاشق غذاخوری سس مایونز

آموزش تهیه ساندویچ ژامبون سرد خوشمزه

در شروع کار ژامبون را به کمک چاقو به لایه های نازک تقسیم می کنیم، پیازچه، کرفس و کاهو را نیز خرد کرده و با هم ترکیب نمایید.

بر روی سطح نان تست یا نان باگت سس مایونز بمالید و به کمک قاشق کاملا پخش نمایید، زیره سبز را به میزان لازم روی سس پخش کنید، در آخر بر روی نان ها ژامبون بگذارید.

حالا ترکیب کرفس و کاهو و پیازچه را به صورت لایه ای بر روی مخلوط ریخته و سطح آن را با نان تست پوشش دهید و از میان نان به صورت مثلث برش داده و میل نمایید.


ساندویچ سرد

ساندویچ سرد یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در کل دنیا بوده و بسیار خوشمزه می باشد که در انواع مختلف وجود دارد. به طور کلی ساندویچ به دلیل آماده شدن فوری آن و هزینه پایین برای تهیه، جزو غذا های محبوب است.


منبع : ارگا مگ


ساندویچ سرد با مرغ

سینه مرغ
سس مایونز
سس خردل
سرکه سفید
اسفناج پاک کرده و پخته
هویج رنده شده
نان ترتیلا 
فلفل سیاه 


ساندویچ سرد با مرغ


دستور تهیه:

سینه مرغ را پخته یا آن را گریل کرده، سپس ریش ریش کنید و در کاسه‌ای بریزید.

سس مایونز، سس خردل، سرکه و فلفل را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مرغ مزه دار شود.

اسفناج را کمی تفت دهید تا آب آن بخار شود، سپس آن را همراه هویج روی نان ترتیلا پهن کنید.

مرغ مزه دار شده را روی مخلوط اسفناج و هویج پهن کنید و نان را رول کنید.

ساندویچ را لای فویل بپیچید، وسط آن را با یک چاقوی تیز برش بزنید و یک شب در یخچال قرار دهید. 


ساندویچ سرد با تن ماهی

کنسرو تن ماهی
ساقه کرفس
سیب پوست کنده و خرد شده
سس مایونز
برگ ریحان خرد شده
آبلیمو
نمک و فلفل 
نان تست


دستور تهیه :

 تن ماهی، ساقه کرفس خرد شده، سیب خرد شده، ریحان، مایونز و آبلیمو را در ظرفی ریخته، کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و هم بزنید.

چهار برش از نان‌های تست را در ظرفی بچینید، از مخلوط فوق روی آن‌ها بریزید و روی آن را با برش دیگری از نان تست بپوشانید.


ساندویچ سرد سالاد یونانی

پنیر فتا
خیار
پیاز کوچک
کاهوی خرد شده
فلفل دلمه ای خرد شده
گوجه فرنگی
زیتون بدون هسته
نان پیتا
حمص
روغن زیتون
آبلیمو
نمک و فلفل

دستور تهیه:

خیار، گوجه، پیاز، زیتون، فلفل دلمه ای  و پنیر را ریز خرد کرده و در ظرفی بریزید.

نمک، فلفل، روغن زیتون و  آبلیمو را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا سبزیجات مزه دار شوند.

نان پیتا را از وسط برش بزنید و داخل آن را با حمص و مخلوط سبزیجات پر کنید.

نکته: حمص نوعی خوراک مدیترانه‌ای- عربی است که در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد و بیشتر سر میز اردور به عنوان پیش غذا سرو می‌شود.

منبع : ستاره


ساندویچ ترکی: با استفاده از گوشت شاملو، خیارشور، پنیر و سس سسام.
ساندویچ آووکادو: با استفاده از آووکادو، گوجه فرنگی، سبزیجات تازه و سس مخصوص.
ساندویچ تن مرغ: با استفاده از تن مرغ، سبزیجات تازه و سس‌های مختلف.
ساندویچ سبزیجات ترش: با استفاده از سبزیجات ترش مانند خیارشور و ترشی‌های مختلف، پنیر و سس مورد علاقه.
ساندویچ سرد گوشت گاو: با استفاده از گوشت گاو بسته‌بندی شده، سبزیجات تازه و سس‌های مختلف.
این تنوع در ساندویچ‌های سرد به شما امکان می‌دهد که بر اساس سلیقه و نیازهای خود، انتخاب مناسبی داشته باشید.

5 غذای پیشنهادی برای سفر :

انواع ساندویچ

انواع ساندویچ سرد ‌می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر باشند. کمی‌ ژامبون به همراه گوجه، خیار شور و کاهو یک ساندویچ سبک برای سفر خواهد بود. اگر به غذاهای سالم‌تر علاقه دارید، ‌می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ آب پز، ساندویچ پنیر، خیار و گوجه و یا حتی ساندویچ تن ماهی را انتخاب کنید. فقط اگر خواستید ساندویچ تن ماهی درست کنید، یادتان باشد هر کنسرو را ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید. تازه می‌توانید ساندویچ مرغ هم درست کنید. مرغ را بپزید، بعد که خنک شد آن‌ها را خرد یا به‌اصطلاح ریش‌ریش کنید بعد با کمی قارچ تفت‌داده شده یا خام، خیار شور، گوجه، کاهو یا جعفری خردشده یک ساندویچ خوشمزه برای سفر آماده کنید.


انواع کوکو

تمام انواع کوکو برای سفر مناسب هستند؛ اما پرطرفدارترین آن‌ها کوکو سبزی است. برای تهیه این غذای خوشمزه شما به سبزی کوکو، تخم‌مرغ و ادویه نیاز دارید. 


ساندویچ سرد


کتلت

کتلت از آن دسته غذاهایی است که هرکس معتقد است فقط مادر خودش آن را به بهترین شکل درست می‌کند، ولی درعین‌حال در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر هم قرار می‌گیرد. درست کردن کتلت نسبت به انواع کوکو زمان بیشتری می‌خواهد ولی به خاطر گوشت یا سویایی که در آن است، می‌تواند تا مدت‌زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد.


سمبوسه

یکی دیگر از غذاهای مناسب در لیست غذاهای مسافرتی سمبوسه است. سمبوسه را می‌توانید با نان لواش، یوفکا یا خمیری که خودتان درست کردید تهیه کنید. مواد داخل سمبوسه هم سلیقه‌ای است. بعضی‌ها با گوشت چرخ‌کرده، پیازداغ و ادویه آن را پر می‌کنند و بعضی دیگر انواع گیاهی آن را که با سیب‌زمینی، کدو و … درست می‌شود دوست دارند. 


انواع غذاهای کنسروی

برای طبیعت گردان یا کسانی که فرصتی برای تهیه غذا قبل از سفر ندارند، غذاهای کنسروی یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر است. کنسروها ماندگاری بالایی دارند و می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. فقط حواستان به تاریخ تولید و انقضا و زمان لازم برای جوشاندن آن‌ها باشد.


سالاد ماکارانی:


سالاد ماکارانی


از اولین باری که سالاد ماکارونی در یک مهمانی ظاهر شد، به‌سرعت به پای ثابت غذاهای سرد مهمانی‌ها و بعد غذاهای سفر تبدیل شد. این غذای خوشمزه که طرفداران پروپاقرصی دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب در لیست غذاهای مسافرتی باشد. فقط حواستان باشد که اگر یخدان ندارید آن را در اولین وعده بین سفر نوش جان کنید و شاید حتی بهتر باشد سس آن را در هنگام خوردن اضافه نمایید.

فلافل:

فلافل طرفداران زیادی دارد، چون هم بسیار خوشمزه است و هم تهیه آن ساده و سریع است. به همین خاطر هم در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار گرفته است. از مزایای دیگر فلافل این است که دیر فاسد ‌می‌شود و به دلیل ترکیباتی که دارد انرژی موردنیاز شما را در سفر تأمین ‌می‌کند. همچنین اگر فرصت کافی برای تهیه فلافل خانگی را ندارید، ‌می‌توانید فلافل‌های نیمه آماده را بخرید، آن‌ها را سرخ کرده و یک ساندویچ خوشمزه برای سفر تهیه کنید.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید