سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

ساندویچ های پرطرفدار

1402/02/30 در ساعت 09:44:01

ساندویچ‌ها از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها هستند که اغلب مردم در هر سنی که باشند، طرفدار آن بوده و از خوردن آن لذت می‌برند.

ساندویچ های پرطرفدار

ساندویچ های پرطرفدار

ساندویچ‌ها از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاها هستند که اغلب مردم در هر سنی که باشند، طرفدار آن بوده و از خوردن آن لذت می‌برند. این غذا انواع گوناگونی دارد و به ۲ صورت گرم و سرد تهیه می‌شوند.

آماده‌سازی اغلب آنها به زمان کمی نیاز دارد و یک انتخاب عالی برای استفاده در مراسم­ ها و مکان‌های مختلف مانند دورهمی‌ها، اردوها، جشن تولدها، مدرسه، دانشگاه، اداره و در سفر محسوب می‌شوند.

در ادامه درباره انواع این فست فود خوشمزه و طرز تهیه آن توضیح می‌دهیم.


دلیل محبوبیت انواع ساندویچ

ساندویچ‌ ها چه گرم و چه سرد، بسیار خوشمزه هستند و طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارند. این غذا را می‌توان با مواد غذایی مختلف مانند گوشت، مرغ، انواع هات داگ و ژامبون آماده کرد‌. این غذا تنوع بی‌نظیری دارد و انواع مخلفات را می‌توان با آن صرف کرد.

از انواع ساندویچ برای صرف در ناهار و شام می‌توان استفاده کرد و اگر سبک باشند، برای وعده عصرانه مناسب خواهند بود. همچنین زمانی که وعده ناهار یا شام باشد، کودکان استقبال ویژه‌ای کرده و با اشتیاق بر سر سفره حاضر می‌شوند.

ساندویچ‌ها علاوه‌بر طعم عالی، ظاهر جذابی دارند، همچنین برای اکثریت افراد محبوب هستند، به همین دلیل برای سرو در مراسم‌ها انتخاب بسیار مناسبی به‌شمار می‌آیند.

شما می‌توانید در تهیه آنها خلاقیت داشته باشید و آن را متناسب با هر ذائقه‌ای آماده و تزیین کنید. بسیاری از افراد هنگام تهیه لقمه برای کودکان از سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنند و به‌جای این مواد، آن را با گوشت گوسفندی و فیله مرغ درست می‌کنند.

ساندویچ‌های الویه و سالاد ماکارونی نیز برای کودکان مفید و مقوی هستند. از میان انواع لقمه‌ها، همبرگر و انواع آن از گذشته تا الان محبوبیت بسیار زیادی در جهان دارند.

همبرگرها مزه و بوی بسیار دلچسبی دارند، به همین دلیل اکثر مردم چند وقت یکبار آن را هوس می‌کنند و خود آن را تهیه کرده یا از رستوران سفارش می‌دهند.


سفارش همبرگر


برای تهیه برگر، از موادی مانند مرغ، گوشت گوسفند، گوساله و گاو، ژامبون، قارچ، استیک، پنیر چدار، پنیر موزارلا، پیاز کاراملی، هالوپینو، آناناس و آیتم‌های دیگر استفاده می‌شود.

همبرگر در کنار سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده و نوشیدنی­ هایی مانند انواع دلستر و نوشابه، یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه، جذاب و دلچسب بعد از یک روز کاری یا برای یک روز تعطیل است.

برخی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین همبرگرها عبارت‌اند از:

  • رویال برگر
  • دوبل برگر
  • قارچ برگر
  • چیز برگر
  • کابوی برگر
  • ماشروم برگر
  • باس برگر
  • زینگر برگر
  • کریسپی برگر

بسیاری از مردم تصور می‌کنند ساندویچ‌ها مضر بوده و سلامتی را به خطر می‌اندازند، اما این تصور اشتباه بوده و مضر یا مفیدبودن آن به ترکیبات و میزان مصرف آن بستگی دارد.

مصرف بی‌رویه لقمه‌های چرب و سنگین قطعا برای سلامتی ضرر دارد، اما مصرف به‌اندازه آنها در فواصل زمانی مشخص، یک تنوع عالی در وعده‌های غذایی بوده و آسیبی به سلامتی شما وارد نمی‌کند.

علاوه‌بر این، برای تهیه این وعده غذایی خوشمزه می‌توانید گوشت گوسفندی یا گوساله، فیله مرغ، کاهو، گوجه و سایر مواد مقوی را به­ کار ببرید تا یک غذای خوش‌طعم و مفید را مصرف کنید.

برای تهیه یک لقمه مفید و سالم، از روغن، ادویه‌جات و سس به‌اندازه کم استفاده کنید و انواع سبزیجات مانند انواع کاهو، گوجه، کلم و زیتون را به آن اضافه کنید.

ساندویچ گرم چیست؟

ساندویچ‌هایی که مواد داخل آن به سرخ‌شدن نیاز دارند، از نوع گرم هستند. این دسته از لقمه ­های بسیار خوشمزه هستند و زمان آماده‌سازی آنها نسبت به نوع سرد آن کمی بیشتر است.

غذاهای زیر از نوع گرم محسوب می‌شوند:

  • انواع همبرگر، استیک، چیپس و پنیر، رست بیف و کباب ترکی
  • فیله سوخاری، مرغ و قارچ، مرغ و بوقلمون، مرغ و مغز
  • زبان، بندری، هندی، مخلوط، جگر، مغز، کوکوها
  • زاپاتا، بلغاری، پپرونی، ، پاستا و پنیر و لقمه­ های گریل
  • بعضی از هات ‌داگ‌ها

نوع گرم این غذا تنوع بالا و طعم بی‌نظیری دارد که بسیار هوس‌انگیز است، به همین دلیل اغلب مردم آنها را دوست داشته و به سفارش آنها اقدام می‌کنند.

برای تهیه لقمه ­های گرم از نان همبرگر، مسحب یا نان ساندویچی با مخلفاتی مانند قارچ، پنیر، گوجه، کاهو، خیارشور، زیتون، کلم، ذرت، تربچه، چیبس، سس‌های سفید، کچاپ، فرانسوی یا سس‌های دست‌ساز و انواع ادویه استفاده می‌کنند.


ساندویچ گرم


ساندویچ گرم سالم و مفید باید به‌اندازه سرخ شود و بیش از حد چرب و تند نباشد‌. تازگی مواد اولیه و رعایت نکات بهداشتی مانند شستن صحیح کاهو، گوجه، قارچ و سایر مخلفات آن نیز در تهیه آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

تازگی و مرغوبیت مواد اولیه به‌کار رفته در این غذاها، در کیفیت، طعم و سلامت‌بودن آن بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، فست‌فودها را باید از رستوران‌های معتبر تهیه کرد.

فست‌فود زنجیره‌ای عطاویچ را به‌دلیل استفاده از بهترین مواد اولیه و آشپزانی حرفه‌ای و ماهر در مجموعه خود، میتوان بهترین فست فود در ایران دانست‌.


معرفی انواع ساندویچ سرد

ساندویچ‌های سرد مانند الویه، سالاد ماکارونی و تن‌ماهی برای صرف در وعده عصرانه، ناهار، شام و در مسافرت، مدرسه، دانشگاه و به‌طور کلی برای بیرون‌بردن از خانه انتخاب بسیار خوبی هستند.

آنها را می‌توان سریع آماده کرد، نیاز به گرم‌کردن ندارند و به‌صورت سرد مصرف می‌شوند. انواع هات داگ، ژامبون، کالباس و سوسیس، ، تخم مرغ، مرغ و سبزیجات، یونانی، سالاد روسی، ساندویچ‌های گیاهی مانند کاپرز و باگل وگان از نوع سرد هستند.

این غذا‌های خوشمزه و جذاب اغلب با نان تست، نان باگت، نان ترتیلا و نان ساندویچی تهیه می‌شوند. اما می‌توان برای آماده‌کردن آنها از نان­ های دیگر و ادویه‌جاتی مانند آویشن، زیره، فلفل و خردل و سایر ادویه‌ها استفاده کرد.

در کنار انواع ادویه، از سبزیجاتی مانند اسفناج، هویج، کرفس، ریحان، پیاز، پیازچه، خیار و فلفل دلمه‌ای و مخلفاتی مانند ترشی، چیپس، زیتون، قارچ، خیارشور و گوجه گیلاسی استفاده می­کنند.

همچنین از مواد دیگری مانند لیمو ترش، سرکه یا آبلیمو نیز برای خوش‌طعم و خوش‌عطرشدن این لقمه‌ها استفاده می‌کنند. این لقمه‌های جذاب را برای جشن تولدها و مهمانی‌ها می‌توانید تدارک ببینید.

طرز تهیه ساندویچ سرد به سلیقه و ذائقه افراد بستگی داشته و با مواد مقوی متنوعی می‌توان آن را آماده کرد تا برای کودکان مفید و دل­­­­پذیر باشد.


ساندویچ سرد


فست‌فود زنجیره‌ای عطاویچ انواع ساندویچ‌ سرد و گرم را با کیفیت بسیار بالا آماده می‌کند که می‌توانید آن را برای مصرف شخصی خود و همچنین برای صرف در مهمانی‌ها سفارش دهید.

سفارش انواع فست‌فود از عطاویچ

رستوران زنجیره‌ای عطاویچ انواع پیتزا، همبرگر، هات داگ و ساندویچ، سوخاری، پاستا و لازانیا را با مواد اولیه درجه یک و طعمی فراموش‌نشدنی آماده می‌کند.

شما می‌توانید غذای دلخواه خود را به‌صورت حضوری یا آنلاین از این مجموعه سفارش دهید. در صورت سفارش آنلاین، پیک رستوران در سریع‌ترین زمان، سفارش شما را در محل مد نظرتان تحویل می‌دهد.

عطاویچ در مناطق مختلف استان تهران و بسیاری از شهرستان ها شعبه دارد. مشتریان شهر تهران می‌توانند سفارش خود را در نزدیک‌ترین شعبه به مکان خود ثبت نمایند‌.


ساندویچ خانگی برای مدرسه بچه ها:

1. طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ

اولین ساندویچ خانگی عالی برای مدرسه بچه‌ها، ساندویچ تخم مرغ است. این ساندویچ فوق العاده مقوی است و می‌تواند برای بچه‌ها بهترین تغذیه محسوب شود. 


2. طرز تهیه ساندویچ پنیر، گوجه و خیار

ترکیب خیار، گوجه و پنیر می‌تواند یکی از خوشمزه ترین ساندویچ‌های خانگی برای کودکان در مدرسه محسوب شود. بوی خیار می‌تواند هیجان خوردن این ساندویچ را افزایش دهد. 


3. طرز تهیه ساندویچ پنیر و گردو

همانطور که احتمالاً شنیده اید بهتر است پنیر را به همراه گردو مصرف کنید تا هم خوشمزه تر باشد و هم ارزش غذایی آن بالاتر برد. انواع مغزیجات از جمله مغز گردو می‌توانند در رشد کودکان نقش بی نظیری داشته باشند و البته باعث تأمین انرژی مورد نیاز کودک در طول روز شوند.


ساندویچ نون و پنیر


4. طرز تهیه ساندویچ ژامبون خانگی

برای اینکه تمایل کودکان را برای خوردن ساندویچ خانگی بالا ببرید، می‌توانید گاهی از ژامبون خانگی استفاده کنید.


۵. طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

شاید از شنیدن نام ساندویچ اسپاگتی تعجب کنید، اما این ساندویچ خانگی در بسیاری از کشورهای دنیا تهیه می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. ترکیب ماکارونی با دیگر مواد می‌تواند یک ساندویچ مخصوص مدرسه برای بچه‌ها محسوب شود، زیرا بیشتر بچه‌ها عاشق ماکارونی هستند.


6. طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

یکی دیگر از پیشنهادهای خوشمزه برای تهیه میان وعده مدرسه، ساندویچ تن ماهی است. ساندویچ تن ماهی یک غذای کامل محسوب می‌شود و می‌تواند در تأمین انرژی مورد نیاز کودکان بسیار مؤثر عمل کند. این ساندویچ به دلیل خواص زیادی که دارد، دارای ارزش غذایی بالایی است.


ساندویچ تن ماهی


7. طرز تهیه ساندویچ کباب تابه ای

یکی دیگر از ساندویچ‌های فوق خوشمزه و مقوی برای مدرسه بچه‌ها، ترکیب باگت و کباب تابه ای است.


8. طرز تهیه ساندویچ پای مرغ و سیب زمینی

یکی از غذاهای خوشمزه برای کودکان ساندویچ پای مرغ و سیب زمینی است. این ساندویچ دستور طبخ ساده ای دارد. اما برای تهیه آن به فر نیاز دارید.


9. طرز تهیه ساندویچ کره بادام زمینی و سس سیب

یکی از ساندویچ‌های خوشمزه که البته طعم خاص و جدیدی برای کودکان خواهد داشت، ترکیب کره بادام زمینی و سس سیب است. برای تهیه این ساندویچ خانگی به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید. اما از قبل باید سی سیب را تهیه کنید. البته نمونه‌های آماده نیز در بازار وجود دارند که البته بیشتر چیزی شبیه شربت هستند تا سس سیب، پس بهتر است این سس را خودتان تهیه کنید.


10. طرز تهیه ساندویچ کوکوی مرغ

ساندویچ خانگی کوکوی مرغ هم به عنوان میان وعده و هم غذایی کامل فوق العاده به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی

ساندویچ‌ها به‌دلیل تنوع بسیار بالا و سازگاری با هر ذائقه‌ای، جزء محبوب‌ترین غذاها به‌شمار می‌روند. این غذا ۲ نوع سرد و گرم دارد که بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

ساندویچ سرد سریع آماده می‌شود و برای مصرف در سفر، بوستان، مدرسه، دانشگاه و اداره گزینه مناسبی هستند. انواع ساندویچ گرم و سرد را به‌دلیل محبوبیت و خوش‌طعمی بسیار بالا برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز می‌توان آماده کرد.

مفید یا مضربودن این غذا به طرز تهیه و مواد به‌کار رفته در آن بستگی دارد‌. برای آماده‌سازی یک ساندویچ سالم و مقوی نباید بیش از حد از روغن و ادویه‌جات استفاده کرده و آنها را زیاد سرخ کرد.


چند مدل ساندویچ ساده و شیک مخصوص مهمانی

ساندویچ مرغ هالوپینو : ترکیب طعم مرغ با فلفل هالوپینو برای درست کردن یک ساندویچ ایده بی ‌نظیری است. 

ساندویچ بوریتو مرغ : در طرز تهیه انواع ساندویچ بوریتو از نان تورتیلا، گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، مرغ، پیاز، ذرت، سس سالسا، لوبیا قرمز یا سفید، ذرت، پیاز، خامه و مواد مختلف دیگر استفاده می شود.

 ساندویچ مرغ تندوری : مرغ تندوری از غذاهای خوشمزه هندی است که به صورت ساندویچی هم درست می شود. در این ساندویچ از سینه مرغ، سس سالسا، قارچ، کاهو، گوجه و ادویه مرغ تندوری استفاده می شود.

ساندویچ شاورما مرغ : شاورما جزو غذاهای محبوب لبنانی و اصالتا عربی است  است که با سس مخصوصی با پایه ارده درست می‌شود.سینه مرغ، ماست چکیده، سیر، روغن زیتون و نان پیتا مواد اصلی تشکیل دهنده شاورما مرغ هستند.


ساندویچ شاورما


 ساندویچ چیکن سالاد : ساندویچ چیکن سالاد با مرغ پخته شده بدون استخوان و ترکیب با کرفس، آبلیمو، سس مایونز، پیاز، نمک و فلفل سیاه درست می شود. در طرز تهیه این ساندویچ همه مواد به صورت لایه لایه روی هم گذاشته می شوند و نان روی آن ها قرار می گیرد. 


ساندویچ‌ها می‌توانند با انواع غذاهای جانبی و تزئینات مختلف سرو شوند. برخی از گزینه‌های مناسب برای همراه ساندویچ عبارتند از:

  1. چیپس: چیپس سیب‌زمینی یا چیپس‌های دیگر می‌توانند به عنوان یک همراه خوشمزه برای ساندویچ باشند.
  2. سالاد: سالاد مخصوص یا سالاد سزار می‌تواند همراه خوبی برای ساندویچ باشد.
  3. بسته به نوع غذا و سلیقه شما، می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها را با غذا سرو کنید. برخی از گزینه‌های معمول برای همراهی غذا عبارتند از : آب ، ابمیوه، نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه.
  4. انتخاب نوشیدنی بستگی به نوع غذا، فصل و سلیقه شما دارد.




جمع‌بندی

ساندویچ‌ها به‌دلیل تنوع بسیار بالا و سازگاری با هر ذائقه‌ای، جزء محبوب‌ترین غذاها به‌شمار می‌روند. این غذا ۲ نوع سرد و گرم دارد که بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

ساندویچ سرد سریع آماده می‌شود و برای مصرف در سفر، بوستان، مدرسه، دانشگاه و اداره گزینه مناسبی هستند. انواع ساندویچ گرم و سرد را به‌دلیل محبوبیت و خوش‌طعمی بسیار بالا برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز می‌توان آماده کرد.

مفید یا مضربودن این غذا به طرز تهیه و مواد به‌کار رفته در آن بستگی دارد‌. برای آماده‌سازی یک ساندویچ سالم و مقوی نباید بیش از حد از روغن و ادویه‌جات استفاده کرده و آنها را زیاد سرخ کرد.

انواع فست ­فود را می‌توانید از عطاویچ بهترین فست فود در ایران تهیه کنید. سفارش ساندویچ هم بصورت آنلاین و حضوری از این فست فود زنجیره‌ای امکان‌پذیر است.

نظر جدید
0%

سبد خرید